Yli vuoden asuminen Vantaalla riitti
Muutin yli vuosi sitten Vantaalle työn perässä ja nyt muutan pois.
Vantaa on ankea kaupunki ja huono-osaisuutta on paljon.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden Suomessa joutuu rakentamaan korkeaa aitaa omakotitalon ympärille.
Olen puhunut monta vuotta, että miksihän ok-asujat eivät aitaa tonttejaan, ja tee portteja.
Me tehtiin, niin eipä ole tullut sen koommin kutsumattomia kulkijoita ovelle äkisemään.
Itse ainakin mieluummin valitsen sellaisen alueen, jossa aitaa ei tarvita tai aita voi olla nätti maisemaan ja maastoon sopiva, ei mikään ruma tiilimuuri.
Vierailija kirjoitti:
Asunut Vantaalla jo yli 20 vuotta eikä tarvetta muuttaa.
Samoin, ja tosi rauhallisessa talossa asutaan, eipä juuri mitään kuulu naapureista, vaikka nimitaulussa on ainakin puolitusinaa eksoottista sukunimeä. Jostain syystä nyt Vantaata kuulu halveksia vaikka samanlaista koko pääkaupunkiseutu on,
Stidilässä se uusi rakennuskanta on todella rumaa, niin kuin Fisulassakin.
Vantaan pakettiautolandiassa oli kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa.
koulutetut ja kovapalkkaiset ovat kyllä iso vähemmistö.
Niin no yleensä mitä isommista palkoista ja korkeammista tehtävistä on kyse, sitä vähemmän niitä on. Ei suomalaisistakaan läheskään kaikilla ole korkeakoulututkintoa tai yli 10 000€/kk tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, ja tosi rauhallisessa talossa asutaan, eipä juuri mitään kuulu naapureista, vaikka nimitaulussa on ainakin puolitusinaa eksoottista sukunimeä. Jostain syystä nyt Vantaata kuulu halveksia vaikka samanlaista koko pääkaupunkiseutu on,
Vantaa on perinteisesti työvänluokkainen kaupunki, Espoon pilaa wannabetärkeät ja Helsingissä ei juuri kukaan kiinnitä mitään huomiota muihin ihmisiin, jos ei kyseessä ole joku joka omalla käytöksellään vaikuttaa muiden elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa.
Tämä. Itse asiassa ylempi on väärässä väitteensä kanssa, notkuja on yleensä nimittäin kantasuomalainen. Matalasti koulutetun ma mun työllisyysprosentti on ihan ok ja paljon korkeampi kuin matalasti koulutetun kantiksen. Ihan tutkitusti. Ne kelan rahoilla elelevät ovat siis ihan suomalaisia.
Vantaallakin on akateemisia asuinalueita, joissa voisin ihan hyvin asua ellei pitäisi huomioida työmatkaa. Ihan turha niputtaa kaupungin kaikkia asuinalueita yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ensi vuonna tulee 20 vuotta. Ja olen hyvätuloinen nettoveronmaksaja ja asun oikein rauhallisella omakotialueella. Juna-asemalle on useampi kilometri ja se on juuri sopiva etäisyys rauhattomaan roskaväkeen.
Mulle riitti kaksi viikkoa, jotka asuin väliaikaisesti Vantaalla. Päätin etten aio muuttaa Vantaalle vaikka sijainnin puolesta se olisikin järkevin vaihtoehto. Onneksi löysin mieluisen asunnon vähän sivummalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on käsitteenä aika suuri. Puhutaan kuitenkin 240:n neliökilometrin alueesta. Paljon löytyy myös rauhallisia harvaan asuttuja alueita, mutta aina kun puhutaan Vantaasta, niin tunnutaan tarkoittavan vain Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Hakunilan ja Korson alueita. Niihin en muuttaisi.
Ainoa, mihin en noista välttämättä muuttaisi olisi Tikkurila, toki sieltäkin löytyisi miellyttävä asunto, mutta nuo muut ovat mainettaan paljon rauhallisempia alueita.
Asunut Tikkurilan keskustassa yli 20 vuotta ja liikkunut kaduilla myös puolenyön jälkeen. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on käsitteenä aika suuri. Puhutaan kuitenkin 240:n neliökilometrin alueesta. Paljon löytyy myös rauhallisia harvaan asuttuja alueita, mutta aina kun puhutaan Vantaasta, niin tunnutaan tarkoittavan vain Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Hakunilan ja Korson alueita. Niihin en muuttaisi.
Ainoa, mihin en noista välttämättä muuttaisi olisi Tikkurila, toki sieltäkin löytyisi miellyttävä asunto, mutta nuo muut ovat mainettaan paljon rauhallisempia alueita.
Asunut Tikkurilan keskustassa yli 20 vuotta ja liikkunut kaduilla myös puolenyön jälkeen. Ei ongelmia.
No taitaa puolen yön jälkeen Tikkurilakin rauhoittua, kun kaukojunaliikenne loppuu. Yöllä joskus käynyt ja oli ihan hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan ongelmana että suurimmassa osassa kalliita (pientalo)alueitakin on joku huono alue parin kilometrin säteellä joten jos on jälkikasvua joutuu samaan kouluun viimeistään yläkoulussa siellä huonolla alueella asuvien kanssa. Esimerkkinä koko Matari-Rekola-Päiväkumpu-Jokivarsi-Nikinmäki akseli pilalla tämän takia jotka itsessään ihan hyviä alueita.
Asunut kohta 27 vuotta Vantaalla ja muutto täältä suunnitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse asiassa ylempi on väärässä väitteensä kanssa, notkuja on yleensä nimittäin kantasuomalainen. Matalasti koulutetun ma mun työllisyysprosentti on ihan ok ja paljon korkeampi kuin matalasti koulutetun kantiksen. Ihan tutkitusti. Ne kelan rahoilla elelevät ovat siis ihan suomalaisia.
Lähes kaikkien maahanmuuttajaryhmien työttömyysaste on korkeampi mitä kantaväestön.
Vantaa on kaupunkien Lidl. Homssuista menoa, tietty kansanosa korostuu. Pelkkää hintaa tuijottaville varmasti ihanteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni puolen vuoden asuminen Vantaalla olisi täysin riittävä aika.
Aika paljon pitäisi minulle maksaa tuollaisesta.
Koko pääkaupunkiseutu pelottaa minua, on niin paljon rikollisuutta ja jengejä. Onneksi ei tarvitse asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
"Pääkatu, joka halkoo läpi asuinkorttelien, toimien pienempien katujen kokoojakatuna.
Esim vähän niinkuin Mannerheimintie Helsingissä."
Vantaalla ei ole pääkatua id*ri. Et edes tajunnut kysymystä...
No se tarkoittaa sen kaupunginosan pääkatua kuten Nuijatie - Vapaalantie Rajatorpassa, joka erottaa Rajatorpan Vapaalasta ja muutenkin sopii kuvaukseen. Älä hermostu.