Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin rajojen asettaminen käytännössä

Vierailija
02.03.2025 |

Jätän pitkän alun kirjoittamatta, koska kyseessä on narsistinen vaimo ja suurin osa tietää miten käyttäytymismallit toteutuvat.

Olen tosiaankin itse antanut periksi rajojeni suhteen ja lopulta päätin laittaa ne testiin. Tyypillistä tässä on se, että vaimo saa enemmän/vähemmän manipuloivalla asenteella päätettyä, että mihin mennään lomalla/lmakohteessa (tämä on vain esimerkki, tapahtuu myös arjessa)

Esitin siis joka kerralla painokkaasti oman mielipiteeni, jonka yritin tehdä analyyttisesti, että en kieltäisi aivan kaikkea. Tämä johti siihen, että vaimo jopa huusi muutaman kerran "tänne", kun halusi minun siirtyvän viereensä. Nämä komennot jätin täysin huomiotta.

Lopulta sain kunnon huutoa siitä, että "minun yli ei kävellä". Hän siis tajusi jollain tasolla, mistä on kyse. Hänellä on myös taipumus kävellä edelläni ja "päättää" mihin kävellään, jos ei ole ennalta sovittu. Kävelin koko loman hänen edellään. Nyt hän on selvästi resetoinnin tarpeessa.

Kyllä, olen herkkä ihminen ja antanut tämän kaiken tapahtua, mutta selkäranka on kasvanut pikku hiljaa. On siinä hyvätkin puolensa. Nyt olen päätökseni tehnyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lomailisitte erillään välillä?

Vierailija
2/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kontrollinhaluiset tyypit ovat kyllä todella raskasta seuraa. Tsemppiä jatkoon, toivottavasti pääset tyypistä eroon suht kivuttomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikat jakoon vai?

Vierailija
4/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on tarpeen sinulle väittää häntä narsistiseksi?

Vierailija
5/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lomailisitte erillään välillä?

Joo, olen tehnyt myös näin.

Vierailija
6/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on tarpeen sinulle väittää häntä narsistiseksi?

Tuo oli vain testiä. Muusta 

sekoilusta en kirjoita tänne

Vierailija
7/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se akka. Ainoa vaihtoehto.

Vierailija
8/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusikat jakoon vai?

En tarvitse niitä

Vierailija
9/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se akka. Ainoa vaihtoehto.

Kiitos.

Vierailija
10/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien avaamisen jälkeen ei paluuta entiseen oikein enää ole. Voit jopa huonommin kuin aiemmin jos altistat itsesi hänelle edelleen. Älä luovu omasta persoonastasi <3

Vierailija
11/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei. Narsistin kanssa ei toimi mitkään perustelut tai keskustelut. Hän vääntää kaiken väärin päin. Tee niin tai näin, aina väärinpäin. Et voi voittaa narsistia. Narsistin kanssa toimii vain ja ainoastaan grey rock. Älä reagoi, älä kommunikoi. Harkitsisin tarkkaan, jatkanko suhdetta narsistiin.

Vierailija
12/12 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Narsistin kanssa ei toimi mitkään perustelut tai keskustelut. Hän vääntää kaiken väärin päin. Tee niin tai näin, aina väärinpäin. Et voi voittaa narsistia. Narsistin kanssa toimii vain ja ainoastaan grey rock. Älä reagoi, älä kommunikoi. Harkitsisin tarkkaan, jatkanko suhdetta narsistiin.

Tämäpä juuri. Välit poikki ja ei minkäännäköistä kommunikointia tyypin kanssa enää.