Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli vuoden asuminen Vantaalla riitti

Vierailija
02.03.2025 |

Muutin yli vuosi sitten Vantaalle työn perässä ja nyt muutan pois.

Vantaa on ankea kaupunki ja huono-osaisuutta on paljon.

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Vantaa on helsingin esikaupunkialue

Vierailija
2/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaupunginosasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin Vantaata asuu. Jokaisessa kaupungissa on ankeat paikkansa.

Vierailija
4/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatko Trollimaalle ?

Vierailija
5/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin reilu 10 vuotta sitten vuoden Vantaalla ja voisin muuten hyvin muuttaa takaisin, mutta työmatka pitenisi liikaa...

Vierailija
6/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtymäriitti?

Vierailija
7/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni puolen vuoden asuminen Vantaalla olisi täysin riittävä aika.

Vierailija
8/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni riitti käväisy vantaalla...

Vierailija
9/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan. 

Vierailija
10/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen

Vierailija
11/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asuit? Täälläkin on hyviä alueita. Olen asunut Hiekkaharjussa ja Viertolassa. Ei ole ollut valittamista. Nykyään kehitys on kyllä huolestuttava. Kävisitpä Kalliossa, olimme siellä viikko sitten. aikamoinen katukuva. Jännää oli, vaikka valoisan aikana noin klo 16 siellä oltiin. Oli kiva palata kotiin Tikkurilaan. 

Jokaisessa isommassa kaupungissa on alueita, johon joku ei halua muuttaa. Esimerkiksi itse en muuttaisi Helsingin kantakaupungin alueelle mihinkään. Lähiöt ovat ok, jos saan itse valita mikrosijainnin.

Vierailija
12/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä vain rikkailla alueilla on järkevää porukkaa, koska sinne ei Kela kustanna notkujien asumista.

Vierailija
13/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espooseen

No höpö höpö. Vantaalta ei todellakaan kannata muuttaa Espooseen. No ehkä joku Siikajärvi -Nuuksio -alue vois menetellä.

Vierailija
14/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pk-seutu on täynnä ulkomailta tulleita ihmisiä joilla ei mitään koulutusta eikä kielitaitoa. Ei mitään taitoja. Joten he vain nostavat suomalaisten Kela rahaa ja asuvat Kelan maksamassa asunnossa. Heillä on paljon vapaa-aikaa notkua siellä sun täällä, ties mitä tehden.

No ei ole täynnä. Ei kannata uskoa, mitä joku trolli väittää, vaan ottaa ihan itse asioista selvää. Pk-seudulla on myös todella kovapalkkaisia ulkomaalaisia, jotka tienaavat kuukaudessa enemmän kuin moni okpalkkainen vuodessa. 

Vierailija
15/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni riitti käväisy vantaalla...

Lapsuudessa oli pakko käydä Vantaalla melkein joka kesä. Niinku lomalla Vantaalla. Meidän perhe kävi ihan oikeasti lomalla Vantaalla. Ei ole aikuisena tarvinnut päästä Vantaalle. 

Vierailija
16/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa isommassa kaupungissa on alueita, johon joku ei halua muuttaa. Esimerkiksi itse en muuttaisi Helsingin kantakaupungin alueelle mihinkään. Lähiöt ovat ok, jos saan itse valita mikrosijainnin.

Elävä esimerkki mikrosijainnista. Vantaalla pääkadun toisella puolella pelkkiä omistusasuntoja, kerrostaloissakin uima-altaat yms puistomaiset pihat jne kivoja juttuja. Toisella puolella taas eteläisimmistä maista tulleita ja yli 500v täällä asuneita mutta silti yhteiskuntaan integroimattomia, höystettynä kotimaisilla juopoilla ja narkeilla.

Ei se hyvä mikrosijainti hirveästi lämmitä, kun tien toisella puolella on jatkuvasti joko poliisi, ambulanssi, paloauto tai ruumisauto.

Vierailija
17/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Espoo se on siinä lähellä. Koita sitä

Vierailija
18/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävä esimerkki mikrosijainnista. Vantaalla pääkadun toisella puolella pelkkiä omistusasuntoja, kerrostaloissakin uima-altaat yms puistomaiset pihat jne kivoja juttuja. Toisella puolella taas eteläisimmistä maista tulleita ja yli 500v täällä asuneita mutta silti yhteiskuntaan int

Minkä pääkadun?

Vierailija
19/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävä esimerkki mikrosijainnista. Vantaalla pääkadun toisella puolella pelkkiä omistusasuntoja, kerrostaloissakin uima-altaat yms puistomaiset pihat jne kivoja juttuja. Toisella puolella taas eteläisimmistä maista tulleita ja yli 500v täällä asuneita mutta silti yhteiskuntaan int

Tuosta samaa mieltä ja pätee kaikkiin kaupunkiin. Tosin Tampereella piipaa-äänistä tulee kotoisa olo. Voi huolestua, jos niitä ei kuulu. Oma kokemus on, että m ä t y jen kanssa on mukava asua ja tunnelma sekä ilmapiiri on parempi paikoissa, joissa niitä on enemmän. Muuten tietenkin ongelma, jos on jatkuvaa häiriötä tai levottomuutta eikä ole kotirauhaa. Mutta ne on kotimaiset asialla yleensä. 

Vierailija
20/190 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä vain rikkailla alueilla on järkevää porukkaa, koska sinne ei Kela kustanna notkujien asumista.

Tämä.

Itse asun uudella omakotitaloalueella (satakunta tällä vuosikymmenellä tehtyä taloa), missä halvinkin pikkutorppa maksaa vähintään sen 300 tonnia. Kalleimmat varmaan siellä 6-700 tonttua. On se mukavaa elämää kun naapurit ovat samasta tai ylemmästä tuloluokasta kuin mitä itse olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän