Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut jostain muusta kuin lääkityksestä apua ADHN:n kanssa? Kerro kokemuksistasi!

Vierailija
06.03.2025 |

Mulla ei ole diagnoosia. Tutkimuksia tarjottiin, mutta en ole lähtenyt prosessiin, koska en halua lääkitystä. Alkaa käydä vitsit vähiin tämän paskan suhteen. Jos olet saanut jollain konstilla elämäsi järjestykseen, kerro ihmeessä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako sulla liikunta? Eli helpottaako oireet hetkeksi vaikka lenkin jälkeen? Monella se auttaa. Ja oikeasti riittävä määrä unta (tarpeeksi aikaisin nukkumaan oman rytmin mukaan ja hyvä unihygienia), säännöllinen syöminen ja säännöllinen liikunta voivat auttaa. Tuntuu ärsyttävältä edes ehdottaa tämmösiä jokapäiväisiä tehtäviä, kun tiedän että aloitekyvyttömyys on ongelma, mutta kannattaa silti yrittää. Kaikenlaiset listat, muistutukset, päivittäiset tehtävät yms. ovat myös todella tärkeitä. Niidenkin teko on turhauttavaa kun se on taas yksi tehtävä lisää, mutta ne auttavat eteenpäin. Kannattaa myös pitää tavoitteet tarpeeksi pieninä, eli palastella tehtävät mahdollisimman pieniin osiin, kirjoittaa niitä listaan ja tehdä vaikka yksi päivässä. Kannattaa käyttää paperikalenteria ja paperisia listoja, ja totta kai kaikenlaiset sovellukset mitä on ehdotettu ovat myös hyviä. Mulla ei ole ADHD:ta, mutta käytän hankalina päivinä paljon listoja ja mm. tomaatteja (pomodoro-tekniikkaa) avuksi.

Vierailija
42/42 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No onhan meitä sitten varmaan miljoona ADHDtä sairastavia ketä ei ole diagnosoitu.  Kyllä välillä oikeasti kehtuuttaa, monta projektia on aloittamista vaille valmiina."

Kiva kuulla, että mussa ei ollutkaan mitään vikaa. No, en silti saa elämän tärkeitä asioita hoidettua ja koen asiasta jatkuvasti itsetuhoisia tunteita. Mulla olisi vaikka mitä asioita, joita mun pitäisi tehdä, mutta sen sijaan makaan lamaantuneena sohvalla. Olen menettänyt myös ihan selvää rahaa tämän takia, kun olen esim. jättänyt työtunteja ilmoittamatta.

Ap

Ei tuo ole ADHD vaan masennus. ADHD ei tee ihmisestä soffaperunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla