Yli vuoden asuminen Vantaalla riitti
Muutin yli vuosi sitten Vantaalle työn perässä ja nyt muutan pois.
Vantaa on ankea kaupunki ja huono-osaisuutta on paljon.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Mites Espoo se on siinä lähellä. Koita sitä
Vantaa ok, Espoon pilaa espoolaiset.
Koivukylän juna-aseman ympäristössä on oikein mukavia talonyhtiöitä ja pelihetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan.
Jokaisessa isommassa kaupungissa on alueita, johon joku ei halua muuttaa. Esimerkiksi itse en muuttaisi Helsingin kantakaupungin alueelle mihinkään. Lähiöt ovat ok, jos saan itse valita mikrosijainnin.
Elävä esimerkki mikrosijainnista. Vantaalla pääkadun toisella puolella pelkkiä omistusasuntoja, kerrostaloissakin uima-altaat yms puistomaiset pihat jne kivoja juttuja. Toisella puolella taas eteläisimmistä maista tulleita ja yli 5
Pääkatu, joka halkoo läpi asuinkorttelien, toimien pienempien katujen kokoojakatuna.
Esim vähän niinkuin Mannerheimintie Helsingissä.
Bussilla olen mennyt kartanokosken ohi siellä on vantaan hienommat talot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä vain rikkailla alueilla on järkevää porukkaa, koska sinne ei Kela kustanna notkujien asumista.
Tämä.
Itse asun uudella omakotitaloalueella (satakunta tällä vuosikymmenellä tehtyä taloa), missä halvinkin pikkutorppa maksaa vähintään sen 300 tonnia. Kalleimmat varmaan siellä 6-700 tonttua. On se mukavaa elämää kun naapurit ovat samasta tai ylemmästä tuloluokasta kuin mitä itse olet.
Palstan trolli luulee, että tuollaista kadehditaan. Kyllä omassa lapsuudessa oli ihan hyvin tonttia ja sai asua isosti, mutta en ole päivääkään halunnut keskiluokkaisten tai varakkaiden elämää. Tontin koko ja omistaminen ei tee ihmistä onnelliseksi. Niillä keskiluokkaisilla ja varakkailla on ihan samat sosiaaliset ongelmat kuin muillakin. Kyllä niilläkin naapurit riehuu kännissä, ei siitä rahalla pääse ja ihan on varma asia.
Lehtiartikkelissa Vantaan Myyrmäki on vaarallisin kaupunginosa. Yritän etsiä linkin.
Tulevaisuuden Suomessa joutuu rakentamaan korkeaa aitaa omakotitalon ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan.
Esim Sörnäinen on risteysasema eli liikenteen solmukohta. Näkemäsi ihmiset saattoi olla matkalla johonkin, vaihtamassa bussiin/metroon/ratikkaan. Asun täällä ja tykkään kun joka suuntaan pääsee nopeasti.
Eniten asuinviihtyvyys liittyy rappuun, minkälainen seinänaapuri ym. Hyviä ja huonoja naapureita voi olla varakkaillakin alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä vain rikkailla alueilla on järkevää porukkaa, koska sinne ei Kela kustanna notkujien asumista.
Tämä.
Itse asun uudella omakotitaloalueella (satakunta tällä vuosikymmenellä tehtyä taloa), missä halvinkin pikkutorppa maksaa vähintään sen 300 tonnia. Kalleimmat varmaan siellä 6-700 tonttua. On se mukavaa elämää kun naapurit ovat samasta tai ylemmästä tuloluokasta kuin mitä itse olet.
Onpa halpoja taloja, kun tontuilla myydään. 300 tonnia liejua vai kultaa, siinäkin on melkoinen hintaero, vaikka massa on sama...
No joo... Ida*ien käyttämää puhekieltä, joka paljastaa, ettei käyttäjällä ole kuin paljas per*e
Vierailija kirjoitti:
Lehtiartikkelissa Vantaan Myyrmäki on vaarallisin kaupunginosa. Yritän etsiä linkin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d30720e0-ab8f-41cb-a77a-a14db0c21572
Otsikosta:
Paha paikka
Jalkauduimme Suomen vaarallisimman kaupungin vaaralliseen kaupunginosaan. Kaikki vastaantulijat kertoivat samaa: täällä ei ole turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
Miten sä oot noin pihalla todellisuudesta? Montako vuotta oot asunut palvelutalossa?
"Pääkatu, joka halkoo läpi asuinkorttelien, toimien pienempien katujen kokoojakatuna.
Esim vähän niinkuin Mannerheimintie Helsingissä."
Vantaalla ei ole pääkatua id*ri. Et edes tajunnut kysymystä...
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut monta vuotta, että miksihän ok-asujat eivät aitaa tonttejaan, ja tee portteja.
Me tehtiin, niin eipä ole tullut sen koommin kutsumattomia kulkijoita ovelle äkisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.
No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa.
koulutetut ja kovapalkkaiset ovat kyllä iso vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni puolen vuoden asuminen Vantaalla olisi täysin riittävä aika.
Viisas ei asu päivääkään Antti ja uussuomalaiset ei kiitos.
Asunut Vantaalla jo yli 20 vuotta eikä tarvetta muuttaa.
Vantaa on käsitteenä aika suuri. Puhutaan kuitenkin 240:n neliökilometrin alueesta. Paljon löytyy myös rauhallisia harvaan asuttuja alueita, mutta aina kun puhutaan Vantaasta, niin tunnutaan tarkoittavan vain Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Hakunilan ja Korson alueita. Niihin en muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen puhunut monta vuotta, että miksihän ok-asujat eivät aitaa tonttejaan, ja tee portteja.
Me tehtiin, niin eipä ole tullut sen koommin kutsumattomia kulkijoita ovelle äkisemään.
Ja jos joku kiipeää aidan yli tietää ettei ole tulossa sokeria lainaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vantaa on käsitteenä aika suuri. Puhutaan kuitenkin 240:n neliökilometrin alueesta. Paljon löytyy myös rauhallisia harvaan asuttuja alueita, mutta aina kun puhutaan Vantaasta, niin tunnutaan tarkoittavan vain Myyrmäen, Martinlaakson, Tikkurilan, Hakunilan ja Korson alueita. Niihin en muuttaisi.
Ainoa, mihin en noista välttämättä muuttaisi olisi Tikkurila, toki sieltäkin löytyisi miellyttävä asunto, mutta nuo muut ovat mainettaan paljon rauhallisempia alueita.
Tervetuloa murhakaupunkiin Tampereelle, täällä myös lähiöissä ollut vipinää ja eloisaa.