Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako miehet vai naiset naisten ulkonäköpaineet?

Vierailija
05.03.2025 |

Itse olen miettinyt että kumpi. Kaikkihan tietää että miehet suosii nuorempia naisia ja pitää heitä kauneimpia. Eikö tämä aiheuta paineita naisille pysyä hehkeänä? Toisaalta miehet rakastuu ja harrastaa seksiä ihan tavallisten naisten kanssa. Eli kumpi se on? Mitä miehet ja naiset tästä mieltä?

Kommentit (315)

Vierailija
181/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa kysyttiin, mistä naisten ulkonäköpaineet ovat peräisin. Vastasin siihen. Jos miesten suusta kuulee jatkuvasti haukkumista, niin tottakai se vaikuttaa omaan fiilikseen, vaikken näiden kanssa parisuhteeseen haluaisikaan. Johdattelet keskustelua sivuraiteille.

Mä en miehenä ole koskaan kuullut julkisella paikalla miehen haukkuvan naista hänen ulkonäöstään. Missä näitä miesten jatkuvia haukkuja ulkonäköön liittyen oikein kuulee? Ja kysyn tätä ihan puhtaasti uteliaisuudesta. Ei ole tarkoitus vähätellä tai ilkkua asiaa. 

Jos olet nainen ja sulla on julkinen instagram, niin tuleeko sinne kuviin random miesten haukkuja ulkonäöstä? Tai mikäli meet baariin, niin haukkuuko siellä tuntemattomat miehet ihan päin naamaa ulkonäöstäsi? Jälleen ihan uteliaisuudesta näitäkin kysyn.

Vierailija
182/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kyllä saaneet pojat ja miehet itseni kiinnittämään huomiota erityisesti ulkonäkööni. Ei sitä pikkutyttönä ollut niin katse siinä, miltä näyttää. Se tuli sen myötä, kun pojat alkoivat kiinnittää siihen huomiota. Eikä yleensä mitenkään positiivisesti. 

Oon kuullut miehiltä kommentteja, miltä naisen pitäisi näyttää. Joko suoraa palautetta mun omasta ulkonäöstä tai sitten yleistä puhetta naisista. Aina puhuvat ulkonäöstä. Millainen perse kenelläkin on ja kuka on osaston kaunein. On huudeltu kadulla rumasti ja vähemmän rumasti.

Ite oon alkanut pitää jopa positiivisia kommentteja ulkonäöstä negatiivisena asiana, koska musta se nostaa tarpeettomasti naisen ulkonäköä huomion keskipisteeksi. Eikö voitaisi keskittyä muihin asioihin?

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.

Olen myös huomannut että minulle tulee siitä negatiiviset fiilikset kun ulkonäköäni kehutaan. Tuntuu todella pinnalliselta valitettavasti. Kun sellainen ihminen joka avoimesti haukkuu ihmisten ulkonäköä ja puhuu muutenkin negatiivista ihmisistä, kehuu ulkonäköäni, se tuntuu vähän niinkuin ylistämällä alistamiselta.. En tiedä mikä olisi oikea sana. Mutta tulee vain ärsyyntynyt fiilis ja sellainen ajatus että keskity vaan omaan elämääsi äläkä jatkuvasti arvioi muita mielessäsi. Yleensä näitä ulkonäkökommentteja saa vain pinnallisilta ihmisiltä, joten se ei tunnu täysin vilpittömältä ja hyväntahtoiselta.

Mutta se on vain oma kokemukseni. Ulkonöäön positiivinen kommentointi olisi hieno asia ja tuntuisi ystävälliseltä eleeltä, jos suurin osa ulkonäköpuheesta mitä kuulee ylipäätään ei olisi arvostelevaa ja negatiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis oletat minulle olevan tärkeää saada kehuja miehiltä ulkonäöstäni. Ajattelet, että minusta tuntuu pahalta, kun en saa niitä. Samalla teet tuota miehille tyypillistä vertailua: joku toinen nainen on kauniimpi, kuin joku toinen (tässä tapauksessa viittaat minuun). Ajattelet ilmeisesti, että juurikin ulkonäköön kohdistettu iva osuu pahimpaan paikkaan. Miksi?

Niin, etkös sinä sitä harmitellut, että kun et saa kehuja miehiltä ulkonäköösi liittyen, niin siitä olet päätellyt ettet ole heidän makuunsa tällä osastolla. Ihan tuosta päättelin, että sinulle voisi olla tärkeää saada niitä kehuja. Mutta sitten käänsit laivaa ja halusitkin kitkeä KAIKKI ulkonäköön liittyvät kehut KAIKILTA. Tämä sitten tekisi maailmasta paremman paikan meille kaikille. Ihan fantsu ajatus. Mäkin haluaisin maailmanrauhaa ja sotien loppuvan.

Ulkonäkö ja siihen liittyvät odotukset, vaatimukset ja stereotypiat nyt vain ovat

En minä ole harmitellut, etten saa kehuja miehiltä? Puhuin asioista yleisellä tasolla. Tunget hirveästi sanoja suuhuni ja merkityksiä rivien väliin, jota siellä ei ole. Kyllä, mieltymyksiä saa olla, mutta onko aina kaikkea tarve sanoa ääneen? Hienotunteisuus on suotavaa.

Ja nuo sun kommentit ei ainakaan tue väitettä siitä, että miehet hallitsis tunteensa. Caps lock jää päälle ja jotakin päästä vedettyjä lauseita väliin, jotka ovat kaikki vain, ja ainoastaan, sinun suustasi.

Vierailija
184/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene baariin tai tinderiin ja johan kehuja tulee. Tai jos väität ettei tule/tulisi, niin minä väitän olevani prostituoitu JA samaan aikaan neitsyt."

Olen mä baareissakin käynyt ja tinderissä ollut. Ei suomalaisilla miehillä nyt vaan ole tapana tulla kehumaan vierasta naista. 

Vierailija
185/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatais silti ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät halua arvottaa pinnallisuutta noin korkealle. Eivätkä varsinkaan käyttää sitä pahoittaakseen toisten mieltä. Kiitos, mutta olen minä kehuja saanut ja ottajia riittäisi. Olen vaan alkanut kyseenalaistaa sen ulkonäön kommentoinnin tarpeellisuutta - hyvässä ja pahassa. Millaisista asioista sinua sitten kehutaan?

Totta munassa mä ymmärrän ettei kaikki haluaisi maailman olevan niin pinnallinen kuin se on. Minäkin haluaisin. Mutta se ei ole mahdollista. Ja onhan siinä hyviä ja huonoja puolia molempia; kuten aikaisemmin kerroin kehuista joita olen saanut. Ne tuntuu hyvältä.O

Olen saanut kehuja liittyen kasvojen komeuteen, tummiin piirteisiin, kehoni treenattuun muotoon. Nämä siis sekä naisilta että miehiltä. Ja tiedostan olevani onnekas geeniloton osalta. Toki vähän siihen omaa panostusta päälle ja avot. 

Ps. oot vähän herkkähipiäinen tällaiselle anonyymille keskustelupalstalle.

Vierailija
186/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siis myös ne positiiviset kommentit ovat huono asia, koska ne nostavat naisen ulkonäön huomion keskipisteeksi ihan turhaan. Eikö voisi välillä keskittyä muihin asioihin? Samalla vedät johtopäätöksiä ulkonäöstäni ja saamastani huomiosta ja käytät sitä lyömäaseena. Huomaatko?

Minä ainakin olen miehenä nauttinut kun olen saanut ulkonäöstäni kehuja naisilta - tai miehiltäkin. Pinnallisuus ja ulkonäkö nyt vain on kuulunut meidän ihmisten arvostamiin asioihin historian alkuajoista lähtien. Jo muinaista Kleopatraa ihailtiin kauneudestaan ja Samsonia hänen hiuksistaan. Tää nykyaika on vain jatkumoa tuohon.

Kyllä, ole hyvä vain. Se sivallus oli ihan tarkoituksellista. 

Miksi koet tarvetta "sivaltaa" jos ei mennyt tunteisiin?

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. En tykännyt ylimielisestä ja aggressiivisesta tyylistä, joten päätin verbaalilaukoa kun toinen jätti siihen mahdollisuuden. Kikkelis kokkelis vaan.

Vierailija
187/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis oletat minulle olevan tärkeää saada kehuja miehiltä ulkonäöstäni. Ajattelet, että minusta tuntuu pahalta, kun en saa niitä. Samalla teet tuota miehille tyypillistä vertailua: joku toinen nainen on kauniimpi, kuin joku toinen (tässä tapauksessa viittaat minuun). Ajattelet ilmeisesti, että juurikin ulkonäköön kohdistettu iva osuu pahimpaan paikkaan. Miksi?

Niin, etkös sinä sitä harmitellut, että kun et saa kehuja miehiltä ulkonäköösi liittyen, niin siitä olet päätellyt ettet ole heidän makuunsa tällä osastolla. Ihan tuosta päättelin, että sinulle voisi olla tärkeää saada niitä kehuja. Mutta sitten käänsit laivaa ja halusitkin kitkeä KAIKKI ulkonäköön liittyvät kehut KAIKILTA. Tämä sitten tekisi maailmasta paremman paikan meille kaikille. Ihan fantsu ajatus. Mäkin haluaisin maailmanrauhaa ja sotien loppuvan.

Ulkonäkö ja siihen liittyvät odotukset, vaatimukset ja stereotypiat nyt vain ovat

En ole sanonut noinkaan, että kieltäisin kehuja toisilta. En vain itse pidä sitä enää arvossa, että ulkonäköäni kehutaan. Arvostaisin ihan toisenlaisia kehuja välillä.

Vierailija
188/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riippuu miten se raha on hankittu. Putin on miljardoori, mutta hänen rahansa on hankittu keinoin, jotka eivät kestä päivänvaloa. Arvostatko siis Putinia, koska hän on rikas? Sun oman logiikkasi mukaan sun pitäisi."

Ymmärsit väärin. Tarkoitin, että sillä, mihin ihminen rahansa laittaa, voidaan katsoa olevan yhteys sen kanssa, millaisia asioita hän arvostaa.

Eli jos joku käy lentäen etelänlomalla perheensä kanssa, niin hän käyttää rahaansa ilmastonmuutoksen edistämiseen ja on näin ollen arvoton ihmispaska? Sama sit ihan kaikessa muussakin turhassa kulutuksessa, lähtien rakennekynsistä ja päätyen jonnekin hiussuihkeisiin sekä meikkeihin.

Joskus kantsii miettiä sitä oman argumenttinsa sisäistä logiikkaa ennen kuin tuuttaa niitä aivopierujaan.

Vierailija
189/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatais silti ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät halua arvottaa pinnallisuutta noin korkealle. Eivätkä varsinkaan käyttää sitä pahoittaakseen toisten mieltä. Kiitos, mutta olen minä kehuja saanut ja ottajia riittäisi. Olen vaan alkanut kyseenalaistaa sen ulkonäön kommentoinnin tarpeellisuutta - hyvässä ja pahassa. Millaisista asioista sinua sitten kehutaan?

Totta munassa mä ymmärrän ettei kaikki haluaisi maailman olevan niin pinnallinen kuin se on. Minäkin haluaisin. Mutta se ei ole mahdollista. Ja onhan siinä hyviä ja huonoja puolia molempia; kuten aikaisemmin kerroin kehuista joita olen saanut. Ne tuntuu hyvältä.O

Olen saanut kehuja liittyen kasvojen komeuteen, tummiin piirteisiin, kehoni treenattuun muotoon. Nämä siis sekä naisilta että miehiltä. Ja tiedostan olevani onnekas geeniloton osalta. Toki vähän siihen omaa panostusta päälle ja avot. 

Ps. oot vähän herkkähipiäinen tällaiselle

Lue omat viestis ja päättele sitten, kummalla meni tunteisiin. Miksi et pysty keskustelemaan asiallisesti?

Vierailija
190/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset meikkaavat, leikkelevät ja pukeutuvat ihan itseään varten, joten ihan itse he aiheuttavat ulkonäköpaineet itselleen.

Vierailija
191/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tutkitusti ulkonäköpaineita on sellaisilla naisilla ja miehillä, jotka deittailevat miehiä. Eli mieskulttuurista ulkonäön arvostelu jotenkin on peräisin.

Toisaalta hyvin kilpailullisissa yhteiskunnissa kaikilla on ulkonäköpaineita töissä. Korealaiset miehetkin meikkaavat töihin, eikä sillä ole oikein tekoa pariutumisen kanssa, koska sitähän siellä ei harrasteta. Eli työelämäkin luo ulkonäköpaineita.

Vierailija
192/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole harmitellut, etten saa kehuja miehiltä? Puhuin asioista yleisellä tasolla. Tunget hirveästi sanoja suuhuni ja merkityksiä rivien väliin, jota siellä ei ole. Kyllä, mieltymyksiä saa olla, mutta onko aina kaikkea tarve sanoa ääneen? Hienotunteisuus on suotavaa.

Ja nuo sun kommentit ei ainakaan tue väitettä siitä, että miehet hallitsis tunteensa. Caps lock jää päälle ja jotakin päästä vedettyjä lauseita väliin, jotka ovat kaikki vain, ja ainoastaan, sinun suustasi.

Miksi koet tarvetta sivaltaa minua ja ihmisyyttäni sekä sukupuoltani? Miksi valitset vihan etkä lähimmäisenrakkautta? 

Noin, toimii se näinkin päin. Miltä maistuu?

Vierailija
193/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siis myös ne positiiviset kommentit ovat huono asia, koska ne nostavat naisen ulkonäön huomion keskipisteeksi ihan turhaan. Eikö voisi välillä keskittyä muihin asioihin? Samalla vedät johtopäätöksiä ulkonäöstäni ja saamastani huomiosta ja käytät sitä lyömäaseena. Huomaatko?

Minä ainakin olen miehenä nauttinut kun olen saanut ulkonäöstäni kehuja naisilta - tai miehiltäkin. Pinnallisuus ja ulkonäkö nyt vain on kuulunut meidän ihmisten arvostamiin asioihin historian alkuajoista lähtien. Jo muinaista Kleopatraa ihailtiin kauneudestaan ja Samsonia hänen hiuksistaan. Tää nykyaika on vain jatkumoa tuohon.

Kyllä, ole hyvä vain. Se sivallus oli ihan tarkoituksellista. 

Miksi koet tarvetta "sivaltaa" jos ei mennyt tunteisiin?

Niin metsä

Ai minun viestit ylimielisiä? Olet ilmeisesti täysin sokea omalle kirjoitustyylillesi. Käytät "etkös" , "sinähän" , "wöö et saa pilluu!" "Minä saan kehuja sinä et nönnönöö".

Vierailija
194/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset itse. Tästä oikein malliesimerkki on Alastoman Suomen sivuilla kun monesti näkee, kun joku nainen ihan mielissään esittelee kuvatekstissä, että "uudet hiukset". Miehiä ei vois vähempää ne hiukset kiinnostaa. Tissit ja pıllu tiskiin! Ne kiinnostaa. Hiuksille nyt on ihan sama. Varmasti moni nainen on törmännyt siihen ihan arkielämässäänkin, ettei mies ole huomannut hänen kampaajalla käyntiään tai uusia vaatteitaan. Miehiä ei nuo jutut kiinnosta, vaan naisia itseään.

Toinen helvetin hyvä esimerkki tästä on rakennekynnet. Nainen hankkii omasta mielestään upeat rakennekynnet, mutta mies/miehet eivät niitä huomaa tai huomioi millään tavalla. Mutta annas olla kun nainen menee frendiensä kanssa brunssille, niin jokainen näistä naispuolisista frendeistä hehkuttaa näitä uusia kynsiä maasta taivaisiin.

Ja jätetään ne muutamat marginaaliin kuuluvat kynsistä kiksinsä saavat fetisistimiehet tän ulkopuolelle.

Niin mikä tässä on siis pointtina? Eikö se riitä jos kynnet ovat naisen omasta ja kavereiden mielestä upeat? Onko naiselta saatu kehu jotenkin huonompi kuin mieheltä saatu ja nainen jotenkin epäonnistunut jos miehet eivät huomaakaan?

Mulle on ihan itsestäänselvää että naiset ja miehet kiinnittää toisten ihmisten ulkonäössä huomiota ihan eri asioihin. Ei munkaan mies mun kynsiä huomaa. Mutta kaverit kyllä huomaa ja tuntuu ihan kivalta saada niistä kehuja. Ei mua haittaa yhtään ettei ne kehut tulleet miehiltä.

Vierailija
195/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mene baariin tai tinderiin ja johan kehuja tulee. Tai jos väität ettei tule/tulisi, niin minä väitän olevani prostituoitu JA samaan aikaan neitsyt."

Olen mä baareissakin käynyt ja tinderissä ollut. Ei suomalaisilla miehillä nyt vaan ole tapana tulla kehumaan vierasta naista. 

Ja sitten taas iso naisista osa tälläkin palstalla valittaa kuinka baariin ei voi mennä kun miehet tulee iskemään heti ovesta astuessaan. Tiedätkö, kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan. Valitkaa nyt se linjanne, naiset. Ja uskoisin, että tällä palstalla suurin osa naisista on just näitä tavallisia naisia eikä mitään huippukaunottaria.

Vierailija
196/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut noinkaan, että kieltäisin kehuja toisilta. En vain itse pidä sitä enää arvossa, että ulkonäköäni kehutaan. Arvostaisin ihan toisenlaisia kehuja välillä.

Ehkä sun kohdalla ei ole ollut aihetta muuhun kuin perseen kehumiseen. Ootko koskaan miettiny, että asia vois olla näinkin?

Vierailija
197/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kohdalla ei ole ollut aihetta muuhun kuin perseen kehumiseen. Ootko koskaan miettiny, että asia vois olla näinkin?

Miksi mun pitäisi miettiä? 😊

Vierailija
198/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue omat viestis ja päättele sitten, kummalla meni tunteisiin. Miksi et pysty keskustelemaan asiallisesti?

Hahah, kaikki näppikselle! Mulle tää on pelkkää viihdettä töiden lomassa. Ei täällä nyt pidä minkään mennä tunteisiin, herranen aika ;) Ja täällä pitää vittuilla, jos paikka tulee. Ei tämä mikään asiallisen keskustelun alusta ole koskaan ollutkaan. Ne asialliset ajatustenvaihdot hoidetaan jossain ihan muualla kuin vauvapalstalla.

Vierailija
199/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten taas iso naisista osa tälläkin palstalla valittaa kuinka baariin ei voi mennä kun miehet tulee iskemään heti ovesta astuessaan. Tiedätkö, kakkua ei voi syödä ja säästää samaan aikaan. Valitkaa nyt se linjanne, naiset. Ja uskoisin, että tällä palstalla suurin osa naisista on just näitä tavallisia naisia eikä mitään huippukaunottaria.

Vihaan sua.

Vierailija
200/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riippuu miten se raha on hankittu. Putin on miljardoori, mutta hänen rahansa on hankittu keinoin, jotka eivät kestä päivänvaloa. Arvostatko siis Putinia, koska hän on rikas? Sun oman logiikkasi mukaan sun pitäisi."

Ymmärsit väärin. Tarkoitin, että sillä, mihin ihminen rahansa laittaa, voidaan katsoa olevan yhteys sen kanssa, millaisia asioita hän arvostaa.

Eli jos joku käy lentäen etelänlomalla perheensä kanssa, niin hän käyttää rahaansa ilmastonmuutoksen edistämiseen ja on näin ollen arvoton ihmispaska? Sama sit ihan kaikessa muussakin turhassa kulutuksessa, lähtien rakennekynsistä ja päätyen jonnekin hiussuihkeisiin sekä meikkeihin.

Joskus kantsii miettiä sitä oman argumenttinsa sisäistä logiikkaa ennen kuin tuuttaa niitä aivopierujaan.

Ehkä joku muu tällä palstalla saa ajatuksesta kiinni, vaikka just sä et saiskaan. Täällä on, jos et ole huomannut, muitakin.