50+ ikäiset, miten usein teet jotain maksullista kodin ulkopuolella?
Tarkoitan matkaa, ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, keikkaa, elokuvaa?
Onko mielestänne paljon, jos haluaa tehdä jotain tuollaista kerran kuussa ja rahatilanne sallii sen.
Kommentit (88)
Matkoja lähes 6kk vuodessa, ravintoloissa syömässä Suomessa 1x/v, reissussa 1-2viikossa, kahviloissa Suomessa n 5x/v, ulkomailla 3-4x/vko.
Teatterissa/leffassa yms harvemmin kuin kerran vuodessa, taidenäyttelyissä yleensä jos on maksuttomia.
"kylpylöissä" Suomessa ei ikinä, vesijumpassa 1-2viikossa. Ja avannossa mutta se on ilmaista
Kampaajaa tarvitsen kerran vuodessa, paksut puolipitkät hiukset
n65v
Vierailija kirjoitti:
En yhtään, olen työtön. Kiva jos joillakin on rahaa ja kiva kun käytätte sitä Suomessa!
Ne piirtää kellä on liitua.
Miksi et menis TÖIHIN?!
En oikeastaan ikinä, jos ei työnantajan tukemaa lounasruokailua ja muutaman kerran vuodessa olevia firman bileitä lasketa :-)
Harrastan aktiivisesti urheilua ja erilaisiin urheiluvälineisiin, kuten suksiin, on toki mennyt rahaa, mutta käytän välineitä useita vuosia, joten kustannus per vuosi ei ole iso. Punttisalikin on kotona autotallin nurkassa.
Nykyään en edes juuri osallistu maksullisiin urheilutapahtumiin, kuten maratoneille, joten ei mene niihinkään rahaa.
Harrastan kulttuuria lukemalla kirjoja, katsomalla elokuvia ja kuuntelemalla musiikkia esim. Spotifysta ja CD-kokoelmastani. Kokkaan kotona hyvää ruokaa osittain itse kasvateista ja kerätyistä aineksista. Vietän aikaa mökillä luonnonhelmassa, hoidan puutarhaa, teen pintaremonttia kotona ja mökillä, kirjoittelen, korjaan ja tuunaan vanhoja huonekaluja ja vaatteita jne.
n55, onnellinen ihminen
Matkustan lentokoneella keskimäärin kerran kuukaudessa lomalle Euroopan sisällä . Ravintolassa syön 2-3 kertaa viikossa. Teatterissa ja oopperassa haluaisin käydä useammin, mutta en vaan saa aikaiseksi tilata lippuja ajoissa. Elokuvissa en käy kodin ulkopuolella, koska meillä on oma elokuvateatteri.
En tee mitään noista. Ei ole varaa mihinkään muuhun kuin ruokaan ja asumiseen.
Museokorttia käytän. Eipä juuri mitään muuta tule mieleen.
Ravintolaillat eivät kiinnosta. Kylpylät ovat tautisia paikkoja. Teatteria ja hotellilomia silloin tällöin. Keikoilla ei kestä sitä meteliä. Elokuvissa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Käymme syömässä 2-3 krt kuussa.
Siis syömässä? Miten junttia. Me käymme lounaalla ja päivällisellä.
Olen ollut nyt muutaman kuukauden 50v ja vielä en ole tehnyt yhtään kertaa mitään noista.
Ei kiinnosta mikään enkä saa kicksejä noista. Ja olen vasta 4kympin alkupuolella.
Ei oikein kiinnosta mikään noista paljoa. Teatterissa ja museossa kerran vuodessa. Kylpylät yök. Matkustelukin on aika nähty.
Sen sijaan ilmaista huvia, eli ulkoiltua tulee lähes joka päivä.
Kahvilassa käydään joka viikko, ruokaravintolassa ehkä kerran kuussa (+ pizzat kotiin). Teatterissa ja muissa esityksissä monta kertaa vuodessa. Näiden yhteydessä yleensä hotelliyöpyminen tms. Festareilla/risteilyllä tms. kerran, tai pari vuoteen. Elokuvissa käyn tosi harvoin, vain kun työnantajalta lahjaliput. Niin ja työpaikan pippaloissa kaksi kertaa vuodessa:-)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mikään enkä saa kicksejä noista. Ja olen vasta 4kympin alkupuolella.
No mene sitten muualle tästä ketjusta
Panen maksullista 2-3 kertaa kuukaudessa.
Olen 70-vuotias ja käyn vielä töissä. Ei huvita lentää tai laivailla mihinkään etemmän. On tullut aika olla kotona ja viihtyä omissa oloissa. Jos olisi mahdollisuus, että matkat valmistellaan toisen käden kautta tai teatteri-illat niin ottaisin osaa.
Jotkut ovat energisia ja järjestävät yhteisiä konserttimatkoja ja teatteria ja muuta mukavaa, ja kaiken lisäksi auto hakee kotiovelta tai jostain lähistöltä.
Se olisi ihanaa ja ottaisin osaa vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
matkaa, ravintolailtaa, hotellilomaa, kylpylää, teatteria, keikkaa, elokuvaa
Paljonkin ehkä, mutta luettelemasi eivät oikein osu. Pari kertaa kuukaudessa matkustan kotimaassa, n. 500 km per reissu.
Hotellilomat ja keikat eivät kiinnosta. Kylpylä/teatteri/elokuvissa käynti - 1-2 kertaa vuodessa.
Ravintolailtoja en harrasta kuin satunnaisesti jonkun tapaamiseen/tilaisuuteen, ulkona kyllä syön useamman kerran kuukaudessa.
Lapsen tai äitin luo matkustan yhteensä 2-3 krt vuodessa. Muita listaamiasi asioita en tee kodin ulkopuolella. Kaupoissa käyn ja kahvilassa parin kuukauden välein jotain pientä syömässä, hammaslääkärissä kerran vuodessa. Siinäpä ne, esim. kampaajallakaan en käy.
Mielestäni jokainen saa tehdä omilla rahoillaan ihan mitä tahansa laillista vaikka kuinka monta kertaa kuukaudessa, viikossa tai muuten vaan halutessaan.
N57
Käyn kaupassa viikottain.