Onko kaupungin asunnot aina yksityisiä parempia?
Kommentit (14)
En tiedä kun en ole koskaan asunut kaupungin asunnossa.
Jo rappukäytävästä näkee, että kaupungin taloissa kaikki on hyvin, paljon modernia taidetta ja kiehtovia yksityiskohtia.
Aikanakin niissä on tasokkaampia asukkaita, hienoja ihmisiä niissä asuu.
Jos on uusi asunto niin voi ollakin. Muuten ehkä ei.
Itse asun Oulun kaupungin vuokra-asunnossa ja olen aina saanut hyvää palvelua. Asunto on ollut hyväkuntoinen, nykyinenkin on uudisrakennus loistavalla paikalla kohtuuhintaisena. Huoletonta asumista. Vastaavat asunnot tällä alueella (keskiluokkainen) ovat paljon kallimpia yksityiseltä tai muilta vuokrafirmoilta vuokrattuna. Moni omistuskerrostalo on täynnä vuokra-asuntoja, heissäkin on kaikenlaista asukasta. Turhaan moititaan kaupunkien vuokra-asuntoja. Onhan niitäkin eri paikoissa, eri hintaisina. Eikä kukaan potki pois, jos asiallisesti asuu.
Oulussa voin suositella Sivakkaa. Asunnot ovat aina olleet sisään muuttaessani siistejä ja remontoituna/fiksattuja. Isännöinti pelaa. Monet naapurit ovat pitkäaikaisia asukkaita, joten vaihtuvuus ei ole läheskään niin suurta kuin vaikkapa Lumolla tai Avaralla. Sivakka mun tietääkseni häätää aika helposti jos perseilee.
Itse olen asunut aikanaan yksityisen henkilön omistamassa asunnossa pari vuotta ja ei enää ikinä!!! , En meinannut saada rikki menneen jääkaapin tilalle uuttaVäitti mun särkeneen sen ja yritti saada mua ostamaan sen omilla rahoillani. Mun isän piti uhkailla vuokranantajaa tässä, samaten siinä kun tämä loordi ei takuuvuokraa ei millään suostunut palauttamaan.
Vantaalla vav ei vaadi enää takuuvuokraa lainkaan. Olisko asunnot niin huonokuntoisia vai mikä lienee syynä ollut..
Totta kai. Yksi töroppö joka tuli peitto kietoutuneena juttelemaan aina ovelle ja lainasi usein vessapaperiaa sanoi "Totut kyllä. Kaupungin asunnot." No huhhuh. Voi kun olisin tiennyt kaiken mitä tiedän nyt silloin.
Olin järkyrrynyt tuosta naapurista. Sekopääjuttuja.
Siis sosiaaliset naapurit ok, mutta vessapaperin lainaamiset ja intiimiasioitten kertominen fyi moukkamaista. Siis vaikka emme pahemmin tunteneet.
Suunnilleen toisella juttelukerralla kertoi kun oli vahingossa tullut raskaaksi ja varannut ajan avorttiin.
Suljin terassin oven ja mietin"Ei v....tu mikä naapuri!"
Ei tuommoisia jutella naapurin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla vav ei vaadi enää takuuvuokraa lainkaan. Olisko asunnot niin huonokuntoisia vai mikä lienee syynä ollut..
Todennäköisesti liian vähän hakijoita ti sitten käytetään kilpailuvalttina. Muistaakseni myös LUMO vuokraa ilman vakuutta nettikaupan kautta. Joskin edellyttää puhtaita luottotietoja. VAV, HEKA,... yms eivät voi kieltäytyä vuokraamasta luottotietojen puuttuessa, paitsi jos merkintä johtuu asumiseen liittyvästä maksusta, esimerkiksi vuokra on ulosotossa. Tästä syystä aina ensin maksetaan vuokra yms asumismaksut, etteivät ne mene uo:oon.
On, näkee jo siitäkin kun kaupungin asunnoista kaikki lähtee joka aamu ykkösissä töihin. Hiljaisuus alkaa jo klo 20.00 vapaaehtoisesti.
Kaupungin, säätiön tai muun yhteisön omistamissa vuokra-asunnoissa noudatetaan lakia ja sääntöjä, siis vuokranantajan toimesta. Yksityiset vuokranantajat eivät tunne tai halua noudattaa lakia. Kitupiikkiomistaja ei tee remonttia eikä korjauksia. Varokaa yksityisiä vuokranantajia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin, säätiön tai muun yhteisön omistamissa vuokra-asunnoissa noudatetaan lakia ja sääntöjä, siis vuokranantajan toimesta. Yksityiset vuokranantajat eivät tunne tai halua noudattaa lakia. Kitupiikkiomistaja ei tee remonttia eikä korjauksia. Varokaa yksityisiä vuokranantajia.
Yksityisissä vuokranantajissa ääripäät korostuvat enemmän kuin vuokralle bisneksenä tarjoavissa yrityksissä/yhteisöissä. Itsellä on vain positiivista kokemusta molemmista, mutta paljon kuullut kauhujuttuja yksityisistä vuokranantajista. Yksityiseltä vuokratessa joutuu vähän näkemään vaivaa, että saa hyvän vuokranantajan...
Pelkkää roskaa.