Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako miehet vai naiset naisten ulkonäköpaineet?

Vierailija
05.03.2025 |

Itse olen miettinyt että kumpi. Kaikkihan tietää että miehet suosii nuorempia naisia ja pitää heitä kauneimpia. Eikö tämä aiheuta paineita naisille pysyä hehkeänä? Toisaalta miehet rakastuu ja harrastaa seksiä ihan tavallisten naisten kanssa. Eli kumpi se on? Mitä miehet ja naiset tästä mieltä?

Kommentit (315)

Vierailija
121/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin omaa ulkonäköäni, haluan näyttää ykkösenä itselle hyvältä, tottakai sitä ajattelee ympäristöä, että on ok:sti pukeutunut aina tilanteen mukaan, sitten tulee miesten silmissä. Jonkun muun naisen tai sukulaisten takia en ajattele meikkaavani tai laihduttavani. Tietysti sitten töissä haluan näyttää hyvältä ja on siististi pukeutunut. Kun aloin laihduttaa, oma kuva peilistä kauhistutti ja lenkkipolulla on kivempi näyttää tikissä olevalta kuin plösöltä :). Mutta pakko olla hieman armollinen itselleen, kun ei näytä täydelliseltä vaikka on saanutkin kiloja pois. Yleensäottaen olen tyytyväinen ulkonäkööni, mutta silloin koen joskus ulkonäköpaineita ja huonommuuden tunteita, jos satun ryhmään jossa on hyvännäköisiä naisia ja miehet kuolaa vain heitä.

Vierailija
122/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä ainakin miehet korostaa pitkien hiusten ja tiimalasivartalon, sekä tietysti nuoruuden, merkitystä.

Ja se kiinnostaa sinua, koska...? Eikös se nyt mennytkään niin, ettei teitä kiinnosta miesten mielipiteet ja viihdytte parhaiten yksin...?

Hmm, näin iän myötä vastaan, että kyllä. En jaksa olla täyttämässä vaatimuksianne, joten parempi olla ilman. Vanhenen ja sitten vaihdatte nuorempaan, sitähän te täällä toitotatte. Mitä iloa minulle miehestä on? 

Noniin, eli ihan turhaan täällä vouhkaat, kun kaikki onkin hyvin.

Vaihda lukijan äänen sävyä siellä sun pään sisällä, niin kaikki ei kuulosta vouhkaamiselta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa edellä mies kertoi että useinkin miesporukassa haukutaan naisten ulkonäköä. Se lukee tuossa. Lue.

Missä viestissä näin lukee? Selasin taaksepäin enkä löytänyt moista viestiä, missä joku mies kertoo kuinka useinkin miesporukoissa haukutaan naisten ulkonäköä. Ettet vain juksaisi?

Ja mikäli sellainen viesti tuolta kuitenkin löytyy, niin sitten löytyy. Minä en omassa kaveripiirissäni ole törmännyt mihinkään naisten ulkonäön haukkumistalkoisiin koskaan. Voihan se olla, että näitä tällaisia miesporukoita sitten löytyy jostain Kainuun white trash ympyröistä.

Vierailija
124/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä ainakin miehet korostaa pitkien hiusten ja tiimalasivartalon, sekä tietysti nuoruuden, merkitystä.

Ja se kiinnostaa sinua, koska...? Eikös se nyt mennytkään niin, ettei teitä kiinnosta miesten mielipiteet ja viihdytte parhaiten yksin...?

Hmm, näin iän myötä vastaan, että kyllä. En jaksa olla täyttämässä vaatimuksianne, joten parempi olla ilman. Vanhenen ja sitten vaihdatte nuorempaan, sitähän te täällä toitotatte. Mitä iloa minulle miehestä on? 

Vaihda lukijan äänen sävyä siellä sun pään sisällä, niin kaikki ei kuulosta vouhkaamiselta. :)

No kyllä tuo aikamoista vouhkaamista on, kun ensin selität, kuinka miehet sitä sun tätä ja sen jälkeen sanot, että pitäkää tunkkinne.

Vierailija
125/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä oon saanut haukkuja ulkonäöstäni vain miehiltä. Sitten toinen asia joka on vaikuttanut paljon, on tämä palsta jossa miehet vakuuttelevat että eivät arvosta naisessa mitään muuta kuin nuoruutta ja jos nainen ikääntyy niin joutuu vaihtoon. Tämä on itselleni se syy miksi en ole halunnut miestä ollenkaan, koska olisi ihan hirveää pelätä joka päivä alkaako ikääntymisen merkkejä näkyä. Minusta tuo suhtautuminen naisen ikään on suorastaan sairasta ja osoittaa ettei naista pidetä edes ihmisenä, sillä iän karttuminen on osa ihmisyyttä.

Sitten kyllä uskon että osa vanhempia naisia haukkuvista ketjuista on naisilta, jotka on omaksuneet tuon miesten ajatusmaailman ja haluavat lytätä naisia jotka ovat epäonnistuneet tässä miesten maailmassa ja ikääntyneet. 

Tähän on olemassa syy, miksi miehet pitävät jatkuvasti koneiston jauhamassa että saisivat vanhe

Totta, sillä naisten välinen kilpailu miehistä (ja heidän resursseistaan) on miehen etu. Kun naisilla ei enää ole tarvetta kilpailla, vaan voivat olla siskoja toisilleen, miehet hätääntyy.

Vierailija
126/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan on jo vuosia huutanut että laittautua ja pukeutuu kauniisiin vaatteisiin vain itsensä takia. Samalla tavalla naiset on jo vuosia sanonut että naiset ei valehtele niin miten ihmeessä naisten ulkonäköpaineet voi olla miesten aiheuttamaa?

Kyllä, mä teen sitä siksi, että siitä tulee hyvä fiilis tuntea itsensä kauniiksi. Se, miksi juuri siitä tulee hyvä fiilis, onkin sitten pohdinnan paikka...

Naista on kautta historian arvotettu ennenkaikkea ulkonäkönsä perusteella, eikä se ole miksikään muuttunut. Jokainen meistä haluaa tuntea olevansa arvostettu. Kun tällaisen alitajuisen arvomaailman on sisäistänyt, vaatii työtä ja kulttuurimuutosta opetella siitä pois. Alkaa nähdä tytöt ennen kaikkea älykkäinä, osaavina tai mitä muuta ikinä voivatkaan olla.

Heti kun naiset opettelevat hallitsemaan tunteensa ettei ole täysin tunteiden hallinnassa niin naisia voi sanoa pitää älykkäänä. Tunteet kun estää älyn ja järjen käytön. Nuo pitäisi tulla esille muutenkin kuin siten että nainen kehuu itseään älykkääksi, osaavaksi tai miksi tahansa muuksi.

Näytöt vaan puuttuu, puhetta ja itsekehuja kyllä riittää

Etteikö tässä olisi taas naisvihaa mieheltä. Ainakin instagramin kommenttien perusteella miehet ovat paljon kovempia arvostelemaan etenkin ylipainoisia naisia.

Vierailija
127/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen eikä kiinnosta tuntea painetta ulkonäöstä.

Yläasteellakin yksi kaverini kauhisteli naamassani olevaa finniä ja totesin vain, että "Mitä sitten? Ei se siinä ikuisuutta ole, enkä edes näe sitä itse, niin mitä väliä?"

Vierailija
128/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lukijan äänen sävyä siellä sun pään sisällä, niin kaikki

Lue ne uudelleen tyynen rauhallisesti. Se on viisautta. Ja en ole btw sanonut noin.

Vierailija
129/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalle ulkonäkö on huomattavasti tärkeämpää miehelle vai naiselle? Kummalle ulkonäkö on ehdoton kriteeri parinvalinnassa miehelle vai naiselle? Kumman koko elämä pyörii ulkonäön ympärillä miehellä vain naisella?

Niin sanotusti rumilla miehille ei ole mitään mahdollisuutta parisuhteeseen mutta ihan jokaisella naisella on mahdollisuus parisuhteeseen jos vaan joustaa omista ulkonäkö vaatimuksista minkä miehen pitää täyttää

Vierailija
130/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan on jo vuosia huutanut että laittautua ja pukeutuu kauniisiin vaatteisiin vain itsensä takia. Samalla tavalla naiset on jo vuosia sanonut että naiset ei valehtele niin miten ihmeessä naisten ulkonäköpaineet voi olla miesten aiheuttamaa?

Kyllä, mä teen sitä siksi, että siitä tulee hyvä fiilis tuntea itsensä kauniiksi. Se, miksi juuri siitä tulee hyvä fiilis, onkin sitten pohdinnan paikka...

Naista on kautta historian arvotettu ennenkaikkea ulkonäkönsä perusteella, eikä se ole miksikään muuttunut. Jokainen meistä haluaa tuntea olevansa arvostettu. Kun tällaisen alitajuisen arvomaailman on sisäistänyt, vaatii työtä ja kulttuurimuutosta opetella siitä pois. Alkaa nähdä tytöt ennen kaikkea älykkäinä, osaavina tai mitä muuta ikinä voivatkaan olla.

Kyllä, miehet kommentoivat naisten ulkonäköä. Se, miellyttääkö nainen miehen silmää, vaikuttaa vain siihen onko kommentti positiivinen vai negatiivinen.

Vierailija
131/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään miehistä joilla on muutama kilo ylimääräistä tai että on sellainen "isä" kroppa. Kaikki lihaksikkaat tai kukkakepit on iso turn off.

N.25

Vierailija
132/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aiheuttaa ulkonäköpaineita. OIkein hyvännäköinen, hauska mies jos sattuu jossain, niin pakko yrittää itsekin näyttää paremmalta; käydä peilin edessä ja laittaa hiukset hyvin :) että se mies ei ainakaan pitäisi rumana 

Vierailija
133/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä oon saanut haukkuja ulkonäöstäni vain miehiltä. Sitten toinen asia joka on vaikuttanut paljon, on tämä palsta jossa miehet vakuuttelevat että eivät arvosta naisessa mitään muuta kuin nuoruutta ja jos nainen ikääntyy niin joutuu vaihtoon. Tämä on itselleni se syy miksi en ole halunnut miestä ollenkaan, koska olisi ihan hirveää pelätä joka päivä alkaako ikääntymisen merkkejä näkyä. Minusta tuo suhtautuminen naisen ikään on suorastaan sairasta ja osoittaa ettei naista pidetä edes ihmisenä, sillä iän karttuminen on osa ihmisyyttä.

Sitten kyllä uskon että osa vanhempia naisia haukkuvista ketjuista on naisilta, jotka on omaksuneet tuon miesten ajatusmaailman ja haluavat lytätä naisia jotka ovat epäonnistuneet tässä miesten maailmassa ja ikääntyneet. 

Tähän on olemassa syy, miksi miehet pitävät

Ei "miesten resursseista". Vaan resursseista jotka voivat kuulua miehelle tai naiselle. Mitä jos miesten paikka onkin kotona miettimässä ulkonäköään ja hyväpalkkaiset työpaikat kuuluvat naisille?

Vierailija
134/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalle ulkonäkö on huomattavasti tärkeämpää miehelle vai naiselle? Kummalle ulkonäkö on ehdoton kriteeri parinvalinnassa miehelle vai naiselle? Kumman koko elämä pyörii ulkonäön ympärillä miehellä vain naisella?

Niin sanotusti rumilla miehille ei ole mitään mahdollisuutta parisuhteeseen mutta ihan jokaisella naisella on mahdollisuus parisuhteeseen jos vaan joustaa omista ulkonäkö vaatimuksista minkä miehen pitää täyttää

Miehelle ulkonäkö on parinvalinnassa tärkeämpi kriteeri, kuin naisille. Johan siitä on tutkimuksiakin. Vai onko maailma muuttumassa sen osalta?

Vierailija
135/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lukijan ääne

Lue ne uudelleen tyynen rauhallisesti. Se on viisautta. Ja en ole btw sanonut noin.

Kyllä sinä nyt btw olet sanonut.

Vierailija
136/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luetun ymmärtäminen 404? Juurihan minä kirjoitin, että miehet voivat kyllä kehua naisia ulkonäöllisesti, jos siihen kokevat aihetta. Ei se ole mitään ulkonäön solvaamista."

Ja sulta meni ohi mun pointti, että jos miehet jatkuvasti ihailevat naisessa vain ulkonäköä, ei se voi olla vaikuttamatta siihen, että naiset alkavat tarkkailla ulkonäköään. Kun kehuja ei tule, ei ole aihetta kehuun, vai mitä? Ihan just tolla logiikalla.

Luuletko että miesten suuri enemmistö saa kehuja naisilta? Ei saa. Mutta ethän sinä miehistä tai heidän olosuhteistaan välitä tuon taivaallista. Sinä välität vain itsestäsi ja olet kateellinen kun et saa samoja kehuja mitä kauniimmat kanssasiskosi pääsevät nauttimaan.

Ja jos tän palstan ideologiaa peilaillaan, niin mitä sinä niillä miesten kehuilla edes teet? Ethän sinä naisen tarvii tai halua miehiltä mitään, sillä olet itsenäinen bosslady ja elät omaa elämääsi like a fucking queen!

Vierailija
137/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle ulkonäkö on parinvalinnassa tärkeämpi kriteeri, kuin naisille. Johan siitä on tutkimuksiakin. Vai onko maailma muuttumassa sen osalta?

Kummallekin ulkonäkö on ihan yhtä tärkeää. Mutta miesten naismaku on laaja, kun taas naiset yleensä haluavat ulkomuodoltaan sen yhden ja saman miehen. Ja yleensä naisten ulkonäkökriteerit miehille ovat sellaisia, joihin mies ei voi itse vaikuttaa. Eli miesten kriteerit ovat siltäkin osin "armollisemmat".

Vierailija
138/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa seurustellut naisen kanssa, jonka perään miehet kuolaavat. Kumpikaan ei ollut nuori tai hoikka. Mitään tekoripsiä tai botoksia ei ollut. Kevyt meikki jos lähti ulos, hiukset laitettu, naisellinen vartalo, kauniit kasvot, kaunis ääni ja kivat jutut. Ja yksinhuoltajia. Missä tahansa kulki, niin oli eri ikäisiä miehiä hätisteltävänä.

En tiedä mikä se kauneusihanne on. Käytännössä kai eri kuin teoriassa.

Mäkin tiedän tällaisen naisen, hän on ollut aina miesten suosiossa, ja on edelleen vaikka on jo 60. Mä olen häntä huomattavasti nuorempi, mutta jos olemme yhdessä ulkona niin aina ja edelleen se on hän jota lähestytään. Näin oli jo silloin kun mä olin joku 20 ja hän lähes 40. 

Maailma näyttäytyy tällä palstalla ja tosimaailmassa usein tosi erilaiselta. Täällä oli joskus miesten ketju jossa miehet kivenkovaan väittivät että jokainen mies iästä huolimatta ottaisi aina teinin jos saisi. Kysyin tätä kerran veljeltäni ja hänen kavereiltaan ja reaktiot vaihteli epäuskosta nauruun ja myös sellaiseen pidätkö miehiä idiootteina -ilmeisiin. Kellään näistä aikuisista ei selvästikään ollut haaveena teinin kanssa seurustelu.

Mutta täällä palstalla se naisen nuoruus vain on naisen ainoa arvo. Itse en tiedä mihin uskoa ja ketä nämä miehet on jotka eivät naisessa muuta arvosta.

Vierailija
139/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten suusta kuultua:

"Tissien pitää olla isot"

"Perseen pitää olla pyöreä"

"Näittekö ton naisen perseen?!"

"Toi nainen on kuuma, mutta toi sen kaverin on kyllä ruma."

"Naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni."

"Lihavat naiset on rumia."

"Naisella pitää olla pitkät hiukset."

"En pidä lihaksikkaista naisista."

"Katson naisten urheilua, koska ne on kuumia. En minä niistä tuloksista mitään tiedä."

"Reiällä pilattu kakkosnelonen!"

"Sulla on muuten aika leveä nenä."

"Oot nätti vaikka sulla onkin leveet hartiat."

.. en jaksa enempää..

Vierailija
140/315 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset itse. Tästä oikein malliesimerkki on Alastoman Suomen sivuilla kun monesti näkee, kun joku nainen ihan mielissään esittelee kuvatekstissä, että "uudet hiukset". Miehiä ei vois vähempää ne hiukset kiinnostaa. Tissit ja pıllu tiskiin! Ne kiinnostaa. Hiuksille nyt on ihan sama. Varmasti moni nainen on törmännyt siihen ihan arkielämässäänkin, ettei mies ole huomannut hänen kampaajalla käyntiään tai uusia vaatteitaan. Miehiä ei nuo jutut kiinnosta, vaan naisia itseään.