Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvihuoneen herkkujen tyrkyttäjät - miten jaksaa näitä?

Vierailija
04.03.2025 |

Aika ovat varmasti törmänneet näihin, jotka tuovat viikottain jotain herkkua kahvihuoneeseen ja sitten suureellisesti kehottavat (lue: pakottavat) muita syömään. Meillä aloitti loppuvuodesta töissä tällainen. Käydään viikottain toimistolla ja joka hemmetin viikko on sama show, kun minä ja yksi toinen emme edes maista. Itse en syö makeaa syistä, joita en työyhteisölle halua jakaa. Työkaverin syitä en tiedä. En haluaisi olla ilkeä, mutta en jaksaisi sitä tuputtamista joka viikko.

Miten te muut toimitte näiden kanssa? Huomenna olisi taas toimistopäivä ja vähän nyppii tämä jo valmiiksi.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nämä tyrkyttäjät pistävät pullansa tarjolle saatesanoilla: tehtiin lasten kanssa yhdessä.

Joo, ei kiitos.

babytkaivaa nenäänsä,räkää ja kun muka viedään muualle,onko kotona kaikki niin steriiliä,hyi. kun on niin moneen junaan noita. joku kuiva-kahvikakku voisi mennäkin,mutta ei nappaa ne mitä oikein sormeiltu ,käsissä ja pöydillä taikinoita pyöritelty kuin muovailuvahaa. en lihapulliakaan -häneltä- niin oks tää se syy teillä miks ei nappaa nuo ns tuliaiset. 

miks ei vaikka jos niin tahtoo-selkeästi leipomon pullat tai tilauskaakku, paperpäällysteiset konvehdit tai karkit joissa paper.

Vierailija
42/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, kulunut aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos mutta eivät sovi minulle tälläkään kertaa".

Toistetaan riittävän monta kertaa eikä täsmennetä miksi eivät sovi.

3kk tätä jo takana. Mietin vaan, että miksi niitä pitää joka kerta tarjota ja tyrkyttää. Kysellä miksi en nyt ihan vähän voisi maistaa ja eihän se vähän nyt mitään haittaa. Tätä jatkuu pahimmillaan koko iltapäivän kahvitauko, jos satutaan olemaan kahdestaan.

Ap

Kuullostaa keksityltä tai sitten henkilöllä on mielenterveysongelma. Ei kukaan tyrkytä jatka sinulle tyrkyttämistä sen jälkeen kun olet selvästi kieltäytynyt. Jos oikeasti niin tässä lause jota voit toistaa tarvittavan määrän kertoja:

"Kiitos mutta edelleenkään en ota."

Vierailija
44/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa meilläkin töissä joku, joka toisi viikoittain jotain hyvää. En ole koskaa edes tavannut sellaista henkilöä.

Vierailija
45/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie itse sinne pilkottuja hedelmiä. Nuo maistuvat oikeasti paremmilta, mutta koska ihmiset ovat niin laiskoja niin eivät itse jaksa niitä pilkkoa, mutta jos on pilkottuina tarjolla niin varmasti tekevät kauppansa. Tämä pätee siis myös itseeni. Nyt tilanne on kuitenkin se, että on pakko alkaa säästämään ja laihduttamaan niin helppojen herkkujen on pakko vaihtua hedelmiin.

paskasilla käsillä pilkottujano ei kiitos. on ihan ok,jos joku tuo syksyllä pihansa kotiomenoita- saa ottaa tästä. 

Vierailija
46/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5, kulunut aihe.

Samaa mieltä. Jos työpaikalla herkuista kieltäytyminen on liian vaikeaa niin vaihtakoon työpaikkaa.

Vierailija
47/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä, että joku jättää syömättä tarjotut herkut. On keliakiaa, diabetestä, laktoosi-intoleranssia, allergioita, eri ruokavalioita... Senkun kieltäytyy vaan ja jättää ottamatta, no big deal.

Vierailija
48/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on erityinen!

Tämä. Ap erityinen lumihiutale. Nyyh nyyh

Vierailija
49/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei töissä tätä ongelmaa ole ,mutta sen  sijaan mies kantaa herkkuja mulle.

Joudun pitämään tiukkaa kuria rasvojen ja sokerin suhteen ,että en joutuisi lääkitykselle.

Hän tietää tämän, mutta silti. Kun ajaa konditorian tai leipomon myymälän kautta niin  ostelee leivoksia ,tänään toi 4 laskiaspullaa. Ärähdinkin ,   että älä tuo noita kun tiedät tilanteeni. Hän pitää tätä hemmotteluna  mua se vaan ärsyttää. Hän ei itse niitä syö, vaan mun pitäis ne mättää kiitollisena.

1 laskiaispulla olisi ok,kait sen otit. ja ok vuodenaika joku herkku,jota muulloin ei saa. seuraavan kerran on joku mämmi, sitten taas aikaa,kun tippaleipä,sitten taas aikaa,mansikkakakku,syssyllä ei olekaan teema herkkuja kuin sadonkorjuu,ellei duunaa omppupiirakkaa ja mustikkapiirakkaa. mutta jos herkuttelu pysyy maltillisesti per kausiherkku,ei line haittaa. jouluna torttu ja pipari. jos ruokavalio ok arjessa,ei haittaa noista. mutta jos sun ukkeli oikein roudaa joka viikko,se ei ihan ok . miten hää onkin noin kovapäinen kun toisen terveydestä kyse.

jos sen 1 pullan nyt päiväkaffetta ,eikö...

Vierailija
50/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin tyrkyttäjää kuokkaan niin löi päänsä ja makaa nyt vihanneksena vuodeosastolla.

Ei tyrkytä enään...

ookko nää ny vankilassa ja safkaat linnaruokaa- vedätkö sielläkin pataan

Se oli vahinko se ja pyysin omaisilta anteeksi. He olivat kiitollisia ja selvisin 6 kk ehdollisella.

Pomokin oli ymmätäväinen ja työpaikka säilyi...

Vierailija
51/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin tyrkyttäjää kuokkaan niin löi päänsä ja makaa nyt vihanneksena vuodeosastolla.

Ei tyrkytä enään...

Se oli vahinko se ja pyysin omaisilta anteeksi. He olivat kiitollisia ja selvisin 6 kk ehdollisella.

Miksi joku viitsii kirjoittaa tällaista p askaa? Mitä sinä siitä saat? 

Vierailija
52/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että otat herkkuja vain juopotellessa ja valitettavasti töissä ei saa olla kännissä

Vierailija
53/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos, olen hapannaama ankeuttaja". 

Vierailija
54/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin kuin olen sanonut jo aiemmin niin en syö makeaa." Ei agressiivisella sävyllä vaan neutraalisti vastaa joka kerta. 

Vierailija
55/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos mutta eivät sovi minulle tälläkään kertaa".

Toistetaan riittävän monta kertaa eikä täsmennetä miksi eivät sovi.

3kk tätä jo takana. Mietin vaan, että miksi niitä pitää joka kerta tarjota ja tyrkyttää. Kysellä miksi en nyt ihan vähän voisi maistaa ja eihän se vähän nyt mitään haittaa. Tätä jatkuu pahimmillaan koko iltapäivän kahvitauko, jos satutaan olemaan kahdestaan.

Ap

Kuullostaa keksityltä tai sitten henkilöllä on mielenterveysongelma. Ei kukaan tyrkytä jatka sinulle tyrkyttämistä sen jälkeen kun olet selvästi kieltäytynyt. Jos oikeasti niin tässä lause jota voit toistaa tarvittavan määrän kertoja:

"Kiitos mutta edelleenkään en ota."

kyllä toi on varmaan totta. kun samaa suvussa,mummolassa, äidin luona.. on noi tyrkyttäjät jotka itse leipoo ja esittelevät taitojaan. ihme ettei sulle ole  sattunut kohdalle.

Vierailija
56/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyrkytä enään...

Eihän se noin menynnä...

Vierailija
57/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pomo tekisi säännöt että saa tuoda tarjottavia jääkaappiin suojattuna tai jos kestää pöydällä kuvun alla. Muttei saa väkisin tyrkyttää muille. Eli säännöt olisi siihen selkeät. Ei olisi jatkuva show ja kurja tunne.

Eiköhän pomolla ole parempaakin tekemistä kuin ratkoa jotain lastentarhakiistoja. 

Vierailija
58/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ankeuttaja.

Jos sulla muka on kunnollinen syy, niin sano se. Muuten pilaat tunnelman. En kyllä usko. Diabeetikkokin saa syödä makeaa kohtuudella. 

Vierailija
59/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ankeuttaja ja työilmapiirin pilaaja. 

Jos sulla on kunnon syy, sano se. En kyllä usko kunnon syyhyn, sillä diabeetikkokin saa syödä makeaa kohtuudella. 

Vierailija
60/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ankeuttaja.

Jos sulla muka on kunnollinen syy, niin sano se. Muuten pilaat tunnelman. En kyllä usko. Diabeetikkokin saa syödä makeaa kohtuudella. 

Miksi muka olisi pakko syödä jotain mitä ei halua? Ihan riippumatta syystä. Eikö metoon pitäisi taata kehorauha myös siinä että saa ihan itse päättää mitä ruokaa kroppaansa tunkee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi