Mitä tekisit jos alkaisi sota?
Kommentit (421)
Sinne on Ukrainassakin isketty missä on tärkeää infraa. Itäkeskus ei sellaista ole, joten voitte olla siellä huoletta, ketään ei kiinnosta
Lähtisin meneen ja perhe mukaan
Armeija hoitaa tehtävänsä, mutta siviilit voisivat eliminoida kaikki vihollisen kansalaiset, jotka ovat pesiytyneet viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. Sodassa sääli on sairautta, ei vihollinen tee eroa lapsen ja vanhuksen välillä, niin yhdenkään vihollisen kansalaisen eliminointi ei pidä herättää sääliä, on kansalaisvelvollisuus hoidella viholliset pois päiviltä.
Eläisin normaalia elämää. Ehkä lopettaisin salilla käynnin ja olisin vaan kotona. Mua ei voi laittaa mihinkään hommiin mielenterveysongelmien takia.
Tekisin kaikkeni Suomen puolesta. Ihan mitä vain. Niin kauan kun henki pihisee.
Ampuisin jokaisen, joka yrittää mennä rajan yli.
Eipä taitaisi olla valinnanvaraa, sillä olen intin käynyt. Sodanaikainen sijoituspaikkakin on tiedossa. Niin on kyllä mun aviomiehelläkin. Kukahan noi 8- ja 12-vuotiaat lapset sitten hoitaa jos vanhemmat joutuu sotimaan?
Jos sodan merkkejä alkaa olla, muutan maasta lasten kanssa. Ukko tehköön mitä lystää. Mun vanhemmat asuu Espanjassa isossa talossa joten mentäisiin sinne.
Lähtisin pois niinkuin muutenkin joudun lähtemään kun ei ole töitä eikä naista. 590 eurolla lusiminen saa muutenkin riittää.
Eiköhän ne ilmoittele, minne pitää mennä hakemaan kamat.
Tekisin juhlallisen ilmoituksen, että minulla ei ole mitään puolustettavaa, joten jos sotaan käsketään niin näytän takapään.
Silmien väliin russakkaa mitä sitä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Pyssy käteen ja rajalle.
Tuo nyt on tyhmintä mitä voi tehdä.
Laittaisin asunnon myyntiin ja menisin hankkimaan kotivaraa. Alkaisin kuntoilemaan.
Jos täällä niin hakisin kaverilta kiväärin lainaan.
Lähtisin hyvissä ajoin halpabudjetin kohteeseen mielellään Pattayalle ja seuraisin sieltä uutisia miten Suomen käy
Sitä varten meillä on viranomaiset, jotka kyllä kertovat mitä tehdä.
Varaisin ruokaa ja muuta hyödykkeitä, miettisin miten perheeni ruokin jos tulee pula. Mies siirrettäisiin nykyisestä työpaikasta varmaan tekemään ammuksia tms. Kasvattaisin puutarhaviljelyksiä. Keskittyisin selviämään. Pakoon ei pääse koska jos sota syttyy niin Ruotsi on siinä osallisena jokatapauksessa. Olen selviytyjä niin kauan kuin henki pihisee joten sillä mentäisiin m.
Itse en lähtisi, koska sodan alettua ei Suomella olisi mitään mahdollisuutta Venäjää vastaan. Armeijan tarkoituksena on luoda pelotetta, mutta oikeassa sodassa mahdollisuudet olisivat olemattomat.
Luulen kyllä, että Loviisa ja muutama satama