Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään, EN JAKSA

Vierailija
02.03.2025 |

Mies ei tee oma-aloitteisesti MITÄÄN kotitöitä.

Olen äitiyslomalla ja ilmeisesti minun kuuluisi tehdä kaikki kotityöt, tehdä ruoka, ulkoiluttaa lapsi, lenkittää koira, siivota, puunata, passata.

Mies tekee pitkää päivää töissä ja on se niin mahtavaa, kun hän tuo leivän pöytään... Paitsi että hän ei edes saa ylityötunteja rahana. Vastuu painaa, ymmärrän sen, mutta en vaan jaksa tällaista arkea, vaikka tärkeää työtä tekeekin perheemme eteen.

Mies viettää kyllä lapsen kanssa aikaa kun tulee kotiin (huom. jos sanon; "anna lapselle ruoka", "vaihda lapselle vaippa", "kylvetä lapsi"). Sitäkään ei oma-aloitteisesti tee ja jäljet jää minun siivottaviksi. Antaa ruuan, lautaset, ruuat, kaikki jää pöytään, pöydät pyyhkimättä jne. Kylvettää lapsen, pyyhkeet jää sohvalle, vesi ammeeseen jne. Vaihtaa vaipan, lapsi heittää kaikki lattialle, mies jättää ne siihen. Kuvittelee kaiketi minun olevan kodinhoitaja.

Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka leikittelevät ajatuksella erosta; ainakin saisin joskus OMAA AIKAA ja siivoaisin vain omia ja lapsen jälkiä.

Olen sanonut hyvällä ja pahalla, yrittänyt keskustella, sanonut etten jaksa. Niin ei.

Ihan kuin hän olisi taloudessa yksi lapsi lisää.

MUA NIIN VITUTTAA, OLEN NIIN VÄSYNYT. Olen neljän seinän sisällä ja SIIVOANsiivoansiivoan. Saisimpa joskus edes omaa aikaa, mutta ei, herra on töissä aina kun jonnekin voisin mennä.

Kiitos, oli pakko purkautua.

Kommentit (430)

Vierailija
21/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut jo lapsuudenkodissaan huonoille tavoille, äitinsä passannut? Tekeekö edes fyysisesti raskasta työtä että se selittäis osan väsymystä? Inhottavaa...

Vierailija
22/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kodin siisteyden taso pitäisi asettaa juuri naisen tahdon mukaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero siksi, ettei nainen ole viehättävä = pinnallista.

Avioero siksi, ettei mies ole tarpeeksi siisti = ei-pinnallista.

Vierailija
24/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain vetää lonkkaa kun mies käy töissä mutta se oli näköjään liikaa vaadittu.

Ap

Vierailija
25/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut että palkkaa kodinhoidontuella siivooja niin ongelma poistuu. Niin se meillä hoitui.

Ai niin, persut menivät heikentämään kodinhoidontukea. Voi voi, nyt et saa apua mistään.

Vierailija
26/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ennen lapsen syntymää, passasitko ja paapoitko miestä onnesta soikeana? Siivosit miehen jäljet, kokkasi ja puunasit? Jos näin oli, ei se mies nyt yhtäkkiä tajua että odotat hänen osallistuvan.

Vierailija
27/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole yhtään kertaa kylvettänyt, syöttänyt tai vaihtanut vaippaa. Joten sullahan menee jokseenkin hyvin. Teidän kannattaa kokeilla sopia asiat etukäteen kalenteriin. Eli kuka tekee mitäkin ja kuka menee minnekin. 

Vierailija
28/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa olen manannut koko viikon, kun olin vatsataudissa/ kuumeessa ja ukko ei saa tyhjennettyä tai täytettyä edes astianpesukonetta. Kaikki pitää pyytää.

Syytän kyllä tästä miehen avuttomuudesta anoppia, joka on ihan kädetön ja ei ole opettanut pojalleen yhtään mitään. Itselläni on reipas äiti, jolta hoituu kaikki. Eli äidin malli on meillä ihan erilainen.

Vierailija
29/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka lie kasvattanut hänet tuommoiseksi passattavaksi...? Nainen.

miehet on aina olleet tuollaisia, mummu kertoi että kyllä maatilan naiset nosti äläkän kun miehet lompsii peltotöiden jälkeen kumikengillä suoraan tupaan kun ovat saaneet siivottua viikonloppua ja pitoja varten. osa miehistä on ok ja osa on taas ihan täysiä sikapossuja. niin se vain on. afrikassa ja intiassa muna ja paska haisee. hyhhyh.

Vierailija
30/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin vain vetää lonkkaa kun mies käy töissä mutta se oli näköjään liikaa vaadittu.

Ap

Lopeta tuo toisena esiintyminen, kun sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa.

Ap

Vierailija
31/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kodin siisteyden taso pitäisi asettaa juuri naisen tahdon mukaiseksi?

Kodin pitää olla lapselle turvallinen. 

Vierailija
32/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies oli ennen lapsen syntymää?

Ja luuletko sinä ap että miehen työssäoloaika on hänen omaa aikaansa?

Mene sinäkin töihin, niin saat omaa aikaa.

Mikä on lapsen omaa aikaa? Teidän perhehelvettinne on hänen ainoa lapsuutensa.

Jotkut miehet jäävät töihin "pelaamaan pasianssia", kun tietävät kotona olevan työmaan.

Vierailija
33/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun mielikuvitus luuraa. Kun halusit tulla raskaaksi ja saada lapsen , niin tuohan olisi ollut erittäin helppo kuvitella millaista on vauvan kanssa kotona.

Kärsi  nyt muutama kuukausi ja mene töihin . Sitten tienaatte molemmat ja et erehdy sit uhriutumaan tehden kaikki kotityöt ja mies vain auttaa. Tämä virheen naiset tekee ja sitten kitistään. Ei niin!

Äläkä vaan tee lisää lapsia.

Vierailija
34/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Ymmärrämme, että olet heik-ko-lah-jai-nen.

Ei tarvitse erikseen selittää.

Vierailija
35/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi voi olla hetkeäkään jossain leikkiaitauksessa, jolloin pääsisi ripustamaan pyykit kuivumaan tai viikkaamaan ne kaappiin, helppo laatikkoruoka uuniin ja toinen heti perään. Lapsethan syö nykyään pelkkää Pilttiä, joten ei vaivaa ruuanlaitosta. Koira ulos samalla kun vaunulenkkeilee.

Kone hoitaa tiskit ja toinen kone pyykit. Ja kai lapsi nukkuu päiväunia?

Jätä nyt ainakin sen koiranhoito ja lenkitys miehelle. Ennen töihin menoa voi käydä pissattamassa.

Mäki ryhdyn jatkossa olemaan mies. Käyn töissä ja huolehdin vaan koiran. Ai että kun olis ihanaa, joku toinen hoitaa kaiken muun.

Paitsi että, meillä tuollein joskus olikin. Kävin töissä ja mies kotona kahden jo isomman lapsen kanssa. Ei tosin ollut sitä koiraa. Kämppä oli täysin sekaisin, pyykkiä ei pesty, ei viety kaappiin, edes ruokaa ei oltu tehty.

Vierailija
36/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nyt ainakin pois. Koirasta on paljon hommaa. Eivät sovi kiireiseen pikkulapsiarkeen.

Vierailija
37/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensin 3 kk ajan kieltää mieheltä vauvan hoitamisen, koska "minä osaan, sinä et",  niin miksi kuvittelee, että mies myöhemmin ilman lupaa koskisi vauvaan? Tuo on nähty satoja kertoja. Kun vain äiti osaa, niin mies ymmärtää oman paikkansa ja ryhtyy viihtymään töissä.

Vierailija
38/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samaa olen manannut koko viikon, kun olin vatsataudissa/ kuumeessa ja ukko ei saa tyhjennettyä tai täytettyä edes astianpesukonetta. Kaikki pitää pyytää.

Syytän kyllä tästä miehen avuttomuudesta anoppia, joka on ihan kädetön ja ei ole opettanut pojalleen yhtään mitään. Itselläni on reipas äiti, jolta hoituu kaikki. Eli äidin malli on meillä ihan erilainen.

Et sitten ymmärtänyt , etä tällaiset asiat on puhuttava selväksi, ennenkuin alkaa tekemään lapsia. Näin me teimme jo 70-luvulla.

Vierailija
39/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi olisi työtön ja kotona, olisi eri asia. Hän on töissä ja tuo leivän pöydälle. Sinun työsi on hoitaa koti ja lapsi. 

T. Nainen itsekin, 50+

Vierailija
40/430 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet äitiyslomalla, niin minusta silloin sinä hoidat kotihommat,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä