Psykologi: Nyky-yhteiskunta sallii aikuisille naisille käytöksen joka on tyypillistä pikkulapsille
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on peter pan-syndrooma. Miehille on aina ollut sallittua ikuinen lapsuus ja itsekeskeisyys. Nyt haloo kun naiset viimein laittavat itsensä ykkösiksi.
Ei ole aina ollut sallittua. Jotkut ovat vain olleet sellaisia mutta ei aikuislapsi herätä kunnioitusta kenessäkään. Naurun aiheita ovat aina olleet. Jos tällainen mies on saanut aikaan poikkeuksellisia asioita jollain elämänalueella hän on saanut ehkä vähän anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että ei puhu naisista, vaan aikuisista. Aikamme ilmiöstä.
Mutta mitäpä sitä ei naisvihansa eteen tekisi.
Jeps, ap on itse kuin uhma- ja murrosikäinen samaan aikaan. :D
Ei kai Kela ole evännyt tyttö parasta ilmaista terapiaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on peter pan-syndrooma. Miehille on aina ollut sallittua ikuinen lapsuus ja itsekeskeisyys. Nyt haloo kun naiset viimein laittavat itsensä ykkösiksi.
No ihan syystä. Siinä on pikkupakko muuttaa isoja rakenteita, ellei voidakaan luottaa siihen, että naiset hoitavat vaikkapa kaiken hoivan (lapset, sairaat, vanhukset, vammaiset ja perhe) joko ilmaiseksi, koska "vietti" tai rupupalkalla, koska tuottavuus ja historia.
Juu mä en ainakaan suostu enää hyväksikäytettäväksi mun empaattisuuden takia. Empatiasta on ollut pelkkää haittaa, joten jos nykyään joku yrittää määräillä tai kahlita mua vetoamalla tunteisiin ja syyllistämällä itsekkyydestä, nauran paskaisesti päälle. Menkööt itse pelastamaan, kun kerran sankaria haluaa leikkiä.
Varmasti on itsekkäitä. Mutta on myös väärin itsekkäiksi luokiteltuja. Mikä tahansa voidaan luokitella itsekkyydeksi silloin kun on muusta kyse. Turha rankaisu ja syyllistäminen ei ole myös hyvä. Jokainen itse pohdiskelee itsekkyytensä tasoa ja onko ego tasapainossa.
Sitten kaiken vääristelyn päälle ap on vielä äkännyt sellaisen selaimen, jolla noita yläpeukkuja voi latoa mielinmäärin omiin kommentteihin.
Kun et usko siihen, että valheesi sais kannatusta muuten, niin lisäät valheellisia "ääniäkin" joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan syystä. Siinä on pikkupakko muuttaa isoja rakenteita, ellei voidakaan luottaa siihen, että naiset hoitavat vaikkapa kaiken hoivan (lapset, sairaat, vanhukset, vammaiset ja perhe) joko ilmaiseksi, koska "vietti" tai rupupalkalla, koska tuottavuus ja historia.
Juu mä en ainakaan suostu enää hyväksikäytettäväksi mun empaattisuuden takia. Empatiasta on ollut pelkkää haittaa, joten jos nykyään joku yrittää määräillä tai kahlita mua vetoamalla tunteisiin ja syyllistämällä itsekkyydestä, nauran paskaisesti päälle. Menkööt itse pelastamaan, kun kerran sankaria haluaa leikkiä.
Saa miehet itse mennä tekemään ne "mitättömät" hoitoalan työt ja lakata syyllistämästä naisia, jotka eivät siihen enää suostu. Mun kutsumus on ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärjistäen voisi sanoa, että yhteiskunta sallii aikuisille naisille käytöksen, joka on tyypillistä varhaislapsuudessa.
Ääliö ap, siinä lukee oikeasti näin:
Kärjistäen voisi sanoa, että yhteiskunta sallii aikuiselle käytöksen, joka on tyypillistä varhaislapsuudessa.
Aivan. Aikuiset miehet, isät, pelaavat jotain pleikkaa ja tietokonepelejä aina kun olisi aikaa olla vaimon kanssa.
Jep, katselin tätä 10 vuotta plus exän tissuttelua ja lyhyttä pinnaa. Jätin hänet ja hän uhkasi itsemurhalla ja haukkui minut ihmiseksi, joka ei ole perhekeskeinen ja haluaa vaan matkustaa yksin. Kun on 10 vuotta istunut yksin sohvalla, kun toinen on juonut kaljaa vieressä tietokoneen äärellä minun pitäisi eron jälkeen edelleen istua sohvalla, yksin omassa kodissani eikä tehdä mitään mikä saisi minut voimaan paremmin 🙌 Eron jälkeen ei todellakaan ole mielessä jonkun toisen kanssa yhteenmuutto. Olen nyt ollut parisuhteessa 2 vuotta, toinen asuu ulkomailla ja meillä omat asunnot. Tämä toimii tuon 10 vuoden setin jälkeen erittäin hyvin.
Mikä tässä yhteiskunnassa on ongelmana on se, että aina yritetään pistää kaikki samaan muottiin. Mitä sitten, jos joku haluaa parisuhteen, jossa molemmilla omat kodit??? Isäni ja hänen ex-naisystävänsä olivat yhdessä 8 vuotta tällä omat kodit -systeemillä ja näkivät kun kerkesivät ja tästä on jo monta vuotta aikaa.
Mutta kun ei. Aina on joku joka valittaa sun elämäntyylistä. Ei ihme, että nainen on terapiassa valittanut elämästään tässä yhteiskunnassa, jossa kaikki mitä teet on jonkun mielestä väärin.
Olisiko siis terapeutin mielestä ainoa oikea ratkaisu hakeutua parisuhteeseen, jossa eletään kuten terapeutti itse ajattelee parisuhteen toimivan oikealla tavalla? Mitä terapeutti ajattelee siitä, että minä olen tyytyväinen tässä vaiheessa elämää siihen, että olen kaukosuhteessa ja voin halutessani matkustaa ulkomaille miesystävän luokse ja hän tänne ja se toimii ihan helvetin hyvin. Olemme kaikki persoonia. Jokainen suhde ja elämäntilanne on erilainen.
T. Itsekin psykologiaa opiskellut.
Miksi levität valheellisia väitteitä. Eihän tuo juttu liittynyt naisiin mitenkään.
Käytännössä kaikki psykologiaa käsittelevät artikkelit kirjoitetaan naisille koska naiset ovat ehdottomasti niiden suurin lukijakunta. Myös terapiassa käyvistä 90 % on naisia ja psykologian opiskelemaan hakevista 95 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärjistäen voisi sanoa, että yhteiskunta sallii aikuisille naisille käytöksen, joka on tyypillistä varhaislapsuudessa.
Kärjistäen voisi sanoa, että yhteiskunta sallii aikuiselle käytöksen, joka on tyypillistä varhaislapsuudessa.
Aivan. Aikuiset miehet, isät, pelaavat jotain pleikkaa ja tietokonepelejä aina kun olisi aikaa olla vaimon kanssa.
Jep, katselin tätä 10 vuotta plus exän tissuttelua ja lyhyttä pinnaa. Jätin hänet ja hän uhkasi itsemurhalla ja haukkui minut ihmiseksi, joka ei ole perhekeskeinen ja haluaa vaan matkustaa yksin. Kun on 10 vuotta istunut yksin sohvalla, kun toinen on juonut kaljaa vieressä tietokoneen äärellä minun pitäisi eron jälkeen edelleen istua sohvall
Täti sammuttaa välillä sen pöytäkoneen. Se vie valtavan paljon sähköäkinn
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikki psykologiaa käsittelevät artikkelit kirjoitetaan naisille koska naiset ovat ehdottomasti niiden suurin lukijakunta. Myös terapiassa käyvistä 90 % on naisia ja psykologian opiskelemaan hakevista 95 %.
Miesten on siis aika korjata vääryys ja hakeutua naisvaltaisille aloille. Problem solved and case closed.
Vierailija kirjoitti:
Miksi levität valheellisia väitteitä. Eihän tuo juttu liittynyt naisiin mitenkään.
Mitenkään? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllisyyden ja häpeän tehtävänä on ohjata käyttäytymään oikein toisia kohtaan.
Kehotus, että syyllisyydestä ja häpeästä pitäisi päästä kokonaan eroon, on kehotus ryhtyä psykopaatiksi. Psykopaatilla ei ole näitä tunteita.
niin, meillä on sukupolvi tai useampikin jotka on nujittu häpeällä aika pohjamutiin, heille tekee ihan hyvää opetella siitä taakasta eroon ja se on hyyyvin pitkä loppuelämän matka. Se ei tarkoita että normaalit häpeä-ja syyllisyysmekanismit poistuisivat ihmisestä. Jokseenkin vähän vanhanaikainen näkemys että kaikki pitäisi olla edelleen kuten 70-luvulla.
Joo, tuollaisia sukupolvia on ollut. Nyt on kuitenkin ihan aikuiseksi asti varttunut sukupolvi, jolla tuollaista taakkaa ei ole koskaan ollut, vaan päin vastoin. En väitä, että nuoret aikuiset olisivat laajalti tunnekylmiä tai empatiakyvyttömiä, mutta iso osa nuorista aikuisista on kasvanut omaa napaansa tuijottaen, omia tunteitaan märehtien, omaa itseään etsien. On hienoa, jos ihminen osaa kunnioittaa myös itseään, mutta huomion siirtäminen omasta navasta ulkomaailmaan tekee ihmisen mielenterveydelle hyvää. Joskus lähiviikkoina oli myös artikkeli, jossa joku asiantuntija puhui siitä, miten haitallista jatkuva haurauden eetos on nuorille. Tässä sivutaan mielestäni samaa ilmiötä vähän eri kulmasta.
"Täti sammuttaa välillä sen pöytäkoneen. Se vie valtavan paljon sähköäkinn "
No sinähän varsinainen energia-asiantuntija olet. 😆
Tuon jutun tunnisteiksi voisi todella lisätä
#naiset
#terapia
#mielenterveysongelmat
#uupuminen
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaiken vääristelyn päälle ap on vielä äkännyt sellaisen selaimen, jolla noita yläpeukkuja voi latoa mielinmäärin omiin kommentteihin.
Kun et usko siihen, että valheesi sais kannatusta muuten, niin lisäät valheellisia "ääniäkin" joukkoon.
Mäkin nimittäin tiedän, miten tää onnistuu. Mutta mun ei tarvi, kun ei ole tarvetta vilunkipelillä saada kannatusta.
Ja, joka kutsui tädiksi - joo, olen 35-vuotias tätyli ja ylpeä siitä 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, katselin tätä 10 vuotta plus exän tissuttelua ja lyhyttä pinnaa. Jätin hänet ja hän uhkasi itsemurhalla ja haukkui minut ihmiseksi, joka ei ole perhekeskeinen ja haluaa vaan matkustaa yksin. Kun on 10 vuotta istunut yksin sohvalla, kun toinen on juonut kaljaa vieressä tietokoneen äärellä minun pitäisi eron jälkeen edelleen istua sohvall
Oletko opiskellut psykologiaa lukiossa vai jollain avoimen yliopiston kurssilla? Ihmettelen, että sinulta meni noin pahasti koko jutun pointti ohi. Keltikangas-Järvisen pyrkimyksenä ei varmasti ollut tuomita erilaiset parisuhdemuodot, vaan kuvata tuon esimerkkinaisen ajattelua, että näkisin miestä silloin, kun MINUA HUVITTAA. Hän on keskustellut tuon naisen kanssa enemmänkin, sinä olet lukenut vain tuon yhden lauseen. Jo tuolla yhdellä lauseella hän havainnollisti sitä, miten kyseinen nainen ei ajattelussaan lainkaan huomioinut sen potentiaalisen seurustelukumppanin näkökulmaa tai tarpeita. Tätä hän juuri tarkoittaa: ennen tervepäinen ihminen näki parisuhteen kahden kauppana, jossa molempien tarpeita sovitellaan yhteen. Moni nykyajan nuori näkee vain omat tarpeensa, on kyvytön ja haluton kompromisseihin. Ei ymmärrä kompromisseja osaksi normaalia ja tasapainoista elämää, vaan uhkaksi herkälle ja hauraalle minälleen ja ONNELLISUUDELLEEN. Käytös on lyhyesti sanottuna taaperomaista, ja se kuitataan tokaisemalla, että jokainen tekee mitä haluaa.
Kaljulla hikikomorilla on taas "elämä".
Harmi, kun ap sortui valehteluun ja vääristelyyn. Ilmiönä olisi ollut kiinnostavaa keskustella. Koskee yhtäläilla .iehiä.
Nyt siis poistoon