Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea siinä on, että perheen vanhemmat eivät pakkaa eväitä mukaan pitkälle automatkalle vaan pysähdytään aina kalliilla bensa-asemilla

Vierailija
02.03.2025 |

syömään? Ylimääräistä rahaa on vai?

Kommentit (298)

Vierailija
261/298 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aiina omat eväät mukaan hotelliin vaikka. Säästän satasia helposti.

Mä säästän rahaa just sitä varten että mun ei tarvii lomilla syödä eväitä.

Vierailija
262/298 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran ylimääräistä että huoltsikkakeikka ei vararikkoon aja, kiitos kysymästä. Käyn koska se on vaivatonta. Käyn myöskin ravintoloissa koska haluan ja on varaa, vaikka kuinka itse tehden pääsen halvemmalla. Siivojakin käy vaikka itsekin osaan siivota - en vain halua ja rahat riittää palvelun ostoon. En mä jaksa kituuttaa kun ei ole pakko, sen takia oon kouluttautunut ja käyn töissä että niitä rahoja voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/298 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimässä seisseitä voileipiä autossa vai lounas jossain huoltoasemalla. Itse valitsen jälkimmäisen.

Vierailija
264/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan aiina omat eväät mukaan hotelliin vaikka. Säästän satasia helposti.

Ostan hotellihuoneeseen juotavaa ja pientä iltapalaa, koska usein nykyään minibaari on tyhjä.

Ravintolassa syön aina. Mun ei tarvitse säästää omasta mukavuudestani.

Minulla on tuttu joka pihistelee edellisen kirjoittajan tavoin ja minusta se on rasittavaa. Emme enää reissaa hänen perheensä kanssa.

Vierailija
265/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luku soitti ja pyysi takaisin valtatien P-paikat puupenkkeineen, pöytineen ja termarikahveineen :D

Vierailija
266/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oy Suomi Ab ei pysy hengissä sillä, että ei kuluteta. Kulutus on se, mikä pitää ne rattaat pyörimässä.

Mitä enemmän kulutetaan, sitä enemmän pitää tuottaa ja sitä enemmän syntyy päästöjä, kuluu energiaa ja materiaaleja ja syntyy jätettä.

Ennemmin tai myöhemmin paikat (esim meret ja pellot) saastuvat piallle lopulisesti ja sitä ennen saattaa tietyt materiaalit loppua kokonaan joten aika suuper kuplan puhkeaminen on aika pian tiedossa.

8 miljardia ihmistä. Kannattaa tosiaan säästellä eväissä.

Vierailija
267/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pientä evästä aina autossa, mitä voi joku ottaa jos iskee pikkunälkä tai jano. Mutta käydään syömässä lounaat ja päivälliset jossain raflas, autokaistalla tai huotsikalla. Ehkä saatetaan kahvitauko ottaa myös huoltsikalla, lapsille jätskit.

Paljon liikutaan autolla ympäri Suomee. Joskus koitettiin liikkua lapsuutemme tyyliin, että levähdyspaikoilla evästauot. Mutta oli se niin hankalaa raahata eväsvuorta ja välineitä mukana, kun kuitenkin joutui pitää vessataukoja että luovuttiin siitä. Paljon rennompaa ulkoistaa syömiset. Meillä on varaa reissata eikä tarvi hiluja laskea matkojen aikana.

Vierailija
268/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, vastaus kysymykseesi on a) laiskuus ja b) tyhmyys talousasioissa.

Vierailija
269/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elintaso on noussut huimasti sitten 70-luvun, kun olin lapsi. Silloin tehtiin eväät, koska elämä oli niukkaa. Ja huoltoasematkin ovat ihan erilaisia. Ja niissä on taukoja ajatellen vessat ja lämmintä kaikkina vuodenaikoina. Lisäksi siinä ajassa kun tekee eväsleivät neljälle on ajanut jo kauas. Aika monta perustetta.

Vierailija
270/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitähän kaikki pitää nykypäivänä itsestään selvyyksinä. Sitten ollaan kateellisia sille sukupolvelle, joka teki kakaroilleen eväät ja ne syötiin levähdyspaikalla. Kusella käytiin puskassa ja joissain oli jopa ulkohuussi.

Sille sukupolvelle ei olla kateellisia, sitä inhotaan ihan syystäkin koska se sukupolvi tän maan tähän tilanteeseen on ajanut ja jätti nykyisille nuorille ja tuleville sukupolville ei yhtään mitään omalla itsekkäällä minäminäminä politiikallaan. 

Se sukupolvi on luonut toimivan infrastruktuurin, terveydenhuollon, peruskoulun, maanpuolustuksen ja kaiken muun, mitä nykypäättäjät paskovat mennessä ja tullessa. Ketkä ovatkaan se suurin sukupolvi juuri nyt? Ja miksi ette vaan osaa? Eläkeläiset, tulkaa takaisin töihin, me emme pärjää...

Vierailija
271/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen palvelut ovat kalliita. Jos joku haluaa tehdä eväät niin miksi sitä pitää moittia ja arvostella? Siirretäänkö tämä malli myös lapsille, että jos näkee jonkun syövän voileipiä ja juovan kahvia termoksesta niin on automaattisesti köyhä? Voi olla myös allergiaa kuten meillä, ei todellakaan halua maksaa noutopöydästä missä yksi tai kaksi saa hyvin rajoitetusti ruokaa. Loma-aikaan huoltikset ovat ruuhkaisia, meluisia, vessat epäsiistejä ja ruoan tulo joko kestää tai sitten se loppuu vähän väliä. Taso vaihtelee melkoisesti saman ketjun ravintoloiden välillä. 

Tähänkin ketjuun on kommentoinut monta lällättelijää ja mollaajaa, ei kai kukaan nykyaikana enää tee monen päivän eväitä valmiiksi? Illalla tai aamulla tehdyt leivät ja muut säilyvät kyllä tuoreina ja niistäkin saa monipuolisen aterian. Me ollaan esimerkiksi risteilty aika usein iltalaivalla ja tehty illaksi e

Holtiton rahojen ympäriinsä syytäminen on tässä tapauksessa palveluiden ostamista. Onhan se hyvä että joku niitäkin ostaa, sillä on työllistämisvaikutus ja veroeuroja kertyy valtion kassaan.

Vierailija
272/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus -voi olla ylimääräistä rahaa ja silloin ostellaan matkalaa syömistä ja erilailla kuin kotona arkena. matkakin voi olla-juhlaa- arjesta poikkevaa. ja pääsee vaikka seisomapöytään valmiille. ja utoon ei muruja.

Vierailija
273/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että on merkittävästikin halvempaa hakea kylmät eväät S-Marketista autoon mätänemään versus ostat samat eväät matkan varrella ABC:n yhteydessä olevasta Salesta tuoreena?

Vierailija
274/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee eväitä koska en halua. Reissuilla syödään ulkona. Harvemmin huoltoasemilla, mutta miksipä ei joskus sielläkin jos tarvis on.

Itse ansaitsen rahani, joten myös käytän ne haluamallani tavalla.

Vierailija
275/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä kuskina haluan pitää kunnon tauon ja syödä ihan oikeaa ruokaa. 

Vierailija
276/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimässä seisseitä voileipiä autossa vai lounas jossain huoltoasemalla. Itse valitsen jälkimmäisen.

Sama juttu. Joku 5 tuntia seissyt voileipä on jo ajatuksena vähän hyi. 

Vierailija
277/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla on pakko pitää usein piiiitkiä pitkiä lataustaukoja. Siinä alkaa kilot kertymään kun sen ajan käyttää pikaruokapaikassa syöden ja samalla rahaa menee.

Vierailija
278/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huoltoasemalla koko päivän vitriinissä seissyt voileipä on parempi?

Vierailija
279/298 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monen monta krt lainannut autoa ja menty eväillä. 

Nyt, kun taloudellinen tilanne on parempi, huomasin kuinka erilaista on, kun pitää ihan kunnon tauon. Itsenäisyyspäivänä ajettiin monta sataa ja panostettiin suunnitteluun. Ajettiin valoisalla, hyvät vaatteet päällä, ei purista jne, pysähdyttiin paikkoihin, joista oltiin luettu hyvää. 

Tultiin kotiin illalla, pari pv oltiin reissussa.

Aamulla töihin, eikä istuminen tuntunut missään. 

Me kuljetaan autolla niin vähän, ettei ne muutamat pysähdykset lompakossa pitkässä juoksussa tunnu

Vierailija
280/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oy Suomi Ab ei pysy hengissä sillä, että ei kuluteta. Kulutus on se, mikä pitää ne rattaat pyörimässä.

Mitä enemmän kulutetaan, sitä enemmän pitää tuottaa ja sitä enemmän syntyy päästöjä, kuluu energiaa ja materiaaleja ja syntyy jätettä.

On aikalailla eri asia kuluttaa ostamalla Temusta jotain onnetonta ryönää, kuin että käyttää kotimaisia palveluita eikä mussuta niitä 80-luvulta tuttuja meetvursti-jälkiuunileipä -settejä sen homeisen Peugeotin takapenkillä.

Yäk, onko teidän Peugeotin takapenkki homeessa? No, onneksi autojen sisäpesuaineita on olemassa, jospa se auttaisi.

Itse asiasta olen sitä mieltä, että välillä voi olla eväät, välillä voi syödä huoltiksella. Jos on pitkä matka, meillä on usein sekä että. Lyhyemmällä matkalla riittää yksi pysähdys tai ei pysähdystä lainkaan, ja sama juttu syömisten suhteen.