Tunteeko joku 80v ihmisen, joka on todella kartalla siitä, mitä maailmassa tapahtuu?
Vaikka yrityksen johtohenkilön? Tai ihan vain vanhuksen?
Niin. Ei tunne. Silti näitä valitaan valtioiden johtoon. Miksi?
Kommentit (110)
Isäni on 85-vuotias. Hän vastaa maatalousyhtymän asioista ja on todellakin kartalla siitä, mitä maailmalla tapahtuu.
Äitini kuoli viime vuonna 87-vuotiaana ja hänen päänsä oli terävä kuin partaveitsi, seurasi yhteiskunnallisia asioita ja politiikkaa todella tarkasti, tiesi kaikki kansainvälisetkin toimijat. Muisti kaikki asiat paremmin kuin me lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika monta nuorta, jotka ovat ihan pihalla elämän perusasioista ja maailman tilanteesta.
Ja minä
Ne on kaikki persujuntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa 17v ikäisistä ei tiedä, kuka on Ranskan presidentti.
Miks pitäisi tietää, en tiedä minäkään, olen 61 vuotias. Täytyypä googlata
Emmanuel Macron. Tuo pitää tietää googlaamatta.
N 59
80v on uusi 60v. Ei ikä eikä mikään. Aikaa elää 125 vuotiaaksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Mun alle kolmekymppiset sukulaisnuoret on ihan pihalla maailman tilasta. Eivät seuraa politiikkaa ja näkevät kaiken mustavalkoisena. Uskovat tyhmintä propagandaa. Ihan talitinttejä.
Eipä ihme. Tyhmyys on geneettistä.
Jyvä puoli vanhuksista on se että voivat hyvin esittää seniiliä. Pääsevät näin vähän niinku sokean esittäjä mukaan juttuihin. Eihän siitä nyt mitään tartte välittää kun ei tajua mitään.
Samanlainen harhaluulo voi tulla kouluttamattomista tyypeistä.
Umpihullu voi olla vaikkei olekaan 8-kymppinen, mallia Ursula, Kaija, Stamer, Kaj Göran jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen..82v.Nainen kävelee kuin nuori nainen, puhuu normaali äänellä.Ite tekee lumityöt,koti kaikki niin siistinä.Pesee jopa ikkunat.Käy postilla kävellen ,lootikolla.,ajaa autoa.Hoikka,liikkuu..siis niin uskomaton.Muisti on hyvä.Kesäasukas itse olen, niin kylällä on muitakin yli 80vuotiaita.Tekevät kaikkea.Autolla kaupassa käyvät,pihalla kesäisin tapaa heitä.
Kuvasit lähinnä fyysisiä ominaisuuksia. Kuinka hyvin hän on perillä siitä, mitä maailmalla tapahtuu?
Tunnen! Yksi nainen on 84 ja tosi skarppi. Se on aina ollut liikkeessä, varmasti fyysinen kunto auttaa mieltäkin. Voisin melkein sanoa että on kaverini, vaikka on vanha. Ei kaikki vanhene samaan tahtiin.
Tunnen ja väitän, että vanhemmat ihmiset seuraavat uutisia ja lukevat. Nuoria ei kiinnosta kuin tekokynnet ja ankkahuulet.
Monet tiedemiehet ovat erittäin skarppeja vielä yli 80-vuotiaina.
Pää alkaa olla jollakin tavalla jo jumissa
Vierailija kirjoitti:
Jyvä puoli vanhuksista on se että voivat hyvin esittää seniiliä. Pääsevät näin vähän niinku sokean esittäjä mukaan juttuihin. Eihän siitä nyt mitään tartte välittää kun ei tajua mitään.
Samanlainen harhaluulo voi tulla kouluttamattomista tyypeistä.
Mulla oli kauhea kiroilukohtaus kaupassa ja keksin kiljaista tourette...
Vierailija kirjoitti:
Äidillä ikää 90v. Aivokuvien perusteella loppuvaiheen dementia, mutta asuu yksin, käy kaupassa, ymmärtää uutiset, lukee lehtiä, käy kerhoissa omatoimisesti, huolehtii ruokansa, jne. Tutkimuksissa käytiin, kun hän ei kaupassa löytänyt etsimäänsä tavaraa.
Hehheh
Esim. Antti Aarnio-Wihuri 85v toimii edelleen aktivisesti perheyrityksessään ja on hallituksen puh.johtaja, lisäksi mukana autourheilussa, erityisesti nuoria ja lahjakkaita siipien suojissa, kuten Valtteri Bottas, Aini Häkkänen. Nyt kun edesmenneen vaimonsa omaishoitaja kuolemaan asti.
Loistava ura edelleen
"Antti Ilmari Aarnio-Wihuri (s. 24. helmikuuta 1940 Turku)[1] on suomalainen liikemies ja lääketieteen kunniatohtori. Hän on sukuyhtiönsä, monialayritys Wihurin pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja. Aiemmin hän on toiminut Wihurin toimitusjohtajana.[2] Perheyhtiön johdossa Aarnio-Wihuri on korostanut jatkuvuutta ja yhtiö onkin säilynyt saman perheen omistuksessa jo yli sata vuotta. Maaliskuussa 2019 Aarnio-Wihurin arvioitiin olevan kolmanneksi rikkain suomalainen 1,3 miljardin euron omaisuudella"
Vaikea sanoa, onko kartalla, mutta amerikkalaiset valitsi uudeksi presidentiksi Donald Trumin, joka täyttää alkaa kesällä 79v. eli presidenttikauden jälkeen on 83v.
Miks pitäisi tietää, en tiedä minäkään, olen 61 vuotias. Täytyypä googlata