Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosia autoa ajaneet, jännittääkö teitä enää ajaminen?

Vierailija
06.03.2025 |

Jännittääkö esimerkiksi motarille liittyminen, huonolla kelillä ajaminen tms?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti vuodesta 1976. Silloin jännittää kun mittarissa on yli 200km/h.

Vierailija
22/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin nuorena heti kortin saatuani pari vuotta, sitten lopetin, kun stressasin niin paljon ajamista ja auton kustannuksia. Oli myöhemmin kova paikka, kun piti lähteä mökiltä ainoana selväpäisenä hakemaan kavereille kaljaa. En ollut ajanut metriäkään varmaan 16 vuoteen. Aika hyvin selvisin kuitenkin, kaverit saivat kaljansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä liukkailla keleillä on vähän valppaampi, kun on kitkat talvirenkaina. Niillä ei oikein mustalla jäällä ole pitoa, niin silloin pitää aika tarkkaan ajella. Muuten toki ovat olleet mieluisat talvirenkaat varsinkin nyt, kun ollut vähemmän lunta. Tulee huomattavasti vähemmän melua kuin nastoista.

Vierailija
24/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää ja niin pitääkin. Liikenteessä voi sattua mitä vaan ja milloin vaan, joten on pysyttävä valppaana. 

Valppaana pitää pysyä, mutta jännittäminen kertoo vain epävarmuudesta. Jos jännittää normaaleissa liikenneolosuhteissa, jotain on pielessä.

Vierailija
25/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajanu vuodesta - 87. Ajan päivittäin pk- seudulla. Ei jännitä , muttta en enää pidä ajamisesta, annan mielellään vaikka lasteni ajaa. Pimeällä ajaminen on ikävää koska näkö ei ole sama kuin nuorena. 

Vierailija
26/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännittää ja niin pitääkin. Liikenteessä voi sattua mitä vaan ja milloin vaan, joten on pysyttävä valppaana. 

Valppaana pitää pysyä, mutta jännittäminen kertoo vain epävarmuudesta. Jos jännittää normaaleissa liikenneolosuhteissa, jotain on pielessä.

Normaaleissakin liikenneolosuhteissa voi menettää henkensä silmänräpäyksessä.

Vierailija
27/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitetaan se vauhti siten ettei jännitä.

Ja pidetään turvaväli kymmenessä metrissä kun muuten joku vtun mulkero änkää siihen eteen.

Vierailija
28/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puoli miljoonaa kilometriä ajetty vaihtelevissa olosuhteissa, ja edelleen jännittää silloin tällöin. Viimeksi eilen oudolla autolla raiteisella tiellä.

Vierailija
29/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä jossain vieraassa kaupungissa sompailu saattaa jännittää, ei muuten. 

Vierailija
30/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajanut 27 vuotta. Isommat tuntemattomat kaupungit (keskusta) voi joskus vähän kuumottaa. 

Olen ajanut myös vasemmalla puoleisessa liikenteessä ulkomailla, alkuun oli kyllä stressaavaa, mutta parissa päivässä helpotti, kunhan pysyi pois keskusta-alueilta. 

Vierailija
31/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena juuri kortin saaneena ei jännittänyt. Ajoin missä kelissä tahansa millaista matkaa tahansa.

Nyt en enää mielelläni aja kuin sen välttämättömän työmatkan. Ja kyllähän se aina vähintään mietityttää, että mitä kaikkea tuolla liikenteessä voi sattua ihan tutullakin matkalla. Se kun ei aina riitä, että itse on varovainen jos joku toinen ajaa miten sattuu.

Vierailija
32/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti on ollut vuodesta 2000 ja ajoa tulee viikossa ehkä keskimäärin neljänä päivänä. Eli ei jännitä enää.

Alussa jännitti ja ahdisti vähän kaikki mahdollinen autolla ajaessa, arka ihminen kun olen ollut nuorempana. Iän myötä tullut sellaista varmuutta olemiseen ja tekemiseen että ei jännitä enää liikenteessä oikeastaan mikään paitsi jos on erityisen huono ajokeli, itsellä on erityisen huono olo tai jos ajaa ihan täysin vieraassa paikassa.

Toki joskus muiden tekemiset voivat saada aikaan jännitystä, mutta onneksi aika harvoin on tullut kohdalle näitä tilanteita mihin itse ei voisi omalla tekemisellään vaikuttaa. Oma ajotyylini on tosi ennakoiva ja muutenkin tylsä niin senkään takia ei oikein ole mitään jännitettävää liikenteessä. 

Vierailija
33/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää aina jos pitää ajaa vieraassa paikassa. Mulla on tosin syynä tähän se, että minulle uskoteltiin, että olen huono kuski, ts. kun sain kortin, niin kyydissä olleet vanhempani koko ajan sekä sanallisesti että muuten osoittivat sen, miten huonosti ajan ja miten heitä pelottaa olla kyydissä. 

Minulla on ollut kortti nyt kohta 30 vuotta ja olen tänä aikana yhden kerran aiheuttanut onnettomuuden: peruutin peräkärryn kanssa ahtaalla pihalla ja osuin naapurin auton oveen. 

Minulla ei siis olisi syytä pelätä olevani huono kuski. Huomautuksena vielä vanhempiini, että toinen heistä on aiheuttanut onnettomuuden jossa kuoli ihminen, toinen on romuttanut kaksi autoa kolaroidessaan. On siis heidänkin ajotaidoissaan jotain vikana. 

Vierailija
34/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma ajaminen, Bemareita ja audeja jännitän, kullinjatkeita yleensä, ovat arvaamattomia.

Vierailija
35/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut aina lähinnä maaseutumaisissa oloissa ja hyvin pienen kaupungin taajamassa, joten jos täytyy ajaa isommassa kaupungissa tai jonnekin, jossa en ole ennen ajanut, niin jännittää hyvinkin paljon. Myös huono keli aina jännittää, koska tiellä liikkuu säästä riippumatta kuskeja, jotka luulevat olevansa kuolemattomia ja ajavat kelistä huolimatta kaasujalka pohjassa.

Vierailija
36/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mina olla amatilainen taxi

Vierailija
37/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det finns flera faktorer som gör bilkörande i Finland spännande.

1. Bilisterna måste väja för allt och alla, och trafikomgivningen försämras medvetet.

2. Bilarnas körkänsla är betydligt sämre än förr. 

3. Medtrafikanternas beteende är svårare att förutsäga då folk går, cyklar och kör hur som helst.

4. Mängden psykiskt störda bakom ratten har ökat explosionsartat under de senaste två decennierna.

Vierailija
38/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla kelillä on ihan sellainen terve jännitys että vähän sovittaa vauhtia keliin.

Vierailija
39/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on liikenteessä niin jänniä kuskeja, että tulee sellaisia vähältä piti -tilanteita, jotka kyllä jännittävät. Kaikkeen ei aina pysty itse vaikuttamaan.

onneksi niillä jännillä kuskeilla on varoitusmerkki. niiden autoissa lukee bmw

Vierailija
40/98 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervettä pelkoa on hyvä olla.  "Normaaleissa oloissa" ja risteyksissä joku voi ajaa eteen väistämissäännöistä piittaamatta.

Liikenneonnettomuuksia sattuu paljon juuri siitä syystä, kun ei muisteta pelätä. Lähdetään ohittamaan autoletkaa mutkassa ja ylämäessä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi