Aiheuttaako miehet vai naiset naisten ulkonäköpaineet?
Itse olen miettinyt että kumpi. Kaikkihan tietää että miehet suosii nuorempia naisia ja pitää heitä kauneimpia. Eikö tämä aiheuta paineita naisille pysyä hehkeänä? Toisaalta miehet rakastuu ja harrastaa seksiä ihan tavallisten naisten kanssa. Eli kumpi se on? Mitä miehet ja naiset tästä mieltä?
Kommentit (315)
Miesten ulkonäköä katsos kun tosiaan ei kommentoida, edes silloin, kun siinä olisi kehuttavaa. Naisten ulkonäköä taas kehutaan. Johan miehet itse kirjoititte, että "kehutaan, jos on kehuttavaa". Miesten ulkonäköön ei siis kiinnitetä yhtä paljon huomiota tai ainakaan sitä ei sanota ääneen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000000610657.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-fin-lukijat-han-on-ylivoimaises…
Hmm...haluatko lukita vastauksen? Sun logiikka kusi ja pahasti.
Kyllä JOITAIN erityisen KOMEITA miehiä kehutaan, mutta ei todellakaan miesten enemmistöä. Sen sijaan naisten enemmistö kyllä saa kehuja - jotkut enemmän jotkut vähemmän. Hyvin harvassa ovat ne naiset, jotka eivät kehuja saa ollenkaan ulkonäöstään.
Lapsena tuli ulkonäköpaineet äidiltä ja isältä, eli piti olla laiha ja pitkähiuksinen. Kouluiässä paineita alkoi tulla myös medialta. Lisäksi paineita tuli koulutovereilta, piti näyttää tietynlaiselta ja pukeutua tietyllä tavalla tullakseen hyväksytyksi. Medioista olen omaksunut sen kuvan, miltä naisen _tulee_ näyttää ja siihen olen verrannut itseäni.
Haukkuja sen sijaan olen teini-iän jälkeen saanut ulkonäköni takia lähinnä miehiltä.
Itse syytän lähinnä siis medioita. Ja vanhempiani, jotka pilasivat itsetuntoni jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse. Tästä oikein malliesimerkki on Alastoman Suomen sivuilla kun monesti näkee, kun joku nainen ihan mielissään esittelee kuvatekstissä, että "uudet hiukset". Miehiä ei vois vähempää ne hiukset kiinnostaa. Tissit ja pıllu tiskiin! Ne kiinnostaa. Hiuksille nyt on ihan sama. Varmasti moni nainen on törmännyt siihen ihan arkielämässäänkin, ettei mies ole huomannut hänen kampaajalla käyntiään tai uusia vaatteitaan. Miehiä ei nuo jutut kiinnosta, vaan naisia itseään.
Juu ja naisethan ne niistä lolloista ja viivapilluista puhuu. Vai?
Klassisesti ajattelet naisen käyvän kampaajalla miesten takia. Ehkä nainen itse ilahtuu omasta mielestä kauniista hiuksistaan? Miksi hänen pitäisi laitta "tissit ja pillu" tiskiin, kuin jokin lihanpala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse ne paineet luodaan. Ja äidit.
Mutta miehet suosii nuoria naisia
Ei ne oikeasti suosi. Katso ympärillesi.
Tämä. Ei miehillä ole mitään standardeja naisten suhteen. Tämän on moni toimittajakin todennut deittiapeilla, joiden profiilissa ei lue mitään muuta tietoa henkilöstä kuin että hän on narttu, ei tekstiä, ei kuvaa. Satoja kiinnostuneita yhdessä yössä.
Livenä saman huomaa kun miehet tulevat iskemään jo ennen kuin ollaan sanaakaan vaihdettu. Jopa varatut.
-ikisinkku N30
Vierailija kirjoitti:
Miesten ulkonäköä katsos kun tosiaan ei kommentoida, edes silloin, kun siinä olisi kehuttavaa. Naisten ulkonäköä taas kehutaan. Johan miehet itse kirjoititte, että "kehutaan, jos on kehuttavaa". Miesten ulkonäköön ei siis kiinnitetä yhtä paljon huomiota tai ainakaan sitä ei sanota ääneen.
Kyllä JOITAIN erityisen KOMEITA miehiä kehutaan, mutta ei todellakaan miesten enemmistöä. Sen sijaan naisten enemmistö kyllä saa kehuja - jotkut enemmän jotkut vähemmän. Hyvin harvassa ovat ne naiset, jotka eivät kehuja saa ollenkaan ulkonäöstään.
En mä naisena saa kehuja ulkonäöstäni. Ihan tavallinen nainen olen. Usko jo, ettei taviksia kehuta niin kuin kaunottaria tai komistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummalle ulkonäkö on huomattavasti tärkeämpää miehelle vai naiselle? Kummalle ulkonäkö on ehdoton kriteeri parinvalinnassa miehelle vai naiselle? Kumman koko elämä pyörii ulkonäön ympärillä miehellä vain naisella?
Niin sanotusti rumilla miehille ei ole mitään mahdollisuutta parisuhteeseen mutta ihan jokaisella naisella on mahdollisuus parisuhteeseen jos vaan joustaa omista ulkonäkö vaatimuksista minkä miehen pitää täyttää
Miehelle ulkonäkö on parinvalinnassa tärkeämpi kriteeri, kuin naisille. Johan siitä on tutkimuksiakin. Vai onko maailma muuttumassa sen osalta?
Kummallekin ulkonäkö on ihan yhtä tärkeää. Mutta miesten naismaku on laaja, kun taas naiset yleensä haluavat ulkomuodolta
Ilmeisesti väität esimerkiksi, että KAIKKI naiset rakastavat massiivista leukaa miehellä? Tai tuuheita hiuksia?
Minusta siis myös ne positiiviset kommentit ovat huono asia, koska ne nostavat naisen ulkonäön huomion keskipisteeksi ihan turhaan. Eikö voisi välillä keskittyä muihin asioihin? Samalla vedät johtopäätöksiä ulkonäöstäni ja saamastani huomiosta ja käytät sitä lyömäaseena. Huomaatko?
Minä ainakin olen miehenä nauttinut kun olen saanut ulkonäöstäni kehuja naisilta - tai miehiltäkin. Pinnallisuus ja ulkonäkö nyt vain on kuulunut meidän ihmisten arvostamiin asioihin historian alkuajoista lähtien. Jo muinaista Kleopatraa ihailtiin kauneudestaan ja Samsonia hänen hiuksistaan. Tää nykyaika on vain jatkumoa tuohon.
Kyllä, ole hyvä vain. Se sivallus oli ihan tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten suusta kuultua:
"Tissien pitää olla isot"
"Perseen pitää olla pyöreä"
"Näittekö ton naisen perseen?!"
"Toi nainen on kuuma, mutta toi sen kaverin on kyllä ruma."
"Naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni."
"Lihavat naiset on rumia."
"Naisella pitää olla pitkät hiukset."
"En pidä lihaksikkaista naisista."
"Katson naisten urheilua, koska ne on kuumia. En minä niistä tuloksista mitään tiedä."
"Reiällä pilattu kakkosnelonen!"
"Sulla on muuten aika leveä nenä."
"Oot nätti vaikka sulla onkin leveet hartiat."
.. en jaksa enempää..
Ja miksi välität näistä mielipiteistä? Ethän sinä naisena miehiä halua. Et ainakaan, jos tätä palstaa uskoo ja kuinka täällä naiset kertoo miten ovat super onnellisia ilman miestä. Jopa tieteelliset tutkim
Tässä aloituksessa kysyttiin, mistä naisten ulkonäköpaineet ovat peräisin. Vastasin siihen. Jos miesten suusta kuulee jatkuvasti haukkumista, niin tottakai se vaikuttaa omaan fiilikseen, vaikken näiden kanssa parisuhteeseen haluaisikaan. Johdattelet keskustelua sivuraiteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse. Tästä oikein malliesimerkki on Alastoman Suomen sivuilla kun monesti näkee, kun joku nainen ihan mielissään esittelee kuvatekstissä, että "uudet hiukset". Miehiä ei vois vähempää ne hiukset kiinnostaa. Tissit ja pıllu tiskiin! Ne kiinnostaa. Hiuksille nyt on ihan sama. Varmasti moni nainen on törmännyt siihen ihan arkielämässäänkin, ettei mies ole huomannut hänen kampaajalla käyntiään tai uusia vaatteitaan. Miehiä ei nuo jutut kiinnosta, vaan naisia itseään.
Toinen helvetin hyvä esimerkki tästä on rakennekynnet. Nainen hankkii omasta mielestään upeat rakennekynnet, mutta mies/miehet eivät niitä huomaa tai huomioi millään tavalla. Mutta annas olla kun nainen menee frendiensä kanssa brunssille, niin jokainen näistä naispuolisista frendeistä hehkuttaa näitä uusia kynsiä maasta taivaisiin.
Ja jätetään ne muutamat marginaaliin kuuluvat kynsistä
Mä olin ennen kynsien pureskelija. Se loppui siihen, kun otin rakennekynnet. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja samaan aikaan nuoret naiset ryntää sankoin joukoin Only Fansiin esittelemään vartaloaan ja yrittää perspillukuvilla päästä "oikotietä" masseihin. Jep jep, kyllä se naisten arvostus muina kuin reikinä varmaan paranee tätä myötä....not."
Arvostus mitataan myös rahassa. Jos joku on valmis rahoittamaan tuota toimintaa, niin kyllä sillä silloin on arvo. Itse en tohon lähtisi, mutta ajattelen silti, että ei se ole tyhmä, joka pyytää.
Totta. Miehet osaa arvostaa, että löytyy nuoria ja näyttäviä huo_ria heitä varten. Mutta ei se miesten arvostus sitä reikää pidemmälle ulotu.
"Siis oot ihan vitsin hyvin lyönyt rahoiksi huor_aamisella!" Mmm...kuulostaa varmasti mukavalta ja siinä tuntee itsensä arvokkaaksi.
Sano mitä sanot, mutta mun mielipide oli, että arvostus mitataan my
Riippuu miten se raha on hankittu. Putin on miljardoori, mutta hänen rahansa on hankittu keinoin, jotka eivät kestä päivänvaloa. Arvostatko siis Putinia, koska hän on rikas? Sun oman logiikkasi mukaan sun pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet niitä luo. Ja toisaalta, miesten kaikkia höpinöitä ei kannata kuunnella niin tarkasti. Miehet tykkää naisista. Ja suurin osa ei ole ulkonäkökeskeisiä, eikä pidä muokatuista naisista. Idioottien puheet kannattaa skipata.
Mitä helvettiä, monet miehethän juuri ovat kovia arvostelemaan naisten ulkonäköä. Naisissa on paljon enemmän kehopositiivisia ihmisiä, jotka eivät arvostele ketään ainakaan ääneen.
Miehistä löytyy lisäksi niitä säälittäviä yksilöitä, jotka haukkuvat naisia saadakseen pilattua heidän itsetunnon, samalla toivoen että tyytyvät huonoon mieheen.
Enpä tiedä. Olen nelikymppinen mies eikä ainakaan minun miespuolisessa tuttavapiirissäni ole ollut ikinä tapana sen enempää haukkua tai arvostella kenenkään ulkomuotoa, sen enempää miesten kuin naisten, harvaa asia edes kiinnostaa. Sen sijaan naispuoliset tuttavani ovat, varsinkin nuorena, todella kovia haukkumaan ja arvostelemaan toisia naisia milloin mistäkin. Ei tietenkään kasvokkain kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä naisten kommentteja voi lukea? En noiden linkkien takaa löytänyt ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo vaikka somessa ylipainoisten naisten saamia kommentteja niin ovat kyllä miehiä ihan kaikki, jotka haukkuvat ja nimittelevät. Joskus tulee ihan paha olo niistä kommenteista.
Miehet liikkuvat laumoina ja tukkivat kommenttikentät solvauksilla aina kun uutta uutta sisältöä julkaistaan. Niillä on hälytykset päällä että tietävät syöksyä kiusaamaan ensimmäisenä.
Nämä miehet ovat niitä, jotka eivät mitään naista saa. Juoppoja, rumia jne. Miesporukassa se naisten ulkonäön arvostelija on ainut ollut edellämainitun kaltainen. Yrittää jotenkin nostaa omaa arvostustaan muiden miesten silmissä, että hänelle kelpaa vain kauniit naiset. Todellisuus on se, ettei kukaan nainen häntä halua.
M48
Ja mitä sinä olet sanonut noille miehille kun haukkuvat naisia? Jo
Mitä siinä voittaisi? Antaa rakkien räksyttää. Et sinäkään puutu ystävätäriesi puheisiin ikinä.
En ole kiinnostunut siitä mitä vieraat miehet minusta ajattelee.
Mutta minulla on tällä hetkellä hieman ulkonäköpaineita siitä, että olen menossa työhaastatteluun ja pitää tehdä vaikutus.
Ulkonäköpaineita on enemmän tai vähemmän ollut elämän aikana mutta koskaan ei ole liittynyt siihen onko joku mies minusta kiinnostunut vai ei.
Jos joku treffikumppani ei kiinnostu minusta niin ei kiinnosta johtuiko se ulkonäöstä vai jostain muusta. Ja vielä vähemmän kiinnostaa jos kyse on täysin kaveripohjalta olevasta tuttavuudesta tai tuiki tuntemattomasta.
Ulkonäköpaineita aiheuttavat toisinaan ainakin hetkellsiesti ihmiset, jotka jatkuvasti kommentoivat (esim. juoruamalla) toisten ihmisten ulkonäöstä.. yleensä juurikin äiti tai anoppi. Mistäköhän johtuu että tällaisilla keski-iän ylittäneillä naisilla ei ole enää mitään suodatinta mitä puhuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siis myös ne positiiviset kommentit ovat huono asia, koska ne nostavat naisen ulkonäön huomion keskipisteeksi ihan turhaan. Eikö voisi välillä keskittyä muihin asioihin? Samalla vedät johtopäätöksiä ulkonäöstäni ja saamastani huomiosta ja käytät sitä lyömäaseena. Huomaatko?
Minä ainakin olen miehenä nauttinut kun olen saanut ulkonäöstäni kehuja naisilta - tai miehiltäkin. Pinnallisuus ja ulkonäkö nyt vain on kuulunut meidän ihmisten arvostamiin asioihin historian alkuajoista lähtien. Jo muinaista Kleopatraa ihailtiin kauneudestaan ja Samsonia hänen hiuksistaan. Tää nykyaika on vain jatkumoa tuohon.
Kannatais silti ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät halua arvottaa pinnallisuutta noin korkealle. Eivätkä varsinkaan käyttää sitä pahoittaakseen toisten mieltä. Kiitos, mutta olen minä kehuja saanut ja ottajia riittäisi. Olen vaan alkanut kyseenalaistaa sen ulkonäön kommentoinnin tarpeellisuutta - hyvässä ja pahassa. Millaisista asioista sinua sitten kehutaan?
Sinä siis oletat minulle olevan tärkeää saada kehuja miehiltä ulkonäöstäni. Ajattelet, että minusta tuntuu pahalta, kun en saa niitä. Samalla teet tuota miehille tyypillistä vertailua: joku toinen nainen on kauniimpi, kuin joku toinen (tässä tapauksessa viittaat minuun). Ajattelet ilmeisesti, että juurikin ulkonäköön kohdistettu iva osuu pahimpaan paikkaan. Miksi?
Niin, etkös sinä sitä harmitellut, että kun et saa kehuja miehiltä ulkonäköösi liittyen, niin siitä olet päätellyt ettet ole heidän makuunsa tällä osastolla. Ihan tuosta päättelin, että sinulle voisi olla tärkeää saada niitä kehuja. Mutta sitten käänsit laivaa ja halusitkin kitkeä KAIKKI ulkonäköön liittyvät kehut KAIKILTA. Tämä sitten tekisi maailmasta paremman paikan meille kaikille. Ihan fantsu ajatus. Mäkin haluaisin maailmanrauhaa ja sotien loppuvan.
Ulkonäkö ja siihen liittyvät odotukset, vaatimukset ja stereotypiat nyt vain ovat AINA kuuluneet ihmislajin käyttäytymiseen. En usko näiden olevan kytkettävissä koskaan täysin pois. Toki ne suuntaukset ja mieltymykset voivat aikojen saatossa vaihdella, mutta se perusmotiivi siellä on ja pysyy.
Varmaan samalla lailla kuin naiset ajattelee incel-termin käytön olevan miehille pahin loukkaus. "Wöö, et saa pillua ja minäkään en antais sulle, oot ihan miesjätettä!"
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet tarvetta "sivaltaa" jos ei mennyt tunteisiin?
"Riippuu miten se raha on hankittu. Putin on miljardoori, mutta hänen rahansa on hankittu keinoin, jotka eivät kestä päivänvaloa. Arvostatko siis Putinia, koska hän on rikas? Sun oman logiikkasi mukaan sun pitäisi."
Ymmärsit väärin. Tarkoitin, että sillä, mihin ihminen rahansa laittaa, voidaan katsoa olevan yhteys sen kanssa, millaisia asioita hän arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä naisena saa kehuja ulkonäöstäni. Ihan tavallinen nainen olen. Usko jo
Mene baariin tai tinderiin ja johan kehuja tulee. Tai jos väität ettei tule/tulisi, niin minä väitän olevani prostituoitu JA samaan aikaan neitsyt.
Eikö ne nuoret sitten ole miehiä?