Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäsi ja työurasi pituus?

Vierailija
04.03.2025 |

Minkä ikäinen olet ja miten pitkän työuran olet tehnyt (pois lukien työttömyysjaksot ja kotona vietetyt ajat esim.vanhempainvapaat). Kuinka pitkän työuran ajattelit vielä tehdä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hetken 45. Kokopäivätyötä olen tehnyt elämässäni 11 vuotta, se riitti. Nykyään puolikkaana, kaipa tätä voisi jatkaa sinne viralliseen eläkeikään.

Äh, osarit mukaanluettuna nyt on työuraa 23 vuotta.

Vierailija
42/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v olen ja valituissa töissä 19 vuotiaasta alkaen. -4 x 10kk äitiysloma. 15 vuotiaasta alkaen olen käynyt töissä opiskelun ohella. Lisäkoulutusta hankkinut työn lomassa. 

Tavoitteena olisi olla työelämässä n. 60-65 vuotiaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias ja en ole koskaan ollut työtön. Minulla on kuitenkin neljä lasta, joten välillä olen ollut kotona lasten kanssa. Minulla on myös ollut hoitolapsia ja olen viimeistellyt gradua äitiyslomalla/hoitovapaalla, joten töitä olen tehnyt paljon silloinkin. Maisterin tutkinnon vaativia töitä olen tehnyt  12 vuotta ja sitä ennen ehkä kuusi vuotta kandin töitä. Eli jos nyt lasketaan vain ne tutkintoa vaativat työt niin sanotaan 18 vuotta. 

Vierailija
44/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v ja 7,5 vuotta kokoaikatyössä, 2x 1 vuosi vanhempainvapaalla

Vierailija
45/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

58v, työuraa takana aika lailla tasan 30 vuotta, vielä 2 vuotta olen ajatellut jatkaa, sitten otan lopputilin ja alan odotella eläkettä.

Vierailija
46/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistumisen jälkeen ollut työttömänä yht. n. 1 v 6 kk ja työuraa 26 v. Mun pitäisi olla töissä vielä 19 v., mutta on päivänselvää, että ei onnistu. 25 v. töissä on jo nakertanut fyysiseen terveyteen koloja, joita ei tekonivelillä korjata.

Vierailija
47/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 49 vuotta. Kokopäiväisissä töissä 22 vuotta ja siinä välissä 4kk työttömyysjakso.

Vierailija
48/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias. Eka vakituinen työ 25-vuotiaana ja siitä lähtien olen lähes koko ajan jossain ollut töissä. Mistään urasta ei kuitenkaan voi puhua, en ole päässyt koskaan ruohonjuurta ylemmäs ja minimipalkkaa paremmaks yrityksestä ja lisäkouluttautumisesta huolimatta. Kaksi lasta olen saanut, niistä 2x10 kk vähennnystä. Opiskelin putkiasentajaksi aikuisena (1,5 vuotta), kun luulin et töitä riittää ja palkka on hyvä, mutta eipä mua kukaan kelpuuta ja vanhan mallin näpyttelytöitäkään ei enää ole tarjolla. Hupsista saatana. Työttömänä 1,5 vuotta. 

Mielelläni olisin töissä vielä 10 vuotta ja sitten elelisin pääomatuloilla ja ehkä välillä keikkaa, mutta vaikuttaa siltä, että pitkäaikaistyöttömyyteni jatkuu... Ja jatkuu... Ja jatkuu... 

Vierailija
49/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kohta 52v. 

Vakituisessa työsuhteessa vuodesta 1992, sitä ennen jo kaksi vuotta töitä opiskelun ohella iltaisin ja viikonloppuisin. 

Kahden lapsen äitiys/vanhempainvapaat, yhteensä noin 2,5 vuotta pois työelämästä. 

Vierailija
50/50 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 ja 40.