Voivatko hiukset olla liian pitkät? Ovatko todella pitkät hiukset mielestäsi tyylikkäät?
Kysyin asiaa mieheltäni. Yllätyin, että hänen mielestä todella pitkistä hiuksista tulee mieleen jonkin sortin kulttilaisuus. Rakastan itse pitkiä hiuksiani, mutta nyt pohdin, että kasvattaako ihan vyötärölle asti vai pitääkö mitta tässä rintojen kohdalla. Minulla on paksu vaaleanruskea tukka. En värjää, mutta hoidan hyvin.
Lisäksi olen huomannut, että monilla mamma-tyylisillä ihmisillä on ylipitkät hiukset. En haluaisi joutua samaan kategoriaan heidän kanssaan.
Kommentit (72)
Teille, jotka sanotte pitkien hiusten olevan helppohoitoisemmat kuin lyhyet... Ainakin itse koen asian juuri päinvastoin. Kyllä latvojakin on leikattava säännöllisesti. Hiusten pesu on projektinsa, samoin kuivaus ja harjaus. Hoitoainetta kuluu paljon. Laadukas latvaseerumi on auttanut harventamaan kampaajalla käyntejä. Suosittelen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka sanotte pitkien hiusten olevan helppohoitoisemmat kuin lyhyet... Ainakin itse koen asian juuri päinvastoin. Kyllä latvojakin on leikattava säännöllisesti. Hiusten pesu on projektinsa, samoin kuivaus ja harjaus. Hoitoainetta kuluu paljon. Laadukas latvaseerumi on auttanut harventamaan kampaajalla käyntejä. Suosittelen!
Ap
Laadukas=kallis?
Vastaukset kysymyksiin: voivat olla liian pitkät, ja voivat nimenomaan olla tyylittömät, jos hoitamattomat ja kasvoilla roikkuvat. Ts pitkät hiukset eivät automaattisesti ole kaikille se kaunein ja tyylikkäin vaihtoehto.
Riippuu tyylistä, kasvonpiirteistä, hartioiden mallista, hiusten laadusta jne. mikä kenellekin sopii.
Toisille sopii extrapitkä, toisille lyhyt ja joillekin jotain siltä väliltä.
Just napsasin iteltä ~30 senttiä kihartuvaa hamppua pois. Kutitteli ikävästi hanurivakoa ja aina takertui nahkatakin epoletteihin. Muuten se oli kyllä tyylikäs.
-köyhä
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu varmaan hiuslaadusta ja pituudesta. Mulla nämä pitkät on huomattavasti helpommat kuin muutaman vuoden kokeillut lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu varmaan hiuslaadusta ja pituudesta. Mulla nämä pitkät on huomattavasti helpommat kuin muutaman vuoden kokeillut lyhyet.
En minäkään pidä pitkiä hiuksia erityisen työläinä. Harjaamiseen menee muutama sekunti päivässä, pesuun pari minuuttia ja kuivaamiseen alle 10. Hoitoainetta ei kulu paljon eikä latvaseerumin tarvitse olla kallis merkkituote (nämä sisältävät pääasiassa silikonia). Hiukset leikkautan kerran vuodessa. Teet jotain väärin, jos on jatkuvasti takkuja ja huonoja latvoja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen täytyy viimeistään 45-vuotiaana leikkauttaa polkkatukka. . Oikeastaan ainoa oikea alkaa olemaan sellainen kynitty ja huoliteltu lyhyt tukka! Siihen vielä joko tosi blondi tai sitten tosi tumma kähes musta.
Jos tarvetta laseille, niin ehdottomasti sellaiset vahvasankaiset, joissa joku väri vielä.
Ammatti mieluiten terveysalalla niin avot johan on tyyliä.
No just joo.
Minulla on pyöreät kasvot ja jos tähän lärviin leikkauttaisin polkkatukan, niin tulos olisi kuunaama.
Blondi/kähes musta ?? Muutama vuosi sitten värjäytin sähkönsiniseksi, nyt ei valitettavasti enää ole varaa.
Ja sotealalla olen, tää pitkä on helpompi laittaa kiinni kuin että pitäisi säätää polkan kanssa.
N56
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni eivät ole tyylikkäät, varsinkaan, jos ovat yhtään huonossa kunnossa. Pitkät, hyväkuntoiset hiukset ovat upeat! Itselläni on useamman kerran elämässäni ollut hiukset pakaroihin asti, mutta sitten kun olen leikannut, niin olen huomannut, kuinka tasoitus tekisi aina hyvää, kun hiukset ovat pitkinä sitten aika ohuet latvoista. Lisäksi työssäni ja lasteni kanssa joudun pitämään hiukset aina kiinni, joten hiusten pituus on se ja sama, ja pahimmillaan hiukset olivat silti aina tiellä, vaikka olisivatkin olleet kiinni. Mutta ihailen aina pitkiä, hyväkuntoisia hiuksia.
Miten voi olla tiellä, jos hiukset on kiinni??
Sukulaisellani on ohut, pitkä tukka, eikä se ole mitenkään tyylikäs. Tukka on ohut kuin hiirenhäntä ja liehuu tiellä joka paikassa, eikä se oikein sovi yli nelikymppiselle. Tää tytteli yrittää muutenkin käydä parikymppisestä. Mahakin alkaa olla jo valtava. Tiukat trikoot ja pömppömaha. Luulinkin että oottaa vauvaa, mutta onneksi en menny kysymään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisellani on ohut, pitkä tukka, eikä se ole mitenkään tyylikäs. Tukka on ohut kuin hiirenhäntä ja liehuu tiellä joka paikassa, eikä se oikein sovi yli nelikymppiselle. Tää tytteli yrittää muutenkin käydä parikymppisestä. Mahakin alkaa olla jo valtava. Tiukat trikoot ja pömppömaha. Luulinkin että oottaa vauvaa, mutta onneksi en menny kysymään mitään.
Onneksi et!
Tässäkin on vähän se, että miten ne hiuksensa kantaa. Jos ne näyttävät olevan vain ihmisen itsensä tiellä ja niitä pitää veivata koko ajan, niin se syö vähän hiusten kuten minkä tahansa asusteenkin taianomaisuutta.