Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunteeko joku 80v ihmisen, joka on todella kartalla siitä, mitä maailmassa tapahtuu?

Vierailija
03.03.2025 |

Vaikka yrityksen johtohenkilön? Tai ihan vain vanhuksen?

Niin. Ei tunne. Silti näitä valitaan valtioiden johtoon. Miksi?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bernie Sanders. Ja todella monta muuta. Myös omasta lähipiiristä. Ei se ikää katso. Tiedän paljon kolmekymppisiä, jotka "eivät halua seurata politiikkaa", ja ovat varmaan autuaan tietämättömiä siitä, että maailma on kolmannen maailmansodan partaalla.

Yllättävän monet ilmoittaa somekeskusteluissakin, että meillä ei katsota uutisia, meillä ei lueta mitään, me eletään vaan omaa elämää tässä. Ei kaikkea tarvitse tietää, mutta jotkut ei oikeasti seuraa mitään muuta kuin pikku kakkosta. 

Miten siihen omaan elämäänkään voi olla minkäänlaista perspektiiviä, jos ei kokonaisuudesta ymmärrä hevon peetä? Yleensä nämä ihmiset ovatkin hyvin egoistisia joka asiasta kitisijöitä. Yhden kanssa itselläni meni välit kun hän pahastui siitä, että minua kiinnostaa enemmän Ukrainan sota kuin hänen typerä ulkonäkökompleksinsa.

Vierailija
62/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat. Erittäin skarppeja ja eläkkeellä on aikaa perehtyä kaikenlaiseen mitä maailmassa tapahtuu paljon paremmin kuin esim. itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kyllä nostaa aloittajan pointin hyvin esiin.

Kun 80-vuotiaasta sanotaan että on hyvässä kunnossa, se tarkoittaa yleensä sitä tasoa että käy itsenäisesti kaupassa, hakee postin, muistaa omien lastenlastensa nimet nimet ja tunnistaa televisiosta tuoreimman presidentin. 

Enkä sano tätä mitenkään pahalla vanhoja ihmisiä kohtaan, nuo on tosi hyviä asioita ja olen onnekas jos tuossa iässä kykenen itse noihin asioihin. Mutta onhan se älytöntä jos tuon ikäiset johtavat maailmaa. 

Vierailija
64/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta nuorta, jotka ovat ihan pihalla elämän perusasioista ja maailman tilanteesta.

He ovat uppoutuneet pelimaailman, someen, tosi-TV:seen ja tietokin, muu ei kiinnosta ja siksi ollaan ihan pihalla, mitä oikeasti tapahtuu ja yleissivistys on täysin olematonta.

Vierailija
65/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump on 80 vuotias. 

Ja harvinaisen pihalla. Dementia oireilee mm. jankutuksena ja epävakautena.

Vierailija
66/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä täyttää 90 ja on täysin selvillä politiikasta, seuraa tiedeuutisia jne. 

Vierailija
67/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikan presidentti täyttää kesällä 79 vuotta ja hyvin tuntuu pääkoppa pelaavan.

Vierailija
68/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikymppiset ovat todellakin kartalla. He ovat nähneet ja kokeneet asioita, joista meillä ei ole mitään hajua. Siksi he eivät hosu, panikoi, ylireagoi. Naamassa voi olla miljoona ryppyä, mutta heillä on sitä hiljaista tietoa. Mitä voisimme kuunella, ellei kaikilla ole niin kiire olla "oikeassa".

Vierailija
69/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä täyttää 90 ja on täysin selvillä politiikasta, seuraa tiedeuutisia jne. 

Ai juu: fillaroi ympäri kyliä hoitamassa asioitaan ja laulukeikkojaan sekä vapaaehtoistyötään. Kovakuntoinen ukko. 

Vierailija
70/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen..82v.Nainen kävelee kuin nuori nainen, puhuu  normaali äänellä.Ite tekee lumityöt,koti kaikki niin siistinä.Pesee jopa ikkunat.Käy postilla kävellen ,lootikolla.,ajaa autoa.Hoikka,liikkuu..siis niin uskomaton.Muisti on hyvä.Kesäasukas itse olen, niin kylällä on muitakin yli 80vuotiaita.Tekevät kaikkea.Autolla kaupassa käyvät,pihalla kesäisin tapaa heitä.

Tuo kertoo, että pärjää omassa pienessä maailmassaaan mikä onkin tärkeintä. Tässä vain kysytiin 80-vuotiasta, joka on kartalla maailman tilanteesta. 

Itse tunnen henkilön, joka pystyy heittämään hyvinkin analysoivaa monologia maailmantilanteesta ja seuraa asioita.  Mihinkään yritysjohtoon hänestä ei silti olisi tietenkään. 

Ihailtavaa, että joillain on yritysjohdosta niin kaunis kuva. Liekö sitten realistinen useinkaan.

Vierailija
71/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat on kartalla siitä mitä YLEn uutiset kertoo, ei he etsi muualta tietoa.

Ja pienet ikäluokat luottavat tiktokkiin ja youtubeen, siellähän on Kekkonen ja H itler vielä voimissaan.

Vierailija
72/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta nuorta, jotka ovat ihan pihalla elämän perusasioista ja maailman tilanteesta.

He ovat uppoutuneet pelimaailman, someen, tosi-TV:seen ja tietokin, muu ei kiinnosta ja siksi ollaan ihan pihalla, mitä oikeasti tapahtuu ja yleissivistys on täysin olematonta.

Ylpeilevät sillä etteivät ikinä ole lukeneet mitään. 

Vierailija
73/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ikää 90v. Aivokuvien perusteella loppuvaiheen dementia, mutta asuu yksin, käy kaupassa, ymmärtää uutiset, lukee lehtiä, käy kerhoissa omatoimisesti, huolehtii ruokansa, jne. Tutkimuksissa käytiin, kun hän ei kaupassa löytänyt etsimäänsä tavaraa. 

Vierailija
74/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen..82v.Nainen kävelee kuin nuori nainen, puhuu  normaali äänellä.Ite tekee lumityöt,koti kaikki niin siistinä.Pesee jopa ikkunat.Käy postilla kävellen ,lootikolla.,ajaa autoa.Hoikka,liikkuu..siis niin uskomaton.Muisti on hyvä.Kesäasukas itse olen, niin kylällä on muitakin yli 80vuotiaita.Tekevät kaikkea.Autolla kaupassa käyvät,pihalla kesäisin tapaa heitä.

Tuo kertoo, että pärjää omassa pienessä maailmassaaan mikä onkin tärkeintä. Tässä vain kysytiin 80-vuotiasta, joka on kartalla maailman tilanteesta. 

Itse tunnen henkilön, joka pystyy heittämään hyvinkin analysoivaa monologia maailmantilanteesta ja seuraa asioita.  Mihinkään yritysjohtoon hänestä ei silti olisi tietenkään. 

Ihailtavaa, että j

Siis mikä kaunis kuva? Tuo henkilö ei pystyisi johtajaksi mutta mikä se kaunis kuva tässä on? 

Vierailija
75/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa 17v ikäisistä ei tiedä, kuka on Ranskan presidentti.

Vierailija
76/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään kakaroiden ongelma. Tiedän monia keski-ikäisiä tai sitä lähestyviä, joilla ei ole maailmasta ja sen tapahtumista juuri minkäänlaista hajua. 

Vierailija
77/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon ikääntyneitä. Kaikki ovat hyvinkin tietoisia maailmasta. Naapurin rouva oli "ulkona maailmasta", 97-vuotias. Hän kuoli joulukuussa.

Ap ei taida olla kartalla!

Vierailija
78/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuorempana kiinnostunut maailmantapahtumien seuraamisesta jatkuu tämä tapa ties kuinka vanhaksi, elleivät sitten lääketieteelliset syyt estä. Jos ei kiinnosta nuorena, ei varmasti vanhanakaan.

Vierailija
79/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se se pelle joka seurustelee muumionaisen kanssa johon kai asenneteen joku akku että kykenee liikkumaan edustustilaisuuksissa? Ihan paras.

Vierailija
80/110 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasikymppiset ovat todellakin kartalla. He ovat nähneet ja kokeneet asioita, joista meillä ei ole mitään hajua. Siksi he eivät hosu, panikoi, ylireagoi. Naamassa voi olla miljoona ryppyä, mutta heillä on sitä hiljaista tietoa. Mitä voisimme kuunella, ellei kaikilla ole niin kiire olla "oikeassa".

Katkeria ovat ja ahneita.