Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea siinä on, että perheen vanhemmat eivät pakkaa eväitä mukaan pitkälle automatkalle vaan pysähdytään aina kalliilla bensa-asemilla

Vierailija
02.03.2025 |

syömään? Ylimääräistä rahaa on vai?

Kommentit (298)

Vierailija
221/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evääthän on parasta reissussa! Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain sämpylää huoltsikan vitriinistä. Meillä on autossa sähköllä toimiva kylmälaukku, joten ei lämpene juustot eikä jogurtit. Miksi ihmeessä ne eväät olisi pakko syödä autossa? Viltti maahan tai liina pysähdyspaikan penkille. 

Meidän perheeltä olisi varmaan 90% matkoista jäänyt väliin, jos pitäisi aina syödä kahviloissa ja ravintoloissa!

Te ette matkusta koskaan talvella? 

Itse käyn automatkoilla kahvilla ja lounastamassa huoltoasemilla, kahviloissa ja ravintoloissa, koska sitä vartenhan ne ovat olemassa.

Se virkistää, pääsee jaloittelemaan, vessaan ja voi tehdä pieniä ostoksia esim. makeisia autoon.

Sääliksi käy eväitten puputtajia. Miettikääpä voisitteko säästää jossain muussa - vaikka kaljassa ja tupakassa.

Ei ole kalja ja tupakka mun ongelma! Sääli vaan niin paljon kuin jaksat, ei haittaa. Meillä jaksaa paremmin sekä kuski että kyytiläiset kun ei ole maha tupaten täynnä. Ei ole mitään järkeä ostaa lapsille (tai aikuisille) ylikalliita karkkipusseja, tulee vaan paha olo. Enkä todellakaan virkisty kun mukulat riehuu ympäri huoltoasemaa. 

Vierailija
222/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräistä rahaa on. Onko tämä sinulle yllätys? 

Ruoka nyt ei ole ilmaista edes näljääntyneen eväsleivän muodossa.

Ajaessa on pidettävä taukoja. Ap:llä tuskin on edes ajokorttia saati autoa. Istuu ykdiössä syömässä littaantuneita leipiään ja leikkii hiihtolomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole kalja ja tupakka mun ongelma! Sääli vaan niin paljon kuin jaksat, ei haittaa. Meillä jaksaa paremmin sekä kuski että kyytiläiset kun ei ole maha tupaten täynnä. Ei ole mitään järkeä ostaa lapsille (tai aikuisille) ylikalliita karkkipusseja, tulee vaan paha olo. Enkä todellakaan virkisty kun mukulat riehuu ympäri huoltoasemaa. "

Joo, sitten on parempi ettet päästä mukuloitasi huoltoasemille, ravintoloihin ja kahviloihin, jos eivät osaa käyttäytyä. Parempi muiden asiakkaiden virkistymishetken onnistumiselle.

Vierailija
224/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa syödä huoltoasemalla ruokapöydässä kuin pestä ruokatahroja  auton penkeistä. Pienillä lapsilla tulee sotkua helposti autossa syödessä.

Joo muistattehan laskiaispulla casen viime talvelta. Miehen lapset sotki naisen auton. 

Ja on se nyt aika vaikeaa aikuisellakin syödä ja juoda siististi . Mun autossa ei ainakaan aterioida. 

Vierailija
225/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evääthän on parasta reissussa! Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain sämpylää huoltsikan vitriinistä. Meillä on autossa sähköllä toimiva kylmälaukku, joten ei lämpene juustot eikä jogurtit. Miksi ihmeessä ne eväät olisi pakko syödä autossa? Viltti maahan tai liina pysähdyspaikan penkille. 

Meidän perheeltä olisi varmaan 90% matkoista jäänyt väliin, jos pitäisi aina syödä kahviloissa ja ravintoloissa!

Te ette matkusta koskaan talvella? 

Itse käyn automatkoilla kahvilla ja lounastamassa huoltoasemilla, kahviloissa ja ravintoloissa, koska sitä vartenhan ne ovat olemassa.

Se virkistää, pääsee jaloittelemaan, vessaan ja voi tehdä pieniä ostoksia esim. makeisia autoon.

Sääliksi käy eväitten puputtajia. Miettikääpä voisitteko säästää jossain muussa - vaikka kaljassa ja

Voishan ne, paitsi että ne on riippuvaisia. Riippuvaisia muiden kyyläämisestä, kyttäämisestä ja omista ennakkoluuloistaan. 

sanalla sanoen: mielenterveysongelmaisia.

Vierailija
226/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin äsken punssileivoksia. Puuttuu enää keltainen sokerikuorrutus.

Ap voit hirttää ittes esinahasta, kukaan ei jää kaipaamaan. 

Vierailija
227/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syömme matkoilla ravintoloissa ja majoitumme hyvissä hotelleissa. Minusta siinä on järkeä todella paljon.

Ensi kesänä olisi tarkoitus ajaa autolla Suomen päästä päähän. Saakohan avaaja ja muut eväiden syöjät nyt ahdistukohtauksen? Varmasti saatamme joskus myös poiketa kauppaan ostamaan pientä iltapalaa. 

Vierailija
228/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa sitä poonusta niin sehän on melkein ilmaista syömistä.

Vierailija
229/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suupielten roikuttaja. Tappava myrkky. Ilonpilaaja. Tiukkapipo. Marttyyri ap.

Vierailija
230/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyvanhemmat eivät osaa tehdä eväitä saati pakata niitä oikein.

Olen yli 60v, kahden aikuisen lapsen äiti enkä ole eväitä harrastanut. Se on ollut osa reissua, että syödään kahviloissa ja ravintoloissa. Huoltoasemilla on tosin syöty vain jotakin sämpylöitä, ei aterioita.

Vaikka osaan tehdä ruokaa ja epäilemättä osaisin tehdä eväätkin jos haluaisin. Ja niin ne nykyvanhemmatkin osaavat.

Vierailija
231/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuukse sulle kuuluu ap? Muut tienaa itse rahansa, sinä elät ilmeisesti sossun ja kelan tuilla.

Loman tunnistaa siitä, että sen viettää eri lailla kuin työpäivät. 

Vierailija
232/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hiihtolomat Lapissa. Ap on joku körtti Lapista. Kuvittelee että eletään 1950-lukua. 

Vierailija
233/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne pitää kuitenkin mennä vessareissua varten.

Vessassakin vois käydä jossain metsätiellä.

Voisi toki, mutta miksi pitäis, jos on oikea vessakin helposti saatavilla?

Mikä nautinto käydä metsässä ja pyyhkiä takapuoli sammaleella.

Varsinkin talvella.

Vierailija
234/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autossa ei syödä. Enkä ymmärrä miksi pitäisikään. Sen takia teiden varsilla on paikkoja, jotka myyvät ruokaa, että sinne voi mennä syömään. ABC ei kyllä oo mun taukopaikka, mutta onneksi muitakin paikkoja joille voi pysähtyä syömään, löytyy teiden varsilta tai voin jopa poiketa tieltä sinne kunnan/kaupungin keskustaan syömään.

Vierailija
235/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termoskahvi ei pitkälle riitä, ja jos matka on oikeesti pitkä niin parempi se on syödä kunnolla välillä niin jaksaa istua autossa, virkistyy samalla kun kävelee, vessassakin pitää käydä.  

Vierailija
236/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on kivaa! Se kuuluu reissuun ja siitä jää muistoja.

Vierailija
237/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisi syödä pitkällä reissulla huoltoasemallakin, mutta sori vaan, ruoka on aika moskaa. Suolaista ja rasvaista ylihintaan.

Vierailija
238/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole kalja ja tupakka mun ongelma! Sääli vaan niin paljon kuin jaksat, ei haittaa. Meillä jaksaa paremmin sekä kuski että kyytiläiset kun ei ole maha tupaten täynnä. Ei ole mitään järkeä ostaa lapsille (tai aikuisille) ylikalliita karkkipusseja, tulee vaan paha olo. Enkä todellakaan virkisty kun mukulat riehuu ympäri huoltoasemaa. "

Joo, sitten on parempi ettet päästä mukuloitasi huoltoasemille, ravintoloihin ja kahviloihin, jos eivät osaa käyttäytyä. Parempi muiden asiakkaiden virkistymishetken onnistumiselle.

Kyllä mä saan oman mukulani pidettyä huoltiksella kurissa ja nuhteessa :)

Vierailija
239/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olis ihan mukavaa käydä abclla mutta kun en kiinosta.

Vierailija
240/298 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen niitä, jotka maksavat lentokoneruoasta. Se vasta kammottavaa on eväsleipiin verrattuna.