Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ostoskärryissä ruokakaupassa

Vierailija
05.03.2025 |

Näin kun naisella oli isokokoinen koira ostoskärryissä, onko tämäkin jo sallittua kaupoissa? Jäi vaivaamaan tuo kärryjen hygieniapuoli jos siellä on kostaturkkinen koira istunut. Mitä mieltä?

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin helsingissä käyn mutta viikin k-kaupassa oli koirakärryt ja muutama koira oli ostoksilla.  Ensin paheksuin syvästi, nainen nost koiran kärryyn, hui kamala,  mutta sitten huomasin että  ne olikin "koirakärryt."

Tuo juuri on minun lähikauppa joten aika usein tulee käytyä. Minusta koirakärry on hauska idea, vaikka itse en niin koiraihminen olekaan. Ymmärrän että jollekin todella pahasti allergiselle se voi olla hankalaa, mutta pystyykö sellainen sitten asumaan kaupungissa muutenkaan kun koiria ja koiran hilsettähän on joka puolella?

Todellakin pystyy asumaan kaupungissa, kunhan koiria ei tuoda kauppoihin ja kauppakeskuksiin. Aiemmin elin vuosikymmeniä ihan normaalia elämää, nyt viimeiset pari vuotta on ollut yhtä h-vettiä, kun jokainen paikka on täynnä koiria ja eläinpölyä.

Vierailija
202/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas kävimme pitkän kävelyn päätteeksi ruokakaupassa koirakärryn avulla. Eipä moni edes huomaa, että kärryssä on koira, vaikka kyljessä lukee isolla koirakärry. 

Sehän onkin kaikkein pahinta, että koira on piilossa niin, että sen huomaa vasta, kun allerginen reaktio on alkanut. Ei sitä enää saa pois, kun se on alkanut. Pitäkää ne koirat sitten reilusti näkyvillä, jos viette niitä eri paikkoihin, niin osaamme siirtyä kauemmas ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on koiran persepaskaa täynnä ritilät.

On niissä tavallisissakin kärryissä koiranpaskaa. Moni antaa lastensa seistä kärryissä, joten kengissä on voinut kantautua kärrien pohjiin ties mitä ryönää.

Mä aloin laittaa ostokset suoraan kestokassiin vuonna 2020, enkä ikinä enää käytä koria tai kärryjä.

Täällä myös toinen, joka ei käytä kaupan paskaisia kärryjä ja koreja. Olen huomannut, että ihmiset eivät osaa käyttäytyä enää niinkuin normaali ihminen, paskaiset kakarat kärryissä paskaisine kenkineen, nuo korit ovat aina todella paskaisia. 

Olen myös käyttänyt jo kuusi vuotta kestokassia, mihin kerään ostokset, se on ainakin puhdas, koska vain minä käytän sitä. 

Vierailija
204/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu nuo koirakärryt.

Entä jos siellä oleva koira purisi muita asiakkaita?

Voi se koira purra kaupan ulkopuolellakin ja ihan sun kotitiellä. 

Vierailija
205/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin helsingissä käyn mutta viikin k-kaupassa oli koirakärryt ja muutama koira oli ostoksilla.  Ensin paheksuin syvästi, nainen nost koiran kärryyn, hui kamala,  mutta sitten huomasin että  ne olikin "koirakärryt."

Tuo juuri on minun lähikauppa joten aika usein tulee käytyä. Minusta koirakärry on hauska idea, vaikka itse en niin koiraihminen olekaan. Ymmärrän että jollekin todella pahasti allergiselle se voi olla hankalaa, mutta pystyykö sellainen sitten asumaan kaupungissa muutenkaan kun koiria ja koiran hilsettähän on joka puolella?

Todellakin pystyy asumaan kaupungissa, kunhan koiria ei tuoda kauppoihin ja kauppakeskuksiin. Aiemmin elin vuosikymmeniä ihan normaalia elämää, nyt viimeiset pari vuotta on ollut yhtä h-vettiä, kun jokainen paikka on täynnä koiria ja eläinpölyä.

Minun lapsuudessa ja nuoruudessa ei koirat päässeet kauppoihin mutta virastoihin kyllä, meidän koira kävi äitini kanssa keskustassa ensin eläinlääkärissä, sitten työkkärissä ja siihen päälle kelalla

Vierailija
206/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkkalan K-supermarketissa olen nähnyt, jos minkälaista rakkia. Kaupan matoissa on usein koiranpaskaa, koiria paskatetaan kaupan ovien läheisyyteen ja kusetetaan. Pikkurakki on rääkynyt kaupassa niin että sattui korviin, siis miettikää millainen eläintarha, haukkuu kaupassa. Tyhmän näköinen nuori nainen tuli paskaisen kultaisen noutajan  kanssa kauppaan, nosti sen sinne kärryyn, koira seisoi siellä niin, että kuola valui kaupan lattioille, karvaa ja hilsettä ilmassa, tämä koira myös ravisteli itseään siellä kärryssä, eikö ole ihanaa. 

Tuo kauppa on muuttunut todella paskaiseksi ja likaiseksi, en asioi siellä enää. 

Sellainen satu.

Vierailija
207/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessa ja nuoruudessa ei koirat päässeet kauppoihin mutta virastoihin kyllä, meidän koira kävi äitini kanssa keskustassa ensin eläinlääkärissä, sitten työkkärissä ja siihen päälle kelalla

Tuo on tosi mielenkiintoista. Minä taas en neljään vuosikymmeneen nähnyt suunnilleen yhtään koiraa muualla kuin ulkona.

Minusta olisi reilua ottaa muutkin huomioon. Vaikka koira olisi kuinka kiva, sen mukana tuominen aiheuttaa ongelmia sekä allergisille että koirapelkoisille. 

Vierailija
208/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koirasta irtoaa karvoja ja hilsettä ja  väistämättä  ne leviävät myö eilintarvikkeisiin. Ja entäs allergiset ihmiset.

Kaipa kaupoissa vielä on koiratonkin vaihtoehto missä käydä.

Et vissiin tiennyt, että opaskoirat saa tulla mihin vaan. Eli periaatteessa ei ole mitään koira vapaata vyöhykettä

Vierailija
209/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen koiran pitää olla mukana kaupassa? Vois jättää kotiin ruuan ja virikelelujen kanssa siksi aikaa. No, koirakärryt on sitten eri asia. Mutta silti ei kiva allergikkoja kohtaan.

Maailma ei pyöri kenenkään ympärillä.

Koiranomistajien mielestä se pyörii sen oman koiran ympärillä. Koko elämä. Sitä pidetään lapsena ja annetaan elää "pojat on poikia" -.tyylillä. Ihmiset kuvaavat nettiin kuinka taas oli  Reccu reipas repinyt pumpulipalleroiksi koko kulmasohvan ja raadellut taulutv:n, kun pikkasen käväisin kioskilla.

Se saa räkyttää vaikka koko pitkän työpäivän (naapurina olen tämänkin helvetin kokenut) ja on aina ohikulkijan syy, jos IRTI OLEVA muru hyökkää ja puree. Jopa omalta pihaltaan syöksyen, ilman vartiointia,  täysin tietämättömän ihmisparan jalkaan tai kurkkuun.

Rotu voi olla mitä vaan, ei sillä väliä, ei mikään niistä kaipaa mitään koulutusta tai opettamista olemaan yksin hiljaa kotona, kun "se ei ole koskaan ennen tehnyt noin" :o !!!!!

Pikanttina lisänä kaikkeen tähän vielä se, että paskaa on kadut täynnä. Ja jopa muiden pihat, sekä postilaatikoiden ja roskisten edustat.

-Ex koirankasvattaja, ongelmitta.

Vierailija
210/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koirasta irtoaa karvoja ja hilsettä ja  väistämättä  ne leviävät myö eilintarvikkeisiin. Ja entäs allergiset ihmiset.

Kaipa kaupoissa vielä on koiratonkin vaihtoehto missä käydä.

Et vissiin tiennyt, että opaskoirat saa tulla mihin vaan. Eli periaatteessa ei ole mitään koira vapaata vyöhykettä

Tästä on ennenkin ollut palstalla kirjoittelua, ja silloin todettiin, että opaskoira on hyvin harvinainen vieras kaupoissa.

Vierailija
211/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne täytyy pitää lain mukaan kytkettynä, kaduilla ja pihoilla, ja niitä pystyy välttelemään ja väistämään kaukaa, mutta ostoskärryistä hyökkäävä koira on todellinen yllätys, jos ei sitä näe. Minä en ainakaan kyttää kenenkään kärryihin, kun menen toisten kärryjen vierestä  jotain tuotetta hyllystä ottamaan. eri

Vierailija
212/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on eläinten omistajien vaatteissa kulkeutunut eläinpölyä muualle.

Vierailija
213/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on eläinten omistajien vaatteissa kulkeutunut eläinpölyä muualle.

Kauppa ei voi kieltää keneltäkään vaatteita, mutta koirien tulon kauppaan ne voivat. Kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
214/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tosi mielenkiintoista. Minä taas en neljään vuosikymmeneen nähnyt suunnilleen yhtään koiraa muualla kuin ulkona.

Minusta olisi reilua ottaa muutkin huomioon. Vaikka koira olisi kuinka kiva, sen mukana tuominen aiheuttaa ongelmia sekä allergisille että koirapelkoisille. 

Kaikesta voi tulla ongelmia jollekin. Jopa niistä lapsista, kovista äänistä tai valoista, hajusteista tai katseesta. Koirapelkoisellekin voi olla ihan hyväksi vain tottua normaaliin elämään, jotta ei tarvitsisi ahdistua tavallisista asioista.

Niin paha allergia että se  oireilisi merkittävästi jo suht lyhyestä ajasta samassa tilassa oleskelusta on vähän. Allergisia on enemmän, mutta valtaosa vaatii oireisiin melko tiivistä kontaktia. Toki heitä on, mutta sen verran pieni vähemmistö ettei kaikkea voi varata vain heidän käyttöönsä. Heille voi kyllä varata omat tilansa myös ja sitä tuskin kukaan vastustaa. Veikkaan kuitenkin, että koiranomistajia on merkittävästi enemmän ja he ovat siis myös suurempi potentiaalinen asiakasryhmä. 

Tälläkin hetkellä vain osaan K-kaupoista saa ottaa koiran. Tämä on erityisen kätevää talvella kun voi kävellä 3km matkan kauppaan ja hoitaa koiran lenkityksen ja kauppareissun samalla. S-kauppojen ulkohäkissä voi tulla kylmä ja lukot monesti jäässä. Myös muissa paikoissa riittää valinnanvaraa, on koirat sallivia ja koirat kieltäviä.

Ainut johon soisin muutoksen olisi koiraystävälliset huoltoasemat. Varsinkin kesällä yksin koirien kanssa matkustaminen on tuskaa kun helteiseen autoonkaan ei voi jättää. Huoltoasemat eivät myöskään ole mitään fine dining paikkoja, joten koirat sopisivat hyvin sekaan. 

Vierailija
215/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koira parin vuoden ajan. Tämän ajan olen aika tarkkaan tuijotellut kadunvarsia ja pyörätien reunoja. Todella vähän koiranpaskaa niissä on. Mistäkö tiedän? Siitä, että koirani käy läpi jokaisen paskan haistelemalla. Sen sijaan tänäänkin vastaan tuli useampia tupakantumppeja, nikotiinipusseeja, energiajuomatölkki, corona-olutpullo, pizzalaatikko, pizzan reunat, mäkkärin paperipussi, hampurilaisen paperit, pahvimuki, servettejä, leijonaviinapullo, tyhjä lääkeliuska, tupakka-aski ja kolme paperinenäliinaa. Siinä teille paskaa. Opetelkaa olemaan ihmisiä ja moittikaa vasta sitten eläimiä.

Vierailija
216/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut koira parin vuoden ajan. Tämän ajan olen aika tarkkaan tuijotellut kadunvarsia ja pyörätien reunoja. Todella vähän koiranpaskaa niissä on. Mistäkö tiedän? Siitä, että koirani käy läpi jokaisen paskan haistelemalla. Sen sijaan tänäänkin vastaan tuli useampia tupakantumppeja, nikotiinipusseeja, energiajuomatölkki, corona-olutpullo, pizzalaatikko, pizzan reunat, mäkkärin paperipussi, hampurilaisen paperit, pahvimuki, servettejä, leijonaviinapullo, tyhjä lääkeliuska, tupakka-aski ja kolme paperinenäliinaa. Siinä teille paskaa. Opetelkaa olemaan ihmisiä ja moittikaa vasta sitten eläimiä.

Meillä oli rivarinpätkä kivan kujan varrella, ja arvaapa mitä? Se olikin todellinen koiranpaskakuilu. Joka ilta kävin haravalla suihkimassa pihalta ja luiskalta ne jätökset takaisin sinne kadulle. Koirat päästettiin tulemaan niin pitkälle kuin sitä taluttimen nauhaa riitti, kotiovelle asti. Kaikki istutukset, roskisten ja varastojen reunukset ihan täynnä sitä paskaa. Onneksi lasten leikkipaikka oli sisäpihalla. Siellä sitten oli irtokissat ongelmana.

Älä nyt viitsi väittää ettei koiranjätettä ole kadunvarret täynnään, noin röyhkeästi, kun puhutaan esim. "jokakeväisestä paskakeskustelusta". Lehtien yleisöpalstat täynnä vihaisia kommentteja.

Mulla on ollut vuosia koiria, ja olen nähnyt asian. Itse olen aina kerännyt koirieni sonnat pois kadulta. Olen joutunut jalkineitakin roskiin heittämään itseltä ja lapsilta, kun syksynlehtien seasta tai pitkästä nurmikosta ei sitä tavaraa erota.

On äärimmäisen naurettavaa alkaa puolustelemaan tätä suurta ongelmaa (bakteereja ja loisia tarjolla ulosteissa) joillain tyhmien ihmisten roskaamisella. Ne roskat ja pahvit, tumpit sún muut eivät ainakaan tartu kenkiin ja haise tyrmäävälle kuumalla kesähelteellä. Ja niitä keräävät kunnan työntekijät pois, se on heidän ammattinsa. Miksi koiranomistaja ei huolehdi niistä jätöksistä, KUTEN LAKI MÄÄRÄÄ???

Vierailija
217/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko täysin vajaa? Koira on asiaan syytön. Omistaja on syyllinen. 

Vierailija
218/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rivarinpätkä kivan kujan varrella, ja arvaapa mitä? Se olikin todellinen koiranpaskakuilu. Joka ilta kävin haravalla suihkimassa pihalta ja luiskalta ne jätökset takaisin sinne kadulle. Koirat päästettiin tulemaan niin pitkälle kuin sitä taluttimen nauhaa riitti, kotiovelle asti. Kaikki istutukset, roskisten ja varastojen reunukset ihan täynnä sitä paskaa. Onneksi lasten leikkipaikka oli sisäpihalla. Siellä sitten oli irtokissat ongelmana.

Älä nyt viitsi väittää ettei koiranjätettä ole kadunvarret täynnään, noin röyhkeästi, kun puhutaan esim. "jokakeväisestä paskakeskustelusta". Lehtien yleisöpalstat täynnä vihaisia kommentteja.

Mulla on ollut vuosia koiria, ja olen nähnyt asian. Itse olen aina kerännyt koirieni sonnat pois kadulta. Olen joutunut jalkineitakin roskiin heittämään itseltä ja lapsilta, kun syksynlehtien seasta tai pitkästä nurmikosta ei sitä tavaraa erota.

On äärimmäisen naurettavaa alkaa puolustelemaan tätä suurta ongelmaa (bakteereja ja loisia tarjolla ulosteissa) joillain tyhmien ihmisten roskaamisella. Ne roskat ja pahvit, tumpit sún muut eivät ainakaan tartu kenkiin ja haise tyrmäävälle kuumalla kesähelteellä. Ja niitä keräävät kunnan työntekijät pois, se on heidän ammattinsa. Miksi koiranomistaja ei huolehdi niistä jätöksistä, KUTEN LAKI MÄÄRÄÄ???

koirien paskatus omalle pihalle loppuu heti, kun laitat sinne kyltin, että pihalle ripoteltu rotanmyrkkyä. 

Vierailija
219/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koirien paskatus omalle pihalle loppuu heti, kun laitat sinne kyltin, että pihalle ripoteltu rotanmyrkkyä. 

Niin, missä se raja menee sitten, kun pirulliset alkavat soitella kunnan viskaaleille ja saan kotiovelleni jotkut tarkastajat ja syytteet niskaani? Tällainen toiminta vaatisi jo taloyhtiön siunauksenkin, taitaa olla laitonta puuhaa. 

Ohessa pienten lasten mammat kivittämässä ja raivosta riehumassa.

Omalle pihalle ok-talossa voi laittaakin mitä tykkää.

Ja kun myrsky olisi ohi, ja selviäisi ettei myrkkyjä ole, jatkuu paskatus entisellään. Korkeintaan saan uusia uutisnälkäisiä koirineen tuijottamaan ikkunoistani sisään ja puhtaan, että "tuolla se hullu koiranvihaaja asuu"...

Vierailija
220/224 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne täytyy pitää lain mukaan kytkettynä, kaduilla ja pihoilla, ja niitä pystyy välttelemään ja väistämään kaukaa, mutta ostoskärryistä hyökkäävä koira on todellinen yllätys, jos ei sitä näe. Minä en ainakaan kyttää kenenkään kärryihin, kun menen toisten kärryjen vierestä  jotain tuotetta hyllystä ottamaan. eri

Vastaisuudessa tiedät nyt varoa hullunkiilto silmissä kärryistä kimppuun hyökkäileviä koiria. Niitä väijyy ties missä kaupassa ties minkä nurkan takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi