Yli vuoden asuminen Vantaalla riitti
Muutin yli vuosi sitten Vantaalle työn perässä ja nyt muutan pois.
Vantaa on ankea kaupunki ja huono-osaisuutta on paljon.
Kommentit (190)
Melkoisia ennakkoluuloja tietämättömiltä, kuinkas muuten. Asuin noin 40 vuotta pk-seudulla muutamassa paikassa, en kuitenkaan itse Vantaalla. Tunnen sieltä paljon porukkaa ja tietysti liikuinkin siellä paljon, kun en ole mikään mökkihöperö. Vantaa ei eroa käytännössä mitenkään Espoosta tai Helsingin ei-kantakaupungista. Ihan samoja ongelma-alueita, keskiluokkaa ja rikkaiden linnoituksia pahalta maailmalta löytyy kaikista. Pienillä tilastollisilla eroilla ei ole mitään merkitystä, kun yksi pieni ihminen ei kerralla voi asua koko Vantaalla.
Tai no, koska maine ja tilastot, Vantaalta löytyy ihan kivoilta alueilta asuntoja halvemmalla. Jos joskus itse palaisin pk-seudulle, varmaan Vantaalta siksi etsisin kämppää ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan.
Tiesitkö että Tikkuri-kauppakeskus tullaan jyräämään maan tasalle ja tilalle tehdään ankea laatikko-citymarket?
Muutin juuri Vantaalta pois. Muuttoviikolla poliisi sekä siviilipoliisi kävi ensin yhdessä rapussa. Sitten eräänä toisena päivänä kävi toisessa rapussa poliisi ja ambulanssi. Kuudessa vuodessa meni meininki aika levottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Espooseen
Ei ikinä Espooseen. Ei, ei, ei.
Vierailija kirjoitti:
Lehtiartikkelissa Vantaan Myyrmäki on vaarallisin kaupunginosa. Yritän etsiä linkin.
En tunne ketään, joka haluaisi asua Myrtsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtiartikkelissa Vantaan Myyrmäki on vaarallisin kaupunginosa. Yritän etsiä linkin.
Kuitenkin siellä on neliöhinnat samalla tasolla kuin Naantalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen osti sieltä juuri asunnon. Yritin vähän varoitella, mutta ei, Mytsiin täytyi päästä.
Parikymmentä vuotta olen asunut Tikkurila Jokiniemi akselilla, eikä ole ollut valittamista. Mutta nyt parin vuoden sisällä meno on mennyt sen verran epämääriseksi, että muutto muualle on harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan.
Jokaisessa isommassa kaupungissa on alueita, johon joku ei halua muuttaa. Esimerkiksi itse en muuttaisi Helsingin kantakaupungin alueelle mihinkään. Lähiöt ovat ok, jos saan itse valita mikrosijainnin.
Elävä esimerkki mikrosijainnista. Vantaalla pääkadun toisella puolella pelkkiä omistusasuntoja, kerrostaloissakin uima-altaat yms puistomaiset pihat jne kivoja juttuja. Toisella puolella taas eteläisimmistä maista tulleita ja yli 500v täällä asuneita mutta silti yhteiskuntaan int
Pakko kysyä että puhutaanko nyt Myyrmäestä. Kuulostaa sen verran tutulta :D
Muutin pois vuosien asumisen jälkeen, levotonta. Jumbon läheisyydessä on pari hyvää postinumeroaluetta mutta sielläkin jo ekat huonot merkit ilmassa. Kehitys on nopeaa.