Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella hakemuksella niitä töitä saa?

Vierailija
02.03.2025 |

Kilpailu työpaikoista on kovaa ja omakin työpaikka lähdössä alta. CV:n väkersin eilen kokonaan alusta uudelleen ja siihen olen nyt ihan tyytyväinen. Mutta se työhakemus... Siihenkin on pohja tehtynä, mutta teksti vielä uupuu. Tällä hetkellä vain yksi oman alan paikka tässä kaupungissa haku auki, joten en haluaisi homman kaatuvan huonoon hakemukseen. En ole ikinä työllistynyt työhakemuksen kirjoittamisen kautta, joten ilmeisesti en niitä osaa tehdä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat kertomalla itsestäsi tyyliin: Olen 38-vuotias kolmen lapsen äiti Keuruulta. Perheeseeni kuuluu lasten lisäksi aviomies ja kaksi kultaista noutajaa. Harrastan lenkkeilyä ja neulontaa.

Vierailija
2/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisella, mitään työpaikkoja ei ole. Kiitos kokkarepaskapersujen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitat kertomalla itsestäsi tyyliin: Olen 38-vuotias kolmen lapsen äiti Keuruulta. Perheeseeni kuuluu lasten lisäksi aviomies ja kaksi kultaista noutajaa. Harrastan lenkkeilyä ja neulontaa.

Ei ikä tai siviilisääty, perhe kuulu työnantajalle!

Vierailija
4/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus?  Sain olla työttömänä 4kk kun mulle soitettiin ja sanottiin, tule aamulla klo 5.30 siihen hallin eteen.  En edes tiennyt missä se halli tarkalleen ottaen on.  Lupasin mennä vasta maanantai aamuna joka sitten sopi.  Nyt olen 7kk ollut siellä töissä.

Vierailija
5/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä hakijoita todella paljon. Oman työpaikan avoimeen tuli yli 500 hakemusta, josta suurin osa päteviä. Kaverin työpaikan avointa paikkaa haki yli 700 hakijaa, joista lähes kaikki tehtävään päteviä. Toki molemmissa paikoissa oli myös yli- ja alikoulutettuja, mutta silti.

Vierailija
6/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy vain rohkeasti sukulaisilta.

Vierailija
7/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video itsestä max 30 v hymyilevänä naisena. 

Vierailija
8/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemus?  Sain olla työttömänä 4kk kun mulle soitettiin ja sanottiin, tule aamulla klo 5.30 siihen hallin eteen.  En edes tiennyt missä se halli tarkalleen ottaen on.  Lupasin mennä vasta maanantai aamuna joka sitten sopi.  Nyt olen 7kk ollut siellä töissä.

Mikä ala?

Vierailija
9/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatteluun pääsee kun työhakemus alkaa sanoilla:  Hei, olen 27-vuotias ja tällä hetkellä töissä Xxxx:ssä Lontoossa. 

Vierailija
10/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Yksi työnantaja inhoaa persoonallisia hakemuksia, toinen ei tykkää muodollisista vaikka hakisi ihan samankaltaista tehtävää. Kokemusta näet tästä on. Nyt on töitä, mutta loppuu kesällä. 

Vierailija
11/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastatteluun pääsee kun työhakemus alkaa sanoilla:  Hei, olen 27-vuotias ja tällä hetkellä töissä Xxxx:ssä Lontoossa. 

Xxxxx paikalle joku näistä:

https://time.com/collection/worlds-best-companies-2024/

Vierailija
12/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tekoäly tai botti rankkaa hakemukset pois ennen kuin ihminen vilkaiseekaan niitä. Pitäisi käydä tekoälyllä tekoälyä vastaan, että on edes teoreettinen mahdollisuus. Mutta sitten ihminen toteaa, että oli liian kliininen jne.

Vierailija
13/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työpaikoista menee sukulaisille ja tutuille. Eli omassa hakemuksessa ei välttämättä ole mitään vikaa. Olen saanut 2 työpaikkaa samanlaisella hakemuksella ja sillä samalla hakemuksella myös valitettavasti sinua ei kutsuttu haastatteluun -tuloksia.

Vierailija
14/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua parempaa saatte hakea. Jos minut otatte, ette tule pettymään. Tämän voin varmuudella luvata käsi raamatulla.

Vierailija
15/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut silloin, kun on kiire, kun voin aloittaa heti, pystyn työhön jotenkuten ja muita nuo ehdot täyttäviä hakijoita ei ole. Jos on yksikin muu ehdot täyttävä, niin en saa työtä. 

Vierailija
16/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue työpaikkailmoitus tarkasti ja sisäistä millaista osaamista ja henkilöä haetaan.

Räätälöi jokaiseen CV hakemaasi tehtävään erikseen, 1-2 sivua.

Kirjeen tarkoitus on herättää mielenkiinto. Sisällytä siihen paljon avainsanoja työpaikkailmotuksesta, jotta menee mahdollisesta automaattisesta karsinnasta läpi. Yritä kertoa miksi olisit hyvä valinta ja mitä lisäarvoa voisit tuoda.

Mahdollista haastattelua varten mieti tarina, jolla myyt itsesi. Valmistaudu etukäteen miten vastaat yleisimpiin vakiokysymyksiin. Ole ajoissa. Ole ystävällinen ja kohtelias kaikille ihmisille. Voit myös googlata etukäteen tietoja haastattelijasta ja yrittää löytää haastattelussa yhteistä henkilökemiaa.

Vierailija
17/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa edes tehdä työhakemusta nykyaikana. Onko se sähköposti se hakemus, ja CV liitteeksi? Vai sähköposti jonka liitteeksi hakemus ja CV? Ei tarvi irvailla, en ole joutunut yli 20 vuoteen hakemaan töitä...Kiitos jos joku vastaa asiallisesti! Ei tällaista neuvota missään.

Vierailija
18/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt itsesi työnantajalle hyvällä hissipuheella.

Vierailija
19/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain silleen että hain vapaana olevaa työpaikkaa sanoilla: Olisin kiinnostunut työstä ja palkkatoiveeni on tämä. Sain paikan.

Vierailija
20/44 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää erottautua persoonallisuudellaan, mutta muistaa copypastettaa täysin samoin sanakääntein työpaikkailmoituksen asiat. Jos ilmoituksessa halutaan reipas ja ahkera, mutta kirjoitat olevasi ripeä ja kova tekemään töitä, hakemuksesi päätyy roskikseen, koska työnantaja tulkitsee väärät sanakäänteet niin, ettet ole lukenut ilmoitusta. Muista myös vakuuttaa motivaatiollasi ja että ko paikka on unelmatyösi ja märkä unesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi