Kahvihuoneen herkkujen tyrkyttäjät - miten jaksaa näitä?
Aika ovat varmasti törmänneet näihin, jotka tuovat viikottain jotain herkkua kahvihuoneeseen ja sitten suureellisesti kehottavat (lue: pakottavat) muita syömään. Meillä aloitti loppuvuodesta töissä tällainen. Käydään viikottain toimistolla ja joka hemmetin viikko on sama show, kun minä ja yksi toinen emme edes maista. Itse en syö makeaa syistä, joita en työyhteisölle halua jakaa. Työkaverin syitä en tiedä. En haluaisi olla ilkeä, mutta en jaksaisi sitä tuputtamista joka viikko.
Miten te muut toimitte näiden kanssa? Huomenna olisi taas toimistopäivä ja vähän nyppii tämä jo valmiiksi.
Kommentit (66)
Entä jos pomo tekisi säännöt että saa tuoda tarjottavia jääkaappiin suojattuna tai jos kestää pöydällä kuvun alla. Muttei saa väkisin tyrkyttää muille. Eli säännöt olisi siihen selkeät. Ei olisi jatkuva show ja kurja tunne.
Vastaisin varmaan jotain ympäri pyöreää, "Kiitos, mutta en syö sokeria, koska siitä tulee huono olo" tai jotain.
Kiitos, mutta en pidä makeasta/en syö makeaa.
Jos viikosta toiseen vaan jätät ottamatta, niin luulisi siinä jo kovapäisimmänkin tajuavan, että tälle ei maistu ja sillä siisti, eikä tee siitä mitään numeroa joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin varmaan jotain ympäri pyöreää, "Kiitos, mutta en syö sokeria, koska siitä tulee huono olo" tai jotain.
Juu ei käy. Tuosta loukkaannutaan. Mikään syy ei ole pätevä ja sehän se ikävää onkin. Pakko ottaa se munkki, maistaa pari kertaa ja kaikessa hiljaisuudessa käydä heittämässä se jonnekin kaukaiseen roskikseen.
Minä vedin tyrkyttäjää kuokkaan niin löi päänsä ja makaa nyt vihanneksena vuodeosastolla.
Ei tyrkytä enään...
Allergiat, keliakia, arka suu, ibs, sun muut vaivat takaa ettei niitä herkkuja tule syötyä.
Älä liioittele, ketään ei pakoteta syömään yhtään mitään.
Tuollaisia vastauksia suurin piirtein olen antanut jo sieltä marraskuun loppupuolelta asti, mutta ei mene perille. Ja tuntuu hassulta, että esihenkilön pitäisi laittaa tällaiselle rajat, kun 40-50v ihmisellä ei ole itsellään käytöstapoja tämän suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos viikosta toiseen vaan jätät ottamatta, niin luulisi siinä jo kovapäisimmänkin tajuavan, että tälle ei maistu ja sillä siisti, eikä tee siitä mitään numeroa joka kerta.
Sitä odotellessa. Marraskuun lopussa aloitti meillä. Ajattelin, että menee ohi, mutta jatkuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei käy. Tuosta loukkaannutaan. Mikään syy ei ole pätevä ja sehän se ikävää onkin. Pakko ottaa se munkki, maistaa pari kertaa ja kaikessa hiljaisuudessa käydä heittämässä se jonnekin kaukaiseen roskikseen.
Höpö, höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuntuu, että ottaa jotenkin henkilökohtaisesti, kun en edes maista. En silti ala syömään sellaisia juttuja, jotka eivät minulle sovi. Ap
Ei niitä todellisia syitä tarvitse kertoa. Riittää että esittää jonkun syyn ja pitää päätöksensä johdonmukaisesti.
erityisherkät ovat rasittavia kaikestaloukkaantujia.
pihalle tuommoiset seuraavissa yt-neuvotteluissa
Miten hän käytännössä pakottaa?
Kasvata itsetuntoa ja -kunnioitusta, hyvä ihminen. Ei sinun ole pakko olla tuollainen tossu. Sano, että et nyt ota. Tuskin se tunkee pullaa väkisin kurkustasi alas. Olet aikuinen ihminen. Ei se työkaveri ole mikään äitisi tai pomo.
Vierailija kirjoitti:
Allergiat, keliakia, arka suu, ibs, sun muut vaivat takaa ettei niitä herkkuja tule syötyä.
Hassua, että pitäisi olla joku peruste, että ei syö herkkuja. Itsellänikin on vain periaate, että en syö kahvihuoneherkkuja. Syön herkut harkitusti silloin, kun olen ne itse valinnut ja ehdin nautiskella niistä. Minusta pelkkä ei kiitos pitäisi riittää.
Pienestä sunkin elämäsi raiteiltaan menee. Pyydä jäädä etätöihin jos toimistolla on noin kamalaa.
tein tyrkyttäjästä metoon, kun alkoi niin ahdistaa
Sanon vain, etten pidä makeasta ja että voin maistaa, kun tarjolla on jotain suolaista.