Mitä tekisit jos alkaisi sota?
Kommentit (421)
Toimisin ikivanhan äitini omaishoitajana.
Minä puolustaisin lähi tienoota, olen liian vanha mihinkään tehtävään, mutta lähistön itäasukkaat saisivat minusta riesan. Voisin puhkoa autonrenkaita, pistää sokeria tankkiin, minulla on sokerivarasto. Heitellä polttopulloja, myrkyttää kissat ja koirat, hihan tämmöistä pikku kiusaa. Olen syyntakeeton.
Kotoa en mihinkään lähde, tien tukoksi. Ja pidän huolta talostani ja varastoistani. Jos joku teistä on katsonut Yksin kotona elokuvia, niin sieltä löytyy kaikenlaista pikku kivaa. Voi Jukka tämähän voisi olla tosi hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi EU ei ensinnäkään ole vieläkään liittovaltio, mutta toisekseen ei edes kouluta omaa ammattiarmeijaa ja laita niitä koulutettuja sotilaitaan ulkorajoille. Vahvat ulkorajat pitäisi meidät kaikki turvassa, eikä tarvis pelätä sotaa saati pakottaa armeijaan sellaisia jotka eivät sinne halua.
Mikään alue, jolla ei ole ulkorajaa, ei voi olla valtio.
Reunavaltioiden ulkorajat toimisivat EU-liittovaltion ulkorajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt miksi EU ei ensinnäkään ole vieläkään liittovaltio, mutta toisekseen ei edes kouluta omaa ammattiarmeijaa ja laita niitä koulutettuja sotilaitaan ulkorajoille. Vahvat ulkorajat pitäisi meidät kaikki turvassa, eikä tarvis pelätä sotaa saati pakottaa armeijaan sellaisia jotka eivät sinne halua.
Monta liian erilaista maata eivät pääse tärkeimmistä asioista yhteisymmärrykseen.
Ovat päässeet yksimielisyyteen jopa kurkun käyryydestä.
Ei ala sotaa ei tarvitse tehdä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta liian erilaista maata eivät pääse tärkeimmistä asioista yhteisymmärrykseen.
Ovat päässeet yksimielisyyteen jopa kurkun käyryydestä.
Sanoinkin tärkeimmistä asioista. Pullonkorkit ja kurkun käyryydet kyllä osataan.
Mutta entäs puolustus, maahan muutto jne.?
Samaa kuin ukrainalaiset, jatkaisin normaaliarkea niin hyvin kuin pystyisin ja auttaisin missä voisin.
Panikoisin ja menisin hakemaan kaupasta kaikilla rahoillani vessapaperia.
Johtaisin ryhmääni alkuun hieman pelokkaana mutta myöhemmin sotaan turtuneena.
Pakattaisiin isännän kanssa auto täyteen ja lähtisimme kaahamaan kohti Haaparantaa. Ukko on jo niin vanaha ettei oteta enää armeijaan, ainakaan etulinjalle. Näössäkin on vikaa niin ei huolita pyssyn taakse.
Kaipa sitä joihinkin tukijoukkoihin päätyisi. Vaikka olisihan se kivaa lasauttaa vihulaisen sisuskalut kankaalle.
Olen kaksoiskansalainen (Suomi ja Venäjä). Teen kaikkeni Suomea puolustaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksoiskansalainen (Suomi ja Venäjä). Teen kaikkeni Suomea puolustaakseni.
Anteeksi virheeni. venäjä piti kirjoittamani. Kunpa pääsis tuon roistovaltion kansalaisuudesta eroon!
Jatkaisin työtäni. Se on sen luonteista, että sen on pyörittävä oli sota tai rauha. Tekisin puolustuksen hyväksi sen, minkä pystyisin. Rukoilisin rintamalla olevien poikieni ja mieheni puolesta. Mihinkään en täältä lähtisi. Miten voisin jättää maan ja läheiseni, jotka sitä puolustaisi. Niin yksinkertaista se vaan on.
Kukaan suomessa ei halua sotaa. Me ei haluta mitään muuta, kuin saada elää rauhassa täällä omassa maassa. Mutta jos joku tänne hyökkää, niin mitään ei anneta ilmaiseksi, eikä mitään vääryyttä unohdeta ikinä.
ehkä siirtyisin hieman kauemmaksi ensi-isku alueelta. sitten ihmettelisin, kun vauvapalstalla on niin hiljaista, koska palstan kaikki asiantuntijat on siirretty etulinjaan tykin ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pakattaisiin isännän kanssa auto täyteen ja lähtisimme kaahamaan kohti Haaparantaa. Ukko on jo niin vanaha ettei oteta enää armeijaan, ainakaan etulinjalle. Näössäkin on vikaa niin ei huolita pyssyn taakse.
Tosiasiassa moni muukin tekisi näin, vaikka täällä nyt muuta uhoaa. Korona-aikana se nähtiin, ihmiset ajoivat autojonoissa Leville ajatuksella "kyllä MÄ nyt vähän voin mennä, muiden ei pitäisi".
heti alkaisin selvittää asetoverien puoluetaustoja, jotta tietää mihin selkään kuularuisku sitten vahingossa kääntyy. ja ensimmäisinä tietysti poliitikot laitetaan multiin, koska nehän ne niitä sotia aloittaa, ilman rankaasua. heti vaan nappi ottaan ja jotka karkuun ehtii, niin kova kiiru saada rauha aikaiseksi, ettei se oma nahka vaarannu.
Mikään alue, jolla ei ole ulkorajaa, ei voi olla valtio.