Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se läskitohtori tv.ssä kuvittelee, että ne ylensyövät ihmiset kykenisivät elämään vain 1200 kcl päivässä?

Vierailija
05.03.2025 |

Olen tässä muutaman viikon yrittänyt keventää kun huomasin, että kesähousuissa ei mene vetskari lähellekkään kiinni vaikka kuinka vetäisi vatsaa sisään. 12 aikaan päivällä tullut jo väkisinkin vähintään 500kcl vaikka kuinka söisi ankeasti. Ei se pupunruokakaan 0 kcl ole ja nälkä sillä ei lähde vaan pää on kipeä jatkuvasti. Sitten pitäisi loppupäivä elää...siis millä?  Pakostakin tulee vielä 1000 kcl vaikka vaan avaisi jääkaapin oven. Olen yrittänyt mennä jo klo 20 nukkumaan että päivä olisi ohi, mutta eihän se uni nälkäisenä ole tullut. Sitten pyörin sängyssä 02 asti ja sitten taas klo 07 ylös. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se jenkkitohtori jolle itselleenkin tekisi hyvää tiputtaa muutama kilo? Vai joku muu? No, telkkarin laihdutusohjelmat on tv-viihdettä, niistä ei missään tapauksessa kannata ottaa mallia.

Sehän on yli 8-kymppinen, ei siinä iässä tarvitse laihduttaa.

Jotenkin ikävän oloinen äijä.

Vierailija
22/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana että jos juon illalla niin yöllä on kusihätä, enkä todellakaan herää siihen vaan kusen alleni :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se jenkkitohtori jolle itselleenkin tekisi hyvää tiputtaa muutama kilo? Vai joku muu? No, telkkarin laihdutusohjelmat on tv-viihdettä, niistä ei missään tapauksessa kannata ottaa mallia.

Sehän on yli 8-kymppinen, ei siinä iässä tarvitse laihduttaa.

Jotenkin ikävän oloinen äijä.

Omasta mielestä tosi mukavan tuntuinen ja asiallinen kaikkia kohtaan. Empaattinen.

Vierailija
24/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyettävä mikäli mielii pysyä hengissä ja muuttaa elämäntapansa pysyvästi. Laihtuminen ja tarkka ruokavalion noudattaminen on edellytys leikkaukseen pääsylle. 

Vierailija
25/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ruokavaliohan on proteiinia ja kasviksia. Ruokakertoja on max kolme kertaa päivässä.

Minulla taas uni tulee helpommin ja nukun paremmin, jos nukkumaan mennessä on pieni nälkä. Täydellä vatsalla nukkuminen on huonompaa. Itse lopetin iltasyömisen pari vuotta sitten. Olihan se aluksi hankalaa, mutta nyt ei tule edes mieleen, että pitäisi syödä illalla jotain. Joskus harvoin tulee nälkä, mutta sen saa siirrettyä juomalla vettä.

Iltajuomisella tulee kusitaukoherätys keskellä yötä.

Joskus tulee, joskus ei. Tulee joskus silloinkin vaikka on illan juomatta. Eikä vettä tarvitse litkiä litratolkulla.

No hyvänen aika, jos kusettaa pitää mennä vessaan. Sitten takaisin nukkumaan-

Toki, mutta välillä uni ei enää tule vessareissun jälkeen.

Vierailija
26/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noilla ylilihavilla toimia laihdutuslääke? Harvalla onnistuu laihtuminen ruokavaliolla ja leikkaus on kyllä iso ja riskialtis toimenpide. 

Vierailija
27/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko noilla ylilihavilla toimia laihdutuslääke? Harvalla onnistuu laihtuminen ruokavaliolla ja leikkaus on kyllä iso ja riskialtis toimenpide. 

Ei toimi. Heidän pitää oikeasti syödä vähillä kaloreilla, jotta lihavuusleikkaus voidaan tehdä mahdollisimman nopeasti. He syövät n 7000-10000 kcal päivässä. Ihan sairasta ja vatsalaukkuun mahtuu useita kiloja ruokaa. 

Vierailija
28/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ruokavaliohan on proteiinia ja kasviksia. Ruokakertoja on max kolme kertaa päivässä.

Minulla taas uni tulee helpommin ja nukun paremmin, jos nukkumaan mennessä on pieni nälkä. Täydellä vatsalla nukkuminen on huonompaa. Itse lopetin iltasyömisen pari vuotta sitten. Olihan se aluksi hankalaa, mutta nyt ei tule edes mieleen, että pitäisi syödä illalla jotain. Joskus harvoin tulee nälkä, mutta sen saa siirrettyä juomalla vettä.

Iltajuomisella tulee kusitaukoherätys keskellä yötä.

Ei mulla tule.

Vierailija
29/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :D

Minä syön puoleen päivään mennessä noin 900 kca. Sitten vielä välipala  päivällinen ja iltapala jotain 800kcal

Aamulla ja lounaalla pitää syödä kunnolla. Pahinta on iltaa kohden kasvava nälkä, sitä ei voi voittaa.

Lisäksi on huolehdittava veden juonnista. Sitä ei kuitenkaan tarvitse litkiä ylenmäärin. Esim. aamulla 4dl, lounaalla 4dl, iltapäivällä/illalla vielä vähintään 4dl

Olen laihtunut puolessa vuodessa jo kymmenen kiloa tuolla systeemillä. Lisäksi käyn pari kertaa viikossa kuntosalilla kasvattamassa lihaskuntos

Vierailija
30/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat hengenvaarassa, ja kuolevat pian ilman laihdutusta.

Katsoin yhden jakson pitkästä aikaa, ja siinä se tohtori antoi ymmärtää, että jotkut perheet pitävät tahallaan sen lihavan lihavana, koska hänen hoitamisestaan valtio maksaa avustusta monelle perheenjäsenelle. Ja rahan tulo loppuisi jos lihava laihtuu ja tervehtyy.

Onhan se niinkin, että jos sängyssä makaavalle 350-kiloiselle ei joku kantaisi ruokaa, niin väkisinhän han laihtuisi. No puhelin pois pitäisi ottaa, ettei voisi tilata itse ruokaa.

Eipähän nuo ole helppoja asioita.

Juu omaisille maksetaan siitä että hoitavat noita ylipainoisia, mutta hoitaminen mielletään usein passaamiseksi. Syöttävät sänkyyn ja työntävät pyörätuolissa ym..

Ylipainoinen voi haastaa hoitajansa oikeuteen jos nämä eivät passaa tarpeeksi. Ylipainoista ei voi esim. käskeä hakemaan ruokaansa itse tms. Johan se saattaisi tervehtyä jos joutuisi tekemään jotain itsensä eteen..huoh..

Noita esimerkkejä on tuo sarja täynnä. 

Vierailija
31/53 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat hengenvaarassa, ja kuolevat pian ilman laihdutusta.

Katsoin yhden jakson pitkästä aikaa, ja siinä se tohtori antoi ymmärtää, että jotkut perheet pitävät tahallaan sen lihavan lihavana, koska hänen hoitamisestaan valtio maksaa avustusta monelle perheenjäsenelle. Ja rahan tulo loppuisi jos lihava laihtuu ja tervehtyy.

Onhan se niinkin, että jos sängyssä makaavalle 350-kiloiselle ei joku kantaisi ruokaa, niin väkisinhän han laihtuisi. No puhelin pois pitäisi ottaa, ettei voisi tilata itse ruokaa.

Eipähän nuo ole helppoja asioita.

Juu omaisille maksetaan siitä että hoitavat noita ylipainoisia, mutta hoitaminen mielletään usein passaamiseksi. Syöttävät sänkyyn ja työntävät pyörätuolissa ym..

Ylipainoinen voi haastaa hoitajansa oikeuteen jos nämä eivät passaa tarpeeksi. Ylipainoista ei voi esim. käskeä hakemaan ruokaansa itse tms

Tuossa sarjassa on myös omaisia, jotka kontrolloivat sänkyyn lihotettua ruoalla. Missään ei voi haastaa omaista oikeuteen siksi, että hän toisi tasapainoista ja terveellistä ruokaa. Nehän ovat ihan kuitein todennettavissa olevia asioita. Aivan kuten allergisen pitää noudattaa allergeenivapaata dieettiä, kuuluu lihavankin noudattaa terveellistä ruokavaliota. Myös Yhdysvalloissa on konsensus siitä, että minkälainen ruokavalio turvaa terveyden ja ravinteiden saannin parhaiten. Jos Välimeren ruokavalio ei kelpaa niin sitten voi noudattaa yhdysvaltalaista Dash-dieettiä. 

Noin ylipainoisella ihmisellä on ongelmana se, että ylipainoisuus tuntuu konkreettisesti rasvasolujen mitokondrioita myöten. Painoa on vaikeampaa hallita kuin lievässä ylipainossa. Vaatii myös paljon enemmän uskon valamista kuin alle BMI 30:n ylipainoisella sen suhteen, että ihminen voi oppia uuden tavan syödä. Monesti sairaalloisen ylipainoisilla on heikompi kuva omista voimavaroistaan ja mahdollisuuksistaan. Voi olla, että he ovat yrittäneet laihduttaa ja lopettaneet lukemattomia kertoja.

Jos ihminen tekisi tupakkalakkoja samalla tavalla, tuskin kukaan pitäisi lakkoilutta luuserina. Laihdutuksessa syystä tai toisesta ihmiset ovat ankarampia itseään kohtaan. Muutenkin ihmisillä on huono käsitys sen suhteen, kuinka painoa saadaan pudotettua. Tahdonvoimasta ei ole kyse. Ihmisellä voi olla vikaa hormoneissa, suolistohormoneissa, aineenvaihdunnassa jne. Nuo kaikki pitäisi selvittää ja hoitaa. Vaikka laihduttaminen ei ole pelkkää matematiikkaa, voi kuitenkin matematiikkaa käyttää hyödyllisenä apuvälineenä laihduttaessa.

Vierailija
32/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä ei kannata mennä nukkumaan. Itse syön vielä klo 21.00 aikoihin päivän salaatin tähteitä, ruisleivän siivun jossa levitettä ja pienen annoksen rahkaa marjoilla ja granolalla ja näillä eväillä nukun yhtäjaksoisesti arkisin 7 tunnin ja viikonloppuisin 8-9 tunnin yöunet.

Huh, eli syöt klo 21 mun lounaan, aamiaisen ja iltapalan!?

Ja vielä muut ateriat päälle joka päivä???

Vierailija
33/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään koskaan mitään iltapalaa syö, mutta laihduttaessa vaan on illalla nälkä, jos on syönyt päivällä vähän. Ja olen kuten ap eli kalorit vedettävä todella alas, jos meinaa laihtua. Syön noin 1600-1800 kCal ja kestän reilusti ylipainoisena. Veden juonti on huono idea illalla, herättää vain vessaan ja sitten ei ainakaan uni tule.

Nälkäise

Tuollainen määrä mättöä ennen nukkumaanmenoa ei ihme ettei laihdu. syö annos kaurapuuroa ja marjoja, ilman sokeria.

Nälkä pysyy poissa.

Itse syön viimeiseksi kuuden aikaan illalla.

Vierailija
34/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön noin 1200 kcal päivässä ja mulla on vieläpä melko liikkuva työ. Jos vain makoilisin, lähtisi paino nousuun. 

Vierailija
35/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää proteiinia, pehmeitä rasvoja ja täysjyvä tuotteita niin nälkä pysyy kyllä poissa ja kalorit tulee terveellisistä, hyvistä jutuista. Hiljaaa hyvä tulee. Joku mainitsikin jo veden juonnin. Ei pelkillä rehuilla ja hedelmillä pysy vatsa täynnä, hedelmissäkin paljon pelkkää vettä.

Hedelmissä on hirveä määrä sokeria, joten on todella virheellistä kuvitella laihduttavansa syömällä niitä. Hedelmät kannattaakin vaihtaa vaikka porkkanaan tai kurkkuun. Kurkku varsinkin on pelkkää vettä, eikä sisällä yhtäkään kaloria 

Vierailija
36/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyettävä mikäli mielii pysyä hengissä ja muuttaa elämäntapansa pysyvästi. Laihtuminen ja tarkka ruokavalion noudattaminen on edellytys leikkaukseen pääsylle. 

Suurimmat syyt tähän ovat 

Mahalaukku venyy nopeasti uudestaan leikkauksen jälkeen, jos ruokavaliota ei muuta

Leikkaus on vaarallinen vakavasti ylipainoiselle henkilölle, jolla on jo muutenkin useita terveysongelmia 

Laihtumalla liikkuvuus lisääntyy ja liikkuminen vie ajatukset pois siitä syömisestä 

Vierailija
37/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät niillä sun läskeilläs. Duh.

Vierailija
38/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostikin. Ku vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja tottelee !!!!! Liikuntaa runsaasti. Kunnolla, ulos asti kävelylle eikä vaan istuu ja o tekevinään jotakin pikku liikkeitä esim käsillään. Ja ku o joku mahdollistaja mukana, esim oma äiti.........ja ei herkuttele joka sekunti, vaan Max kerran viikos YHDEN KERRAN. Mul se päivä o ma silloin, ku o taidekerhoo. Ja kävelen paljon, esim NS töihin o ainaki 1 km yhteen suuntaan. Ja ne joudun tekeen 8 kertaa viikos !!! Yhteensä siis. Ja ma viel enemmän, ku o sitä taidekerhoo. Siin tulee liikuntaa ihan itsestään. En mäkään oo ollu mikään hoikka koskaan. Mutten sentään koskaan yli 90:ntä kiloa !!!!!! Ja uiminen, vesijumppa auttaa kans. 

Vierailija
39/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkäisenä ei kannata mennä nukkumaan. Itse syön vielä klo 21.00 aikoihin päivän salaatin tähteitä, ruisleivän siivun jossa levitettä ja pienen annoksen rahkaa marjoilla ja granolalla ja näillä eväillä nukun yhtäjaksoisesti arkisin 7 tunnin ja viikonloppuisin 8-9 tunnin yöunet.

Kroppani (olen nykyään hoikka) kyllä kestää tämän iltapalan eikä se edes ole järin kaloripitoinen koska rahka on rasvatonta eikä granolassa ja marjoissa ole lisättyä sokeria. Oikeilla ruolavalinnoilla ja ruokailurytmillä ei tarvitse nähdä nälkää ja voi syödä monta ateriaa päivän mittaan.

Vierailija
40/53 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sillä kuvittelee, että ihminen voi laihduttaa 0 kalorillakin terveellisesti ilman ongelmia: jopa pitkäaikaisesti, viikkoja, kuukausiakin. Tästä on ihan eläviä esimerkkejäkin olemassa, jossa lääkärin valvonnassa laihdutettu. Huom. et voi alapeukuttaa tosiasiaa! Se ei tehoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi