Miksi glukoosi-fruktoosisiirappia pumpataan joka ruokaan?
Kommentit (36)
Vaikeaksi on mennyt tämä elämä ja syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Hullun-Ursulan vaatimuksesta, EU teki päätöksen glukoosisiirapin käytöstä. Tarkoituksena lyhentää ihmisten elinaikaodotetta, suomeksi tappaa liikaväestö. Liikaväestöä poliittiselle eliitille on käytännössä kaikki elävät ihmisert.
Ei Ursula näitä päätä 😅
Kaupat jos toimisivat fiksusti, heillä olisi ihan oma osasto ns. puhtaille tuotteille. Ostosten tekeminen helpottuisi valtavasti. Onko enää edes yhtään makeista, jossa on vain sokeria? Tai virvoitusjuomaa? Itse en viitsi edes yrittää selvittää. Keksejä yritin kesämökille kerran ostaa ja kun kymmenennen paketin nostin ja taas oli palmuöljy ja glukoosi-fruktoosit näkyvillä, luovutin. Toinen on jugurtti. Onko oikeasti niin, että homogenoimatonta ei löydy? Ja kasviversioissa on kaikki karrageenista puujauheisiin? Lapsille en noita syötä. Enkä syö itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat jos toimisivat fiksusti, heillä olisi ihan oma osasto ns. puhtaille tuotteille. Ostosten tekeminen helpottuisi valtavasti. Onko enää edes yhtään makeista, jossa on vain sokeria? Tai virvoitusjuomaa? Itse en viitsi edes yrittää selvittää. Keksejä yritin kesämökille kerran ostaa ja kun kymmenennen paketin nostin ja taas oli palmuöljy ja glukoosi-fruktoosit näkyvillä, luovutin. Toinen on jugurtti. Onko oikeasti niin, että homogenoimatonta ei löydy? Ja kasviversioissa on kaikki karrageenista puujauheisiin? Lapsille en noita syötä. Enkä syö itsekään.
Samaa mieltä
Ensin poistetaan makua antavat jonkin verran maksavat aineet, sitten huomataan että tuote ei myy kun ei maistu miltään. Sitten korvataan kunnon ainesosat jollain vahingollisella mössöllä, jotta tuote taas maistuisi ja myisi.
Ei ihme, että ihmiset sairastuvat.
No lääketeollisuus kiittää, saavat potilaita asiakkaikseen vuosikymmeniksi.
Paras on kun tekee itse mahdollisimman puhtaista raaka-aineista.
Onko maissitärkkelys yksi näistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikkajäätelön mansikka tehdään selluloosasta.
Pahin juttu on kuitenkin siemenöljyt joka paikassa. Kauramaito on rypsijuoma.
Muutama prosentti rypsiöljyä tilkassa kauramaitoa jonka laitat kahviisi. Suurin osa käyttää paljon suurempia määriä rypsiöljyä ruoanlaitossa.
Oon vaihtanut voihin ruuanlaitossa.
Homogenoimaton jugurtti, onko sitä?
Entä puhtaat herkut?
Jäätelöt ovat menneet kanssa oudoksi tahnaksi, joka ei edes sula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Miksei laiteta vähemmän sokeria jos on niin kallista?
Sokerittomat tuotteet ei maistu hyvältä kun niistä on poistettu rasvatkin kun meitä on peloteltu rasvan syömisestä, no ei ole ihmiset terveempiä tämän suuntauksen jälkeen, lapsillakin jo todettu rasvamaksaa jota pidettiin ennen alkoholin suurkuluttajien vaivana.
Mulle tuli rasvamaksa 50-vuotiaana energiajuomista. Mutta varmasti on osansa eineksilläkin. Muuttui aikas radikaalisti ruokavalio tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Homogenoimaton jugurtti, onko sitä?
Entä puhtaat herkut?
Jäätelöt ovat menneet kanssa oudoksi tahnaksi, joka ei edes sula.
Järkyttävää paskaa löytyy pakkasesta, jos unohtaa jäätelön sinne pidemmäksi aikaa. Ennen löysi vaan jäätelöä.
Kannattaa tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku myy sitä yrityksiin. Sokerin kaltaiset tuotteet ja puujauho . Jopa jäätelöstä. Leipiin ei kuulu sokeri . Sokeri kuuluu pullaan. Ne on eri käyttöön. Fazer muutti myös laatua glugoosiin . Aitoa hedelmä marmeladia ei saa. Karrageeni ja GLUGOOSI. Johanneksen puujauho. Jotain Shea öljyä älkää syökö mitään mikä jää ihmisen suolistoon kuin liisteriä.
Nimenomaan. Suolistosairaudet kasvaneet räjähdysmäisesti, diabetesta jo ihan lapsilla valtavat määrät ja jopa rasvamaksaa. Oliko ongelmat tätä luokkaa, kun käytössä puhtaat raaka-aineet?
Ei ollut ongelmia ennen. Ehkä jotain allergiaa 70-luvun väriaineista, mutta that's it.
Onneksi Kennedy muuttaa tämän kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Onko maissitärkkelys yksi näistä?
On, valitettavasti sitäkin on joka ruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan glukoosi/fruktoosi-siirapeista kauhean mahakivun, kerran haettiin ambulanssilla sairaalaan, silloin en vielä yhdistänyt kipuja noihin aineisiin, nykyään olen tarkkana.
Mulla sama juttu. Esim. Makuvissyt aiheuttaa ripulin, koska lisätty glukoosia. Tuoteselosteessa lukee, glukoosisiirappi, tai glukoosi. En käytä enää elintarvikkeita, joissa on tätä. Ei ole enää vatsa eikä suolisto ongelmia.
Kaupoissa on paljon lisäaineita ja glukoosi-fruktoosia. Valmistajilla on johdossa ongelmia, liekö jotkut saat.palvojia. Muuten lisäaineiden ja haitta-aineiden määrä ei selity millään. Kunnon ruoka puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Osta tuotteita joilla ei ole valmistusaineluetteloa, ei se sen hankalampaa ole. Eli vihanneksia, maustamatonta lihaa, jne muut tuotteet jotka ovat "vain sitä itseään". Varaudu siihen, että tällä listalla ei ole karkkeja, limpparia eikä keksejä.
Seuraavaksi voidaan sitten kuunnella itku ja vonku siitä, kuinka raaka aineista itse tekeminen on liian vaivalloista...
Hullun-Ursulan vaatimuksesta, EU teki päätöksen glukoosisiirapin käytöstä. Tarkoituksena lyhentää ihmisten elinaikaodotetta, suomeksi tappaa liikaväestö. Liikaväestöä poliittiselle eliitille on käytännössä kaikki elävät ihmisert.