Miten se läskitohtori tv.ssä kuvittelee, että ne ylensyövät ihmiset kykenisivät elämään vain 1200 kcl päivässä?
Olen tässä muutaman viikon yrittänyt keventää kun huomasin, että kesähousuissa ei mene vetskari lähellekkään kiinni vaikka kuinka vetäisi vatsaa sisään. 12 aikaan päivällä tullut jo väkisinkin vähintään 500kcl vaikka kuinka söisi ankeasti. Ei se pupunruokakaan 0 kcl ole ja nälkä sillä ei lähde vaan pää on kipeä jatkuvasti. Sitten pitäisi loppupäivä elää...siis millä? Pakostakin tulee vielä 1000 kcl vaikka vaan avaisi jääkaapin oven. Olen yrittänyt mennä jo klo 20 nukkumaan että päivä olisi ohi, mutta eihän se uni nälkäisenä ole tullut. Sitten pyörin sängyssä 02 asti ja sitten taas klo 07 ylös.
Kommentit (53)
Manaattien paikka on joessa läpsyttelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisessä TV-ohjelmassa olisi henkilökertomusten lisäksi ihan kiva kuulla edes 10 minuutin juttujakso, jossa tri Now kertoisi tuosta ruokavaliosta.
Dr Now antaa tarkat ruokavalio-ohjeet resepteineen kirjassaan.
Elimistö ei kestä jatkuvaa kitukalorisuutta (1200). Ole kaksi kertaa ollut 3kk mittaisella vähäkalorisella mutta monipuolisella ruokavaliolla juuri tuolla 1200 cal määrällä. Kolme kuukautta meni ja sen jälkeen elimistö ilmoittaa että tarvitaan lisää energiaa. Tuossa ovat syömiset pienikokoisia ja pakko syödä suuri määrä jotain salaattia että saa vatsansa täyteen.
Jotkut pitävät kitukuuria niillä pussikeitoilla joissa on katsottu kaikki hivenaineet ettei ainakaan niistä tulisi puutosta. Pelkkää liemiä en pystyisi syömään. Tuollaisen kuurin aikana terästyy hajuaisti ja pelkkä tuoreen leivän tuoksu saa veden kielelle. Ja leipä on yksi melko turha syöminen, joka ei mahdu listalle kovan kuurin aikana.
Kun ei liikkumattomat läskit kuluta juuri mitään, elävät oikein hyvin ja onhan sitä vararavintoa vuosiksi eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se jenkkitohtori jolle itselleenkin tekisi hyvää tiputtaa muutama kilo? Vai joku muu? No, telkkarin laihdutusohjelmat on tv-viihdettä, niistä ei missään tapauksessa kannata ottaa mallia.
Sehän on yli 8-kymppinen, ei siinä iässä tarvitse laihduttaa.
Kahdeksankymppisillä painoa on hyvä olla VÄHÄN liikaa. BMI 25-26 on heille sopiva.
Liikaa jos kertyy kiloja niin liikkuminen muuttuu vaikeammaksi eikä välttämättä enää pääse edes vessaan. Silloin siirrytään vaippoihin, mikä on todella ikävää jos vanhuksella olisi vielä pidätyskykyä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Tohtori No on paras tv-hahmo! Aina äreä mutta yrittää kuitenkin auttaa lihavia.
James Bond -pahiksen myöhemmät vaiheet uralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähempään ruokaan tottuu nopeasti kun jättää kaikki sokerit ja viljatuotteet pois. Nälän tunne ei johdu vatsan tyhjyydestä, vaan veren insuliinitason laskusta. Kun ei käytä sokereita, verensokeri pysyy tasaisena.
Mulle nälkä tarkoittaa nimenomaan vatsan kurnimistä. Tuo verensokerin alhaisuus on ihan eri tunne enkä laske sitä näläksi ollenkaan.
Vatsan kurniminen johtuu suoliston liikkeistä. Siellä on usein silloin ilmaa. Ei siis johdu niinkään nälästä. Sen voi sammuttaa juomalla hiukan vettä.
Ap, kirjoitatako kilokaloreista vai kaloreista?
Olen aina ihmetellyt, että miksei määrätä esim. 2000 kcal:n dieettiä. Tämä olisi kuitenkin potilailla n. 50 % vähemmän kaloreita ja tuota olisi helpompi noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, että miksei määrätä esim. 2000 kcal:n dieettiä. Tämä olisi kuitenkin potilailla n. 50 % vähemmän kaloreita ja tuota olisi helpompi noudattaa.
Koko ajan määrätään kaikenlaisia erilaisia dieettejä. Jos potilas on terveydehuollon avun piirissä, niin siellä mennään potilaan terveystietojen valossa. Sanoisin, että jos ihminen painaa 200 kiloa, niin silloin yritetään mennä alaspäin niin nopeasti kuin mahdollista, jotta pääsisi sitten nopeammin lihavuusleikkaukseen?
Minä olen viljattomalla dieetillä, koska olen vilja-allergikko. Lisäksi diettiini kuuluu "pakollinen" aamiainen ja lämmin ateria, kun olen kovin huono syömään ja mielellään skippaan kaikki mahdolliset ateriat. JOskus en syö päivällä mitään, eli kalorit on 0 (näitä päiviä ei nyt kovin usien tule, ehkä 2 kuukaudessa), toisinaan tulee 500, toisinaan 1400, useimmiten 2000. joskus syön sitten enemmän ja voi tulla jopa 2700, mikä ei itsessäni näy, koska pääsääntöisesti olen koko ajan kalorivajeessa. Samasta syystä minulle on suositeltu sitten salaatin lisukkeeksi öljypohjaisia salaatinkastikkeita. Ne ovatkin aika hyviä, joten niitä olen lisäillyt myös. Tavoite olisi päästä vähintään 2200 kaloriin. Ei ole syömishäiriötä. Näin vain on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisessä TV-ohjelmassa olisi henkilökertomusten lisäksi ihan kiva kuulla edes 10 minuutin juttujakso, jossa tri Now kertoisi tuosta ruokavaliosta.
ÄIjä ei kiellä kun potilas sanoo syövänsä paljon proteiinia eli friteerattua kanaa. Eihän tuolla kalorimäärällä voi syödä friteerattua ruokaa yhtään. Tietäen vielä mitä on jenkkiläinen friteeraaminen.
Kieltää friteeraamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se jenkkitohtori jolle itselleenkin tekisi hyvää tiputtaa muutama kilo? Vai joku muu? No, telkkarin laihdutusohjelmat on tv-viihdettä, niistä ei missään tapauksessa kannata ottaa mallia.
Sehän on yli 8-kymppinen, ei siinä iässä tarvitse laihduttaa.
Kahdeksankymppisillä painoa on hyvä olla VÄHÄN liikaa. BMI 25-26 on heille sopiva.
Liikaa jos kertyy kiloja niin liikkuminen muuttuu vaikeammaksi eikä välttämättä enää pääse edes vessaan. Silloin siirrytään vaippoihin, mikä on todella ikävää jos vanhuksella olisi vielä pidätyskykyä jäljellä.
Ja kasikymppisillä paino putoaa lihaksista joten ei laihdutusta.
Tohtori No on paras tv-hahmo! Aina äreä mutta yrittää kuitenkin auttaa lihavia.