Ikäsi ja työurasi pituus?
Minkä ikäinen olet ja miten pitkän työuran olet tehnyt (pois lukien työttömyysjaksot ja kotona vietetyt ajat esim.vanhempainvapaat). Kuinka pitkän työuran ajattelit vielä tehdä?
Kommentit (50)
Ikää 61 vuotta, töissä 16-vuotiaasta lähtien. Muutin pois kotoa 16 v ja olen siitä lähtien elättänyt itseni, tehnyt opinnotkin työn ohessa. Eli työura 45 vuotta. Työeläke tosin alkoi karttua vasta 24-vuotiaana. Nyt vuoden vaihteesta lähtien työttömänä, eli 2 kk, mutta en usko että tulen enää työllistymään. Eläkeikä on 65 vuotta.
47v ja työuraa 15 vuotta. Lukion jälkeen opintoihin on mennyt yhteensä 11 vuotta (2 tutkintoa), muutama lyhyt työttömyysjakso on ollut myös.
62 vuotta ja tehnyt töitä 16-vuotiaasta, välissä 2 vuotta opintovapaata ja 3 vuotta vanhempainvapaata, jolloin tein opinnot loppuun. Eli jos nuo laskee pois niin työuraa yhteensä 41 vuotta. Eläkettä ei kuitenkaan kerry alle 24-vuotiaana tehdyistä töistä. Voisin pikku hiljaa vähentää työntekoa ja jatkaa osa-aikaisesti 75-vuotiaaksi, mutta en usko, että se onnistuu. Meillä on nyt menossa yt:t, ja melko varmasti joudun pois tänä keväänä.
Olen 50, olen ollut töissä yhteensä 2 vuotta täysi-ikäisestä lähtien. Ei kiinnosta eikä tarvitse tehdä kun perintönä sain rahaa ja muuta omaisuutta ettei tarvitse vaivautua.
M54, töitä pätkissä noin 8 vuotta.
Työuraa yhtäjaksoisesti samalla yksityisellä työnantajalla 40 vuotta vuosina 22-63 v. Päättyi eläköitymiseeni.
Mä oon tehnyt 7 vuotta töitä ja jään nelikymppisenä eläkkeelle. Oon sisällöntuottaja Twitchissä. M26
50 ikää ja uralla oltu jo n. 30 vuotta. Vielä pitäs ainaki 10 vuotta jaksaa. Mul on kyllä onneksi ihan kiva työ.
50 vuotta, töissä 27 vuotta ja odottelen eläkkeelle pääsyä.
61 vuotta ja työuraa noin 35 vuotta. Olin suunnitellut että voisin jatkaa töissä 70-vuotiaaksi, mutta työnantaja irtisanoi kun olin juuri täyttänyt 60. Ei tämän ikäinen työllisty vaikka haluaa, joten ei se ole siitä kiinni, mihin asti on ajatellut jatkaa.
Työura 45vuotta, nyt vähän toista vuotta eläkkeellä, ikä nyt 65vuotta.
45 vuotta ikää, työuraa takana n. 22 vuotta, kun laskee 3v äitiyslomaa/hoitovapaata pois.
Eläkeikään (67+) on vielä n. 22 vuotta. Toivottavasti voin eläköityä joskua 62-64 vuotiaana viimeistään.
Ikä 62 töissä 40v Odottelen työkyvyttömyys eläke päätöstä Lekuri sanoi että olen kyllä liian nuori eläkkeelle
Aloitin aika pienenä sillä, että olin kotimaatilallani töissä. Siinä sivussa kävin koulut, harrastinkin jotain, kesätyönä jaoin lisäksi lehtiä, opiskeluaikana kävin töissä ja ryhdyin sitten oman alani freelanceriksi. Varmaan jatkan jossain määrin myös eläkkeellä. 90-luvun alun laman aikana olin jonkin aikaa hyvin vähillä töillä, mutta niin olivat aika monet muutkin.
Jäin eläkkeelle 63v:nä.
44v - 4x 11kk äitiyslomat - 1kk "työttömyys" 2 työpaikan välillä.
Reilu 40v yhteensä
Täytän tänä vuonna 50, työelämässä olen ollut yhtäjaksoisesti loppuvuodesta 1998, poislukien 1,5 v perhevapaat. Työuraa siis takana reilu 26v - tuo mainittu 1,5v.
Kai tässä vielä täytyy yli 15 vuotta sinnitellä, kun alin eläkeikäkin on siellä 66v ja risat.
Vielä hetken 45. Kokopäivätyötä olen tehnyt elämässäni 11 vuotta, se riitti. Nykyään puolikkaana, kaipa tätä voisi jatkaa sinne viralliseen eläkeikään.
45 ja työvuosia takana 31. Vielä pitäisi tehdä 20 vuotta eläkeikään.