Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italiassa on 3300 sutta, Suomessa vain 300, miten italialaiset hyväksyy ne noin paljon paremmin?

Vierailija
02.03.2025 |

Italiassa on ihmisiäkin 10 kertaa Suomen väkiluku. 

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pääasiassa siellä korkealla vuoristossa.

Vierailija
42/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä 300 sutta voitas aidata kehäkolmosen sisäpuolelle sinne missä niitä rakastetaan ja hellitään. Jäi meille susien karttajille tää muu Suomi.

Siksi koska susi oikeasti kuuluu Suomen luontoon! Te sisäsiittoiset hullut voitte painua muualle jos kantti ei kestää elää luonnon lähellä. Luuletko, että Suomalaista luontoa puolustetaan ainoastaan kehä III:n sisällä? 

Susia ei ollut Suomessa minun asuin alueella 100 vuoteen ja hyvin pärjättiin ilman, nyt minun lasten pitää elää jatkuvassa vaarassa jonkun viherhihhulin unelmien vuoksi.

Mitäs seuraavaksi, Siperian tiikerikö? Oon varma että se on joskus tallustanut täällä ja sekin siten kuuluu Suomen luontoon.

Mitä jos kutsut ne lapsesi sieltä hangesta jatkuv

Kuule sudet ovat tappaneet tuhansia ihmisiä suomessa.siksi ne kaikki pitää tappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä 300 sutta voitas aidata kehäkolmosen sisäpuolelle sinne missä niitä rakastetaan ja hellitään. Jäi meille susien karttajille tää muu Suomi.

Siksi koska susi oikeasti kuuluu Suomen luontoon! Te sisäsiittoiset hullut voitte painua muualle jos kantti ei kestää elää luonnon lähellä. Luuletko, että Suomalaista luontoa puolustetaan ainoastaan kehä III:n sisällä? 

Susia ei ollut Suomessa minun asuin alueella 100 vuoteen ja hyvin pärjättiin ilman, nyt minun lasten pitää elää jatkuvassa vaarassa jonkun viherhihhulin unelmien vuoksi.

Mitäs seuraavaksi, Siperian tiikerikö? Oon varma että se on joskus tallustanut täällä ja sekin siten kuuluu Suomen luontoon.

Vielä paremmin Suomi pärjäisi ilman sinua ja per

Kyll juu pärjättiin kun niitä sai metsästää että ne pysyivät ihmisarkoina. Nyt nää suojelusudet käy jo iltalenkilläkin lähes päälle. Sudet kuuluu erämaihin, ei ihmisten talojen nurkille.

Vierailija
44/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat susitiheydet on Varsinais-Suomessa, silti susivihaa on kummallisesti niillä seuduilla joissa susia on vähän esim. Savossa ja Itä-Suomessa. 

Missä savolainen, siellä ongelma. Katsokaa vaikka Helsingin Jakomäkeä, johon muutettiin 50 vuotta sitten Savosta. Eivät ole vieläkään integroituneet.

Vierailija
45/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnistajana aina ihmettelen, missä ne Suomen vaaralliset sudet ja karhut on. Iltarasteja on joka viikko sen sadalla pikkukylällä, metsätien takana peltojen ulottumattomissa. Silti suunnistajat ei ikinä petoja kohtaa, vaikka ainakin ratansa ensimmäiset juoksee yksin ihan umpimetsään.

No sä voisit ihmetellä tuota sen lampurin kanssa jolta sudet tappaneet lampaita. Meidän lähellä asustelee susia ja mäkin käyn metsässä ihan normaalisti eikä ne sudet haittaa itseäni. Kissat ja koirat kylläkin pidetään sisällä eikä jätetä yksin ulos, kaiken varalta. Mutta ymmärrän myös niitä, joita sudet haittaa elinkeinon puolesta.

Me asutaan susialueella ja vuohet pysyneet ihan hyvin turvassa kun on kunnon aita tarhan ympärillä ja vielä sähköt. Toki, nämä ovat ihan kotitarvevuohia, niin ei ole tarve syöttää näitä susille petovahinkokorvauksien takia.

Vierailija
46/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on myös enemmän saaliseläimiä susille koska talvi vastaa siellä Suomen syksyä.

Vierailija
47/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajalle, miksi ei?

Ihminen on itse rajoittanut kaikkien muiden eläinten elinpiiriä omalla toiminnallaan ja täällä oli varmasti susia jo ennen ensimmäistäkään suomalaista. Tosin saamelaiset taitavat olla niitä suurimpia petoeläinten vihaajia porotalouden takia.

Et vastannut kysymykseen 

Aha. No sit se on just nin!

Vierailija
48/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähes päälle.voi saatana mäkin olen lähes miljonääri.

Vierailija
49/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 42 trollauksesta 0/5.

Vierailija
50/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susi kuuluu Italian mytologiaan.

Ne miettivät Rooman perustajan.

Vai oliko niin.

Susi imetti kaksosia, toinen heistä oli Romulus, joka sittemmin perusti Rooman. Roomassa on aiheesta patsas.

Mitä tekemistä tuolla sadulla on tämän aiheen kanssa? Täällä keskustellaan oikeista susista eikä höpötarinoita.

Vierailija
51/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnistajana aina ihmettelen, missä ne Suomen vaaralliset sudet ja karhut on. Iltarasteja on joka viikko sen sadalla pikkukylällä, metsätien takana peltojen ulottumattomissa. Silti suunnistajat ei ikinä petoja kohtaa, vaikka ainakin ratansa ensimmäiset juoksee yksin ihan umpimetsään.

Yksi hyvä kaverini on syntynyt ja asunut useita vuosia itärajan tuntumassa Ilomantsissa, mutta hänelläkään ei ole mitään suoria näköhavaintoja susista ja karhuista vaikka siellä päin Suomea niitä pitäisi olla enemmänkin. Hän ei ole myöskään kokenut että se olisi jotenkin vähentänyt hänen luonnossa liikkumista tai urheiluharrastuksia.

Vierailija
52/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole enää kovin laajoja erämaita, kiitos urpojen joiden on pakko änkeä ahterinsa joka paikkaan. Näytä minulle Lapin ulkopuolelta paikka, jossa ei olisi yhden ensimmäistäkään taloa tai mökkiä 20 km x 20 km alueella. Suden reviiri saattaa olla 40-50 km säteellä!

Vierailija
53/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sudet käyvät lähes päälle. hyvät naurut tuli.

sit ne on varmaan sun mielestä tapettava kaikki.

Vierailija
54/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa, että sä painuisit sinne kehäkolmosen sisäpuolelle.

Ahne sukupolvi, esinahattomat vapaamuurarit, kalergipsykopaatit ja savolaiset siellä tekevät yhteistyössä kaikkensa maan tuhoamiseksi.

Vierailija
55/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus 30.000 Gansterisutta.

Vierailija
56/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä persujuntit haluavat tappaa kaiken mikä liikkuu.

Susi oli ensin, sitten ihminen levittäytyi suden alueille.

Vierailija
57/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat susitiheydet on Varsinais-Suomessa, silti susivihaa on kummallisesti niillä seuduilla joissa susia on vähän esim. Savossa ja Itä-Suomessa. 

Missä savolainen, siellä ongelma. Katsokaa vaikka Helsingin Jakomäkeä, johon muutettiin 50 vuotta sitten Savosta. Eivät ole vieläkään integroituneet.

Ikuinen savolainen.

Vierailija
58/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä voisit ihmetellä tuota sen lampurin kanssa jolta sudet tappaneet lampaita. Meidän lähellä asustelee susia ja mäkin käyn metsässä ihan normaalisti eikä ne sudet haittaa itseäni. Kissat ja koirat kylläkin pidetään sisällä eikä jätetä yksin ulos, kaiken varalta. Mutta ymmärrän myös niitä, joita sudet haittaa elinkeinon puolesta.

Minun tuntema lammastilallinen osti kaksi laumanvartijakoiraa, ja "petotuhot" lopui. Tosin siinä kävi samaan aikaan myös niin, että heidän orihevosen tarhasta löytyi naapurin metsästyskoira kuoliaaksi potkaistuna. Koira oli sillä kertaa yrittänyt orihevosta, tassunjäljet tarhassa oli 1:1 samat mitä oli lampaita ajaneen "suden" jäljet. Eli tavallaan turha ostos oli ne laumanvartijat, kun hevonen lopetti ongelman kerrasta.

Naapuri yritti vielä vaatia korvausta koirastaan. Nauroivat pihalle.

Vierailija
59/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 88v puoli sokea mummo kävi ruokkimassa isoa koiraa pellon reunassa  kun sillä ei kuulemma ole kotia .lähdin mukaan  ja susihan se oli eikä koira.

Vierailija
60/253 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Italiassa oikeasti noin monta sutta? Pitää tarkistaa, ehkä ne ovat hyvin keskittyneet vuoriston uumeniin.

Asuin aika yksinäisellä paikalla Italiassa 6 vuotta, iso talo ja näköetäisyydellä kolme muuta taloa. Kyllä eläimiä näki joka päivä, iltojen hämärtyessä villisikoja poikasineen, peuroja sama. Metsäisellä kylätiellä oli paras ajaa 30 mittarissa kun saattoi yhtäkkiä lauma tienreunasta hypätä tielle. Ihan talon läheisyyteenkin tulivat peurat. Kuuden vuoden aikana näin kaksi sutta, isomman ja nuoremman suden, tulivat ihan talon pihalle ja aluksi luulinkin niitä koiriksi. Oli metsästysaika ja koiria oli liikkeellä, kun joskus lähtivät omille teilleen. Suomessa kasvoin maaseudulla, joten en eläimiä sinänsä pelkää, susia tietty vältän, eikä niitä päiväsaikaan koskaan näkynytkään. Toscanassa olen. Tarkastapa paljonko susia on Italiassa ja Ranskassa.Saatat yllättyä.