Jos saisit nyt mahdollisuuden muuttaa ulkomaille, muuttaisitko?
Jos siis käytännön asiat kuten työpaikka, asunto, lasten koulut yms kaikki järjestyisivät helposti. Lähtisitkö, mihin maahan ja miksi tai miksi et?
Kommentit (17)
Riippuu ihan kohteesta. Etelään ja britteihin kyllä.
Täällä jo 67% vastaa ilman muuta ja samaan aikaan sekä tämä palsta että koko maa on täynnä ihmisiä, jotka eivät halua ymmärtää, että yhtä lailla tännekin muuttaneille Suomi on edustanut toivoa paremmasta. Hienoa tekopyhyyttä taas.
Samantien! Pari vuotta pakko yrittää täällä kestää
Vierailija kirjoitti:
Täällä jo 67% vastaa ilman muuta ja samaan aikaan sekä tämä palsta että koko maa on täynnä ihmisiä, jotka eivät halua ymmärtää, että yhtä lailla tännekin muuttaneille Suomi on edustanut toivoa paremmasta. Hienoa tekopyhyyttä taas.
Me suomalaiset ei mennä muihin maihin sossupummeiksi ja rikoksia tekemään
Olen jo. 20 vuotta asunut ulkomailla.
En mutta Suomessa tekisi mieli muuttaa pohjoisemmaksi, jonnekin pienelle paikkakunnalle, jossa on lunta, kylmää ja pimeää - ja turvallisempaa kuin täällä etelässä.
Ihan samantien ja muutenkin kunhan saan rahat kokoon. Joko Azoreille, Maltalle tai johonkin kolmesta ABC'-saaresta. Saarelle etelään jokatapauksessa. Kanariansaarilla olen asunut jo.
Ihan samantien ja muutankin kunhan saan rahat kokoon. Joko Azoreille, Maltalle tai johonkin kolmesta ABC'-saaresta. Saarelle etelään jokatapauksessa. Kanariansaarilla olen asunut jo.
Haen parhaillaan töihin ulkomaille. Jos onnistaa, niin ensin lähden minä ja syksyllä sitten koko perhe. Ollaan taas ehkä neljä viisi vuotta ja katsotaan sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kerroit vaikka kukaan ei sitä kysynyt.
Jos saisin viisumin, niin jäisin Japaniin. Lähden 19 päivä parin kuukauden lomamatkalle Tokioon ja käyn myös Toyosatossa. M28
Vierailija kirjoitti:
Sama. Viidessä eri maassa, vaikkei avausviestissä mainitut käytännön järjestelyt olekaan aina kovin helposti sujuneet.
Vierailija kirjoitti:
Samma här. Det svarsalternativet saknades. Skulle man flytta igen? Varför inte, om det finns något som drar och eller skuffar.
I frågan om att emigrera från Finland var det egentligen bara push faktorer som inverkade och de var samtliga från den fiskala sidan. På tok för höga skatter, på tok för litet rörelseutrymme, på tok för mycket reglering. Tillägg en polis som inte dyker upp vid stölder och det eviga "var fall löses separat" samt "ei voi mitään". Det fick en att söka och hitta annat.
Nu, då ett nytt land är hittat, livet etablerat, alla push faktorer eliminerade och livet i det största hela är riktigt bra, bör nästa land ha någon pull faktor som man inte kan motstå. Hittills har inte en sådan stat dykt upp.
Asuin kymmenen vuotta ja nyt oltuani melkein 15 vuotta takaisin, lähtöhalut kasvavat koko ajan. Jos saisi apua järjestelyihin työnantajalta, ei olisi mitään estettä.
Tietenkin lähtisin kun kela maksaa minun loppuelämän asumisen espanjassa. Voisin muuttaa vaikka antti tuiskun naapuriin.
Ostettiin juuri viiden hengen asuntoauto, jäätiin miehen kanssa eläkkeelle parin kuukauden välein.
Tarkoitus lähteä maailmalle pitemmäksi aikaa. Molemmat lapsetkin asuvat ulkomailla. Mikään ei oikein meitä täällä Suomessa enää pidättele.
Tottakai ja jenkkeihin