Voivatko hiukset olla liian pitkät? Ovatko todella pitkät hiukset mielestäsi tyylikkäät?
Kysyin asiaa mieheltäni. Yllätyin, että hänen mielestä todella pitkistä hiuksista tulee mieleen jonkin sortin kulttilaisuus. Rakastan itse pitkiä hiuksiani, mutta nyt pohdin, että kasvattaako ihan vyötärölle asti vai pitääkö mitta tässä rintojen kohdalla. Minulla on paksu vaaleanruskea tukka. En värjää, mutta hoidan hyvin.
Lisäksi olen huomannut, että monilla mamma-tyylisillä ihmisillä on ylipitkät hiukset. En haluaisi joutua samaan kategoriaan heidän kanssaan.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat merkki naiseellisuudesta. Suurin osa miehistä ottaisi mielummin naisen jolla on pitkät hiukset kun joku kanaperse tukka missä on joku liila läntti edessä.
Mites Kouvolatukka nappaaks se.
Minun pitäisi leikata. Ovat vähän liian pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan myyty, kun näen todella pitkät hiukset. Tykkään muutenkin naisilla sellaisesta hippityylistä, villasukat, kumpparit, kierrätysvaatteet. Jos hiukset ulottuu nilkkojen alle, sekään ei ole ongelma. Niitähän voi vaikka letittää. Minun mittapuulla puoleen selkään ulottuvat hiukset ei ole kovinkaan pitkät.
M52
Joo, tämän kyllä huomaa. Jotkut miehet menevät ihan tilttiin pitkistä hiuksista.
Jopa vanhat miehet saattavat reagoida todella voimakkaasti. Kerran menin kuntosalille keskellä päivää, jolloin paikalla oli paljon eläkeläisiä. Eräs tuntematon vanha mies sai todella pitkän keskustelun aikaan mistäpä muusta kuin pitkästä letistäni.
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän naisena jolla on itselläkin tällä hetkellä extrapitkät (pepun yli) hiukset. Minusta superpitkät hiukset eivät ole tyylikkäät, ne voivat kyllä olla kauniit, boheemit ja ihanat mutta tyylikäs ei ole se sana jolla kuvailisin hiuksiani tai muiden hyvin pitkiä hiuksia. Rintsikkapituiset tai korkeintaan alaselkään ulottuvat hiukset voivat vielä leikkauksesta ja hiusten kunnosta riippuen näyttää tyylikkäiltä.
Hyvin sanottu. Kyllä itselläni tulee mieleen että tyypillä ei ola varaa käydä hiuksia leikkauttaas kerran vuodessa. Superpitkistä tulee sellainen just kultti tai vastaava.
Ai nytkö mammoilla onkin pitkät hiukset? Eikö tällä palstalla ole kautta aikain "tiedetty", että jokainen mamma kynii hiuksensa lyhyeksi kananpersetukaksi? En pysy kärryillä, voisinko nyt saada jonkun listan siitä, miltä naisen on lupa näyttää?
Tapailin kerran erästä miestä ja en halunnut jatkaa muutamien treffien jälkeen. Tuon kertomisen jälkeen sain häneltä katkeria viestejä siitä, että kuinka hän olisi halunnut kosketella ja haistella mun pitkiä hiuksia. Olin ihan, että mitä hemmettiä, näin kauniisti sanottuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat merkki naiseellisuudesta. Suurin osa miehistä ottaisi mielummin naisen jolla on pitkät hiukset kun joku kanaperse tukka missä on joku liila läntti edessä.
Suurin osa naisista myös ottaisi mieluiten sen tukan, joka kasvaisi pitkäksi hyväkuntoisena. Mutta eipä tämä asia naisilla useinkaan ole omasta päätöksestä kiinni, kuten ei myöskään miehillä.
Pöhöpöhö - naisellisuus ei ole hiuksista kiinni. Moni pitää hiuksensa lyhyenä pakon sanelemana aivan kuten miehet ajaa viimeiset haivenet pois ja pitäytyvät kaljussa.
Pitkän pitkä ei tarvisi olla, mutta on niin surkean ohut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen täytyy viimeistään 45-vuotiaana leikkauttaa polkkatukka. . Oikeastaan ainoa oikea alkaa olemaan sellainen kynitty ja huoliteltu lyhyt tukka! Siihen vielä joko tosi blondi tai sitten tosi tumma kähes musta.
Jos tarvetta laseille, niin ehdottomasti sellaiset vahvasankaiset, joissa joku väri vielä.
Ammatti mieluiten terveysalalla niin avot johan on tyyliä.
😂
Olisin ehdottanut väriksi sellaista punertavan ruskeaa, vähän siniseen taittuvaa. Sellaista, joka mätsää niihin silmälasin sankoihin. Pirtsakkaa!
Sillä kyllä 80% suomalaisista naisista on tosi tyylikkäitä! Uskottava se on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen täytyy viimeistään 45-vuotiaana leikkauttaa polkkatukka. . Oikeastaan ainoa oikea alkaa olemaan sellainen kynitty ja huoliteltu lyhyt tukka! Siihen vielä joko tosi blondi tai sitten tosi tumma kähes musta.
Jos tarvetta laseille, niin ehdottomasti sellaiset vahvasankaiset, joissa joku väri vielä.
Ammatti mieluiten terveysalalla niin avot johan on tyyliä.
No sellaiset isot vahvasankaiset ovat kyllä muotia
Täältä ääni kulttihiuksille 😍😍😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän naisena jolla on itselläkin tällä hetkellä extrapitkät (pepun yli) hiukset. Minusta superpitkät hiukset eivät ole tyylikkäät, ne voivat kyllä olla kauniit, boheemit ja ihanat mutta tyylikäs ei ole se sana jolla kuvailisin hiuksiani tai muiden hyvin pitkiä hiuksia. Rintsikkapituiset tai korkeintaan alaselkään ulottuvat hiukset voivat vielä leikkauksesta ja hiusten kunnosta riippuen näyttää tyylikkäiltä.
Hyvin sanottu. Kyllä itselläni tulee mieleen että tyypillä ei ola varaa käydä hiuksia leikkauttaas kerran vuodessa. Superpitkistä tulee sellainen just kultti tai vastaava.
Niin mullekin. Testasin pari vuotta sitten, että kuinka pitkäksi mun hiukset kasvaa ja ne näytti siinä 70 cm maksimipituudessa jo "ylipitkiltä". Lapaluiden ja vyötärön välimaastossa hiukset on vielä tyylikkäät, mutta vyötäröä lähestyessä alkaa tyylikkyys vähentyä ja lahkolaisuus lisääntyä. Superpitkät hiukset epämääräisillä yön yli lettikiharoilla on ehkä vähiten tyylikkäät mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa transhörhöjen selityksiltä. Naisellisuus ei ole kiinni hiusten pituudesta eikä sinusta tule naista vaikka pitkät kutrit omaisitkin, miehenä. Pitkä tukka on kyllä ollut miehilläkin muodikas monia kertoja historian aikana.
Ylipitkistä hiuksista jotka ovat vielä auki tulee mieleen se Addams familyn "Itt" : p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista myös ottaisi mieluiten sen tukan, joka kasvaisi pitkäksi hyväkuntoisena. Mutta eipä tämä asia naisilla useinkaan ole omasta päätöksestä kiinni, kuten ei myöskään miehillä.
Pöhöpöhö - naisellisuus ei ole hiuksista kiinni. Moni pitää hiuksensa lyhyenä pakon sanelemana aivan kuten miehet ajaa viimeiset haivenet pois ja pitäytyvät kaljussa.
Pitkän pitkä ei tarvisi olla, mutta on niin surkean ohut.
Mulla on erittäin paksut hiukset, mutta pitäisin ne kyllä mieluiten lyhyenä, jos olisi varaa ravata kampaajalla siistimässä leikkausta kuukauden välein. Ei näillä nykyhinnoilla. Tukkani on pitkä lähinnä siksi, että olen köyhä. Jotenkin huvittaa kun moni on kommentoinut, miten upea se on.
Paras pituus on juuri ja juuri rintojen alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset on perseeseen asti, niin ovat makuuni liian pitkät ja eivät tyylikkäät. Vaikka olisivat kuinka mahtavassa kunnossa.
Määrittele tyylikäs?
Tyylihän on yksilöllinen asia, joka tietysti riippuu kovasti siitä, mitä ominaisuuksia on annettu.
Jos on ohut hiuslaatu, niin ei siitä saa millään mitään upeaa leijonanharjaa tai paksua lettiä. Silloin ainoa tyylikäs vaihtoehto on lyhyt.
Kamalan näköinen ohut hiuksisella takapuoleen asti roikkuva hiirenhäntä letti.
Tässä juuri hiljattain satuin kohtaamaan nuoren aikuisen miehen jolla oli pehmeää taipuisaa hiusta ulottuen aina pepun päälle saakka, vähän yllätti, mutta jos kerta kasvaa niin mikäpä siinä.
Itse en pidä pitkistä hiuksista, kerran olen kasvattanut, eikä sopinut yhtään tyyliini. Nyt on ollut kymmeniä vuosia lyhyet hiukset, suht sama malli ja hyvältä tuntuu. N75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset on perseeseen asti, niin ovat makuuni liian pitkät ja eivät tyylikkäät. Vaikka olisivat kuinka mahtavassa kunnossa.
Määrittele tyylikäs?
Tyylihän on yksilöllinen asia, joka tietysti riippuu kovasti siitä, mitä ominaisuuksia on annettu.
Jos on ohut hiuslaatu, niin ei siitä saa millään mitään upeaa leijonanharjaa tai paksua lettiä. Silloin ainoa tyylikäs vaihtoehto on lyhyt.
Useimmilla suomalaisilla on juuri tämä hento hius. Siksi pitkistä tai "yli"pitkistä hiuksista keskusteleminen on useimpien osalta lähinnä teoreettista.
Mikä näkyy tässäkin keskustelussa, kun tuppaa ne pihlajanmarjat taas olemaan aika happamia.
Riippuu hiusten kunnosta ja paksuudesta sekä miten niitä hoitaa esim. ovatko latvat leikattu siisteiksi. Ja pääasia, että ne osaa pitää järjestyksessä kuin heilutella muiden päälle.