Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin yhtä osaketta

Vierailija
04.03.2025 |

Heti kun ostin nousussa ollut kurssi laski kuin lehmänhäntä. Jouduin myymään tappiolla kun en halunnut ottaa älyttömiäkään tappioita. Sen jälkeen kurssi kääntyi taas nousuun, välittömästi.

Joka stanan kerran on sama kun menen koskemaan johonkin osakkeeseen. Laskee, laskee, laskee ja kun näyttää tosi pahalta myyn ja taas se nousee! En tiedä onko mulla joku kyky!!! Kiitos kun sain avautua, oikeassa elämässä en osaa enää puhua mistään kenellekään :(

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi..Ehkä kannattaa jatkossa sijoittaa pienempiä summia yhteen osakkeeseen ja hajauttaa paremmin. Semmonen summa , jonka täyden menettämisen kestäisit henkisesti ja taloudellisesti , on hyvä. Sit voit rauhassa katsella kun laskee ja odotella, josko nousisi taas.

Hauskinta on kun keksin yhden hyvän osakkeen treidaukseen ja välittömästi sen kurssi painui pohjaan eikä tokene varmaan aikoihin. Ei mulla edes ole kuin aika pieniä summia. En mä vain osaa... ap

Ei aloittelijan kannata treidata. Osta ja pidä (tarpeeksi pitkään).Mul voi mennä viikkojakin, etten edes vilkaise salkkuani.

No yks tällainen sijoitus painui saman tien monta kymmentä prosenttia miinukselle, siis seuraavana päivänä! Stna!!!

Mulle on käynyt samoin yksittäisen osakkeen kanssa. So what. Oli vieläpä niin, että aiemmin olin onnistunut hyvin ja itseluottamus kasvoi ja menin sit ostaa tätä tuplasti suuremmalla summalla kun aiemmin mitään.😁 Mut siitäpä se tappion merkitys on tasoittunut, kun muut sijoitukset on onnistuneet paremmin.

Vierailija
42/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittajatyperys aloita osakesäästämistä. Pieni summa kuukaudessa valittuun indeksirahastoon, eikä koskaan tarvitse pohtia osakkeiden kehitystä, myyntiä tai ostoa. Näin toimien voitat yli 90 prosenttia sijoittajista, jotka yrittävät ajoittaa ostoja ja myyntejä. Saat indeksin tuoton varoillesi ja hyvin menee. Kaikki ilman pienintäkään vaivaa. Vain päätös aloittamisesta ja valitsemasi summa kerran kuukaudessa.

Olen kokeillut tuota ja välittömästi tulee joku taantuma jossa viisaat tyhjentävät sijoituksensa ja laittavat ne säästötilille. Ihan normipäivä. Jos mä kosken johonkin niin se on pilalla. ap

Jumalauta sä olet tyhmä ihminen. Sieltähän se taantuma taas korjaantuu ja silloin kuukausisäästäminen hoitaa taantuman sinun pussiisi. 

<

Ikävä tilanne sulla, pahoittelen sitä. Kuormittunut ja epätoivoinen ihminen valitettavasti on usein huono tekemään järkeviä päätöksiä. Lopeta siis osakkeilla uhkapelaaminen. Kokeile sitten, kun elämäntilanne ja vointi parempi, hermot kestää etkä tavoittele pikavoittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt annan vinkin: 800 miljardia. Mitkäs osakkeet nousee tuolla summalla.

Joku firma jolla on julmetusti velkaa? Kun tuo 800 mrd tuo kysyntää kaikelle mahdolliselle, inflaatio ei pysy kurissa. Ja kun inflaatio kiihtyy, velat pyyhkiytyvät pois.

Vierailija
44/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pelkästään ostan enkä myy juuri koskaan, Katson sen sisältöä tyyliin kerran vuodessa. Osingot tulevat tilille ja se riittää minulle. 

Vierailija
45/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aloittajan sijoittaminen on kuin rahaa polttaisi uunissa. Ei mitään järkeä sijoittaa, jos ei ymmärrä asiaa. Uhkapeliä, jossa rahat katoavat muiden taskuihin.

Ihan hyvin olin tienaamassa yhdestä osakkeesta kunnes markkinoista johtunut romahdus söi koko paskan. ap

Vierailija
46/47 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin marraskuussa indeksisijoittamisen 2023 kun sain isältäni 9000 euron perinnön. En uskaltanut sijoittaa siitä kuin tonnin, koska kaikki suositteli hajautusta myös ajallisesti. Olisinpa laittanut kaikki 9000 samantien, koska ajoitus sattui olemaan hyvä. Suurin osa on noussut 20% . Nyt kahtena viime kuukautena on tullut laskua noin 1,5 %. Ja erät kahdelta  viimeiseltä kuukaudelta siis hieman miinuksella.

Vierailija
47/47 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuosineljänneksen aikana toteutettiin lisäksi talkkirikasteen hienojauhatustestejä, joissa tavoitteena oli optimoida talkin levymäisyys. Lisäksi jatkettiin hienojauhetun talkin sovellustestausta muovisovelluksissa. Tulosten odotetaan valmistuvan vuoden 2025 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

3 vkon sisällä saadaan Tulikiveltä siis talkkiuutisia!

Nyt jos ostaa, saa vielä Tulikiveltä osingonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi