Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäsi ja työurasi pituus?

Vierailija
04.03.2025 |

Minkä ikäinen olet ja miten pitkän työuran olet tehnyt (pois lukien työttömyysjaksot ja kotona vietetyt ajat esim.vanhempainvapaat). Kuinka pitkän työuran ajattelit vielä tehdä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 66 ja meinasin tehdä sovittuja töitä freelancerina vielä tämän vuoden, vaikka jäin eläkkeelle jo syksyllä 2023. Näitä hommia olen tehnyt kolmisenkymmentä vuotta. Opiskelin pitkään ja olin kotiäitinä ennen kuin sain oman alani töitä. Työttömänä en ole ollut koskaan.

Vierailija
2/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tähän kesätyöt , osa-aikatyötä joita tein koulu- ja opiskeluaikana, entä työt pienestä pitäen perheeni maatilalla? 5-vuotiaasta lypsämässä lehmiä etc. Nyt olennollut samalla työnantajalle, mutta eri tehtävissä, osastoilla jo liki 38 vuotta. Työttömänä olen ollut 2 tuntia, kun to-kirjoitusten jälkeen kävin ilmoittautumassa työvoimatoimistossa, ja samana päivänä sain työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko tähän kesätyöt , osa-aikatyötä joita tein koulu- ja opiskeluaikana, entä työt pienestä pitäen perheeni maatilalla? 5-vuotiaasta lypsämässä lehmiä etc. Nyt olennollut samalla työnantajalle, mutta eri tehtävissä, osastoilla jo liki 38 vuotta. Työttömänä olen ollut 2 tuntia, kun to-kirjoitusten jälkeen kävin ilmoittautumassa työvoimatoimistossa, ja samana päivänä sain työn.

Ja lapsen kansss kotona vajaa 2 v. Ikä 63

Vierailija
4/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuran pituus 42v, ikävuodet 18 - 60, sen jälkeen jäin töistä omalle vapaalle säästöjen turvin. Eläkkeelle jäin 64-vuotiaana, nyt 65v.

Vierailija
5/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

68v ja olen tehnyt töitä 15 vuotiaasta asti. En ole ollut työttömänä kuin kolme päivää armeijan jälkeen. Ei ole nykyajan vätyksistä tähän.

Vierailija
6/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautuisin vastaamaan kun sinua ei itseäsikään oikeasti kiinnosta sen vertaa että kertoisit oman vastauksesi ensin.

Vierailija
7/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

61. Työelämää n. 30 vuotta, ja tulossa niin pieni eläke, että töitä tehtävä vielä pitkään, että sillä pärjäisi.

Vierailija
8/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivautuisin vastaamaan kun sinua ei itseäsikään oikeasti kiinnosta sen vertaa että kertoisit oman vastauksesi ensin.

Vastasithan juuri. Höpsö.

Vierailija
9/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v. Koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt 7,5 vuotta. Sitä ennen kesätöitä 4kk eri alalla. Opiskellut olen peruskoulun jälkeen 7,5 vuotta. Kotiäitinä olen ollut yhteensä 7 vuotta.

Aion tehdä työtä eläkeikään saakka, mikäli ei tule terveydellisiä esteitä. Eli noin 30 vuotta vielä.

Vierailija
10/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just 44 vuotta. 24,5 vuotta töitä pl 1v1kk äippälomalla.

Vierailija
11/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana töihin, joten noin 26 vuotta työelämässä, kun poistan vanhempainvapaat ja lisään kesätyöt. Täytän tänä vuonna 51 vuotta.

Vierailija
12/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

64,v,työuraa viikko sitten osui nuoli polveen tiedätte mitä tarkoitan,nykyään menee kyllä hienosti,takuueläke ,halpa kämppä,eli kyllä tässä pärjäillään.

Vierailija
13/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhtäjaksoisesti vähintään osa-aikatyössä nyt 36 vuotta. 14-vuotiaana aloitin vanhempien yrityksessä, jossa osa-aikaisena aina 22-vuotiaaksi asti. Samalla suoritin peruskoulun, lukion ja varusmiespalveluksen. 22-vuotiaana menin ensimmäisen kerran kokoaikatyöhön, jossa olin 24-vuotiaaksi ja jäin samalle ta:lle osa-aikaiseksi, kun opiskelin toisen ammatin. Työharjoittelun myötä sain vakituisen työpaikan uudelta alalta ja sillä tiellä on nyt oltu 25 vuotta. 50v mies oon.

Vierailija
14/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 vuotias ja työurani on 24 vuotias. En laske tähän mukaan opiskeluaikojeni kesätöitä tai välivuosiduuneja. 

Vierailija
15/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57-vuotias. Kokopäivätyössä ollut nyt 37 vuotta. Sinä aikana ollut 2 vuoden mittaista vanhempainvapaata. Ensimmäinen koko kesän kestänyt kesätyö oli 16-vuotiaana lukiolaisena ja opiskeluajan kesät olin myös töissä niin että lomaa oli kunakin kesänä vain yksi viikko. Myöhemmin kokopäivätyön ohessa opiskelin korkeakoulututkinnon. Ikinä en ole ollut päivääkään työtön. Lapset kasvatin enimmäkseen yksinhuoltajana. Viihdyn hyvässä ja hyvin palkatussa työssäni, mutta alkaahan tää saldo jo tuntua, ja vielä on 8 vuotta eläkeikään, jonne pääsee sitten kun on 45 vuotta ollut töissä. En koe, että työssäoloni on perustunut mihinkään onneen. Koulutukseeen,työhön, vaivaan, osaamiseen ja asenteeseen kaikki on perustunut. Kotoa saadut eväät oli ahdas tupakansavuinen parinkymmenen neliön mökki, ulkovessa ja väkivaltainen juoppohullu isä yhdistettynä rahattomuuteen. Tiesi, mitä ei ainakaan omalta elämältään halunnut.

Vierailija
16/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko vain palkalliset työt vai palkattomat myös? Lasketaanko sellaiset palkalliset työt, joissa ei ole tehnyt mitään? Lasketaanko sellaiset palkattomat ajat, jolloin on raatanut yötä päivää?

Vierailija
17/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 62 vuotta ja töissä putkeen 36 vuotta. Pitkän yliopistossa opiskelun aikana kaikki lomat myös töissä, samoin kesät jo lukiovuosina, eli sieltäkin useampi työvuosi pätkissä tulee. Ei koskaan työttömänä. Eläkeikäni on 65 vuotta, eli vielä kolme vuotta aion töissä olla. Ja sitten nautin ansaitusta vapaasta, enkä enää tee töitä, vaikka tuuraamaan pyydettäisiin.

Vierailija
18/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoitit kysyä miten monta vuotta olet ollut työttömänä työnhakijana. 0 vuotta, ikää nyt reilu 50v. Elämä sisältänyt opiskelua, perheen perustamista ja työn tekoa.

Vierailija
19/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 52 v, vakituisissa töissä olen ollut 25-vuotiaasta asti (sitä ennen kesätyöt ja osa-aikaa opiskelujen ohella). Kerran äitiyslomalla 1,5 vuotta ja kerran työttömänä pari kuukautta. En ole vielä miettinyt eläkeikää, varmaan jonnekin 68-vuotiaaksi teen töitä, jos vaan terveyttä riittää ja saan pitää työpaikkani.

Vierailija
20/50 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuran pituus 18 vuotta. Olen eläkkeellä. Ikä 50.