Ostin yhtä osaketta
Heti kun ostin nousussa ollut kurssi laski kuin lehmänhäntä. Jouduin myymään tappiolla kun en halunnut ottaa älyttömiäkään tappioita. Sen jälkeen kurssi kääntyi taas nousuun, välittömästi.
Joka stanan kerran on sama kun menen koskemaan johonkin osakkeeseen. Laskee, laskee, laskee ja kun näyttää tosi pahalta myyn ja taas se nousee! En tiedä onko mulla joku kyky!!! Kiitos kun sain avautua, oikeassa elämässä en osaa enää puhua mistään kenellekään :(
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajatyperys aloita osakesäästämistä. Pieni summa kuukaudessa valittuun indeksirahastoon, eikä koskaan tarvitse pohtia osakkeiden kehitystä, myyntiä tai ostoa. Näin toimien voitat yli 90 prosenttia sijoittajista, jotka yrittävät ajoittaa ostoja ja myyntejä. Saat indeksin tuoton varoillesi ja hyvin menee. Kaikki ilman pienintäkään vaivaa. Vain päätös aloittamisesta ja valitsemasi summa kerran kuukaudessa.
Olen kokeillut tuota ja välittömästi tulee joku taantuma jossa viisaat tyhjentävät sijoituksensa ja laittavat ne säästötilille. Ihan normipäivä. Jos mä kosken johonkin niin se on pilalla. ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajatyperys aloita osakesäästämistä. Pieni summa kuukaudessa valittuun indeksirahastoon, eikä koskaan tarvitse pohtia osakkeiden kehitystä, myyntiä tai ostoa. Näin toimien voitat yli 90 prosenttia sijoittajista, jotka yrittävät ajoittaa ostoja ja myyntejä. Saat indeksin tuoton varoillesi ja hyvin menee. Kaikki ilman pienintäkään vaivaa. Vain päätös aloittamisesta ja valitsemasi summa kerran kuukaudessa.
Tälle alapeukuttanut on typerys ja todennäköisesti aloittajatyperys.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vaikuttaa typerykseltä. Ostaa kalliilla ja myy halvalla.
Enkä ostanut edes kalliilla vaan kurssi nyt vain painuu pohjaan heti kun pääsen mukaan "leikkiin". ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten mikä se pomminvarma indeksirahasto on! Vai huuteletko vain?! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut tuota ja välittömästi tulee joku taantuma jossa viisaat tyhjentävät sijoituksensa ja laittavat ne säästötilille. Ihan normipäivä. Jos mä kosken johonkin niin se on pilalla. ap
Jumalauta sä olet tyhmä ihminen. Sieltähän se taantuma taas korjaantuu ja silloin kuukausisäästäminen hoitaa taantuman sinun pussiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten mikä se pomminvarma indeksirahasto on! Vai huuteletko vain?! ap
Jokainen indeksirahasto sopii osakesäästämiseen ja pitkällä tähtäimellä voittaa yli 90 % sijoittajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta sä olet tyhmä ihminen. Sieltähän se taantuma taas korjaantuu ja silloin kuukausisäästäminen hoitaa taantuman sinun pussiisi.
Sä et osaa kuin haukkua. Sun lapsesi tuskin on käynyt viimeisen puolen vuoden sisään viittä vaille teho-osastolla lähellä kuolemaa!!!! Sen jälkeen ei ihmisestä OLE ENÄÄ MITÄÄN JÄLJELLÄ!!!! Sijoita itsesi hlvettiin!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Miten lapsen terveys vaikuttaa sijoittamisen tuottoihin?
Tuo aloittajan sijoittaminen on kuin rahaa polttaisi uunissa. Ei mitään järkeä sijoittaa, jos ei ymmärrä asiaa. Uhkapeliä, jossa rahat katoavat muiden taskuihin.
Ainakin hesan indeksit on viimeiset 7 vuotta näköjään vain polkenut suunnilleen paikallaan, ei mitään tuottoja ole siltä ajalta saanut.
Tajuaisit jos olisit kokenut mitään elämässä, mutta eihän sulla mitään ole! ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hesan indeksit on viimeiset 7 vuotta näköjään vain polkenut suunnilleen paikallaan, ei mitään tuottoja ole siltä ajalta saanut.
No niin eli mikä tuotto?! ap
Olen laittanut köyhän autorahat, eli joku 50k 15v aikana vajaasern 40 eri osakelajiin. Osingot päälle. Muutama pakkolunastus. Nyt on 260.000e+
En oo ikinä myyny mitään. Välillä pitäny osinkoja itselläni koska tietsikka tmv ostos. Et semmoinen voimaeläin.
Eiku sori, noksut möin ku eloppi tuli. Mikkisogtan MO tuhota ja ostaa raunioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut köyhän autorahat, eli joku 50k 15v aikana vajaasern 40 eri osakelajiin. Osingot päälle. Muutama pakkolunastus. Nyt on 260.000e+
En oo ikinä myyny mitään. Välillä pitäny osinkoja itselläni koska tietsikka tmv ostos. Et semmoinen voimaeläin.
Juuri näin. Hyvä!
Aloittaja "heittelee seteleitä sillalta jokeen" ja ihmettelee, miksei vaurastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi..Ehkä kannattaa jatkossa sijoittaa pienempiä summia yhteen osakkeeseen ja hajauttaa paremmin. Semmonen summa , jonka täyden menettämisen kestäisit henkisesti ja taloudellisesti , on hyvä. Sit voit rauhassa katsella kun laskee ja odotella, josko nousisi taas.
Hauskinta on kun keksin yhden hyvän osakkeen treidaukseen ja välittömästi sen kurssi painui pohjaan eikä tokene varmaan aikoihin. Ei mulla edes ole kuin aika pieniä summia. En mä vain osaa... ap
Ei aloittelijan kannata treidata. Osta ja pidä (tarpeeksi pitkään).Mul voi mennä viikkojakin, etten edes vilkaise salkkuani.
Tolla samalla tavalla menee miinukselle kun on karhumarkkinat. Kokeiltu on. Myös esim. rahastoissa Sp 500:n suhteen kun aloin laittaa rahaa alkoi taas sama lau
Höpö höpö. Ei ole tuuria, vaan taidon puutetta ja hermojen heikkoutta
Osingoilla se voitto tehdään pitkällä tähtäimellä.
Tuo samnpäivän pelleily tai viikon. Vaatii jatkuvaa lukemista ja seurantaa. Kannattaa vähän tutkia niitä yhtiöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi..Ehkä kannattaa jatkossa sijoittaa pienempiä summia yhteen osakkeeseen ja hajauttaa paremmin. Semmonen summa , jonka täyden menettämisen kestäisit henkisesti ja taloudellisesti , on hyvä. Sit voit rauhassa katsella kun laskee ja odotella, josko nousisi taas.
Hauskinta on kun keksin yhden hyvän osakkeen treidaukseen ja välittömästi sen kurssi painui pohjaan eikä tokene varmaan aikoihin. Ei mulla edes ole kuin aika pieniä summia. En mä vain osaa... ap
Treidaaminen ei sovi sinulle. Ala osinkosijoittajaksi. Sijoita yrityksiin, jotka jakavat kunnon osingon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittelijan kannata treidata. Osta ja pidä (tarpeeksi pitkään).Mul voi mennä viikkojakin, etten edes vilkaise salkkuani.
Tolla samalla tavalla menee miinukselle kun on karhumarkkinat. Kokeiltu on. Myös esim. rahastoissa Sp 500:n
Näinpä. Ja jos on tarpeeksi hajautettu, ei haittaa jos joku menee miinukselle. Mullakin huonoimmin valitun osakkeen tuotto nyt on -60%, vaikka en edes missään huippuhinnassa ostanut, vaan mielestäni kun oli halpaa. No halpeni lisää ja on jo vuosia ollut pohjilla. Mut sit taas paras on 150% plussalle ja sitä jo kertaalleen kevensinkin.
Lopeta tuo uhkapelaaminen. Aloita aikahajautettu indeksisäästäminen. Eli joka kuukausi tietty summa rahaa etukäteen valitsemiisi indeksirahastoihin. Jopa Warren Buffet suosittelee sitä nykyään. Rahastojen kurssikehitystä saat katsoa about kerran vuodessa, mutta sijoitussuunnitelmssa on pysyttävä.