Mistä lähtien Lumenen tuotteet on maksaneet 60 euroa??
En ole koskaan pitänyt tuota merkkiä minään luksustuotteena. Ajaton seerumi siis kyseessä, puhelin ei halua nyt liittää linkkiä.
Kommentit (41)
Joo, ne alkaa olemaan ihan luksusmerkkien hinnoissa. Jää kauppaan. Olisi kiva suosia kotimaista, mutta en pysty ymmärtämään hinnoittelua.
Mitä väliä yksittäisten tuotteiden hinnalla on jos korvaavia saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne alkaa olemaan ihan luksusmerkkien hinnoissa. Jää kauppaan. Olisi kiva suosia kotimaista, mutta en pysty ymmärtämään hinnoittelua.
"Jää kauppaan", "jää hyllyyn". Tuota köyhien iänikuista narinaa.
Kv asiakaskunta on käynyt vaativammaksi seerumien kanssa, sinne ei voi enää lykätä eurolla jotain auringonkukkaöljyä ja glyseriiniä hajusteella, vaan pitää olla oikeasti aktiivisia ainesosia.
Esim. retinoli, vitamiini c on vaikea ja kallis stabiloida nestemuotoon ilman että se saostuu tai hapettuu. Ferulihappoa, atselaiinihappoa jne. ei ole kovin halpa formuloida ja nesteyttää iholle kelpaavaan muotoon.
Lumenella on edelleen edullisiakin tuotteita kuten voiteita ja shampoita jotka ovat keskitason tuotteita (melko paljon ihoärsykkeitä, mutta paremmat ainesosat silti kuin ns. markettishampoissa ja kosteutusvoiteissa).
jos siinä seerumissa on mitään oikeasti hyödyllisiä kemiallisia yhdisteitä tai ihoa rauhoittavia kasviuutteita, kyllä ne tuon verran tuppaavat maksamaan.
yliopiston apteekin budjettilinjaston seerumitkin on nykyään 28 euroa 30ml pikkupullo. ja ne ovat paljon tehokkaampia kuin ihoseerumit 10 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen lopettanut ostamisen, kun tuotteet selvästi sisältävät paljon silikonia.
Tuossa mainitussa seerumissa on mm. polyuretaania :D
Mä jätän ostamatta ja annan Lumenen mainonnan perusteella luodun kohderyhmän ostaa. Onneksi on muitakin merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
jos siinä seerumissa on mitään oikeasti hyödyllisiä kemiallisia yhdisteitä tai ihoa rauhoittavia kasviuutteita, kyllä ne tuon verran tuppaavat maksamaan.
yliopiston apteekin budjettilinjaston seerumitkin on nykyään 28 euroa 30ml pikkupullo. ja ne ovat paljon tehokkaampia kuin ihoseerumit 10 vuotta sitten
Nimenomaan jos on. Mutta kun ei ole.
Ap
Katso hintavertailu, hinta riippuu mistä ostat.
Voitte nauraa, mutta monien kokeilujen jälkeen seerumiksi on vakiintunut Lidlin seerumi. Väliin ostan kalliitakin kuten viime syksynä Estee Lauderin yli 60€ seerumin.
Lopputulos, Lidlin seerumin jälkeen iho ainakin tuntuu pehmeämmältä ja sileämmältä. Hyvä kokemus oli myös Lorealin yöseerumista.
Vierailija kirjoitti:
Kv asiakaskunta on käynyt vaativammaksi seerumien kanssa, sinne ei voi enää lykätä eurolla jotain auringonkukkaöljyä ja glyseriiniä hajusteella, vaan pitää olla oikeasti aktiivisia ainesosia.
Esim. retinoli, vitamiini c on vaikea ja kallis stabiloida nestemuotoon ilman että se saostuu tai hapettuu. Ferulihappoa, atselaiinihappoa jne. ei ole kovin halpa formuloida ja nesteyttää iholle kelpaavaan muotoon.
Lumenella on edelleen edullisiakin tuotteita kuten voiteita ja shampoita jotka ovat keskitason tuotteita (melko paljon ihoärsykkeitä, mutta paremmat ainesosat silti kuin ns. markettishampoissa ja kosteutusvoiteissa).
Moni ei tajua ettei vaikka mainitsemasi c-vitamiini liukene iholle imeytyvään muotoon sillä että lykkää vain nesteeseen askorbiinihappoa.
Sen stabilointi (eli se ettei se hapetu parissa sekunnissa kun avaat pullon) on todella vaikeaa. Firmoilla on siihen vaihtelevasti toimivia patentteja joiden kehitykseen on mennyt kymmeniä miljoonia.
Lorealilla on ehkä tunnetuin, jossa se c-vitamiini muutetaan kultaioneilla l-askorbiinihapoksi joka pysyy ihopenetroituvana n. 6kk. Sitä myydään ökybrändi Skinceuticalsin alla (pääomistaja Loreal). Se on 175 euroa pullo (30 millilitraa)
Vierailija kirjoitti:
Voitte nauraa, mutta monien kokeilujen jälkeen seerumiksi on vakiintunut Lidlin seerumi. Väliin ostan kalliitakin kuten viime syksynä Estee Lauderin yli 60€ seerumin.
Lopputulos, Lidlin seerumin jälkeen iho ainakin tuntuu pehmeämmältä ja sileämmältä. Hyvä kokemus oli myös Lorealin yöseerumista.
Pääasia kosmetiikassa ja ihonhoidossa on aina ainesosalista. Itsekin olen löytänyt Lidlistä 6€ tuotteita iholle joissa hyviä yrttiuutteita, pantenolia eikä hajustetta tai alkoholia lainkaan. Sitten taas jossain Cliniquen 49€ vastaavan jossa heti ensimmäinen ainesosa on alkoholi ja ainesosalista täyttä roskaa.
Mutta reiluuden nimissä olen Lidlistäkin löytänyt roskaa jota ei kenenkään iholleen tulisi laittaa.
Jos haluaa ihonhoidollisia tuloksia, valitettavasti ei voi mennä vaan kuulopuheilla, nätin pakkauksen tai hinnan perusteella, vaan pitää tutkia itse.
Helppo tutkimistapa on etsiä tuotteen nimi INCIdecoder-sivulta. Se listaa heti ainesosat ja ärsykkeet lievimmästä vakavimpaan. Jopa suomituotteita olen löytänyt sillä. Voi myös googlata tuotteen nimi+inci.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia kosmetiikassa ja ihonhoidossa on aina ainesosalista. Itsekin olen löytänyt Lidlistä 6€ tuotteita iholle joissa hyviä yrttiuutteita, pantenolia eikä hajustetta tai alkoholia lainkaan. Sitten taas jossain Cliniquen 49€ vastaavan jossa heti ensimmäinen ainesosa on alkoholi ja ainesosalista täyttä roskaa.
Mutta reiluuden nimissä olen Lidlistäkin löytänyt roskaa jota ei kenenkään iholleen tulisi laittaa.
Jos haluaa ihonhoidollisia tuloksia, valitettavasti ei voi mennä vaan kuulopuheilla, nätin pakkauksen tai hinnan peru
Kerro, mitä roskaa olet Lidlistä löytänyt, niin tiedän välttää. Ainakin silmänympärysvoide on mielestäni hyvä tuote.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaista kosmetiikkaa alkaa olla aika monta muutakin merkkiä, on Taikaa ja Taigaa ja monta muuta merkkiä. Tykkään kokeilla, ja siksi jokin muu kuin Lumene.
Lumene on pitkään ollut jotenkin hajutonta ja mautonta, vähän paikalleen jämähtänyt, vaikka mielikuva voi olla täysin väärä. Uudetkaan ei enää kiinnosta.
Hinta ja laatu ei enää kohtaa. Juuri tuolla 60 eurolla ostin äskettäin muuan ulkomaisen merkin hoitoöljyjä, viisi erilaista pikkukoossa. Aivan eri maailmasta, oikeasti vaikuttavia, ihanat tuoksut, luomuraaka-aineet.
Vierailija kirjoitti:
LV:n seerumi, 30ml maksaa alle 8 euroa. On kotimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ihonhoidollisia tuloksia, valitettavasti ei voi mennä v
Cien-tuotteet ovat ihan hakuammuntaa. Jotkut ovat ainesosiltaan ja koostumukseltaan niin hyviä että ne peittoavat sadan euron luksussegmentin tuotteen. Jotkut ovat sellaisia että ne muuttavat ihon kiristäväksi ja punakaksi ilman mitään hyötyvaikutuksia.
Esim. kasvomaskeissa se Cienin granaattiomena on aivan hirveä. 5 min jälkeen lopputulos on kuumottava ja kiristävä iho kosteutuksen sijasta. Ja selitys löytyykin kun katsoo aineita, iso osa maskin uutteesta on denaturoitua alkoholia!
Lopetin kaikki seerumit ja muutkin aktiiviaineet ja ihoni kunto on nykyään parempi kuin vuosiin. Käytän misellivettä, hellävaraista puhdistustuotetta ja simppeliä kasvovoidetta. Punoitus ja epätasaisuus ovat poissa. Kai nuo aktiiviaineet saattavat ärsyttää sen verran, että herkkäihoisen kannattaa harkita tarkkaan. Pahin ärsyttäjä omalla iholla on ollut puhdistusöljy/balmi merkistä riippumatta.
Minulle tuli sokos-lehden mukana mäyte tuosta. Haisi karmealle. Harmi että tuote pilattu hajulla.
Käytän itse paulas choisea, sekin on kallis mutta tuotteet ovat niin hyviä. Niissä ei ole hajua hs todella helliä, en huomaa mitään kun laitan. Muutenkin tarvitsen kuorinnan rutiiniin että iho on täydellinen .
Ennen tuotakin iho oli oikeastaan täydellinen,ei ollut finnejä tai mitään mutta nykyään on ehjä täydellisempi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikki seerumit ja muutkin aktiiviaineet ja ihoni kunto on nykyään parempi kuin vuosiin. Käytän misellivettä, hellävaraista puhdistustuotetta ja simppeliä kasvovoidetta. Punoitus ja epätasaisuus ovat poissa. Kai nuo aktiiviaineet saattavat ärsyttää sen verran, että herkkäihoisen kannattaa harkita tarkkaan. Pahin ärsyttäjä omalla iholla on ollut puhdistusöljy/balmi merkistä riippumatta.
Tuo misellivesi vasta ärsyttävää onkin, kun hinkataan lisäksi jollain vanulla ihoa.
Niin, olen lopettanut ostamisen, kun tuotteet selvästi sisältävät paljon silikonia.