Olen saanut lukuisista kustantamoista kehuja ja kannustusta, silti kukaan ei halua kustantaa
Miksi he kehuvat ja kannustavat, jos kukaan ei ole kuitenkaan valmis viemään maaliin hankettani? Onko tässä kyse jostain muusta? Miksi he edes antavat minulle palautetta? Suurin osa kässäreitä lähettävistä ei saa edes vastausta, tai ainoastaan automaattisen hylkäyskirjeen.
Alan tulla vainoharhaiseksi ja olen käynyt kaikki mahdolliset skenaariot läpi.
Mitä ihmettä he haluavat minun tekevän??
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat kohteliaita ja kannustavia henkilöitä. Viisasta ettei loukkaa ketään noin herkässä asiassa. Turha jäädä jankuttamaan kuitenkaan asiasta pitempään ellei ole nähty vahvaa potentiaalia kustantaa ja kerrottu se reilusti, kohteliaasti ja suoraan selkeästi.
miksi he edes vaivautuivat vastaamaan? miksi ei vaan se automaattinen hylkäyskirje niin kuin muillekin?
Olen eri, mutta ilmeisesti olet saanut sen normaalin hylkäyskirjeen sinäkin. Et ainakaan ole muuta esittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat kohteliaita ja kannustavia henkilöitä. Viisasta ettei loukkaa ketään noin herkässä asiassa. Turha jäädä jankuttamaan kuitenkaan asiasta pitempään ellei ole nähty vahvaa potentiaalia kustantaa ja kerrottu se reilusti, kohteliaasti ja suoraan selkeästi.
miksi he edes vaivautuivat vastaamaan? miksi ei vaan se automaattinen hylkäyskirje niin kuin muillekin?
Olen eri, mutta ilmeisesti olet saanut sen normaalin hylkäyskirjeen sinäkin. Et ainakaan ole muuta esittänyt.
no voi hyvä hel vetti. Olen monta kertaa jo sanonut, että olen saanut eri kustannustoimittajilta henkilökohtaisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no voi hyvä hel vetti. Olen monta kertaa jo sanonut, että olen saanut eri kustannustoimittajilta henkilökohtaisia viestejä.
Kaikki mitä olet kertonut kuulostaa ihan normaalilta hylsyltä. Osa kustantamoista kirjoittaa kirjeeseen jotain kannustavaa ja toteaa, ettei sovi kustannusohjelmaan. Vasta silloin, jos olet saanut ns. lausunnon, pitkän tekstiä kuvaavan ja tekstiä kriittisesti arvioivan tekstin, voidaan sanoa, että olet saanut palautetta. Muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä olet kertonut kuulostaa ihan normaalilta hylsyltä. Osa k
.... Vaikka turhaanhan minä tuonkin uudestaan kirjoitin, kun se oli jo ekalla sivulla. Et vain tahdo uskoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olet palautteen saanut? Kyselitkö kässärisi perään ja siinä yhteydessä? Jos noin, niin he halusivat olla kohteliaita.
Voihan se olla näinkin. Mutta kun tuhannet jäävät ilman minkäänlaista vastuasta. Miksi he haluavat olla juuri minulle khoteliaita?
Ehkä ne näkee että sinussa on potentiaalia, mutta nykyinen tuotos ei ole riittävän hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä olet kertonut kuulostaa ihan normaalilta hylsyltä. Osa k
No usko näin, jos tahdot. Valitettavasti et ole kuitenkaan oikeassa.
Aloittaja kuulostaa aika pelottavalta tyypiltä. Juuri sellaiselta takertujalta, jolle jos kerran sanoo jotain positiivista niin on aina nurkan takana vaanimassa.
Olen itse ihan puhtaasta mielenkiinnosta kustannus projekteihin seurannut tätä keskustelua. Luen kirjoja paljon, mutta oma kapasiteetti ei riittäisi ikinä kirjoittamaan kirjaa. Nyt kun aloittaja ei usko, että kustantajat laittavat kauniin kiitos, mutta ei kiitos kirjeen niin tämä keskustelu saa aivan uusia vivahteita.
Ja ei, en ala tänne sanatarkasti kirjoittamaan, mitä eri kustannustoimittajat ovat minulle maininneet. Ensinnäkin a) minut tunnistettaisiin ja b) rikkoisin kirjesalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuulostaa aika pelottavalta tyypiltä. Juuri sellaiselta takertujalta, jolle jos kerran sanoo jotain positiivista niin on aina nurkan takana vaanimassa.
Olen itse ihan puhtaasta mielenkiinnosta kustannus projekteihin seurannut tätä keskustelua. Luen kirjoja paljon, mutta oma kapasiteetti ei riittäisi ikinä kirjoittamaan kirjaa. Nyt kun aloittaja ei usko, että kustantajat laittavat kauniin kiitos, mutta ei kiitos kirjeen niin tämä keskustelu saa aivan uusia vivahteita.
heh, miksi et voi vaan sanoa, että olet tuo sama kirjoittaja. Olet nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sama kirjoittaja? Kuten kirjoitin, niin olen tätä keskustelua seurannut mielenkiinnosta kirjaprojekteihin liittyen. Minulla ei ole mitään kokemusta asiaan liittyen. Tässä nyt monta sivua useat? ihmiset ovat aloittajalle laittanut, että ihan normaalin hylkykirjeen on saanut ja hän ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sama kirjoittaja? Kuten kirjoitin, niin olen tätä keskustelua seurannut mielenkiinnosta kirjaprojekteihin liittyen. Minulla ei ole mitään kokemusta asiaan liittyen. Tässä nyt monta sivua useat? ihmiset ovat aloittajalle laittanut, että ihan nor
älä selitä pask aa
Tietenkin ne kehuu, että saisi tilauksia. Ei pitäisi liikaa uskoa kaikkia imarteluja. Jotkut vaan alttiimpia tämmöiseen. Ja kun joku kehuu niin luullaan olevan jotain erinommaista.
En ole vielä koskaan tarjonnut
tekstejäni kustannustoimittajalle
enkä usko näin tapahtuvan jatkossakaan.
Monenmoista värssyä; ihan vain
itsereflektion apuvälineenä.
Olen myös kovin itsekriittinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä eniten hämmentää se, että en ole edes saanut mitään kehitysideoita. Oikeastaan minua on vain kehuttu. Mutta ei ole juuri kustantamollemme sopiva... ei mihinkään kustantamoon...
Etsi kustantamo johon sovit.
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä eniten hämmentää se, että en ole edes saanut mitään kehitysideoita. Oikeastaan minua on vain kehuttu. Mutta ei ole juuri kustantamollemme sopiva... ei mihinkään kustantamoon...
Tuossahan se vastaus on: et sovi kustantamon linjaukseen, kirjasi ei ole tyylilajiltaan sellainen, että kustantamo haluaa ottaa sen osaksi ohjelmaansa.
Jos haluat kirjallesi lukijoita, niin netissä on runsaasti julkaisualustoja.
Vierailija kirjoitti:
Aina vaarallista alkaa tulkitsemaan viattomia kohteliaita vastauksia, että niissä on jotain syvällisempää ja piiloviestiä. Yleensä asiat ovat niin yksinkertaisia, miltä ne näyttävät.
He varmaan haluavat kannustaa sinua jatkamaan kirjoittamista. Eräs kaverini sai myös myönteistä palautetta omasta käsikirjoituksestaan, joka oli hyvin henkilökohtaisesta aiheesta. Luulen, että sai siksi, että halusivat tukea asian käsittelyssä, koska arvasivat olevan omakohtainen aihe. Voisiko olla sellaisesta kyse myös sinun kohdallasi? Siis kaverinikaan kirjaa ei kustannettu missään kustantamossa, vaikka sen kaikkiin lähettikin. Osasta sai kannustavaa palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ala tänne sanatarkasti kirjoittamaan, mitä eri kustannustoimittajat ovat minulle maininneet. Ensinnäkin a) minut tunnistettaisiin ja b) rikkoisin kirjesalaisuutta.
Siis kenen kirjeitä olisit referoinut? Kirjesalaisuus ei koske lähettäjää ja kirjeen saajaa, he voivat vapaasti kertoa, mitä kirjeessä oli.
Vierailija kirjoitti:
Kustantamot haluavat aina saman draamankaaren. Sen vuoksi en lue enää kirjoja. Kaikissa toistuu sama.
Minäpä kirjoitin kirjan jossa ei ollut samaa draamankaarta, ja siitäkös Suomen Kuvalehden kriitikko pillastui. Kustantamossa kyllä tykättiin, ja olin saanut kustannussopimuksen helposti. Mutta kirjoitan liian vakavista asioista. Siksi kirjani eivät myy. Vain pastellinsävyinen voimauttava lohtupaska myy.