Voivatko hiukset olla liian pitkät? Ovatko todella pitkät hiukset mielestäsi tyylikkäät?
Kysyin asiaa mieheltäni. Yllätyin, että hänen mielestä todella pitkistä hiuksista tulee mieleen jonkin sortin kulttilaisuus. Rakastan itse pitkiä hiuksiani, mutta nyt pohdin, että kasvattaako ihan vyötärölle asti vai pitääkö mitta tässä rintojen kohdalla. Minulla on paksu vaaleanruskea tukka. En värjää, mutta hoidan hyvin.
Lisäksi olen huomannut, että monilla mamma-tyylisillä ihmisillä on ylipitkät hiukset. En haluaisi joutua samaan kategoriaan heidän kanssaan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset on perseeseen asti, niin ovat makuuni liian pitkät ja eivät tyylikkäät. Vaikka olisivat kuinka mahtavassa kunnossa.
Määrittele tyylikäs?
Tyylihän on yksilöllinen asia, joka tietysti riippuu kovasti siitä, mitä ominaisuuksia on annettu.
Jos on ohut hiuslaatu, niin ei siitä saa millään mitään upeaa leijonanharjaa tai paksua lettiä. Silloin ainoa tyylikäs vaihtoehto on lyhyt.
Useimmilla suomalaisilla on juuri tämä hento hius. Siksi pitkistä tai "yli"pitkistä hiuksista keskusteleminen on useimpien osalta lähinnä teoreettista.
Mikä näkyy tässäkin keskustelussa, kun tuppaa ne pihlajanmarjat taas olemaan aika happamia.
"Useimmilla suomalaisilla on juuri tämä hento hius. Siksi pitkistä tai "yli"pitkistä hiuksista keskusteleminen on useimpien osalta lähinnä teoreettista.
Mikä näkyy tässäkin keskustelussa, kun tuppaa ne pihlajanmarjat taas olemaan aika happamia."
Ahaa, siis ainoa syy maailmassa miksi ei kuolaa ja fanita pitkiä hiuksia on se ettei itsellä ole sellaisia? Voi luoja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset on perseeseen asti, niin ovat makuuni liian pitkät ja eivät tyylikkäät. Vaikka olisivat kuinka mahtavassa kunnossa.
Määrittele tyylikäs?
Tyylihän on yksilöllinen asia, joka tietysti riippuu kovasti siitä, mitä ominaisuuksia on annettu.
Jos on ohut hiuslaatu, niin ei siitä saa millään mitään upeaa leijonanharjaa tai paksua lettiä. Silloin ainoa tyylikäs vaihtoehto on lyhyt.
Useimmilla suomalaisilla on juuri tämä hento hius. Siksi pitkistä tai "yli"pitkistä hiuksista keskusteleminen on useimpien osalta lähinnä teoreettista.
Mikä näkyy tässäkin keskustelussa, kun tuppaa ne pihlajanmarjat taas olemaan aika happamia.
Mulla on paksut ja tuuheat hiukset enkä siltikään tykkää superpitkistä hiuksista itselläni tai muilla. Ihmissilmää viehättää tietyt mittasuhteet niin hiuksissa kuin kaikessa muussakin, megapitkät hiukset eivät ole sopusuhtaiset.
Mielenkiinnotonta. Roikkuvat pitkät hiukset tylsät varsinkin, jos nainen ei kovin eloisa tai hauska. Perusämmälle sopii tietenkin.
Riippuu väristä ja paksudeesta, mutta kyllä sanoisin selän puolivälin olevan aikalailla maksimi kaikille.
Maantienharmaa ja vaaleanruskea näyttää pahalta pitkänä, varsinkin, jos kasvot eivät ole superkauniit. Tulee mieleen jokin lahkolaisuus tai köyhyys.
Punaiset, tummanruskeat ja blondit pystyvät kantamaan hiusten pituuden paremmin, mutta eivät hekään, jos tulla on ohut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän naisena jolla on itselläkin tällä hetkellä extrapitkät (pepun yli) hiukset. Minusta superpitkät hiukset eivät ole tyylikkäät, ne voivat kyllä olla kauniit, boheemit ja ihanat mutta tyylikäs ei ole se sana jolla kuvailisin hiuksiani tai muiden hyvin pitkiä hiuksia. Rintsikkapituiset tai korkeintaan alaselkään ulottuvat hiukset voivat vielä leikkauksesta ja hiusten kunnosta riippuen näyttää tyylikkäiltä.
Hyvin sanottu. Kyllä itselläni tulee mieleen että tyypillä ei ola varaa käydä hiuksia leikkauttaas kerran vuodessa. Superpitkistä tulee sellainen just kultti tai vastaava.
Pitkät hiukset, siis kainaloihin asti tai sitä pidemmät, on todella helppo leikata itse kotona ilmaiseksi, koska latvoihin pääsee itse helposti käsiksi. (Siistin leikkauksen saa, kun laittaa tukan matalille saparoille, vetää saparolenkkejä alaspäin ja sitten nipsaisee saparoiden kärjet pois halutulta korkeudelta.) Jos tukka on jonnekin persuksille asti, niin kyse ei taatusti ole rahapulasta. Päinvastoin - todennäköisesti tukan hoitoon on laitettu aikaa, vaivaa ja rahaa, sillä muuten se olisi kehittänyt tuohon mennessä kaksihaaraisia, jolloin kampaaminen olisi käynyt sietämättömäksi ja tukka olisi jo pätkäisty, tai takkuiset kaksihaaraiset olisivat katkeilleet kammatessa niin paljon, ettei tukka olisi ollenkaan saavuttanut tuota pituutta.
Rokkarina fleda melkein takamukseen pitkä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele tyylikäs?
Mulla on paksut ja tuuheat hiukset enkä siltikään tykkää superpitkistä hiuksista itselläni tai muilla. Ihmissilmää viehättää tietyt mittasuhteet niin hiuksissa kuin kaikessa muussakin, megapitkät hiukset eivät ole sopusuhtaiset.
Sehän riippuu täysin ihmissilmästä, että mikä miellyttää. Pitkällä ihmisellä megapitkät hiukset ovat erittäinkin sopusuhtaiset.
Pitkät hiukset voivat olla todella upeat. Lyhyet ovat yleensä melko mitäänsanomattomat, oli niissä mikä "pirtsakka" värjäys tahansa.
Itse leikkuutin polkan kun aina meni tosi huonoon kuntoon pitempi tukka enkä jaksanut kuivatella pesun jälkeen sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän naisena jolla on itselläkin tällä hetkellä extrapitkät (pepun yli) hiukset. Minusta superpitkät hiukset eivät ole tyylikkäät, ne voivat kyllä olla kauniit, boheemit ja ihanat mutta tyylikäs ei ole se sana jolla kuvailisin hiuksiani tai muiden hyvin pitkiä hiuksia. Rintsikkapituiset tai korkeintaan alaselkään ulottuvat hiukset voivat vielä leikkauksesta ja hiusten kunnosta riippuen näyttää tyylikkäiltä.
Hyvin sanottu. Kyllä itselläni tulee mieleen että tyypillä ei ola varaa käydä hiuksia leikkauttaas kerran vuodessa. Superpitkistä tulee sellainen just kultti tai vastaava.
Pitkät hiukset, siis kainaloihin asti tai sitä pidemmät, on todella helppo leikata itse kotona ilmaiseksi, koska latvoihin pääsee itse helposti käsiksi. (Siistin leikkauksen saa, kun laittaa tukan matalille saparoille, vetää saparolenkkejä alaspäin ja sitten nipsaisee saparoiden kärjet pois halutulta korkeudelta.) Jos tukka on jonnekin persuksille asti, niin kyse ei taatusti ole rahapulasta. Päinvastoin - todennäköisesti tukan hoitoon on laitettu aikaa, vaivaa ja rahaa, sillä muuten se olisi kehittänyt tuohon mennessä kaksihaaraisia, jolloin kampaaminen olisi käynyt sietämättömäksi ja tukka olisi jo pätkäisty, tai takkuiset kaksihaaraiset olisivat katkeilleet kammatessa niin paljon, ettei tukka olisi ollenkaan saavuttanut tuota pituutta.
Ei mun hiuksiin tule vuodessa kaksihaaraisia eikä takkuja vaikka en niitä hoitaisi erityisen kalliisti. Hiuslaatuja on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat merkki naiseellisuudesta. Suurin osa miehistä ottaisi mielummin naisen jolla on pitkät hiukset kun joku kanaperse tukka missä on joku liila läntti edessä.
Pitkät hiukset ovat merkki pitkistä hiuksista. Väitätkö, että kuningatar Elisabeth ei ollut naisellinen? Juuri katsoin videon hänen kuvistaan vauvasta 96v ja hänellä oli aina sama kihara kampaus.
Ilmeisesti pidät vain jotain lorttotyyliä naisellisena.
Nykyään suurimmalla osalla naisista on pitkät, kasvoilla roikkuvat hiukset. Melkein poikkeuksetta. Ellei sitten ponnarilla. Erittäin persoonatonta, mutta onhan se helppoa. Itselläni myös, vaikka olen yli kuusikymppiä. Ehkä antaisi ryhtiä ja valoa hyvin leikatut lyhyemmät hiukset- vaatisi kylläkin vähintäin kerran kuussa kampaamokäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkuutin polkan kun aina meni tosi huonoon kuntoon pitempi tukka enkä jaksanut kuivatella pesun jälkeen sitä...
Niin. Just tämä. Kauniin pitkän tukan ylläpito vaatii vaivannäköä.
Suomalaisten naisten hiirenhännät ovat rumia.Pitäs katsoa peiliin.
Kyllä voi, mulla oli pitkään tosi pitkät hiukset ja ne kävivät hankaliksi ylläpitää. Lopulta leikkasin n. lapaluihin yltäviksi ja helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat merkki naiseellisuudesta. Suurin osa miehistä ottaisi mielummin naisen jolla on pitkät hiukset kun joku kanaperse tukka missä on joku liila läntti edessä.
Pitkät hiukset ovat merkki pitkistä hiuksista. Väitätkö, että kuningatar Elisabeth ei ollut naisellinen? Juuri katsoin videon hänen kuvistaan vauvasta 96v ja hänellä oli aina sama kihara kampaus.
Kuningatar Elisabeth?!?
No nyt sinä tyyli-ikonin repäsit!
Eiköhän tämä ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Just tämä. Kauniin pitkän tukan ylläpito vaatii vaivannäköä.
Ei vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar Elisabeth?!?
No nyt sinä tyyli-ikonin repäsit!
Eiköhän tämä ollut tässä.
Kyse oli edellisen naisellisuus ajatuksista ja itselleni oli yllätys että juuri hänellä oli ihan pikku lapsesta asti lyhyet hiukset.
Jollain uskontotyypeillä nähnyt jotain polviin asti pitkiä suoria hiuksia, näyttää lähinnä oudoilta.
Paras pituus hiuksille on, että yltävät johonkin siihen navan ja rintojen väliin.
Kiiltävät, tuuheat ja vaikka metrin pituiset hiukset ovat kauniit.
Hoitovapaalla olevilla mammoilla on pitkät hiukset, jotka on koottu nutturalle pään päälle. Työelämään palatessa on taas varaa kanaperseleikkauksiin ja hajunäätäraitoihin. Ja tämä on ihan ok.