Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkku, kadehditko perheellisiä kavereitasi?

Vierailija
03.03.2025 |

Miten on?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Itse käytin nuoruudessani paljon alkoholia ja kaikki meni niin nopeasti. En koskaan kokenut että voisin olla äiti. Vasta raitistuttuani olisin halunnut perheen. Kun koin että osaisin pitää siitä nyt kiinni. Mutta myöhäistä se nyt on. n47

Vierailija
22/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen ja se turva, mikä miehestä ja lapsista tulee on sellaista, mitä on vaikea käsittää. Luulisin, että tuossa on syy, miksi niin moni ei tajua, mistä jää paitsi. Maailma on myös suunniteltu perheille, niin sinkut jäävät vähän paitsioon elämässä. 

Ihan kuin sitä ei tajuaisi. Niitä kunnollisia miehiä, joiden kanssa sen turvan voi rakentaa, ei nyt vaan yksinkertaisesti riitä kaikille. Pilaisin elämäni, jos kadehtisin perheellisiä. Yritän keskittyä elämään parasta mahdollista omaa elämääni, ilman turvaa jne. 

Pitäisikö mielestäsi minun käyttää paljonkin energiaa perheellisten kadehtimiseen?

Ei tietenkään ellei aidosti halua, mutta ei kannata myöskään ajatella, ettei miehiä riitä kaikille. Varmasti löytyy, jos on avarakatseinen, enkä nyt tarkoita ettei saisi olla mitään rimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi. En vain onnistunut löytämään ketään sopivaa, jonka kanssa olisin voinut aloittaa mm. prismaperseilyn ym. näistä jää sitten paitsi. Mutta löytyyhän elämästä muutakin sisältöä.

Vierailija
24/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin perheen ja lapsia kun olin ikävuosissa 25-40 v. Minulla oli ajoittain todella kova vauvakuume ja olin melkein valmis tulemaan raskaaski ihan lyhyestäkin suhteesta tullakseni yh-äidiksi.

Nyt yli 50-vuotiaana olen erittäin tyytyväinen elämääni yksin eikä enää harmita yhtään että minulla ei ole lapsia tai edes parisuhdetta. Olen onnellinen ja saan tehdä elämälläni ja rahoillani (olen varakas) mitä haluan.

Vierailija
25/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheellinen ja se turva, mikä miehestä ja lapsista tulee on sellaista, mitä on vaikea käsittää. Luulisin, että tuossa on syy, miksi niin moni ei tajua, mistä jää paitsi. Maailma on myös suunniteltu perheille, niin sinkut jäävät vähän paitsioon elämässä. 

Paitsiossakin voi viihtyä vallan mainiosti. Ei kaikki ole samanlaisia. Yksineläjiä on jo lähes puolet, lisääntyen koko ajan. Jokaiselle löytyy jotakin eikä tarvitse paitsioonkaan jäädä nykyään kun erilaisia harrastuksiakin on pilvin pimein. Näkisin rahan olevan turva tulevaisuudessa sillä rahattomilla se on heikompaa.

Vierailija
26/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon yksielävissäkin on entisiä perheellisiä. 😁

Vierailija
27/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kaverilla ei (vielä) ole perhettä, mutta isosiskolla joka on minua yli 10v vanhempi, on. Aika läheltä olen päässyt sitä seuraamaan enkä kyllä nyt keksi mitään mitä siitä kadehtisin. Elämä vaikuttaa raskaalta, jatkuvasti pitää syöksyä harrastuksiin, synttäreille ja ties minne. Sisko on välillä niin väsynyt ettei jaksa edes hetkeä puhelimessa jutella. 

Tykkään hiljaisesta, siististä ja rauhallisesta elämästä, mutta kuitenkin siitä että voin halutessani lähteä vaikka maailman toiselle puolelle ilman että tarvitsee kenenkään kanssa neuvotella. Tämän takia en halua lemmikkejäkään. 

N30

Vierailija
28/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sinkku, mutta ollut myös perheellinen. En kadehdi, tiedän, että ei ole aina niin auvoista miltä ulospäin näyttää. 

Olen tyytyväinen elämääni ja vapauteeni. Mutta jos kohdalle osuisi sympaattinen ja samalla aaltopituudella oleva mies saattaisin vakiintua. Mutta yhteen tuskin muuttaisimme. Lapsia en enää edes saisi. 

Vierailija
29/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta. Kiitän onneani että saan mennä sen hullunmyllyn seuraamisen päätteeksi omaan siistiin ja rauhalliseen kotiini. Lapsiperheen vierestä seuraaminen on parasta sinkkuusvalistusta.

Vierailija
30/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä turva. Aika harhainen ajatus. Lapset muuttaa omilleen ja mies vaihtaa nuorempaan. Muutenkin sairas ripustautuminen muihin kostautuu elämässä.

Vierailija
31/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde lasketaan lasketaan perheeksi, niin sitten kadehdin joskus hieman. Mutta vain silloin, jos nainen on päräyttävän näköinen. Lapsia en halua.

M43

Vierailija
32/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäisi? Omat lapseni on aikuisia ja niistä on aivan tarpeeksi mielipahaa, stressiä ja vitutusta vaikka kaikki ei asukaan saman katon alla. En todellakaan kaipaa sitä kotiini. En nauttinut hetkeäkään perhe-elämästä enkä parisuhteesta. Elämäni paras aika oli se kun sain elää pari vuotta yksin. Enkä todellakaan soittele yhdenkään perään ja kysele kuulumisia jos niistä ei mitään kuulu.

Vierailija
33/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä naisia joilla on aikaa kaikki päivät shoppailla ja siemailla drinkkejä ja viettää aikaa suuressa ja upeassa asunnossa ja lastenhoidon ja kotityöt hoitaa palkattu apulainen tietenkin.

Vierailija
34/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea muuta. Kiitän onneani että saan mennä sen hullunmyllyn seuraamisen päätteeksi omaan siistiin ja rauhalliseen kotiini. Lapsiperheen vierestä seuraaminen on parasta sinkkuusvalistusta.

Tämä on totta, paitsi että sitten kun ne lapset ovat omia, on fiilis aivan eri. 

Vierailija
35/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kavereita. Eli ei ketään, jota edes teoriassa kadehtisi

Vierailija
36/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin sitä ei tajuaisi. Niitä kunnollisia miehiä, joiden kanssa sen turvan voi rakentaa, ei nyt vaan yksinkertaisesti riitä kaikille. Pilaisin elämäni, jos kadehtisin perheellisiä. Yritän keskittyä elämään parasta mahdollista omaa elämääni, ilman turvaa jne. 

Pitäisikö mielestäsi minun käyttää paljonkin energiaa perheellisten kadehtimiseen?

Ei tietenkään ellei aidosti halua, mutta ei kannata myöskään ajatella, ettei miehiä riitä kaikille. Varmasti löytyy, jos on avarakatseinen, enkä nyt tarkoita ettei saisi olla mitään rimaa.

Älä nyt naurata. Kunnolliset miehet ovat avioliitoissaan ja pysyvät niissä. Jos joskus harvoin joku on vapaana, hänet napataan kyllä nopeasti. En jaksa pariutua ulkomaalaisen kanssa, kun prioriteetti on suomalainen mies. 

Sinkuilla on hyvä oma elämä, sitä ei haluta pilata jollain miehellä, joka ei arvosta ja lisää työtä ja heikentää elämänlaatua. Tuolla on toinen ketju bare minimum-miehistä. Sellainen pilaa elämän.

SItä paitsi tässä ketjussa kysyttiin sinkuilta, kadehtivatko he perheellisiä niin tänne ryntää perheellisiä kertomaan, miten tyytyväisiä he ovat valintaansa. Eksyivätkö he vahingossa väärään ketjuun vai mistä on kysymys?

Vierailija
37/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Kaikkia perheellisiä. Ihailen myös.

Vierailija
38/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsiossakin voi viihtyä vallan mainiosti. Ei kaikki ole samanlaisia. Yksineläjiä on jo lähes puolet, lisääntyen koko ajan. Jokaiselle löytyy jotakin eikä tarvitse paitsioonkaan jäädä nykyään kun erilaisia harrastuksiakin on pilvin pimein. Näkisin rahan olevan turva tulevaisuudessa sillä rahattomilla se on heikompaa.

Nuo eivät sieltä perhekuplastaan näe muuta elämää kuin perheellisen ja kuvittelevat muuta paitsioksi. 

Vierailija
39/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se turva ei vaan ole totta. Se on sinun kuvitelmasi. Lue täältä ketjuja, miten mies lähti 30 aviovuoden jälkeen samalla kun nainen on luullut että oli rakastava ja hyvä liitto. Lue ketjuja, miten mies jätti lapsensa kun oli uudet ja paremmat lapset muualla. Ei elämää kannata turvata toisten varaan. Kun tajuaa että itse on oikeasti ainoa turvansa, alkaa arvostaa itseään ja huolehtia itsestään aivan toisella tavalla. Se tuo rohkeutta ja luottamusta elämään, kun ei tarvitse olla kenenkään muun oikkujen armoilla vaan tietää että itse tulee kohtelemaan itseään aina hyvin.

Sama koskee lapsia. Lasten pitää voida luottaa vanhempiin, mutta sama ei päde toisinpäin. Vanhemman ei kannata odottaa lapsistaan minkäänlaista turvaa vaan jälleen kerran rakentaa se itsestään käsin.

Vierailija
40/118 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin perheen ja lapsia kun olin ikävuosissa 25-40 v. Minulla oli ajoittain todella kova vauvakuume ja olin melkein valmis tulemaan raskaaski ihan lyhyestäkin suhteesta tullakseni yh-äidiksi.

Nyt yli 50-vuotiaana olen erittäin tyytyväinen elämääni yksin eikä enää harmita yhtään että minulla ei ole lapsia tai edes parisuhdetta. Olen onnellinen ja saan tehdä elämälläni ja rahoillani (olen varakas) mitä haluan.

Ollaan aika samikset. 

Itse vaan sairastuin ja työkyky meni. Nyt sitten varakkuus auttaa toki jonnekin, mutta ei riitä loppuelämän elintasoksi, jos työkyky ei palaudu. 

On surkeaa sairastaa yksin ja moni sanoo puolisonsa olevan suuri tuki sairastaessa, en siltikään laskisi rimaa ja ottaisi tähän ketä tahansa.