Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välttämättömiin päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin menee hirveästi rahaa - ruoan lisäksi

Vierailija
02.03.2025 |

Paljonko arvelet sinulla menevän kuukaudessa rahaa keskimäärin ihan päivittäistavaroihin ja perushygieniatuotteisiin? 

- shampoo ja hoitoaine

- suihkugeeli

- pesusieni

- esim. Lactoline pesuneste intiimihygieniaan

- nestemäinen käsisaippua / palasaippua (ei ole yhtä hygieeninen, hygieniapassiluennollakin)

- deodorantti

- sheivausterät

- sheivausvaahto

- hammasharja

- hammastahna 3 e

- hammaslanka 2 e

- haavan puhdistusaine

- laastarit

- sideharso

- särkylääke

- perusvoide tms. 

- huulirasva

- siivoussienet/hankaussienet

- wettex-liinat

- siivousliinat

- tiskiharja

- lattiankaivosuodatin

- wc:n putkilamppu

- konetiskitabletit

- astianpesuaine

- yleispuhdistusaine

- putkimies

- peilien puhdistussuihke

- uunin ja uuniritilöiden yms. puhdistusaine

- lieden puhdistusaine

- astianpesukoneen puhdistusaine

- pyykinpesukoneen puhdistusaine

- tuorekelmu

- alumiinifolio

- leivinarkki

- pakastepussit

- suodatinpussit

- wc-paperi

- talouspaperi

- siteet/tamponit/pikkuhousunsuojat

- pumpuli/vanulaput

- paristot

Lisätkää listaan mitä mieleen juolahtaa. 

Kommentit (554)

Vierailija
181/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50 euroa keskimäärin kuukaudessa menee perushygienia- ja siivoustuotteisiin; suihku- ja käsisaippuat  shampoot, deodorantit, kasvo- ja vartalovoiteet, hammaspuhdistus aineet ja välineet, intiimihygienia, pyykinpesu- ja astianopesuaineet, wc- ja talouspaperit. Silloin, kun täydennän siivousainevarastoani ja uusin siivousvälineitä ja tarvikkeita saattaa rahaa mennä enemmänkin (1-2 kertaa vuodessa). Siivoustuotteissa vertailen hintoja, talouspaperia yritän käyttää säästeliäästi, wc-paperini on 4-kertaista (riittää paremmin kuin ohuemmat), hygieniasta ja hampaiden hoidosta en koskaan tingi ja jotain tuotteita haen Normal kaupasta missä ovat halvempia kuin marketeissa. Elämä on kallista!

Vierailija
182/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiltä otetaan rahat pois näillä "joka pinnalle pitää olla oma pesuaine" kikoilla. Normaaliin kotisiivoukseen et tarvitse kuin yleispuhdistusaineen ja wc-pesuaineen sekä tiskiaineen. Kosteusvoiteista riittää sama voide jokaiselle kehon osalle, ei tarvita erikseen naamarasvaa, käsirasvaa, jalkarasvaa, vartalorasvaa jne. jne. Siivousliinoiksi riittävät mikrokuituliinat, joilla korvaa hyvin myös talouspaperin. 

Minä käytän kookosöljyä meikinpuhdistukseen, huulirasvana,vartalovoiteena ja käsirasvana. Toimii mysö hiertymiin ja pieniin haavoihin. Koirien tassujakin tuolla on tullut rasvailtua. Ainoastaan kasvoille minulla on erillinen rasva. Tuo iso pönttö riittää sellaiset 6-8 kk ja maksaa joku 6€

Minulle kookosöljy on liian tuhtia silmämeikin poistoon tai käsirasvaksi. Mutta toimii erinoimaisesti sheivaus"geelinä". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-50 euroa keskimäärin kuukaudessa menee perushygienia- ja siivoustuotteisiin; suihku- ja käsisaippuat  shampoot, deodorantit, kasvo- ja vartalovoiteet, hammaspuhdistus aineet ja välineet, intiimihygienia, pyykinpesu- ja astianopesuaineet, wc- ja talouspaperit. Silloin, kun täydennän siivousainevarastoani ja uusin siivousvälineitä ja tarvikkeita saattaa rahaa mennä enemmänkin (1-2 kertaa vuodessa). Siivoustuotteissa vertailen hintoja, talouspaperia yritän käyttää säästeliäästi, wc-paperini on 4-kertaista (riittää paremmin kuin ohuemmat), hygieniasta ja hampaiden hoidosta en koskaan tingi ja jotain tuotteita haen Normal kaupasta missä ovat halvempia kuin marketeissa. Elämä on kallista!

Sulla on vissiin suurperhe. Näin yksinasuvana saa tuohon kaikkeen kulumaan noin 15€/kk, jos sitäkään. 

Vierailija
184/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhin ostoslista mitä olen nähnyt.Kai käytät myös kauramaitoa eli vedessä liotettuja kaurahiutaleita 300-kertaisella hinnalla?

Sinä et siis käy suihkussa, pese hampaita, siivoa asuntoasi, pese pyykkiä, astioita? Sinulla ei ole haavanpuhdistusainetta ja laastareita kotona pikku haavereiden varalta? Et laita siten ruokaa että tarvitset leivinarkkeja? Ok, ei se mitään, ei kaikki tarvitse. Ja kyllä, astianpesukone ja pyykinpesukone suositellaan puhdistettavaksi silloin tällöin. 

Ap

Saatko esim. ruokaa ilman että lähetti tuo sen? On nimittäin siinä määrin avuttoman näköistä tuo touhusi.

Vierailija
185/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhin ostoslista mitä olen nähnyt.Kai käytät myös kauramaitoa eli vedessä liotettuja kaurahiutaleita 300-kertaisella hinnalla?

Sinä et siis käy suihkussa, pese hampaita, siivoa asuntoasi, pese pyykkiä, astioita? Sinulla ei ole haavanpuhdistusainetta ja laastareita kotona pikku haavereiden varalta? Et laita siten ruokaa että tarvitset leivinarkkeja? Ok, ei se mitään, ei kaikki tarvitse. Ja kyllä, astianpesukone ja pyykinpesukone suositellaan puhdistettavaksi silloin tällöin. 

Ap

Ap:n kaltaisia taitaa olla ihan oikeasti olemassa vaikka ei uskoisi...

Vierailija
186/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä lista.

Samppoo+hoitoaine, perheessä 4 pitkätukkaa (miespuolisia kaikki), minulla lyhyt ohut tukka. Oma samppoopulloni kestää noin vuoden! Ja tämä nykyisen ostin eurolla. Karvat ajelen miedten partahöylillä, kaupan halvimpia. Sääret ehkä 4x vuodessa, kainalot 2x. Sama terä riitää koko vuodeksi.

Käsienpesuainetta käytän vain, jos kuuma vesipesu ei puhdista, yksi pullo kestää minulla vuoden.

Käsirasva/vartalovoide kestää yleensä pari vuotta, hiilirasvoja kuluu 1 tai 2 halpispötköä vuodessa, tänä vuonna vähemmän, kun on ollut leuto talvi.

Deodorantti kestää 2-4kk, riippuu paljonko teen etätöitä. En haise kotonakaan hielle, mutta täällä ei haittaa, jos "dödl pettäisi". Käytän kestositeitä, jotka olen tehnyt itse. Olen yhde

Vaalea- ja hentokarvaisilla lienee eri juttu. Tykkääkö miehesi kuitenkin? 

Kyllä. Harva mies oikeasti häiriintyy karvoista, ei niitä edes huomaa sänkyhommissa. Ne on niitä incelinalkuja, jotka ei oo päässyt edes äitinsä kanssa koskaan saunaan.

Aattele, että joku rakastaa vaimoaan, vaikka vaimolla on kalju! Tai molemmat rinnat poistettu! Tai vaikka vaimon parta kasvaa paremmin kuin miehen!

Vierailija
187/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Olen 41-vuotias enkä ole ikinä elämäni aikana tarvinut haavanpuhistusainetta. Laastareita tarvitsen ihan maksimissaan 5kpl vuodessa. Leivinpaperin ostan rullana, koska se on halvempaa kuin arkit. Aika harvoin sitäkään tarvitsen, koska paistan ruuat isolta osin uunivuoassa tai padassa. Astiapesu- ja pyykinpesukone pudistuvat sitruunahapolla, jota tarvitsee molempiin yhteensä noin 6 ruokaluosikallista vuodessa. Iso pönikkä sitruunahappoa taitaa maksaa jotain 5€ luokkaa Tokmannilla. 

Vierailija
188/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy on hyvää liukuvoiteena. Ihan vinkkinä. Sitä saa myös tuoksuttomana, jos kookoksen haju etoo, kuten minulla tekee. 

Vierailija
189/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kookosöljy on liian tuhtia silmämeikin poistoon tai käsirasvaksi. Mutta toimii erinoimaisesti sheivaus"geelinä". 

Kiitos vinkistä! Tähän en olekaan vielä tajunnut kokeilla. 

Vierailija
190/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon täysin turhia ostoksia. Useimmat noista kestävät kauemmin kuin viikon, en vaihda hammasharjaa viikottain eikä mikään lamppukaan mene viikossa sököksi. Peilien puhdistussuihke? Täh? Siivousliinat ja tiskiharjan vaihdat viikottain? En jaksa enempää miettiä, mutte minulla ole useampiakaan aineita mitä luettelet koska tarpeettomia. Koti ja keittiö pysyvät silti hyvin puhtaina kuten myös minä itse. 

Siis kuka tässä mistään viikosta on puhunut?? Hammasharja ensinnäkin suositellaan vaihdettavan 3 kuukauden välein. Kysyin paljonko teillä menee KESKIMÄÄRIN KUUKAUDESSA tuollaisiin välttämättömiin tarvikkeisiin? 

Ja mikä siinä on turhaa? No miehet eivät tarvitse kuukautissuojia ja kaljut eivät tarvitse hoitoainetta. Ja millä oikein puhdistat kylpyhuoneen peilikaapin peilit? Niin ettei jää jälkiä.

Ap

Fairy on hyvä peilien, ikkunoiden, wcn ja kylppärinpesuaine. Siihen lisäksi joku yleispesuaine muille tiloille tai parketinpesiaine jos on parketti, niin muuta ei tarvitse. 

Vierailija
191/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on turhan kallista kyllä. Arvioin, että keskimäärin menisi muuhun kuin elintarvikkeisiin 30e/kk. Huom, en itse osta kaikkea, mitä apn listasi. 

Vierailija
192/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen 41-vuotias enkä ole ikinä elämäni aikana tarvinut haavanpuhistusainetta. Laastareita tarvitsen ihan maksimissaan 5kpl vuodessa. Leivinpaperin ostan rullana, koska se on halvempaa kuin arkit. Aika harvoin sitäkään tarvitsen, koska paistan ruuat isolta osin uunivuoassa tai padassa. Astiapesu- ja pyykinpesukone pudistuvat sitruunahapolla, jota tarvitsee molempiin yhteensä noin 6 ruokaluosikallista vuodessa. Iso pönikkä sitruunahappoa taitaa maksaa jotain 5€ luokkaa Tokmannilla. 

Saippuapesun ja kuivaamisen jälkeen on suositeltavaa puhdistaa haava antiseptisella aineella infektion ehkäisemiseksi. Samoin esim. palovammoihin kannattaa laittaa vaikka sellaista suihkutettavaa antiseptista ainetta, jotta ei pääse tulehtumaan (pesu tietysti tärkein).

Vierailija
193/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiiä. joitain senttejä varmaan maksaa yksittäinen hampaanpesu/suihkussa käynti/pyykinpesu

taino katsotaas. hammastahnaa näyttäs menevän 0,25ml (herneen verran) ja tuubissa on 125ml, hintaa 2 euroa. eli yhdelle pesulle tulee hintaa 2€/500 = 0,4 senttiä

pyykinpesuaine näyttää maksavan vähän alle vitosen litra. yhteen koneelliseen menee se 40ml eli hintaa tulee 5€/l*0.04l = 0,20€ 

astianpesuainetta en usein edes käytä, tai sillonkun käytän niin vaan pienen tipan. fairy pullo kestää vuosia

nestesaippuakin on alle 5€ litra. paljonhan sitä menee käsienpesuun, alle teelusikallinen? eli hintaa ehkä sentin verran. suihkussa käyntiin nyt vähän enemmän mutta siinäkin varmaan vesi maksaa enemmän mitä se pesuaine

Vierailija
194/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan hirveä törkymuija, mutta en ole koskaan käyttänyt kodin siivoamisessa pesuainetta muualla kuin wc/kylpyhuonetilassa ja keittiössä. Lattiat luuttuan vedellä kerta vuoteen.  

Vierailija
195/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saippuape

Täysin turhaa lotraamista. Hyvin on haavat puhdistuneet pelkällä vesipesulla ja riittävän tiheällä laastarin/sidoksen vaihtamisella. 

eri

Vierailija
196/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saippuape

Kuka tuollaista suosittelee?

t. lainaamasi, jolla ei ole ikinä yksikään haava tulehtunut 

Vierailija
197/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenkäyttö olisi monelle suositeltavaa. Kaikkea ei tarvitse tehdä, mitä suositellaan. Moni suositus on täyttä humpuukkia ja lähinnä keino saada ihmiset ostamaan kaikkea turhaa. 

Vierailija
198/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saippuape

Kossu ajaa saman asian. Alkoholiahan se puhdistusainekin on. On vain pirun paljon kalliimpaa kuin Kossu, jos katsotaan litrahintaa. 

Vierailija
199/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa AP:n listalla olevista tavaroista on täysin tarpeettomia eli eivät ollenkaan mitään välttämättömyyksiä. Siinä säästää jo tosi paljon rahaa kun jättää ne kauppaan. Jokainen joutuu keskenään miettimään mikä itselle on välttämätöntä ja mikä ei ole.

Mutta ymmärrän pointin AP:n aloituksessa. Itse ostan suurimman osan mainitsemistaan tuotteista alennuksesta, en koskaan normaalihinnalla. Toki jotkut noista ei ole koskaan alennuksessa, mutta suurin osa on. Ostan silloin kerralla enemmän, riippuen siitä onko tuote hyvin säilyvä vai ei ja mikä on sen menekki. Viimeksi ostin esimerkiksi vessapaperia hyvästä tarjouksesta suoraan viisi paalia kotiin odottamaan käyttöä, koska tarjous oli tosi hyvä. Seuraavan kerran palaan asiaan useamman kuukauden päästä kun vain yksi paali on jäljellä. 

Ihttps://korpelapaper.fi/tuote/jellona-wc-paperi/ 

Näyttäis olevan 40. Mulle tuodaan 3 paalia 1-1,5 vuoden välein.

Vierailija
200/554 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan hirveä törkymuija, mutta en ole koskaan käyttänyt kodin siivoamisessa pesuainetta muualla kuin wc/kylpyhuonetilassa ja keittiössä. Lattiat luuttuan vedellä kerta vuoteen.  

mitäpä sitä myrkkyjä käyttämään jos ei tarvitse. ite ylensä lorautan vähän pesuainetta latttianpesuveden sekaan mutta yhtä puhdasta varmaan tulis ilmankin