Mitä tekisit jos alkaisi sota?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun alkaa tulla enemmän näitä ketjuja, joissa vähätellään Suomen puolustusintoa, tietää, että trollit on liikkeellä ja Venäjä valmistautumassa hyökkäämään tulevaisuudessa.
Niin, olisihan se tosiaan ikävää ajatella, että hyvin moni suomalainen ei koe siksi puolustustahtoa, kun on niin huono-osainen tai tullut niin epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi/ei kohdatuksi lainkaan, vaan syrjityksi.
Ikävä sanoa mutta miehittäjä sinua enemmän sortaisi ja syrjisi.
Tarttuisin kivääriin tietenkin ,kuten isoisäni aikanaan puolusti maatamme. Ja kyllä, olen vanha nainen (63v) muttei todellakaan tulisi mieleenkään luikkia pakoon. Me vanhat sinne etulinjaan joudamme hyvin , nuoria tarvitaan rakentamaan maatamme. Ei ole suuri tappio jos jotain 10v jää uupumaan lopputulemasta. Mutta siitä pidän huolen että muutama tänne hyökännyt lähtee kyllä myös. t.Olen suomalainen enkä mikään housuun pissaava vässykkä
No katso suomen sijaintia sulla on ainoa vaihto ehto ruotsi,no joo on se mailmanturvallisin maa,mutta ei välttämättä nyt.,siis kipitä ruotsiin.
Ukrainassa naisillekin jotka eivät ole käyneet armeijaa, oli löytynyt tehtäviä mm. Dronien lennättämiseen. Sellainen kiinnostaa minua kovasti, jos keskipaksu ja ikääntynyt tanttara hommaan kelpaa. Miksi ei järjestetä kursseja nyt jo? Lisäksi uskoisin sopivani töihin asetehtaisiin ja huoltojoukkoihin. Voitaisiinko vapaaehtoisille naisille myös antaa sodanaikaisen tehtävät tiedoksi? Ilmoittaudun heti, enkä ole sairaanhoitaja vaan toimistotyössä eikä tämä ole välttämätön toimi sotaoloissa, eli joudan mukaan.
Mennään suon yli että heilahtaa.
Olisi elettävä tilanteen mukaan. Niin kauan kun omalla alueella ei moukaroida ja ruoka, sähkö ja talotekniikka toimii, niin mahdollisimman normaalia elämää. Kun pommitukset tai rintamalinja lähestyy omaa aluetta suunnataan poispäin, jos se on mahdollista, vain välttämätön mukaan. Määränpää voi olla epäselvä. Sitten vaan katotaan kuinka tässä käy. Tuskin siinä ehtii edes tajuta, jos kohdalle osuu ja suolet lentää kuusen latvaan, kyllä se on nopeasti ohi.
Ei kiinnosta sota sen enempää kuin Suomikaan, surkea takapajula. Jatkan elämääni jossain kivassa paikassa. Olen taloudellisesti riippumaton.
N44
Vierailija kirjoitti:
Teille pakenijoille tiedoksi, että Suomessa aikuisilla on maanpuolustusvelvollisuus.
Maata voi puolustaa etänä. Tekisin tiktokkiin propagandavideoita.
Tosiaan kun kaksi vaimoa asuu yhdessä niin lähteekö kumpikin sotaan vai jääkö toinen lasta hoitamaan. Jonkun miehen kives lasta. No jos nainen käy armeijan hän toki joutuu. Mutta mies joka ei käy armeijaa joutuu tehtäviin missä muuten hoidetaan yhteiskuntaa ja riippuu ammatista myös. Mutta kun meillä jo on näitä kriisejä ja yk tuo niitä lisää. Ja venäjä. Koittakaa silti pitää varalla karkkia ja limua . Tehän tiedätte että Valko-Venäjä valkovenäläiset on osa sotaa . Sen taas voi katsoa vaikka Google Maps kartasta missä se on. Tehän ette tiedä mitään Suomeen tulleista rikollisista eikun pakolaisista erityisesti Ukrainasta kuin jopa Venäjältä kuin että Syyrian pakolaiset palaa takaisin Syyriaan kun se sota päättyi. Kaikki venäjän autot takavarikoidaan mitä täällä on jäänyt kuin rahat kuin lentokentille. Mikään liikenne ei kulje rajan yli kuin yksi tavarajuna millä toki voi sotilaat kuljettaa. Sitä pitää erityisesti valvoa. Viron kautta ei pääse koska on kiinni raja. Ja siltaremontti. Kai sen ymmärrätte että keino hedelmöitys tapahtuu jonkun miehen siittiöillä. Helpommalla pääsee kun ottaa baarista miehen. No Ukrainan valtion kansalaisia liikkuu julkisissa kuin omilla no varastetuilla autoilla paljon. Heillä on omat tukirahat sodan takia Ukrainan pankista. Että onko nyt sota vai ei. Olisiko ? Liettua ja Latvia on NATO maita kuin VIRO mutta Ukraina ei vielä ole. Mutta Bulgaria on. Puola on. Onko nyt sota kun yritykset on vedetty pois Venäjältä. Google Maps selittää sulle MISSÄ venäjä on. Kaikki yritykset lähti pois valkovenäjältä. Onko nyt sota ? Onko. Erilaiset ääri liikkeet uskonnot ja kommunismi liikkuu globaalisti. Ryöstelyt on joka päiväistä. Täällä on kokoajan sota päällä. Sä voit lukea muiden maiden uutisista paremmin onko sota vai ei. Täällä on venäläisiä toimittajia. Vaikuttaa uutisointiin. Myös posti ei kuljeta mitään Venäjälle. Eikä venäjän korteilla voi ostaa mitään netissä. Onko sota vai ei.
Jäisin odottelemaan ohjeita. Olen jo 62-v, joten tokko mihinkään tarvittaisiin.
Tytär on juuri täysi-ikäinen. Jännittäisin, käsketäänkö hänet jonnekin. Luultavasti ei. Katsoin mun isän vanhaa lukion vuosikirjaa ja poikaoppilaat olivat hävinneet luokalta sotaan ja tytöt jatkoi lukiossa. (Pojat sai silti yo-todistuksen, jollei ollut nelosia todistuksessa)
Jos tänne Turkuun hyökättäisiin mereltä ja siviilien käskettäisiin lähteä, lähtisin Tanpereelle. Jos molempiin kaupunkeihin, niin sitten en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille pakenijoille tiedoksi, että Suomessa aikuisilla on maanpuolustusvelvollisuus.
Maata voi puolustaa etänä. Tekisin tiktokkiin propagandavideoita.
Niin ja osoiteeseen missä asut voidaan lähettä mies ja ase,niskasta kiini etärunkkaria ja suomea puolustamaan sinä paskahousu sanoo hän.
Mökillähän minä. En tiedä milloin tieto sodan loppumisesta tavoittaisi minut. Ehkä 3 vuoden kuluttua alkaisin kyselemään miten menee.
Meillä on sota päällä ja nää kyselee mitä tekisit. Eikö täs olla ahkeroitu jo 3 vuotta tukea Ukrainaan ja pakolaisia syötetty. Eduskunnassa tosin jotkut on auttanut venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Mökillähän minä. En tiedä milloin tieto sodan loppumisesta tavoittaisi minut. Ehkä 3 vuoden kuluttua alkaisin kyselemään miten menee.
Et pystyisi olemaan omavarainen mökillä.
Mietipä, miksi Suomessa on ollut nälkävuosia aika ajoin. Kyllä silloinkin kalastaa ja metsästää osattiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sarjatulta mökkiin ,siinä oli vapaa kämppä ilman omistajaa joen mietihän uudesti sitä mökkielämää.
TÄYS RÄHINÄ .
Ja VENÄJÄ MURKSKATAAN.
Viimeiseen mieheen. Ei kiveä kiven päälle !
Tulitetaan kaikki mäsäksi.
Ja kaikki mikä palaa, se poltetaan.
Istuisin täällä vanhassa torpassani. Sitten hauduttaisin muutaman tunnin leivinuunissa karjalanpaistia. Söisin, joisin punaviiniä. Sitten nostaisin käden lippaan ja ampuisin itseni.
Oon sauraanhoitaja, menisin minne käsketään
Mieti kaks kertaa kannattaako oman maan kansalaisia vainota ja kiusata. Nimittäin sodassa kosto on suloinen, kiusaajille.
Pääsenkö minäkin mukaan?!😍🤗