Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut lukuisista kustantamoista kehuja ja kannustusta, silti kukaan ei halua kustantaa

Vierailija
02.03.2025 |

Miksi he kehuvat ja kannustavat, jos kukaan ei ole kuitenkaan valmis viemään maaliin hankettani? Onko tässä kyse jostain muusta? Miksi he edes antavat minulle palautetta? Suurin osa kässäreitä lähettävistä ei saa edes vastausta, tai ainoastaan automaattisen hylkäyskirjeen.

Alan tulla vainoharhaiseksi ja olen käynyt kaikki mahdolliset skenaariot läpi.

Mitä ihmettä he haluavat minun tekevän??

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
102/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuuntelevat äänikirjoina tai lukevat Kindlestä ne kirjat usein. Kannattaisiko harkita yrittää löytää tällainen moderni kanava, jossa myydä ja julkaista kirja? 

En tosin tunne kustannusalaa, ovatko nämä verkkopohjoiset paikatkin kustantamoiden arvioinnin alaisuudessa?

Tietenkin ovat. Et sitten ole seurannut uutisointia lainkaan, on ollut paljon puhetta siitä, etteivät kirjailijat saa äänikirjojen tuotosta käytännössä mitään, kun kustantamo ja äänikirjafirma jakavat voitot keskenään. 

Ongelma ei muutenkaan ole se, etteikö olisi kanavaa julkaista. Markkinoinnin takiahan kustantamoihin mennään. Muutenhan jokainen voisi julkaista kirjansa vaikka blogissaan, lukijat puuttuvat silloin yhtälöstä. Kustantaja seuloo massasta kirjat, joista toivoo lukijoiden kiinnostuvan ja markkinoi teoksia. Kustantaja maksaa paikan kirjakaupassa ja hoitelee jakelun, puffaa kirjailijaa mediaan jne.

Ongelmana ei siis ole se, etteikö kirjaa voisi itse painattaa, vaikka moni siihenkin lankaan menee eli maksaa jollekin tarvepainatusfirmalle siitä, että se tekee painotyön ja pitää kirjaa esillä kaupassaan, josta sitä kuitenkaan harva löytää. Omakustannekirjailijat ovat siis näiden firmojen elättäjiä, ei toisin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kustantamot haluavat aina saman draamankaaren. Sen vuoksi en lue enää kirjoja. Kaikissa toistuu sama.

Millainen se on?

Vierailija
104/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustantamot haluavat aina saman draamankaaren. Sen vuoksi en lue enää kirjoja. Kaikissa toistuu sama.

Millainen se on?

Joo, minuakin kiinnostaisi :)

Vierailija
105/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pätkä kirjastasi tähän? Ilmaista mainosta, jos julkaiset omakustanteena. Aihe on ainakin kiinnostava.

Vierailija
106/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Harry Potterkin hylätty melkein 70 kertaa ennen kuin joku otti sen julkaisuun? Eli kannattaa hioa kässäriä jokaisen hylyn jälkeen ja kokeilla uusiksi muualle.

Vierailija
107/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kehityskelpoinen kirjailijaksi. Mutta kyseinen teksti ei ole valmis.

Vierailija
108/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He katsovat asian varmaan siltä kantilta, että myykö kirja hyvin. Ihmisten maussa ei ole kehumista, junttius on nyt muotia ja kaikenlainen roska myy. Luulen, että kirjasi on todella hyvä.

Vierailija
109/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kirjoitin kirjan jossa ei ollut samaa draamankaarta, ja siitäkös Suomen Kuvalehden kriitikko pillastui. Kustantamossa kyllä tykättiin, ja olin saanut kustannussopimuksen helposti. Mutta kirjoitan liian vakavista asioista. Siksi kirjani eivät myy. Vain pastellinsävyinen voimauttava lohtupaska myy.-

Kukin itseään lohduttaa eri tavoin jos oma teksti ei yksinkertaisesti kiinnosta ketään. On olemassa lukemattomia teoksia jotka ovat löytäneet kiinnostavuudellaan tiensä näkyviksi ja kaikkien suosikiksi. Jopa klassikoiksi. Sitten on kategoria: tylsät kirjat.

Sama kuin pianonsoitossa. Tai laulutaidossa. Lahjakkuutta ei piiloon saa, ja se on aina se mikä kiinnostaa.

Vaikka osaa suutaan aukoa niin kukaan ei välttämättä pysähdy kuuntelemaan.

Ja vedetään tähän nyt sitten se J.K Rowlingin Harry Potter lopuksi. Se lohduttaa aina ettei vaan ole vielä löydetty .

Vierailija
110/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä hautumaan. Parin kuukauden päästä luet sen läpi ja kirjoitat sen uudelleen. Se ei ole vaan tarpeeksi hyvä.

Vierailija
111/111 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat woke. Eivät halua tuottaa sulle pahaa mieltä ja valehtelevat sen takia. 

Kivakustantaja ei kiusaa ketään 🥰💝😍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme