Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea siinä on, että perheen vanhemmat eivät pakkaa eväitä mukaan pitkälle automatkalle vaan pysähdytään aina kalliilla bensa-asemilla

Vierailija
02.03.2025 |

syömään? Ylimääräistä rahaa on vai?

Kommentit (298)

Vierailija
281/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu siihen matkaan, jos vaikka kyseessä harvoin tehtävä mökkimatka niin ei niin pröystäilyä ja kivaa vaihtelua vaikka poiketa jossain syömässä lässähtäneideb  kotileipien sijaan. 

Eri asia ehkä sitten jos joka viikonloppu mennään mökille ha käytäisiin syömässä matkan varrella. Toki jos tuollaiseen rahaa,  niin ei paheksuttavaa. Miksi olisi paheksuttavaa?

Vierailija
282/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon perheen vanhemmat ei laita tekokynsiä tai maksa kuntosalimaksuja? Ehkä eivät käytä niin paljon alkoholiin tai tupakkaan. Aika surkeaa on elämä, jos ei ole mihinkään muuhun mukamas varaa kun siihen kotiruokaan ja sekin halvimmalla mahdollisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä naura jos joku enimmäkseen suosii eväitä ja syynä se, että haluaa päästä halvalla. Ehkä haluaa käyttää rahansa muuhun tai säästää? Mutta sellainen ylimarttyyri asenne, että on pakko tehdä niin eikä ole varaa, jos tilanne ei oikeasti ole niin, on hieman ärsyttävää. Saattaa olla että tuolla joka väittää, että ei olisi varaa on oikeasti enemmän varaa, kun sillä, joka tekee niin? 

Vierailija
284/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin on ylimääräistä rahaa. Sori jos se vtuttaa sinua.

Vierailija
285/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkkana pitää olla millä rahoilla joku jotain ostaa! Onko ihan itse ttuenattu vai ei! Siis ihan jokaisen kohdalla. 

Vierailija
286/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erästä tyyppiä ärsytti kerran kun kuuli, että en käytä kosmetologi palveluita. Moni ei voi myöskään sietää sitä jos laittaa kurkusta alas?meneviin asioihin rahaa enemmän kun välttämätöntä. Se kun ei ole järkevää ja pysyvää. 

No jokaisella omat mielipiteet. 

Vierailija
287/298 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa ihmetellään  enemmön: työtöntä joka ostaa kallista ruokaa tai pari vaatekappaletta joka kuukausi? Vai onko niin että mitään ei sais ostaa? 

Vierailija
288/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme kerran vuodessa etelä-Suomesta automatkan lappiin. En nää mitään erikoista siinä, että sen matkan aikana pysähdytään kerran syömään kunnolla ja "huilaamaan" autossa istumisesta. 

Se on osa sitä reissua, eikä se nyt niin kallista ole pari kertaa vuodessa tehdä. Ei kai sitäkään sen enempää ihmetellä, miksi silloin tällöin joku tykkää käydä ravintolassa syömässä, vaikka halvemmalla tekisi ruokaa kotona...

Vierailija
289/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä naura jos joku enimmäkseen suosii eväitä ja syynä se, että haluaa päästä halvalla. Ehkä haluaa käyttää rahansa muuhun tai säästää? Mutta sellainen ylimarttyyri asenne, että on pakko tehdä niin eikä ole varaa, jos tilanne ei oikeasti ole niin, on hieman ärsyttävää. Saattaa olla että tuolla joka väittää, että ei olisi varaa on oikeasti enemmän varaa, kun sillä, joka tekee niin? 

Itse suosisin eväitä jos olisi enää paikkoja missä pysähtyä. Wanhoina hyvinä aikoina oli enemmän pysähtymispaikkoja, mutta enää niitä ei ole missään. Olen kurkkuani myöten täynnä huoltoasemien ankeutta, eikä isompien teiden varrella ole montaakaan ABC:tä kummempaa paikkaa. Jos viitsii suhata pienempiä teitä pitkin niin on enemmän tarjontaa jos vaan viitsii selvittää etukäteen. Rahalla tämän kanssa ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
290/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole mitään eväitä tehnyt, enkä tule tekemään. Kotona syön jääkaapista ja kodin ulkopuolella käytän palveluja. 

Vierailija
291/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Haluan taukoja

2. Haluan vessaan

3. Auto pysyy siistinä, kun siellä ei syödä.

Vierailija
292/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde reissuun jos mulla ei ole varaa syödä ulkona. 

Vierailija
293/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräistä rahaa on. Laiskuus.

Itsekin sorrun laiskuuttani monesti vaikkei ole kyllä oikein varaakaan.

Vierailija
294/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä matka on elämys, niitä ei tehdä jatkuvalla syötöllä joten silloin joku kiva taukopaikkakin kuuluu siihen elämykseen. Jos tiedetään että matkalla on mukava ja hyvä ruokapaikka, niin silloin sinne. Ja jos tiedetään, että matkalla on joku kiva piknik kohde, niin silloin eväät mukaan.

Lapsille on kyllä jotain sopivaa välipalaakin, jota on helppo syödä autossa eikä suurta likaantumisvaaraa ole.

Vierailija
295/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on laadullisesti aika paljon eroa. Eli jos oman kylän Apsi on pska, ei kannata luulla niiden kaikkien olevan. (Renkomäen ABC on paras kokeilemistani, pelkälle salaatille on oma linjastonsa. Lisäksi löytyy kebabit, pitsat, frittijutut sekä tietysti kotiruokaa useampi vaihtoehto. Jälkiruokapöydässä joku "tuore" jälkkäri ja lisänä keksiä ym., kahvit tietysti sisältyy myös.)

Itse kysymykseen vastaan, että en tee eväsleipiä autoon, koska tykkään syödä lämpimän lounaan. 

Vierailija
296/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii koittaa pysähtyä eväille kesäkaudella niin, että koko perhe mahtuu ruokailemaan saman pöydän ääreen! 

Tuli itsellenikin yllätyksenä, miten pysähdyspaikkoja on karsittu, ja esim. pöydät ovat joskus kauheassa kunnossa. Kesällä 90% paikoista on täynnä, ei siinä kamalasti nautita järvimaisemasta kun porukka jonottaa päästäkseen vuorollaan syömään. 

Vierailija
297/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan säännöllisesti kolmen tunnin päähän. Menomatkalla pysähdyn vessaan ja mikäli käytän huoltoaseman palveluita, niin teen aina jonkin ostoksen. Ostan menomatkalla juoman ja eväsleivän, mitkä ovat tuon reissupäivän iltaruokani. 

Vierailija
298/298 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi melko epäasiallista yrittäjiä kohtaan vain pysähtyä huoltoasemille käymään vessassa jos en ostaisi mitään. Joten käydään siinä samalla syömässä. Ei minun talouteni siihen kaadu, että syön joskus harvoin huoltoasemalla. Lapset tykkää jos on vielä joku kiipeilyteline, niin pysyvät nekin iloisempina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän