Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen turvallisuustilanne tulee heikkenemään dramaattisesti

Vierailija
06.03.2025 |

Pistän siitä vaikka pääni pantiksi:) Putin voittaa sodan Ukrainassa ja saa sieltä kaiken minkä haluaa Trumpin hyväksymänä. USA on täysin ahtaalle ajettu. Kiina painaa päälle, Eurooppa on aseeton ja Venäjän liehittely on ainut mahdollisuus yrittää padota Kiinan nousua. Trump on myös keskustellut jo Ukrainan opposition kanssa vallanvaihdosta. Toki uusi presidentti hyväksytetään Kremlissä:) Paras turvatakuu Ukrainalle on Venäjän hyväksymä johto.

Seuraavaksi Putinin hyvin lämmitetty hyökkäysarmeija suuntaa tankkien piiput Suomen ja Baltian rajoille.

Venäjä näkee, että hyökkäys kannattaa. Sillä saa mitä haluaa:) Nyt on sota vasta alussa.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tekee, Persut lietsovat epäjärjestystä ja sisällissotaa...

Ei ole kauankaan kun äärivasemmiston Bex Tapanainen esitteli Ylen nettisivuilla visioitaan väkivaltaisen vasemmistolaisen vallankumouksen tarpeellisuudesta niin rajuin sanoin että Ylen piti jälkikäteen poistaa karseimmat kommentit yleisöpalautteen takia. 

Vierailija
82/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei venäjä ekana hyökkää nato-maahan. 

En pitäisi tätä ollenkaan varmana. Venäjällähän on nyt elämänsä tilaisuus hyökätä Nato-maahan kun Trumpin johdosta Nato on kärsinyt inflaation. Ainakin kannattaa testata sitä Naton 5. artiklaa. Mutta Suomeen ei ole mitään järkeä ensimmäisenä hyökätä. Tehokas omakin armeija ja liittolaisia vaikka kuinka. Ihan eri tason maa hyökätä kuin Ukraina. Mutta Baltiaan olisi helppo hyökätä. Niin pieniä maita, että äkkiä vallattu. Nyt Euroopan on todella ryhdistäydyttävä. Maailma on muuttunut täysin. Tässä sotaan varustautumisessa on jokaisen valtion elettävä Euroopassa mukana, jos rauhaa tahtoo. Uhkana ei ole vain Venäjä vaan myös Usa, joka ensialkuun tahtoo Grönlannin. Ja tietenkin Kiina on aina uhka.

Väärin:) Suomi on huomattavasti heikompi kuin Ukraina ja ne liittolaiset eivät tule kuolemaan Suomen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun turvallisuustilanteeni on vallan mainio. Jos se heikkenee niin muutan pois. En ole riippuvainen Suomen turvallisuustilanteesta. Valtio on minulle vain keinotekoinen alue eikä minulla ole valtion kanssa mitään syvällistä suhdetta. Vaihdan valtiota jos nykyinen ei kiinnosta. 

Sinä et lähde mihinkään. Raahaan sinut vaikka hiuksista etulinjaan.

Voi kuule kun sinä et raahaa ketään minnekään. Jos niin tekisit ja saisin aseen niin arvaa miten sinulle kävisi?

Vierailija
84/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nato-lähteet: Venäjällä suunnitelmia Suomen varalle

Lähteet arvioivat, että Venäjä tavoittelisi Turun rauhan rajoja vuodelta 1743. Siinä tapauksessa Venäläiset hyökkäysjoukot pyrkisivät Kymijoelle asti. Pohjoisempana hyökkäyksen tavoitteena olisi Puumalansalmi.

Uhka-arviossa arvioidaan, että Venäjä haluaisi itselleen puskurivyöhykkeen: Venäjän turvallisuusajattelussa näkyy strategisen syvyyden tavoittelu ja pyrkimys yhtenäisen puskurivyöhykkeen luomiseen Euroopassa, aina arktiselta alueelta Itämeren ja Mustanmeren kautta Välimerelle. Naton uhka-arvion mukaan Venäjän ohjushyökkäykset kohdistuisivat myös Helsinkiin. Venäläisten päähyökkäyssuunta olisi Baltiassa.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1af86529-c856-43ba-8bb1-319da3f25a28

Karjalan kouluissakin ihan vahingossa käytetään opetuksessa Pähkinäsaaren rauhan mukaisia karttoja.

Vierailija
85/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä armeijan alokkaita on 140 000 päätä per vuosi eikä venäläisillä ole mitään sympatioita suomalaisia kohtaan toisin kuin Ukrainaa kun kansat on sosialistityyliin aikoinaan niin perusteellisesti sekoitettu kansallistunteen tuhoamiseksi ja varsinkin Venäjän Euroopanpuoleisissa osissa aika monilla on ukrainalaisia juuria. Perusvenäläinen voi kykkiä kaalin ja perunoiden voimalla juoksuhaudassa vaikka 10 vuotta, suomalainen valittaa jos metro on minuutin myöhässä tai asunnossa 18 astetta talvella. Siinä realiteetit, vasemmisto muuten vastusti viimeiseen asti israelilaisen ilmapuolustusjärjestelmän tänne hankkimista ja demarit avaavat itärajan heti jos pääsevät hallitukseen.

Venäläiset voi kykkiä siellä juoksuhaudassa vaikka 20 vuotta mun puolesta, mulla on kyllä parempaakin tekemistä.

Sinä olet siinä skenaariossa kolmivuorotyössä Poriin rakennettavalla trotyylitehtaalla ellet ole käynyt armeijaa, sinnehän sinä et olisi mennyt edes rahasta.

Vierailija
86/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa faktojen tasolla Suomen turvallisuustilanne ei varmaan koskaan ole ollut yhtä hyvä kuin nyt. Eli siinä mielessä olisiko se nyt ihme jos se tästä huononisi...

Vierailija
87/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun turvallisuustilanteeni on vallan mainio. Jos se heikkenee niin muutan pois. En ole riippuvainen Suomen turvallisuustilanteesta. Valtio on minulle vain keinotekoinen alue eikä minulla ole valtion kanssa mitään syvällistä suhdetta. Vaihdan valtiota jos nykyinen ei kiinnosta. 

Sinä et lähde mihinkään. Raahaan sinut vaikka hiuksista etulinjaan.

Voi kuule kun sinä et raahaa ketään minnekään. Jos niin tekisit ja saisin aseen niin arvaa miten sinulle kävisi?

Sinun on parasta säästää jokainen kuti hyökkääviin venäläisiin, elämäsi saattaa olla niin jopa tunnin pidempi juoksuhaudassa:D

Vierailija
88/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa faktojen tasolla Suomen turvallisuustilanne ei varmaan koskaan ole ollut yhtä hyvä kuin nyt. Eli siinä mielessä olisiko se nyt ihme jos se tästä huononisi...

Trump se suurin uhka tässä on, eihän häntä kiinnosta kuin diilit Venäjän kanssa.

Vierailija
89/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi venäjä tänne hyökkää. Itse en keksi muuta syytä kuin että laittaa nämä sotakiimaiset vastuuseen jotka nyt pelkäävät ja levittävät sotahysteriaa. Heillä on maata ja rikkauksia eikä se tarvitse suomea mihinkään. Natokenraali usa sanoi että tuli pohjoisuomeen vain ja ainoastaan siksi että arktiset alueet kiinnostaa eivät suomalaiset (mvjulkaisu).

Vierailija
90/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tulla vaan. Päästään samalla kokoomuslaisista, persuista ja muista suunsoittajisista eroon kun ne panee paskat housuissa paikalta.

Vierailija
91/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tekee, Persut lietsovat epäjärjestystä ja sisällissotaa...

Ei ole kauankaan kun äärivasemmiston Bex Tapanainen esitteli Ylen nettisivuilla visioitaan väkivaltaisen vasemmistolaisen vallankumouksen tarpeellisuudesta niin rajuin sanoin että Ylen piti jälkikäteen poistaa karseimmat kommentit yleisöpalautteen takia. 

Molemmissa ääripäissä on sekopäät kuten Saksassakin: AfD ja BSW, Putinin lutkuttajia ja venäläisten rahoittamia molemmat.

Vierailija
92/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miksi venäjä tänne hyökkää. Itse en keksi muuta syytä kuin että laittaa nämä sotakiimaiset vastuuseen jotka nyt pelkäävät ja levittävät sotahysteriaa. Heillä on maata ja rikkauksia eikä se tarvitse suomea mihinkään. Natokenraali usa sanoi että tuli pohjoisuomeen vain ja ainoastaan siksi että arktiset alueet kiinnostaa eivät suomalaiset (mvjulkaisu).

Sä levität Putinin valeuutisia. Eikö sua hävetä? 

Vierailija
93/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomen turvallisuustilanne on viimeeksi ollut näin huono marraskuussa 1939. Faktojen tasolla diktaattori ei pysähdy jos saa sotimalla haluamansa:)

Vierailija
94/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ainoa syy miksi se voi heiketä on venäjä. Toki myös se, jos suomimedia ja suomivasurit pääsee taas toheltamaan mielensä mukaan ja karsimaan armeijaa "rauhan" nimissä. Tuo kun toimi niin hienosti sekä ukrainassa, georgiassa ja muutamassa muussakin maassa. Suomikin oli aikanaan talvisodassa pulassa säästelyn seurauksena.

Vierailija
95/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö NATO tuonutkaan turvallisuutta? Pelon määrä vaan kasvaa joka päivä=)

Ei kukaan pelkää kun tiedetään ettei suomi ole venäjän silmissä tärkeä alue tuhottavaksi vaan USA.

Sitäpaitsi ranska jo lupasi ydinohjussuojan meille 

Voi:) Mitään ydinohjussuojia ei ole. Yksikään maa ei aloita ydinsotaa toisen maan puolesta:) USAlla on ydinaseensa, joten ei Venäjä sinne hyökkää varsinkaan kun USAn presidentti on Venäjän puolella.

Kun iigodi sanoo ettei hyökkää niin tiedetään että hyökkää 12v päästä 

Vierailija
96/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Suomi itse näkee itsensä pohjoismaana ja samassa ryhmässä Ruotsin, Norjan ja Tanskan kanssa, Venäjä näkee asian toisin. Suomi on rajamaa ja osa Venäjän etupiiriä, vaikka ei kuulukaan venäläisessä näkemyksessä Venäjään samalla lailla kuin entiset neuvostotasavallat. Jos poliitikot olisivat hyväksyneet tämän jo pari vuosikymmentä aikaisemmin, Suomi olisi liittynyt Natoon samaan aikaan Baltian maiden kanssa.

Vierailija
97/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomen turvallisuustilanne on viimeeksi ollut näin huono marraskuussa 1939. Faktojen tasolla diktaattori ei pysähdy jos saa sotimalla haluamansa:)

Tuo arvio perustuu vain juuri tämän hetken kaoottiseen tilanteeseen ja Trumpin epävarmuuteen. Ei siis omaa pitkän ajan näkemystä. Eri

Vierailija
98/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Suomi itse näkee itsensä pohjoismaana ja samassa ryhmässä Ruotsin, Norjan ja Tanskan kanssa, Venäjä näkee asian toisin. Suomi on rajamaa ja osa Venäjän etupiiriä, vaikka ei kuulukaan venäläisessä näkemyksessä Venäjään samalla lailla kuin entiset neuvostotasavallat. Jos poliitikot olisivat hyväksyneet tämän jo pari vuosikymmentä aikaisemmin, Suomi olisi liittynyt Natoon samaan aikaan Baltian maiden kanssa.

Ihmiset eivät ymmärrä valtioiden ja maiden eroja. Valtio toimii kuin kilpaileva yritys ja köyhien asema heikko. Maan pitäisi olla sellainen jossa ketään ei riistetä.

Vierailija
99/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marraskuussa 1939 Suomi oli yksin ja puolustuskyky ajettu käytännössä alas. Nyt tilanne on täysin toinen.

Vierailija
100/168 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju taas täynnä venäläistä vaikuttamista. Älkää provosoituko.