Yli vuoden asuminen Vantaalla riitti
Muutin yli vuosi sitten Vantaalle työn perässä ja nyt muutan pois.
Vantaa on ankea kaupunki ja huono-osaisuutta on paljon.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espooseen
No höpö höpö. Vantaalta ei todellakaan kannata muuttaa Espooseen. No ehkä joku Siikajärvi -Nuuksio -alue vois menetellä.
No ei se tietenkään taloudellisesti kannata, kun Espoossa asunnot maksavat enemmän, mutta elämä on mukavampaa.
Vantaalla elämä on omien kokemusten perusteella rennompaa. Espoolaiset mittaavat kaiken omaisuudessa, palkassa jne. Jos olet köyhempi, et ole mitään, jos rikkaampi alkaa välittömästi per*een nuolenta ja suosiontavoittelu. Vantaalla ja Helsingissä saat olla oma itsesi, kukaan ei kysele, että paljonko tienaat, mitä omistat jne...
Et sitten vielä typerämpää yleistystä olisi keksinyt, jos oikein olisit yrittänyt?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Taitaa olla sijoitukset mennyt pe*siilleen, kun noin vtuttaa... Tais vaimo lähteä rikkaamman ja komeamman matkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa.
On heitäkin kyllä. Mutta itse liikun työn puolesta väliä Helsinki keskusta-Ruoholahti ja Helsinki keskusta-Malminkartano-lentokenttä. Havaintojeni mukaan ko alueella on runsaasti ulkomaalaistaustaisia joilla ei ole päivällä pakottavaa menoa. Keskellä päivää enemmistö. Aamuisin ja iltapäiväisin katukuva muuttuu noin tunniksi-pariksi kun on työmatkaliikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa.
On heitäkin kyllä. Mutta itse liikun työn puolesta väliä Helsinki keskusta-Ruoholahti ja Helsinki keskusta-Malminkartano-lentokenttä. Havaintojeni mukaan ko alueella on runsaasti ulkomaalaistaustaisia joilla ei ole päivällä pakottavaa menoa. Keskellä päivää enemmistö. Aamuisin ja iltapäiväisin
Esimerkiksi mainitsemassasi Malminkartanossa on paljon HOAS:n asuntoja, jossa asuu hyvin monista maista lähtöisin olevia opiskelijoita. Suurin osa heistä taitaa opiskella kansainvälisissä tutkinnoissa, koska suomi ei ole edes auttavasti hallussa. Toki sen verran ymmärtävät, että pyytävät puhumaan englantia, kun joku kysyy jotain suomeksi. Toki mikään ei takaa, että opiskeluiden jälkeen jäävät Suomeen töihin.
Huomaa taas tästä ketjusta miten palstalla liikkuu porukka joka kuvittelee olevansa jotenkin muita parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä vain rikkailla alueilla on järkevää porukkaa, koska sinne ei Kela kustanna notkujien asumista.
Tämä.
Itse asun uudella omakotitaloalueella (satakunta tällä vuosikymmenellä tehtyä taloa), missä halvinkin pikkutorppa maksaa vähintään sen 300 tonnia. Kalleimmat varmaan siellä 6-700 tonttua. On se mukavaa elämää kun naapurit ovat samasta tai ylemmästä tuloluokasta kuin mitä itse olet.
Palstan trolli luulee, että tuollaista kadehditaan. Kyllä omassa lapsuudessa oli ihan hyvin tonttia ja sai asua isosti, mutta en ole päivääkään halunnut keskiluokkaisten tai varakkaiden elämää. Tontin koko ja omistaminen ei tee ihmistä onnelliseksi. Niillä keskiluokkaisilla ja varakkailla on ihan samat sosiaaliset ongelmat kuin muillakin. Kyllä niilläkin naapurit riehuu kännissä, ei siitä raha
Ei pidä paikkaansa. Ei ole samoja sosiaalisia ongelmia kuin muilla. Ei täällä kukaan ole ikinä riehunut kännissä eikä muutenkaan. Kulisseissa eletään, mutta niinhän muissakin sosiaaliluokissa eletään. Ainoo keksimäni miinuspuoli on se, että älyllisesti ja sivistyksellisesti useimmat ovat moukkia. Ei varallisuus ihmistä fiksummaksi tee, mutta junttejahan muissa sosiaaliluokissa on siltikin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussilla olen mennyt kartanokosken ohi siellä on vantaan hienommat talot
Se on totta, arkkitehtuurisesti on todella kaunista. Asunnot ovat vaan kauhean pieniä ja ahtaita kun tungetaan 99 neliötä kolmeen kerrokseen.
Pahin ongelma kuitenkin että siellä(kin) on todella paljon ma.......t.....ja, mutta niin on joka puolella pääkaupunkiseutua. Ainoastaan jossain Helsingin hienoissa paikoissa
kuten Kruununhaka ja Eira ei niistä tarvitse niin paljon kärsiä.
Tuohon ei taida olla kuin yksi hoito...
Itse en käy Vantaalla edes panemassa. En kyllä Espoossakaan kuin ehkä Westendissä. Stadissakaan en idässä ja muuallakin valikoidusti. Asuinpaikan kysyn aina ihan ekana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä ja ankea niin kaupunkiympäristön kuin luonnonkin puolesta. Asuin itse itä-vantaalla. Asun nykyään pienemmällä paikkakunnalla, missä on enemmän uimarantoja, kauniimpia ulkoilualueita sekä nätimpi ja kaupunkimaisempi keskusta missä kaikki tarpeellinen (ei tarvi lähtee ajelee busseilla ja k-junalla, fillarilla polkasee kaikkialle) Paikoitellen erittäinkin paljon huumeidenkäyttäjiä. Runsaasti myös maa han muuttajia, todella monella alueella yli 30 % ja muutamilla jopa yli 50 % , kokonaisuutenakin melkein 30 % ja nousevat kaiken aikaa, eikös pitänyt välttää Ruotsin tie ja eriytyminen? Asunnot vähänkään järkevillä alueilla helposti yli 400 000 € .
Köyhälle kaikki on kallista.
Et sitten Sipookorvessa käynyt ulkoilemassa, vaikka Itä-Vantaalla asuit?
Tuolla asenteella ei kyllä viihdy missään...
Asenteella?? Pahempi toi sun suvakkiasentees näyttää olevan. Kato kun sinne sipoonkorpeenkin pitää mennä omalla autolla. Tuskin sinne mitään julkisia kulkee, eikä todellakaan ole missään kävelymatkan päässä.
Minä ainakin haluan päästä ulkoilureiteille suoraan kävellen kotoota. Eli ei hirveän kaukana saa olla.
eri
"Asenteella?? Pahempi toi sun suvakkiasentees näyttää olevan. Kato kun sinne sipoonkorpeenkin pitää mennä omalla autolla. Tuskin sinne mitään julkisia kulkee, eikä todellakaan ole missään kävelymatkan päässä.
Minä ainakin haluan päästä ulkoilureiteille suoraan kävellen kotoota. Eli ei hirveän kaukana saa olla.
eri"
Niin asioista voi ottaa selvää ja muodostaa oman mielipiteensä sitten. Tai sitten voi suhtautua kaikkeen vieraaseen ennakkoluuloisesti...
Eli et tiedä alueesta yhtään mitään, kunhan länkytät. Sipookorpeen kyllä menee julkista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on käsitteenä aika suuri. Puhutaan kuitenkin 240:n neliökilometrin alueesta. Paljon löytyy myös rauhallisia harvaan asuttuja alueita, mutta aina kun puhutaan Vantaasta, niin tunnutaan tarkoittavan vain Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Hakunilan ja Korson alueita. Niihin en muuttaisi.
Korsossa on myös kivoja omakotitaloalueita, ei koko Korso ole sama kuin aseman lähistö.
Vierumäki on nättiä aluetta ja alue ennen Saviota.
En tajua myöskään, mitä erityistä vikaa Martinlaaksossa on. Asemalla/ostarilla hengailee toki joitain juoppoja/narkkeja, mutta pääkaupunkiseudun mittapuulla ei edes erityisen pahasti. Arkkitehtuuri ankeaa, mutta taaskaan ei mitenkään massasta poikkeavaa.
Me asumme Martsarissa. Hyvät ulkoilumaastot, joka suuntaan pääsee liikkumaan vaivattomasti niin julkisilla kuin omalla autollakin. Ihan peruslähiö. Vanhuksia täällä asuu todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin ne alkaa olemaan Espoossakin, poislukien Nuuksio ja keskuspuisto. Näissä pikkumetsiköissä saattaakin löytyä jännää elämää ja epämääräisä tyyppejä möyrimässä puskista esiin, ei paljon huvita koiran kanssa näissä kyllä lenkkeilä eikä yksinkään. Harmi että tämä on mennyt tällaiseksi.
Espoossa sentään keskuspuiston lähellä aika paljon asutusta, joten isompi mahdollisuus asua íhan sen lähellä. Vantaalla taas ainoa tämäntyyppinen kunnon metsä Sipoonkorpi joka sijaitsee ihan kaupungin itäosassa joten suurimmasta osasta Vantaata sellainen matka että ei järkevän kävelymatkan päässä kotoa ole se.
Vantaalla on mm. Petikon ulkoilualue. Aivan täyttä metsää, metsää pitkin pääsee halutessaan ties kuinka pitkälle pohjoiseen (varmaan ainakin Klaukkalaan asti) ja lännessä Espoon Serenaan (varmasti siitäkin eteenpäin länteen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espooseen
No höpö höpö. Vantaalta ei todellakaan kannata muuttaa Espooseen. No ehkä joku Siikajärvi -Nuuksio -alue vois menetellä.
No ei se tietenkään taloudellisesti kannata, kun Espoossa asunnot maksavat enemmän, mutta elämä on mukavampaa.
Vantaalla elämä on omien kokemusten perusteella rennompaa. Espoolaiset mittaavat kaiken omaisuudessa, palkassa jne. Jos olet köyhempi, et ole mitään, jos rikkaampi alkaa välittömästi per*een nuolenta ja suosiontavoittelu. Vantaalla ja Helsingissä saat olla oma itsesi, kukaan ei kysele, että paljonko tienaat, mitä omistat jne...
Ai hitto senkö takia ne jannut Suvelan Alepan edessä kysyivät, että oisko mulla rahaa. Halusivat selvittää kannattaako tavoitella suosiota.
Olen asunut Vantaalla n.40 vuotta alueilla Hiekkaharju/Simonkylä ja jopa unettavaa verrattuna esimerkiksi Helsingin Pukinmäkeen, jossa myös asuin joitain vuosia, en milloinkaan muuttaisi takaisin sinne. Havukoskella Vantaalla asuin hetken, sitä en erityisesti kehuisi, ellei tahdo ostaa edullista asuntoa ja kävellä vain pysäkille/asemalle/kauppaan. En kokenut vaaralliseksi kuitenkaan, hyvät palvelut. Isommissa kaupungeissa riippuu kaupunginosasta ja siitä onko lapsia, mikä on hyvä paikka.
Helsingin keskustahan taitaa olla vaarallisin paikka, jos tahtoo rillutella ja sekoilla. Samat ongelmat löytää lähiöissäkin.
Tikkurilassa oon viihtynyt jo kaksi vuotta. Hyvät lenkkeilymaastot. Koiran kanssa en pelkää mutta onhan täällä noita huumeita liikkeellä aika tavalla ja paljon ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako? Alle viisi. Ja niitä muita kymmenin tuhansin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako? Alle viisi. Ja niitä muita kymmenin tuhansin.
Ota selvää asioista, ennen kuin teet itsestäsi pelleä. Tosin ei sun tarvitse tehdä, kun olet jo.
Miksi Vantaan Länsimäki ei ole Itämäki, kun sehän on itäistä Vantaata? Yritetäänkö tässä häivyttää se fakta, että idästä ei ole koskaan tullut mitään hyvää?