Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA
Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.
Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.
Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.
Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.
Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.
Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.
Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.
MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.
Kiitos, oli pakko purkautua.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi palkata siivoojan niin pääsisit vähän vähemmällä
Lapsiperheessä riittää siivottavaa joka ikinen päivä, ei se paljoa auta jos siivooja käy pari kertaa kuussa.
En ymmärrä näitä nykymiehiä, ovat kuin pikkupentuja.
Ap, n perheessä on yksi vauva. Tuskin sotkee kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sanonut että palkkaa kodinhoidontuella siivooja niin ongelma poistuu. Niin se meillä hoitui.
Ai niin, persut menivät heikentämään kodinhoidontukea. Voi voi, nyt et saa apua mistään.
Kodinhoidontukea ei ole olemassakaan, joten persuilla ei ole ollut mahdollisuutta sitä heikentää.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa! Naisten ulina parisuhdeongelmista osa 123456789. Mitäs menit lisääntymään tuollaisen miehen kanssa, joka tekee pitkiä päiviä töitä.
Eroa tai lopeta ulina!
Pitäisi olla selvänäkijä, jotta osaisi välttää tuon.
Tuot noin. Olet loman tarpeessa.
Järkkäilkää hoitaja lapselle kotiin. Tee lomareissu. Niin tein minä siinä vaiheessa, kun olin lopen uupunut.
Nämä on niin nähty ja kuultu nämä aloittajan ja samassa veneessä olevien ongelmat. JOstain syystä tällainen tilanne uudelleen ja uudelleen tulee naisille yllätyksenä. Ongelma taitaa olla siinä,että oma äiti ei kertonut totuutta miehistä ja heidän toimintatavoistaan ja siitä,miten mies laitetaan kuriin jo ennen lapsen tuloa. En sano tätä ilkeyttäni, elin tuossa tilanteessa ja paljon vaikeammassa itseasiassa,aikani ja ilmoitin,että nyt me lapsukaisen kanssa muutetaan muualle tai sinä lähdet. Tapaamisoikeudet säilytin,sillä olisi ollut julmaa viedä lapselta isä,mutta kaikki on vain niiin paljon helpompaa,kun mies saa elää omassa sikolätissään omine aikatauluineen ja minä pyörittää arkeni juuri niillä aikatauluilla ja siisteyskäsityksillä jotka minulle ja lapselle sopivat. Elämme siis erillämme(asunnot tosin lähekkäin),mutta olemme silti yhdessä ja tämä toimii kaikille osapuolille parhaiten. Mies toki haluaisi asua kanssamme,mutta minä en jaksa yhtään lisätyötä ja kaipaan omaa rauhaa palautuakseni ja näin tulee olemaan aina.
Eli apn on vain mietittävä, mikä hänelle on parasta: Sekainen koti,mieslapsi jaloissa pyörimässä ja happea viemässä ja lapsi,joka kärsii riidoista ja väsyneestä äidistä vai oma koti lapsen kanssa ja isä,joka osallistuu lapsen hoitoon sitten,kun lapsi on sen ikäinen että isä voi olla leikkipuistossa hänen kanssaan vaikka tunnin pari ja häipyy sitten lääväänsä jatkamaan teini-ikäänsä. Myöhemmin lapsi voi olla isällään vaikka yötä ja käydä esim. huvipuistossa tms. mitä vain,mikä ei pidä sisällään liikaa aikuista vastuuta. Sellainen se on suomalaisen naisen osa; muutu katkeraksi siksi,että menetit elämäsi parhaat vuodet vastuuttoman puolison takia tai tee muutos,joka on paras sinulle ja sitä myötä lapsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei ole yhtään kertaa kylvettänyt, syöttänyt tai vaihtanut vaippaa. Joten sullahan menee jokseenkin hyvin. Teidän kannattaa kokeilla sopia asiat etukäteen kalenteriin. Eli kuka tekee mitäkin ja kuka menee minnekin.
Hohhoijaa, nuo teidän ukot on kuin pikkulapsia ja suorastaan kilpailette kenen ukko on surkein. En ymmärrä kuka täysjärkinen viitsii levitellä haarojaan tuollaisille pelleille.
Siis paljonko siivoamiseen voi mennä aikaa, eikö imurointi riitä kerran viikossa ja monilla robotti hoitaa, pyykit pesee ja kuivaa kone mutta pitää ne sinne laittaa ja sitten kaappiin ja täällä ei mene kuin 1 kone viikossa, osalla vähän enemmän ja harvahan enää tiskaakaan käsin ja mitä muuta sitä on, että jos on muutoin vapaalla niin ei kai noissa kovin kova työ ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä riittää siivottavaa joka ikinen päivä, ei se paljoa auta jos siivooja käy pari kertaa kuussa.
Mun isä täyttää kohtapuoliin 80 vuotta. Ei siivonnut, kokannut tai hoitanut lapsiaan.
Eli ei tämä ole vain nykyajan ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.
Kuka eron jälkeen tekee kotityöt isän luona?
Isän äiti?
Lakkaa nipottamasta! Anna sen imurin olla ja ruoan jäähtyä. Rakastelkaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos olet äitiyslomalla, niin minusta silloin sinä hoidat kotihommat,
Ei, vaan silloin hoidetaan lapsi miehen työpäivä ajan. Muuten asiat tehdään yhdessä ja kotityöt jaetaan. En minä ainakaan halua veroillani rahoittaa sitä, että tuore äiti joutuu passaamaan aikuista miestä, joka ei tee työpäivän jälkeen osuuttaan kotitöistä kuten kaikki muut aikuiset Suomessa tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä täyttää kohtapuoliin 80 vuotta. Ei siivonnut, kokannut tai hoitanut lapsiaan.
Eli ei tämä ole vain nykyajan ilmiö.
Muuttiko isäsi äitisi kanssa yhteen suoraan kotoaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis paljonko siivoamiseen voi mennä aikaa, eikö imurointi riitä kerran viikossa ja monilla robotti hoitaa, pyykit pesee ja kuivaa kone mutta pitää ne sinne laittaa ja sitten kaappiin ja täällä ei mene kuin 1 kone viikossa, osalla vähän enemmän ja harvahan enää tiskaakaan käsin ja mitä muuta sitä on, että jos on muutoin vapaalla niin ei kai noissa kovin kova työ ole?
Jos se on noin helppoa, niin miehen pitäisi selvitä kaikesta tuosta ihan leikiten.
No, sinä olet kotona. Kyllä ne sinulle kuuluu. Ei yhden lapsen hoito ole sellainen este. Minä itse tein ansiotyötä kotona, vaikka oli lapset koko päivän kotihoidossa samalla. Leivoinkin leipää ja pullaa ym. Ei mies mitään kotitöitä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies oli ennen lapsen syntymää?
Ja luuletko sinä ap että miehen työssäoloaika on hänen omaa aikaansa?
Mene sinäkin töihin, niin saat omaa aikaa.
Mikä on lapsen omaa aikaa? Teidän perhehelvettinne on hänen ainoa lapsuutensa.
On se kuule paljon helpompaa olla töissä kuin hoitaa lapsia ja tehdä kotitöitä. Minun mieheni suunnitteli ennen lapsia, että hän voisi olla kotona lasten kanssa. Kun näki lasten myötä todellisuuden, loppui tämmöinen puhe.Enkä minäkään ollut kotona kuin sen äitiysloman. Ihanaa olla työkaverien ja aikuisten asiakkaiden parissa ja saada aikaan työasioita. Ja kyllä rakastan lapsiani, mutten koskaan ole halunnut kotiäidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kuuluvat naiselle. Nainen hoitaa kodin- ja lapset. Näin se on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan.
Kuinka kauan olet asunut äitisi passattavana? Milloin muutat? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuot noin. Olet loman tarpeessa.
Järkkäilkää hoitaja lapselle kotiin. Tee lomareissu. Niin tein minä siinä vaiheessa, kun olin lopen uupunut.
Ja paskat, yksi kersa hoidettavana ja loman tarpeessa 😅
Olen itsekin ollut äiti 3 lapselle, kuunaan tullut loma mieleen perheestä
Kuinka vanha on ap? Kuinka toisen ihmisen olemassaolo voi saada sinut noin raivoihisi?
Vaikuttaa siltä, että se mikä voi olla toiselle onnellista arkea on toisen epätoivoista arkea.
Älä odota mitään, saat enemmän. Älä ainakaan vaadi, se on keskenkasvuista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lie kasvattanut hänet tuommoiseksi passattavaksi...? Nainen.
Miehet ottavat mallia isästään.