Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvihuoneen herkkujen tyrkyttäjät - miten jaksaa näitä?

Vierailija
04.03.2025 |

Aika ovat varmasti törmänneet näihin, jotka tuovat viikottain jotain herkkua kahvihuoneeseen ja sitten suureellisesti kehottavat (lue: pakottavat) muita syömään. Meillä aloitti loppuvuodesta töissä tällainen. Käydään viikottain toimistolla ja joka hemmetin viikko on sama show, kun minä ja yksi toinen emme edes maista. Itse en syö makeaa syistä, joita en työyhteisölle halua jakaa. Työkaverin syitä en tiedä. En haluaisi olla ilkeä, mutta en jaksaisi sitä tuputtamista joka viikko.

Miten te muut toimitte näiden kanssa? Huomenna olisi taas toimistopäivä ja vähän nyppii tämä jo valmiiksi.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kertaa vedä kunnon kilarit ja nuiji nyrkein ne leivonnaiset muussiksi. Jospa siihen loppuis tuputtaminen?

Vierailija
22/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän käytännössä pakottaa? 

Kasvata itsetuntoa ja -kunnioitusta, hyvä ihminen. Ei sinun ole pakko olla tuollainen tossu. Sano, että et nyt ota. Tuskin se tunkee pullaa väkisin kurkustasi alas. Olet aikuinen ihminen. Ei se työkaveri ole mikään äitisi tai pomo. 

Meillä tyrkyttäjä tunkee väkisin pullaa suuhun. Jos ei suostu pureskelemaan, niin ottaa olaleuasta kiinni ja tekee minulle purentaliikkeitä.

Ikävä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisiä vain ovat. Oma syysi, jos et pysty vastustaa herkkuja. 

Vierailija
24/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän käytännössä pakottaa? 

Kasvata itsetuntoa ja -kunnioitusta, hyvä ihminen. Ei sinun ole pakko olla tuollainen tossu. Sano, että et nyt ota. Tuskin se tunkee pullaa väkisin kurkustasi alas. Olet aikuinen ihminen. Ei se työkaveri ole mikään äitisi tai pomo. 

En ole mikään tossu. Ja toisekseen en ole kertaakaan mitään ottanut. Mutta sellainen hyvin painostava tyyli hänellä on tarjota niitä herkkujaan. Ilmeisesti ette ole tällaiseen törmännyt sitten? 

Ap

Vierailija
25/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä tyrkyttäjät pistävät pullansa tarjolle saatesanoilla: tehtiin lasten kanssa yhdessä.

Joo, ei kiitos.

Vierailija
26/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin varmaan jotain ympäri pyöreää, "Kiitos, mutta en syö sokeria, koska siitä tulee huono olo" tai jotain. 

Juu ei käy. Tuosta loukkaannutaan. Mikään syy ei ole pätevä ja sehän se ikävää onkin. Pakko ottaa se munkki, maistaa pari kertaa ja kaikessa hiljaisuudessa käydä heittämässä se jonnekin kaukaiseen roskikseen.

Höpötät. Nykyään ihmisillä on niin paljon allergioita tms ruokavalioon vaikuttavia asioita että kukaan ei oikeasti voi jatkaa tuollaista toimintaa. Kuullostaa keksityltä ongelmalta elle ole joku uskisten perheyritys kyseessä.

Jos joku harrastaa mielensäpahoittamista niin ihan vapaasti vaan. Mikäli se vaikuttaa työilmapiiriin niin keskustelu pomon tai HR- väen kanssa.

Vierailija
27/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itse sinne pilkottuja hedelmiä. Nuo maistuvat oikeasti paremmilta, mutta koska ihmiset ovat niin laiskoja niin eivät itse jaksa niitä pilkkoa, mutta jos on pilkottuina tarjolla niin varmasti tekevät kauppansa. Tämä pätee siis myös itseeni. Nyt tilanne on kuitenkin se, että on pakko alkaa säästämään ja laihduttamaan niin helppojen herkkujen on pakko vaihtua hedelmiin.

Vierailija
28/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei töissä tätä ongelmaa ole ,mutta sen  sijaan mies kantaa herkkuja mulle.

Joudun pitämään tiukkaa kuria rasvojen ja sokerin suhteen ,että en joutuisi lääkitykselle.

Hän tietää tämän, mutta silti. Kun ajaa konditorian tai leipomon myymälän kautta niin  ostelee leivoksia ,tänään toi 4 laskiaspullaa. Ärähdinkin ,   että älä tuo noita kun tiedät tilanteeni. Hän pitää tätä hemmotteluna  mua se vaan ärsyttää. Hän ei itse niitä syö, vaan mun pitäis ne mättää kiitollisena.

Vierailija
29/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos mutta eivät sovi minulle tälläkään kertaa".

Toistetaan riittävän monta kertaa eikä täsmennetä miksi eivät sovi.

Vierailija
30/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin varmaan jotain ympäri pyöreää, "Kiitos, mutta en syö sokeria, koska siitä tulee huono olo" tai jotain. 

Juu ei käy. Tuosta loukkaannutaan. Mikään syy ei ole pätevä ja sehän se ikävää onkin. Pakko ottaa se munkki, maistaa pari kertaa ja kaikessa hiljaisuudessa käydä heittämässä se jonnekin kaukaiseen roskikseen.

Aika hel etin nössö pitää olla jos ei uskalla sanoa "ei kiitos". Mitä väliä vaikka joku loukkaantuu? Elä ota sitä omaksi, nehän on sen loukkaantujan omia tunteita. 

Vierailija
31/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi vedota allergiaan, ei voi syödä gluteenia tms

Vierailija
32/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin tyrkyttäjää kuokkaan niin löi päänsä ja makaa nyt vihanneksena vuodeosastolla.

Ei tyrkytä enään...

Juu ihan varmasti. Ja nyt kirjoittelet vankilasta käsin? 

Vierailija
33/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jumalauta ongelmia ihmisillä. Edellisenä päivänä mietitään ettei halua syödä pullaa töissä. On helppoa elämää, kaikesta pitää tehdä helvetinmoinen ongelma ja itkeä sitä netissä.

Vierailija
34/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei töissä tätä ongelmaa ole ,mutta sen  sijaan mies kantaa herkkuja mulle.

Joudun pitämään tiukkaa kuria rasvojen ja sokerin suhteen ,että en joutuisi lääkitykselle.

Hän tietää tämän, mutta silti. Kun ajaa konditorian tai leipomon myymälän kautta niin  ostelee leivoksia ,tänään toi 4 laskiaspullaa. Ärähdinkin ,   että älä tuo noita kun tiedät tilanteeni. Hän pitää tätä hemmotteluna  mua se vaan ärsyttää. Hän ei itse niitä syö, vaan mun pitäis ne mättää kiitollisena.

Jätä syömättä ja anna homehtua. Ehkä mies pikkuhiljaa oppii asian. 

Vierailija
35/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin kauheaa, jos joku loukkaantuu sinun syömisistäsi tai tässä tapauksessa syömättä jättämisessä? Olet nyt toistanut monta kertaa, että et halua olla ilkeä etkä loukata. Sinä et tee näistä kumpaakaan kieltäytymällä herkuista. Jos se tyrkyttäjä sitten valitsee ottaa itseensä asiasta, niin sehän on ihan täysin hänen asiansa.

Vierailija
36/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot syyn ja muistutat että et voi makeaa syödä nyt etkä jatkossa. Ehdota tilalle jotakin muuta millä sinua voi ilahduttaa.

Jos tilanne toistuu niin kysy että miksi hän ei nuofata pyyntöäsi.

Riippumatta tilanteesta jätät ne herkut syömättä joita et halua syödä. Ehdota miehelle että vie ne työpaikalleen kahvitunnille.

Jos toista

Vierailija
37/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin tyrkyttäjää kuokkaan niin löi päänsä ja makaa nyt vihanneksena vuodeosastolla.

Ei tyrkytä enään...

ookko nää ny vankilassa ja safkaat linnaruokaa- vedätkö sielläkin pataan

Vierailija
38/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk tätä jo takana. Mietin vaan, että miksi niitä pitää joka kerta tarjota ja tyrkyttää. Kysellä miksi en nyt ihan vähän voisi maistaa ja eihän se vähän nyt mitään haittaa. Tätä jatkuu pahimmillaan koko iltapäivän kahvitauko, jos satutaan olemaan kahdestaan.

Ap

Vierailija
39/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi vedota allergiaan, ei voi syödä gluteenia tms

Ei pidä kertoa tarkkaa syytä sillä tyrkyttäjä voi myöhemmin kytätessään huomata henkilön syövän esimerkiksi gluteenipitoista ruokaa.

Paljon parempi on sanoa vain että kiitos mutta en nyt ota. Ja jättää tarkempi syy kertomatta vaikka toinen sitä kyselisikin.

Vierailija
40/66 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3kk tätä jo takana. Mietin vaan, että miksi niitä pitää joka kerta tarjota ja tyrkyttää. Kysellä miksi en nyt ihan vähän voisi maistaa ja eihän se vähän nyt mitään haittaa. Tätä jatkuu pahimmillaan koko iltapäivän kahvitauko, jos satutaan olemaan kahdestaan.

Ap

Anna joskus joku oikein pöyristyttävä syy, mikset voi ottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä