Miksi glukoosi-fruktoosisiirappia pumpataan joka ruokaan?
Kommentit (36)
Varmaan halutaan ihmisille rasvamaksa. Kysy valmistajalt miks haluu näin...
Ihan siksi että siitä on maailmalla ylitarjontaa eikä kaikkea voi karjallekaan syöttää.
En osta mitään missä sitä on ja laitan palautetta jos joku valmistaja on muuttanut reseptin sellaiseksi, että tuota on laitettu.
Mansikkajäätelön mansikka tehdään selluloosasta.
Pahin juttu on kuitenkin siemenöljyt joka paikassa. Kauramaito on rypsijuoma.
Vierailija kirjoitti:
Mansikkajäätelön mansikka tehdään selluloosasta.
Pahin juttu on kuitenkin siemenöljyt joka paikassa. Kauramaito on rypsijuoma.
Muutama prosentti rypsiöljyä tilkassa kauramaitoa jonka laitat kahviisi. Suurin osa käyttää paljon suurempia määriä rypsiöljyä ruoanlaitossa.
Se on halvempaa kuin sokeri, joten sokeria alettiin korvata sillä. Koska se ja esimerkiksi palmuöljy ja vastaavat ovat halpoja, niitä lisätään suunnilleen joka tuotteeseen, jotta kalliimpia aineita tarvitaan vähemmän tai ei lainkaan. Jos tuotteen valmistaminen maksoi ennen 5 euroa ja nyt 2, mutta myyty samalla hinnalla kuin ennen tai kalliimmalla, saat enemmän voittoa. Eri asia sitten miksi tämä on yhä sallittua, suurin osa noista on terveydelle haitallista tai ei ihmisravintoa lainkaan.
Koska sokerit aiheuttaa riippuvuutta jolloin tuotetta pystytään myymään enemmän kuluttajille ja sitten kun tulee terveyshaittoja niin niihin saa sitten lääkityksen, bisnes on bisnes ja maksaja on ihminen joka suostuu näitä tuotteita syömään, menee rahat ja terveys, itse en näitä käytä kun en ole makean perään.
Sama syy kuin muillakin lisäaineilla. Halvan tuotteen ainesosina käytetään halvimpia valmiita seoksia joiden ainesosat ovat halvimpia mahdollisia. Käytännössä olematon säästö, mutta jos omistat tarpeeksi paljon usean elintarvikekonsernin osakkeita niin senteistäkin tulee miljoonia.
Hinta! Perinteinen sokeri on paljon kalliimpaa. Laatutuotteen tunnistaa siitä että siinä ei ole glukoosi-fruktoosisiirappia, eikä palmua, sheaa...
Ihmettelen samaa. Miksei laiteta vähemmän sokeria jos on niin kallista?
Tokmannilla on jatkuvasti myynnissä isot kasat euron keksejä. Lukekaa joskus mitä skeidaa se sisältö on...
Minä saan glukoosi/fruktoosi-siirapeista kauhean mahakivun, kerran haettiin ambulanssilla sairaalaan, silloin en vielä yhdistänyt kipuja noihin aineisiin, nykyään olen tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Miksei laiteta vähemmän sokeria jos on niin kallista?
Sokerittomat tuotteet ei maistu hyvältä kun niistä on poistettu rasvatkin kun meitä on peloteltu rasvan syömisestä, no ei ole ihmiset terveempiä tämän suuntauksen jälkeen, lapsillakin jo todettu rasvamaksaa jota pidettiin ennen alkoholin suurkuluttajien vaivana.
Vierailija kirjoitti:
Joku myy sitä yrityksiin. Sokerin kaltaiset tuotteet ja puujauho . Jopa jäätelöstä. Leipiin ei kuulu sokeri . Sokeri kuuluu pullaan. Ne on eri käyttöön. Fazer muutti myös laatua glugoosiin . Aitoa hedelmä marmeladia ei saa. Karrageeni ja GLUGOOSI. Johanneksen puujauho. Jotain Shea öljyä älkää syökö mitään mikä jää ihmisen suolistoon kuin liisteriä.
Nimenomaan. Suolistosairaudet kasvaneet räjähdysmäisesti, diabetesta jo ihan lapsilla valtavat määrät ja jopa rasvamaksaa. Oliko ongelmat tätä luokkaa, kun käytössä puhtaat raaka-aineet?
Mitkä tuotteet sisältävät vielä aitoja ainesosia?
Mahtuisiko ne yhteen vastsukseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä saan glukoosi/fruktoosi-siirapeista kauhean mahakivun, kerran haettiin ambulanssilla sairaalaan, silloin en vielä yhdistänyt kipuja noihin aineisiin, nykyään olen tarkkana.
Sama homma. Aivan jäätävä kipu ja lopulta ripuli useamman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuotteet sisältävät vielä aitoja ainesosia?
Mahtuisiko ne yhteen vastsukseen?
No esim. keksihyllyllä ala katsella kalleimmista alkaen. Tosin hintakaan ei aina korreloi. Täytyy leipoa itse?
Voidiko joku luetella nuo kaikki suolistoa tukkeuttavst yleisimmät ainesosat?
Joku myy sitä yrityksiin. Sokerin kaltaiset tuotteet ja puujauho . Jopa jäätelöstä. Leipiin ei kuulu sokeri . Sokeri kuuluu pullaan. Ne on eri käyttöön. Fazer muutti myös laatua glugoosiin . Aitoa hedelmä marmeladia ei saa. Karrageeni ja GLUGOOSI. Johanneksen puujauho. Jotain Shea öljyä älkää syökö mitään mikä jää ihmisen suolistoon kuin liisteriä.