Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saada 11v pesemään kunnolla hampaat?

Vierailija
06.03.2025 |

Pestään usein yhdessä, ollaan näytetty miten pestään.

Ja katsottu pesujälkeä.

Ja näissä on ollut toistoa. Vuosien ajan.

Silti, joka kerta kun pesee itse, harja nippa nappa pyörähtää suussa :D

Sitten juoksee karkuun kun koettaa tarkastaa että tuliko puhdasta...

Miten te olette saaneet lapsen pesemään kunnolla hampaat?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin tekemästä niin tossa iässä. Ihan ite. Kuka sitä käskee tehä niin ? Ei kukaan voi pakottaa ketään tekemään sitä !! Pesen ne JOSKUS. Mitäs ihmeellistä siin o ? 

Vierailija
42/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä vit tua "11v juoksee karkuun kun koettaa tarkastaa että tuliko puhdasta..."???? Haloo, missä pumpulissa kasvatat oikein lasta? Tuon ikäisen pitäisi osata jo itse pestä hampaat! Ei ihme kun kun nuoret voivat tänä päivä huonosta Suomessa, koska eivät ole sietäneet mitään vastoinkäymisiä.

Kiitos tästä kuuluu typerille vanhemmille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun itse inhosin lapsena hampaidenpesua. Kun äiti komensi harjaamaan, laskin hanasta vettä ja hinkkasin hammasharjalla vaikka käsipyyhettä ja toivoin että ääni huijaa äitiä. Aloin harjaamaan vasta kun vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostaa ja kuvittelin, että ihastus saattaisi vaikka tulla aamulla ennen tuntien alkua pussaamaan. :D 

Olen ajatellut, että hyvä harjausrutiini tulee lapsille, joiden kanssa hyvin pienestä saakka pestään hampaat yhdessä. Että heille se tosiaan vain on samanlainen rutiini kuin sängystä nouseminen tai kenkien laittaminen jalkaan ennen uloslähtöä, joka vain kuuluu siihen joka päiväiseen settiin eikä sitä tarvitse erikseen ajatellakaan. Äiti harjasi mun hampaat lapsena tosi pitkään, kun en vain ollut suostunut tekemään sitä itse, se oli mulle tosi vastenmielistä.

Nyt aikuisena sitten olen seurustellut useammankin miehen kanssa, jotka ovat sanoneet etteivät harjaa ollenkaan. (Sen on kyll

Muistan tämän saman hammasharjausinhon. Miten se olikaan niin vastenmielistä, että vaivautui teeskentelemään hampaiden harjausta? En myöskään osaa sanoa, mistä se inho johtui. Ehkä hampaiden harjauksesta väännettiin liikaa vanhempien kanssa ja siitä tuli pakko = epämiellyttävää. Ehkä siitä kannattaakin yrittää tehdä mukava tapahtuma. Harjata yhdessä hampaita tai kysyä siltä lapselta, että mikä auttaisi helpottamaan harjausta. Musiikkia soimaan siksi aikaa tai jotain?

Vierailija
44/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varata ajan hammaslääkäriin, että ihan siellä opettaa miten harjataan. Joskus menee paremmin jakeluun asiat kuin joku muu kuin äiti niistä sanoo.

Vierailija
45/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.sensepro-toothbrush.com/products/sensepro?variant=4343245517…

Koita tätä mallia on eri merkiltä eri ikäisille 

Vierailija
46/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi taitaa olla vammainen tai henkisesti 3-vuotiaan tasolle jäänyt. Tullut selvästi äitiinsä. Ei normaalit 11-vuotiaat noin enää tee.

Vierailija
47/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät kuria sille lapselle, kuten sinun olisi pitänyt uskaltaa pitää jo kauan sitten. Nyt voi olla jo myöhäistä kun lapsi on tuon ikäinen mutta yrittää pitää

Kenenkäs se pitäisi sinulle pitää kuria kun noin toivot lapsien kohdalle. Kommentoi sitten kun sinulla on omia lapsia. 

Kerropa mikä siinä kurissa sinusta on niin pahaa?

Kuri tuo lapselle turvallisuuden tunteen, kun vanhempi päättää tärkeät asiat eikä lapsi itse. Lisäksi se suojelee lasta monenlaiselta vaaralta ja ikävyydeltä, kuten tässä tapauksessa hampaiden reikiintymiseltä.

Vierailija
48/48 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta hänelle sähköhammasharja, joka ilmaisee kun harjausaika on tullut täyteen. Ja kerro, että sitä pitää noudattaa.

höpöhöpö! "Karkkia eikä limua eikä pullaa, hampurilaisia, pizzaa,  EI  osteta tähän huusholliin niin kauan kun et pese hampaitasi kunnolla" Piste. Ja pidät siitä kiinni!

Noudata samaa omalla kohdallasi. Ei mitään yllämainittua ennen kuin olet hoitanut lapsesi kunnolla etkä vaan kiristä koska mä nyt vaan voin tyylillä. 

ei ollut hammaspesu ongelmia, lapsi on jo liki 40v eikä ikinä ole tarvinnut hammaslääkärissä tehdä yhtään mitään, ei reikiä eikä reiän alkuja! Hyvä luusto!

Mutta tekisin noin jos ois ollut ongelma!

Eikä tuo ole kiristystä, sehän on lapsen parhaaksi! Ei mässyjä jos ei hoida hommiaan! Miksi palkita turhasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän